Parašė evil
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Nu ok. Šiaip galiu paantrinti. Nežinau kaip dabar, bet anksčiau Vilnius man taip pat būdavo šiokia tokia kelionė laiko mašina. Paskutinį kartą kai naudojau Vilniaus VT (pernai vasarą), atsilikimas jautėsi, labiausiai dėl dviejų dalykų: autobusai iš 90-ųjų ir popierinių talonėlių žymėjimas. Kaune tuo požiūriu ramiau, labiausiai erzina šie dalykai Kauno VT: įdubę šuliniai gatvėse, senos Škodos (nykstanti problema), mikriukai, norėtųsi dažnesnio kursavimo.
Gal turima omeny grynai maršrutų organizavimą.
Dėl popierinių talonėlių tai taip, reikia sutikti. Nepanašu, kad situacija kaip nors pasikeis, nes savivaldybė net nekalba apie jų atsisakymą.
Kalbant apie tai, kur Vilnius akivaizdžiai pranoksta Kauną, tai esminis argumentas būtų kursavimo dažnis: greitieji autobusai, taip pat kai kurie troleibusų, autobusų maršrutai kursuoja kas 4-6min., dėl to laikas praleistas stotelėje Vilniuje yra tikrai minimalus.
Priemiesčių VT organizavimas, panašu, Vilniuje irgi geresnis. Nėra maršrutų kartą į dvi valandas, visi kursuoja dažniau, transporto priemonės yra bent jau midibusai, taip pat priemiestinis tinklas yra aktyviai plečiamas.
Įdomu kaip su A juostomis, kuriame mieste geresnė situacija. Vilniuje jos ganėtinai išplėstos 2013m., tačiau dabar naujų neatsiranda, yra kelios probleminės vietos kur jų trūkumas tikrai akivaizdus.
- 2 patinka
Comment
-
Popieriniai bilietėliai šiaip yra geras dalykas. Jis labiausiai reikalingas nevietiniams ir retai viešuoju transportu važiuojantiems žmonėms, kuriems dėl kelių pavažiavimų pirkti kortelės, jos pildyti neverta. Jei jie būtų priversti pirkti kortelę, dar į ją įnešinėti kažkokią minimalią sumą (kad ir 10 EUR), jie greičiausiai rinktųsi važiuoti automobiliu.
Aišku, alternatyva būtų kiekviename autobuse įrengti POSus, o susimokėjus kortele vietoje bilieto užskaityti čekį.Post in English - fight censorship!
- 2 patinka
Comment
-
Nereikia išradinėti dviračio. Visur Europoje autobusuose atsiskaitoma grynaisiais, ar tai būtų vairuotojas, ar automatas. Automatas gali priimti ir korteles. Bilietai popieriniai. Kaune yra kasos aparatai, bet tai kažin ar pigiau nei popierinis bilietas platinimo požiūriu. Iš kitos pusės, kasos aparato bilietas galioja tik tame autobuse, o nusipirkus talonėlį, galima jo ir nežymėti ir pasižymėti kitame autobuse ar troleibuse
- 1 patinka
Comment
-
Mano manymu atsilikimo įspūdį palieka ne pats faktas, kad yra popieriniai talonėliai (jie iki šiol yra labai paplitę daugelyje Europos miestų), bet tai, kad jie žymimi priešistoriniais mechaniniais komposteriais (2019-aisiais bilietus žymime skylutėmis!), o ir patys talonėliai vizualiai atrodo tarsi būtų pagaminti 1980-aisiais. Juk popieriniai/kartoniniai bilietai gali būti žymimi prisilietimu per RFID (Stokholmas), magnetine juosta (Varšuva) arba bent jau tiesiog spausdinant ant jo datą ir laiką (Berlynas, bet ir Vilnius "naujesniuose" komposteriuose).
