Aš sakiau kad jos adaptuotos priverstinai ir tikrai nėra rinkos prisitaikymo pavizdys.
Lygiai taip pat galima sakyti, kad laikrodis ar žadintuvas telefone yra priverstinis rankinių laikrodžių išstūmimas . Kortelės tiesiog turi papildomą funkciją, kurią galima naudoti arba nenaudoti. Kol nėra galimybės, tai ir nereikia, kai atsiranda galimybė ir išbandoma, paaiškėja, kad gal visai patogu ir naudinga. Bent Lietuvoje negirdėjau apie kažkokius masinius pinigų praradimo dėl tos funkcijos atvejus. Tai labiau išgalvotos fobijos, kurių dažnai pasitako atsiradus naujam dalykui.
Elektroninis bilietas irgi buvo priverstinė adaptacija - žmonės buvo prisirišę prie popierinių bilietų ir komposterių, o dabar už popierinį bilietą priversti mokėti daugiau (kai perka iš vairuotojo) arba pirkti vilniečio kortelę, kuri irgi kainuoja!
Pas vairuotoją bilietas dar nesant elektroninio bent jau Vilniuje kainavo daugiau, nei kioske. Ir tai yra gerai, nes reikia skatinti, kad bilietais apsirūpintų iš anksto, o ne trukdytų vairuotojui vairuoti.
Masiškai pinigai neprarandami, nes yra funkcija kas kelis atsiskaitymus reikalauti įvesti PIN kodą, be to atsiskaitymo suma bekontakčiu būdu yra ribota. Taigi, netgi pavogus ar pametus, daug pinigų nebus prarasta, net jei kortelė ir nebus greitai užblokuota. Deja, vienam kolegai bekontaktė kortelė buvo paprasčiausiai užblokuota, nes kažkas ten atsitiko, kažkokios banko problemos ir jis negalėjo niekaip atsiskaityti su ja, net ir kišant į terminalą. Turėjo kelis kartus skambinti ir reikšti pretenzijas, kad atblokuotų, nes iš pirmo karto paskambinus neatblokavo. Va jums ir bekontakčių kortelių patikimumas. Nieko gero iš to all in one nėra, geriau kelios atskiros kortelės, ypač bilieto, o ne viskas integruota į vieną.
Masiškai turiu galvoje ne dideles sumas, o kad daug žmonių nukentėtų dėl visokio kortelių duomenų nuskaitymo, sudvigubinto mokėjimo ir pan. Tos funkcijos bijantys dažniausiai kalba apie visokius nugirstus ir išsigalvotus pavojus, bet tie pavojai mažai ką turi bendra su realybe.
Nieko gero iš to all in one nėra, geriau kelios atskiros kortelės, ypač bilieto, o ne viskas integruota į vieną.
Kam apsisunkint gyvenimą ir vaikščiot su trisdešimt kortelių, kai viską gali atlikt telefonas su Google pay/ Apple pay? Bilietus saugoti galima būtų irgi ten pat.
Jums čia bekontakčiai mokėjimai stebuklas atrodo, kai JAV visi bankinėm kortelėm tik swipina, žmonės turbūt gyvenime kokį kartą yra vedę PIN kodą ir dauguma aparatų prekybos vietose net neturi klaviatūros, kur tą PIN galėtų reikėti įvesti
Kokį kartą gyvenime, jei bekontaktės masiškai plisti pradėjo tik prieš kokius 5 metus. Ir dar neaišku, kaip ten JAV, nes Amerikoje daug archaikos ir visokių korporacijų interesų, kurie kartais blokuoja tam tikrų naujovių įgyvendinimą tam tikram laikui, kol nesibaigia visokie teisiniai aiškinimaisi teismuose ir pan.
Jums čia bekontakčiai mokėjimai stebuklas atrodo, kai JAV visi bankinėm kortelėm tik swipina, žmonės turbūt gyvenime kokį kartą yra vedę PIN kodą ir dauguma aparatų prekybos vietose net neturi klaviatūros, kur tą PIN galėtų reikėti įvesti
Pas mus prieš pin-pos'us irgi buvo panaši sistema, kur pasirašyt tekdavo ant čekio. Jei JAV turi prastą sistemą, mums tokios nereikia.
Tai ką tik teisiog tą patį pasakei ką Al1 sakė. Tai yra VIENKARTINIS važiavimas.
