Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Jau maždaug apie mėnesį laiko Žalgirio gatvėje (važiuojant nuo Saltoniškių pusės), už sankryžos su Kernavės gatve įrengta nauja Oršos stotelė. Nors įvaža paženklinta, stotelės ženklas bei grafiko cilindras jau pakabinti, kažkodėl 5 bei 49/69 maršrutų autobusams ji dar neįtraukta į tvarkaraštį, nors sustoti yra visos galimybės. Tik paviljono laukimui trūksta.
    Kitas reikalas - pati rekonstruota Kernavės g., kur irgi yra bent 2 naujos stotelės, tačiau dar nepaskelbta, kokie maršrutai bus pro ten paleisti.

    Comment


      Vilnius išbandė ilgiausią Lietuvos istorijoje troleibusą – vertins, ar miestui jo reikia https://www.vz.lt/transportas-logist...o-reikia&GuQ9u
      Šis bandymas parodė, kad tokiam troleibusui važiuoti Vilniuje galimybių yra, tačiau ar keleiviams jo reikia – parodys tolimesnė analizė. Didžiausias iššūkis yra pati miesto infrastruktūra – nemaža dalis stotelių įvažų yra per trumpos. Dar neturime visų apibendrintų rezultatų. Tik tada galėsime įvertinti, ar reikia mums tokios transporto priemonės“, – sakė VVT vadovas.
      Autonominės ridos galimybę turės ir naujieji troleibusai, dėl kurių pirkimo vasario 2 d. spręs Vilniaus miesto Taryba. Tęsdamas viešojo transporto atnaujinimą, Vilnius ketina papildyti troleibusų parką 159 naujais troleibusais, kurie pakeistų visus senuosius miesto troleibusus. Miesto Tarybai pritarus, VVT planuotų įsigyti autonominės ridos priemonių po Vilnių judėti darniai ir patogiai. Į gatves nauji troleibusai išriedėtų jau kitąmet – 2023 m.
      p.s. IMHO tokio ilgio traukinys yra absurdas atsižvelgiant kad niekur netelpa ir potencialiai nesugebės normaliai apvažiuoti kliūtis piko metu.
      Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
      Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

      Comment


        Parašė Arunasx Rodyti pranešimą

        p.s. IMHO tokio ilgio traukinys yra absurdas atsižvelgiant kad niekur netelpa ir potencialiai nesugebės normaliai apvažiuoti kliūtis piko metu.
        Netilpdavo jis tik labai senose įvažose (Tverečiaus ir Antakalnio st., ~1960) ir labai naujose įvažose (Žirmūnų g., 2021).

        Taip pat, bandymų metu jokių problemų dėl ilgio nebuvo. Problemos buvo labiau troleibuso komplektacija, kuri nebuvo pritaikyta Vilniui (nebuvo kamerų ūsams prižiūrėti ir t.t.) ir kai kurie sisteminiai gedimai, bet čia bandomasis prototipas.

        Comment


          Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
          p.s. IMHO tokio ilgio traukinys yra absurdas atsižvelgiant kad niekur netelpa ir potencialiai nesugebės normaliai apvažiuoti kliūtis piko metu.
          Kad visur jis tilpo. Įvažos yra nebūtinos.