Bet čia tik įspūdžio dalykas ir tai tik vieno smulkaus VT sistemos elemento atžvilgiu. Dar laaabai ilgai niekas to nekeis, o yra žymiai svarbesnių problemų - pvz. tai, kad autobusai ir troleibusai stovi kamščiuose (na nes kaip taip galima, atimt vairuotojams jų juostą - jei darom naują A juostą, tai tik platindami gatvę!), ar tai, kad nepaisant naujutėlio autobusų parko, tvarkaraščiai sudaryti taip, kad per tuščią gatvę autobusas rieda 30 km/val. greičiu, ar bilietų automatų nebuvimas, ar senoviniai iešmai kontaktiniame tinkle, arba tiesiog VVT požiūris į transporto priemonių švarą ("na, praėjo jau 10 metų, tai gal jau verta šiek tiek išvalyt tas kėdutes; imkit skudurą, kam čia tas siurblys").
O po to stebimės, kad beveik niekas išskyrus pensininkus ir moksleivius (nes jau ir studentai dažniau renkasi automobilį) nenori važiuoti viešuoju transportu. Taip, parko atnaujinimas - nors čia vis dar laukiame to paties su troleibusais - tai didžiulis ir sveikintinas žingsnis į priekį, kurio labai reikėjo, tačiau tai turi būti tik dalis visų kompleksinių pokyčių Vilniaus viešajame transporte. O kol kas turime gerus, bet pavienius ir visiškai nekoordinuotus veiksmus. Tad mūsų popieriniai bilietėliai turėtų būti viena paskutiniųjų pozicijų ilgame reikalingų pokyčių sąraše. Verta juos pakeisti kažkuo geresniu (bet ne naikinant jų!), tačiau dabar turime žymiai svarbesnių rūpesčių.
Ir, beje, juokinga, kad daugelyje miestų jau nuo 80-ųjų yra bilietų automatai stotelėse bei autobusuose/troleibusuose/tramvajuose, o pas mus apie juos iki šiol niekas nėra nė girdėjęs. Daug kur iš vis vairuotojai nepardavinėja bilietų, nes kiekvienoje VT priemonėje yra toks įrenginys.Paskutinis taisė tomczu; 2019.12.03, 20:16.
- 3 patinka
Comment
-
Aš tik sakiau apie atsilikimo įspūdį Man asmeniškai jie netrukdo, nors ir juokingai atrodo, o pakeisti juos daug nekainuotų. Tačiau yra žymiai svarbesnių dalykų, nei talonėliai ir komposteriai. O dėl bilietų automatų tai juokas ima, kad net idėjos tokios nėra, nors tai jau senas išradimas egzistuojantis jau kelis dešimtmečius, kuris, kaip teisingai sakai, yra labai paplitęs net ir mažiau už Lietuvą išsivysčiusiose šalyse. Kodėl jų pas mus nėra ir dar ilgai nebus, neįsivaizduoju. O juk tai iškart išspręstų kelias problemas - vairuotojai nebeturėtų pardavinėti bilietų (o tai saugumas ir didesnis greitis), prie kioskų nebūtų eilių pasipildyti kortelių, keleivius neribotų prekybos vietų darbo laikas, o ir bilietų pardavimo tinklo aprėptis bei pasiekiamumas taptų žymiai didesni.Paskutinis taisė tomczu; 2019.12.03, 20:17.
Comment
-
Parašė tomczu Rodyti pranešimąO juk tai iškart išspręstų kelias problemas - vairuotojai nebeturėtų pardavinėti bilietų (o tai saugumas ir didesnis greitis), prie kioskų nebūtų eilių pasipildyti kortelių, keleivius neribotų prekybos vietų darbo laikas, o ir bilietų pardavimo tinklo aprėptis bei pasiekiamumas taptų žymiai didesni.
Comment
-
Tiesa pasakius, kaip turistas, miestuose, kur popieriniai taloneliai (ne paparasti cekiai), labai maloniai pasilieku atminciai, kaip suvenirą. jeigu būčiau turistas Vilniuje, dabartinis talonėlis man labai maloniai turėtusi, nes jis panašus o tuos kur sovetiniai buvo, gan unikalaus retro-modern dizaino.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimąPopieriniai bilietėliai šiaip yra geras dalykas. Jis labiausiai reikalingas nevietiniams ir retai viešuoju transportu važiuojantiems žmonėms, kuriems dėl kelių pavažiavimų pirkti kortelės, jos pildyti neverta. Jei jie būtų priversti pirkti kortelę, dar į ją įnešinėti kažkokią minimalią sumą (kad ir 10 EUR), jie greičiausiai rinktųsi važiuoti automobiliu.