Ne visai. Jei važinėji kelis kartus per dieną (ar kelias dienas), pritaiko nuolaidas. Pvz., per dieną neviršysi tam tikros sumos, ją pasiekęs važiuosi nemokamai toliau tą dieną.
Na taip, labai patogu, vasarą 2 kartus Londone tuo naudojausi. Jokių specialių kortelių pirkimo, net vaikui, kuris dar neturi banko kortelės, naudojau savo kitą kortelę.
Londone yra vadinamasis pay as you go. T.y. vienkartinis bilietas, tačiau jis Londone labai populiarus, be to, yra nuolaida - viršijus tam tikrą sumą (nepamenu dabar, bet susidaro 4 kelionės), kitos kelionės tą dieną bus nemokamos (vadinamasis daily cap; aišku, galioja tik tai pačiai transporto rūšiai). Būtent tą pay as you go ir galima apmokėti bekontaktine banko kortele. Visa informacija yra saugoma TFL serveriuose, ir gale dienos vieną kartą nuskaitoma nuo banko saskaitos. Nežinau kaip tai vyksta kontrolės metu (ji ten yra, nors gali pasirodyti kitaip), bet kontrolieriai viską mato - ir kur įlipai ir t.t. Žinoma, jokių bankinių duomenų jie nemato.
Detaliau galima paskaityti čia: https://tfl.gov.uk/fares/how-to-pay-...o?intcmp=55539
Pabrėžiu, kad nors terminuoti bilietai Londone yra, jie yra nepopuliarūs, todėl toks vienos kelionės apmokėjimas banko kortele ten yra paplitęs.
Šiandien teko važiuoti nauji Iveco hybridu. Čia eksperimentinis ar jai įsigytas autobusas? Įspūdžiai nekokie. Durys atsidarė nepilnai. Variklio start-stop sistema drebina visą autobusą taip, kaip net senosiuose nedrebėdavo užvedant. Stotelių ekranai nesuprogramuoti ir visą laiką sukosi Iveco reklama. Iš pliusų galima paminėti gana tylus važiavimas (išskyrus akseleruojant) ir patogias sėdimasias vietas. Na ir aišku turbūt degalų mažiau sunaudoja.
O mes labai mėgstame remontuoti variklius ar kaip kad Iveco žadame įsigyti? Ar čia toliau eina principu "nesvarbu kad šūdas, gi pigesnis"?
Lygiai taip pat galima sakyti, kad laikrodis ar žadintuvas telefone yra priverstinis rankinių laikrodžių išstūmimas . Kortelės tiesiog turi papildomą funkciją, kurią galima naudoti arba nenaudoti. Kol nėra galimybės, tai ir nereikia, kai atsiranda galimybė ir išbandoma, paaiškėja, kad gal visai patogu ir naudinga. Bent Lietuvoje negirdėjau apie kažkokius masinius pinigų praradimo dėl tos funkcijos atvejus. Tai labiau išgalvotos fobijos, kurių dažnai pasitako atsiradus naujam dalykui.
Elektroninis bilietas irgi buvo priverstinė adaptacija - žmonės buvo prisirišę prie popierinių bilietų ir komposterių, o dabar už popierinį bilietą priversti mokėti daugiau (kai perka iš vairuotojo) arba pirkti vilniečio kortelę, kuri irgi kainuoja!
Negalime. Ne tik kad rankiniai liakrodžiai vis dar naudojami bet jie ir populiarėja (pagrinde elektriniai). Tuo tarpu kortelės be nuotolinio įsigyti neįmanoma (nors kolkas dar leidžia išjungti funkciją).
Kad papildoma glaimybė važiuoti mobiliu bilietu egozistuoja yra gerai. Priversti visus naudotis tik tokiu bilietu yra blogai. O jeigu bus patogu ir naudinga ir be privertimų bus pereita. Kaip beje su bekontaktėmis kortelėmis nebuvo.
Apie pinigų praradimą aš nieko nesakiau ir dar karta kartoju čia ne kortelių gerumo ar blogumo vertinimas, bet adaptacijos lyginimas.
Kam apsisunkint gyvenimą ir vaikščiot su trisdešimt kortelių, kai viską gali atlikt telefonas su Google pay/ Apple pay? Bilietus saugoti galima būtų irgi ten pat.