          Comment


            Kaip žiauriai ironiškai atrodo, kai Šimašius kartoja tą frazę "vaikščiojom po rytų Europą, bet neradom miesto mieste" ištrauktą iš kažkokios knygos. Būtent dėl tokių šimašių ir pakalnių Vilnius ir yra ta vieta, kur galima tą miesto neradimo jausmą pajausti geriausiai ES. Vakarų Europa, iš kur, kiek supratau, yra autorius, turi:
            1. Centre ar šalia centro esančius rimtus viešojo transporto mazgus, kur kertasi visi keliai ir kurie yra lengviausiai pasiekiamos vietos vidutiniam miestiečiui dėl VT 'right of way'
            2. Dėl tokių mazgų pasiekiamumo aplink juos susiformavusius pagrindinius komercinius, poilsio ir darbo taškus, bei tankiausius gyvenamuosius rajonus
            Būtent rajonuose, apibūdintuose (2), ir yra jaučiamas tas miesto jausmas, apie kurį autorius kalba. Vilnius, tuo tarpu:
            1. Yra išskaidęs tankiausius gyvenamuosius rajonus po visus kampus pagal mikrorajoninio planavimo principus
            2. Neturi suformavęs transporto mazgo centre ir net nebando jo formuoti, dėl ko pasiekiamiausia vieta vidutiniam vilniečiui yra Akropolio parkavimo aikštelė
            3. Nėra bandoma 'maitinti' centro klientais ir darbuotojais kuriant talpaus transporto linijas su 'right of way', kurios vestų į centrą
            Dėl to Vilnius neturi tikro centro, tik daug tankių rajonų, kur lyg ir tankis tinkamas 'miestui', bet aplink randi užmiesčio stiliaus komercjią, kelius ir kitus atributus.Būtent dėl to Vilniuje vaikščiodamas jautiesi ne kaip Europoje, apie ką ir kalba tas autorius. Tikro miesto jausmą galima pajausti gal kur nors nebent prie Gedimino prospekto ties Kudirkos aikšte. Visur kitur tas jausmas yra toks, lyg būtum kažkur netoli miesto centro, bet ne jame ir tai yra tokių žmonių kaip Šimašius kaltė. Jis žiūri į VT ir mano, kad ten viskas gerai. Panašu, kad jis su vietiniais VT 'ekspertais', taisančiais autobusus medvaržčiais, gyvena jaukiame ir gražiame savo sukurtame pasaulėlyje.
            Paskutinis taisė VLR; 2022.02.04, 23:37.

            Comment


              Ai jo, Šimašius gi pastatė Lazdynus. Kaip aš tą faktą buvau pamiršęs...

              Comment


                Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                Ai jo, Šimašius gi pastatė Lazdynus. Kaip aš tą faktą buvau pamiršęs...
                Ne, bet Šimašius (teisingiau žmonės, už kuriuos jis yra atsakingas) patvirtino Vilniaus transporto plėtros studiją, kuri naudojo melagingą informaciją, siekiant pateisinti visišką apsileidimą VT. Toje studijoje sakoma, kad, prieš statant BRT ar tramvajų VT linijoje, egzistuoja 'įprasta praktika', pagal kurią pirma reikia surinkti 6-20 tūkst. žmonių (piko metu į vieną pusę) paprastais, be pirmumo teisės važiuojančiais autobusais. Tai yra melas, absurdas ir visiški kliedesiai, esantys žemiau bet kokios kritikos ribos. Šiais kliedesiais vadovaudamiesi VMS nusprendė palikti Vilnių vieninteliu panašaus dydžio miestu Europoje, kuris nėra išraižytas pirmumo teise, atskirais keliais važiuojančio VT kamieninėmis linijomis (ar tai būtų BRT, ar (kur kas geriau) light rail, bet šiame kontekste - nėra skirtumo). Vietoje to buvo pasirinkta tik plėsti A juostas, kurios, tokio dydžio mieste, tėra priedas prie rimtų kamieninių linijų. Taip pat buvo nuspręsta neformuoti rimto centrinio mazgo - kertinės geros transporto sistemos dalies tokio dydžio mieste.


                Ką tai turi bendro su 'miesto jausmu'? Į mikrorajonus miesto jausmo jau niekas nebeatveš, ten galima tik pagražinti dalykus kažkiek. Bet tokių atskirtų VT linijų nebuvimas nužudo ir miesto jausmą nominaliame miesto centre ir palieka miestą išskaldytu. Būtent apie tai ir kalbėjo tas jo cituojamas autorius - Vilnius yra miestas be tikro (pagal europietiškus standartus) centro. Daugiausia dėl tokių trumparegiškų žmonių kaip Šimašius.