Aišku, alternatyva būtų kiekviename autobuse įrengti POSus, o susimokėjus kortele vietoje bilieto užskaityti čekį.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Taigi yra programėlė m.ticket, nereikia nei jokių kortelių nei popierinių bilietų.
Iš kai kurių užsieniečių išgirdau tokią įdomią mintį apie mus. Jeigu vakaruose tokių paslaugų progresas buvo toks:
Pardavinėja žmogus>pardavinėja automatas>paslauga teikiama per internetą> paslauga teikiama app smartfone.
Tai pas mes tiesiog peršokome Automatų dalį, t.y. iš žmonių pardavėjų iškart persikelėm į smartphonus ir net lyderiaujam šioje vietoje.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąNereikia išradinėti dviračio. Visur Europoje autobusuose atsiskaitoma grynaisiais, ar tai būtų vairuotojas, ar automatas. Automatas gali priimti ir korteles. Bilietai popieriniai. Kaune yra kasos aparatai, bet tai kažin ar pigiau nei popierinis bilietas platinimo požiūriu. Iš kitos pusės, kasos aparato bilietas galioja tik tame autobuse, o nusipirkus talonėlį, galima jo ir nežymėti ir pasižymėti kitame autobuse ar troleibuse
Įdomu būtų sužinoti, kiek procentų parduotų bilietų sudaro tie visi smartfoniniai ir kiek tradiciniai, elektroniniai ar automatų. Atitinkamai, ir Lietuvos miestų, kur tokie bilietai yra, statistiką. Įtariu, tie smartfoniniai sudaro <=2 procentų.
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Arba galima padaryti kaip Liuksemburge padarė. Pastatė aparatus tik prie pačių populiariuasių stotelių (pvz oro uostas, traukinių stotis), bilietas galioja 2 valanda nuo išspausdinimo (ne nuo pažymėjimo!) ir autobuso vairuotojai atsisako parduoti. Tada miesto svečiai visi pavaišinami bauda, nes neturi bilietėlio kurio nusipirkti net negali. Čia žinoma šiek tiek įronizuoju ir čia buvo jų perėjimo stadija prie "nemokamo" transporto, bet tikrai nemalonu važiuoti kai žinai kad jeigu pagaus be bilieto kol išsiaiškinsi gali ir į lėktuvą pavėluoti.
Man irgi būtų labia įdomu. Kiek teko pačiam stebėti (kai kontrolė įlipa visi išsitraukia ką turi) tai mobiliuose esantys bilietai yra ne daugiau 5% ir absoliučiai dominuoja vilniečio kortelė. Kaip ji pildoma - internetu ar kioske, deje nesimato.
Vienkartinius bilietus perka tik atsitiktiniai keleiviai, atvykėliai iš kitų miestų ar šalių, jei jiems reikia tik 1-2 kartus važiuoti VT. Automatai, aišku, turi būti visose populiariose stotelėse, o jų Vilniuje nemažai.
Automatai ne tik vienkartinius turėtų parduoti, bet ir paros bilietus bei papildyti elektroninius.Paskutinis taisė Al1; 2019.12.04, 10:26.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Taigi yra programėlė m.ticket, nereikia nei jokių kortelių nei popierinių bilietų.Post in English - fight censorship!
- 4 patinka
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Tas tai taip, bet čia irgi labiau reguliariam naudojimui. Įsivaizduok tingų turistą ar tokį vietinį kaip aš, kuris viešuoju transportu naudojasi tik kartais. Iškilo reikalas kur nors nuvažiuoti ir yra pasirinkimas tarp autobuso ir taxi. Jei tam, kad važiuočiau autobusu man reiks siųstis appsą, įsinešinėti pinigų ar prisirišinėti kreditinę, aš greičiausiai patingėsiu tą daryti.
- 2 patinka
Comment
Comment