Tam, kad išsikrovus mobilaus telefono baterijai nebūtum išvis be nieko. Single point of failure yra labai blogas dalykas.
Jums čia bekontakčiai mokėjimai stebuklas atrodo, kai JAV visi bankinėm kortelėm tik swipina, žmonės turbūt gyvenime kokį kartą yra vedę PIN kodą ir dauguma aparatų prekybos vietose net neturi klaviatūros, kur tą PIN galėtų reikėti įvesti
Patarčiau pasidomėti ką jie ten swipin'a. Amerikoje vis dar naudojamas magnetinės juostos metodas (kas iš vyresnių atsimena ant bankinių kortelių juodas juostas) ir jomis yra nuskaitoma informacija. Šio būdo europoje buvo atsisakyta prieš daugiau kaip 10 metų kaip labai nesaugaus. Amerikos bankų sistema yra visiškai archaiška. Ten net iš vieno banko padaryti pavedima į kitą turi eiti į aptarnavimo centrą nes normalaus interneto banko nėra.
Tuo tarpu kortelės be nuotolinio įsigyti neįmanoma (nors kolkas dar leidžia išjungti funkciją).
Ir kokia būtų nauda iš galimybės įsigyti kortelę be tos funkcijos? Kai kurie išvis net nežino, kad turi bekontaktę kortelę ir kad su ja galima atsiskaityti kitaip. Visokių įrenginių funkcijų skaičius dėl technologinės pažangos linkęs didėti, o ne mažėti. Įsigyji daiktą, jame yra krūva funkcijų, kurių gali prireikti, ir pasirenki, kurias nori naudoti, kurių nenori. Kame problema turėti daugiau galimybių? Ar problema, kad telefone yra fotoaparatas, kurio galbūt dabar nereikia? Nereikia ir nenaudoji. O kai prireiks, tai bus po ranka, nereikės pirkti naujo įrenginio.
Ir kokia būtų nauda iš galimybės įsigyti kortelę be tos funkcijos? Kai kurie išvis net nežino, kad turi bekontaktę kortelę ir kad su ja galima atsiskaityti kitaip. Visokių įrenginių funkcijų skaičius dėl technologinės pažangos linkęs didėti, o ne mažėti. Įsigyji daiktą, jame yra krūva funkcijų, kurių gali prireikti, ir pasirenki, kurias nori naudoti, kurių nenori. Kame problema turėti daugiau galimybių? Ar problema, kad telefone yra fotoaparatas, kurio galbūt dabar nereikia? Nereikia ir nenaudoji. O kai prireiks, tai bus po ranka, nereikės pirkti naujo įrenginio.
Jūs vis dar nesuprantate apie ka eina kalba. Kalba yra apie tai, kad tai nėra adaptavimo pavizdys nes tai nebuvo adaptuota rinkos metodu. Tas pats laikrodis telefone apie kurį rašėte būtų daug geresnis pavizdys nes tai buvo papildomas dalykas kurį daug kas pradėjo naudoti dėl patogumo. Lyginti šių kortelių su telefono programėle dėl to negalima, nes vienas yra priverstinis naudojimas, o kitas pasirinktinis.
Norintiems "iš vidaus" pamatyti Vilniaus 1-ąjį troleibusų parką Antakalnyje, "Gatvės gyvos" suteikia tokią galimybę. Ekskursija (mokama) organizuojama gruodžio 30 dieną. Išsamesnė informacija čia.
Nuo gruodžio 2 d. iki 23 d. važinėja specialus nemokamas autobusas iš Arkikatedros iki p/c Ikea. Šaltinis: https://madeinvilnius.lt/pramogos/ka...as-nuotraukos/ Nors įdomu, ar kur nors be madeinvilnius.lt apskritai buvo kažkas apie jį rašyta.
DĖL TARYBOS 2017-05-31 SPRENDIMO NR. 1-970 „DĖL VAŽIAVIMO VIETINIO (MIESTO) REGULIARAUS SUSISIEKIMO MARŠRUTAIS BILIETŲ KAINŲ (TARIFŲ) NUSTATYMO“ PAPILDYMO:
Vilniuje gyvenantiems ir sostinėje savo gyvenamąją vietą deklaravusiems gyventojams važiavimas vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo maršrutais nemokamas.“
2. Pavesti Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriui:
2.1. įgyvendinti nurodytojo papunkčio nuostatą nuo 2020 m. liepos 1 d.;
Comment