                Comment


                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                  Ai jo, Šimašius gi pastatė Lazdynus. Kaip aš tą faktą buvau pamiršęs...
                  Šimašius atmetė tramvajaus idėją, o be tramvajus miestas ir bus tik maža centrinė jo dalis.
                  Flickr

                  Comment


                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                    Šimašius atmetė tramvajaus idėją, o be tramvajus miestas ir bus tik maža centrinė jo dalis.
                    Tai, kad net ir "mažoje centrinėje dalyje" ne visur rasi miestą Vilniuje Nereik nei tramvajaus, nei metro.

                    Comment


                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                      Šimašius atmetė tramvajaus idėją, o be tramvajus miestas ir bu...
                      Teoriškai tą galima pasiekti ir su BRT, bet Šimašius atmetė ir BRT idėją. Vilnius ateinantiems dešimčiai metų neplanuoja jokių linijų, kur VT važiuotų su pirmumo teise, kas yra tikra tragedija šio miesto konkurencingumui.

                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                      ...tik maža centrinė jo dalis.
                      Dėl tokio trumparegiškumo, miestas neturi ir tikros centrinės dalies. Komercija centre - merdi. Pvz. jei norite nueiti į banko skyrių, dirbantį šeštadieniais, jis bus ne miesto centre (kaip normaliuose miestuose), o lengviausiai vidutiniam vilniečiui pasiekiamoje vietoje - Akropolyje. Kurtis 'centre' bandė daugybė kompanijų, bet labai didelė dalis jų nudegė ir išsikėlė į šiaurinę upės pusę (iDeal, ausines.com, New Yorker ir daugybė kitų). Centras yra per daug sunkiai pasiekiamas automobiliu, o su dabartiniu VT ten niekas apsipirkinėti nevažiuos, tad būdamas centre prarandi klientus. Miestuose su gera transporto sistema ir rimtais centriniais mazgais centras yra brangiausia komercijos zona, nes ten pasiekiama daugiausia klientų. Tai yra struktūrinė problema, sukurta apsileidimo VT srityje dėl tokių žmonių kaip Šimašius trumparegiškumo.

                      Comment


                        Nuo rytojaus 5, 49 ir 69 autobusai Žalgirio gatvėje stos naujoje Oršos stotelėje (gaila tik, kad nauja stotelė įrengta tik viena kryptimi)

                        Comment


                          Apie naują bilietų sistemą

                          Vasario 11 dieną įsigaliojo sutartis su tiekėju ir jau pradedami sistemos kūrimo darbai. Konkursą laimėjo inovatyvių sprendimų viešajam transportui tiekėja iš Estijos „Ridango“.

                          Naujoji elektroninio bilieto sistema leis keleiviams naudotis patogiausia, paties pasirinkta bilieto laikmena, neprisirišant prie konkrečios kortelės ar įrenginio. Tai galės būti bekontaktė mokėjimo kortelė, Vilniečio kortelė, mobiliosios programėlės ar kita. Techninės priemonės leis fiksuoti konkrečią kelionės trukmę ir taikyti optimalią kelionės viešuoju transportu kainą.

                          Bilietai ir kitos paslaugos bus siejami su personalizuota keleivio paskyra, o ne su viena konkrečia laikmena, kaip yra šiuo metu. Be to, naujoji sistema leis užtikrinti efektyvesnius ir patogesnius viešojo transporto kontrolės sprendimus. Planuojama, jog platformoje bus integruotos ne tik kelionių viešuoju transportu atsiskaitymo, tačiau ir kitos miesto paslaugos, keleiviams bus galimybė pirkti ir jungtinius kelių miesto paslaugų bilietų paketus.

                          Comment


                            Wow, kokios inovacijos. Už 7 mln. eurų. Bet troleibusuose iki šiol stovi nenaudojami čekių aparatai. Čia, panašu, iš tos pačios serijos. Kaip tai pagerins turistų, Vilniaus svečių, pensininkų, atsitiktinai VT naudotojais tapusių žmonių galimybes įsigyti bilietą? Ogi niekaip.

                            Man tai gerai, aš tai viską turiu Trafi. Bet tai čia aš.
                            Lietuva visiems.

                            Comment


                              Kaip suprantu, esminis skirtumas bus tas, kad pagaliau bus galima susimokėti bet kuria bekontakte kortele arba telefoniniu Apple/Android Pay?

                              Comment


                                Sakiau šimtą kartų, pasikartosiu dar tiek pat: kol nebus bilietų integracijos su geležinkeliais, tol iš bilietų sistemos nieko gero nebus.
                                Daugiau mano nuotraukų >>
                                Mano rajonas ir apylinkės >>

                                Comment


                                  Parašė ssnaiperis Rodyti pranešimą
                                  Sakiau šimtą kartų, pasikartosiu dar tiek pat: kol nebus bilietų integracijos su geležinkeliais, tol iš bilietų sistemos nieko gero nebus.
                                  Tai gal rašykite visiems, pats laikas ta daryti dar.

                                  Comment


                                    Visų pirma reiktų kalbėtis kad LG vėžtų pagal Vilniaus VT miesto tarifus atkarpoje Naujoji Vilnia - Lentvaris ir įrengti normalų taktinį tvarkaraštį šioje atkarpoje, taip pat Vilniaus GS nebūtų galinė stotis. Tas pats su priemiesčio autobusais.

                                    Comment


                                      Parašė Resutas Rodyti pranešimą

                                      Tai gal rašykite visiems, pats laikas ta daryti dar.
                                      - Ponas, viršininke, vėl tas pilietis X rašo dėl bendrų bilietų!
                                      - Jam, ką, daugiau reikia nei visiems? Galvoja, kad čia durniai dirba atsakingose pareigose?
                                      - Bet turime kažką atsakyti pagal įstatymą.
                                      - Atrašyk, kad svarstoma ateityje apjungti sistemas, kai bus galimybės, kai bus finansavimas... Na, vienu žodžiu, sukurk ką nors.

                                      Comment


                                        Manau reikėtų įsteigti naują įmonę/agentūrą Vilniaus regiono viešasis transportas, kurios valdytojai/akcininkai būtų Vilniaus miesto, Vilniaus rajono, Trakų rajono savivaldybės ir LTG. Turėtų būti vieningai koordinuojama transporto sistema su tais pačiais bilietais. Finansuojama pagal proporcinį gyventojų skaičių, kas būtų teisingiau nes Vilniaus ar Trakų rajonų gyventojai naudojasi VMS subsidijuojamu transportu, o miesto gyventojai rajone būna rečiau. Rajonų gyventojai už tai gauų geresnį susisiekimą (pvz Vilnius-Nemenčinė galėtų dažniau važinėti pratęstas 17 autobusas Antakanis-Antaviliai). LTG veiktų labiau kaip paslaugių tiekėjas ir aišku dalyvautų tvarkaraščių koordinavime, nes paprasčiau autobusams prisitaikyti prie traukinių jei yra kažkokių techninių niuansų dėl bėgių užimtumo. Ateityje tokia tarpmiestinė įmonė gal galėtų lengviau pretenduoti ir į vyriausybės finansavimą naujai transporto rūšiai - pvz Tamperėje LR statė kelias savivaldybes apiminanti įstaiga.

                                        Comment


                                          Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                          - Ponas, viršininke, vėl tas pilietis X rašo dėl bendrų bilietų!
                                          - Jam, ką, daugiau reikia nei visiems? Galvoja, kad čia durniai dirba atsakingose pareigose?
                                          - Bet turime kažką atsakyti pagal įstatymą.
                                          - Atrašyk, kad svarstoma ateityje apjungti sistemas, kai bus galimybės, kai bus finansavimas... Na, vienu žodžiu, sukurk ką nors.
                                          "Pirma reikia pilnai išnaudoti esamas galimybes"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X