Parašė Garbanius
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
Tai kad ir tuos pačius senus Volvo perdažinėja, tad PR versija čia netinka
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąGal reikėtų pradėti žvėreliais, augaliukais ir panašiom piktogramom žymėti maršrutus kaip šikpuodžius darželyje?
- 3 patinka
Comment
-
Parašė liootas Rodyti pranešimąKas blogai su Soliario salono švieslentėmis? Vis rodo STOP, kiek mėnesių...
Parašė Briedis Rodyti pranešimąKodėl gi ne? Akropolio stovėjimo aikštelėse tūpam vairuotojui kelią Golfo link rodo meškiukai, mėnuliukai...
Comment
-
Parašė rmss Rodyti pranešimą
Hmm, atvykus naujoms TP buvo kažkokios problemos kiek pamenu, bet dabar visada tvarkingai rodo, viename ekrane reklama/informaciniai video, kitame stotelės. Gal Stop rodomas kam nors nuspaudus mygtuką? <...>
Nežinau kaip kiti, bet aš nematau prasmės iš tos švieslentės
Comment
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimąKodėl gi ne? Akropolio stovėjimo aikštelėse tūpam vairuotojui kelią Golfo link rodo meškiukai, mėnuliukai...
Comment
-
Parašė liootas Rodyti pranešimąKas blogai su Soliario salono švieslentėmis? Vis rodo STOP, kiek mėnesių...
Comment
-
Parašė 10.000 Rodyti pranešimąO šiaip tai nesuprantu ką reiškia tas jūsų “kai dar prie lukiškių stodavo pastovėti tai pratuštėdavo” - jis gi ir dabar ten daro atstovas
Comment
-
Parašė Mantas95 Rodyti pranešimą
Taip tikrai nėra visuose, daugumoj matau normaliai rodo stoteles.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 6 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimąIr kas per kvaila sistema rodyt tuos reklaminius intarpus. Geriau galėjo vieną televizorių paskirt reklamai, kitą informacijai, o dabar kažkokia mišrainė. Turi laukt, kol kažkuris ekranas pabaigs savo š... stūmimą.
- daugelyje Europos miestų yra ekranai viešajame transporte, rodantys judėjimo maršrutą bei reklamas - darom, bet nežinodami kaip tai veikia kituose miestuose (t.y. atskiri ekranai konkretiems tikslams arba dalinamas plotas), tegul jie pas mus veikia visiško atsitiktinumo principu
- dviračių nuoma - imam, bet darom žiauriai brangią sistema veikiančią tik miesto centre ir verčiame vartotojus ganyti dviračius į kitą vietą, jei jo pasirinktame galiniame taške trūksta vietos
- tramvajus - statom (visą vieną liniją!), bet darom iš jo ilgą autobusą ant bėgių, kuris irgi stovės kamščiuose
- metro - norim (bet dabar jau tris linijas), ir nesvarbus mums miesto tankis, gyventojų skaičius ar ypač srautų modeliavimas - svarbu, kad ant žemėlapio gražiai atrodo ir rinkėjai už mus balsuos, gal žėk vakariniam aplinkkely padarysim liniją, būsim kaip Maskva ar Londonas su savo žiediniu maršrutu, spjaunam į tai, kad ten absolučiai nieko nėra.
Ir taip toliau.
Žodžiu, imamos idėjos, bet ne jų realizavimo būdai ar ypač jų pritaikymas prie situacijos. Todėl ir gaunasi tokios nesąmonės, kaip minėtos taccido. Gerai, kad yra ekranai, blogai, kad jie praktiškai nieko neduoda - maršrutas rodomas tarp reklamų, o keleivis mato tik tris (ar keturias?) stoteles.
- 9 patinka
Comment
-
Tai aišku, kad niekas nekontroliuos tokių niuansų apart pačių vartotojų. Verslininkai norėtų jums grūsti reklamas išvis be pertraukų ir nerodyti jokių stotelių. Rašykit prašymus, kad atskirtų plotus ar ekranus, kitaip niekas tikrai nesusiprotės ir nieko nekeis.
Su dviračiais tikrai jau imam atsilikti, turint omenyje, kad kai kur jau veikia sistemos išvis be parkavimo vietų.
Metro švis yra politikų reklaminis triukas ir jo nereikia. Yra nemažai pavyzdžių postsovietinėse šalyse, kai pasiekus 1mln gyventojų nutiesiamas metro, o po to pusė peronų užrakinama, nes nėra keleivių.
Dėl tramvajaus dar galima padiskutuoti. Nors skamba patraukliai, bet kažko nesitiki, jog miestas pasiruošęs jį turėti. Užtenka vien pažiūrėti, kaip šyrit buvo (ne)nuvalytos A juostos.Paskutinis taisė Ginthus; 2019.01.26, 10:00.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimąDėl tramvajaus dar galima padiskutuoti. Nors skamba patraukliai, bet kažko nesitiki, jog miestas pasiruošęs jį turėti. Užtenka vien pažiūrėti, kaip šyrit buvo (ne)nuvalytos A juostos.
Problema tame, kad politinėje diskusijoje viena dešimties kilometrų linija pristatoma kaip kažkokia panacėja, kuri išspręs visas miesto transporto problemas. O apie tai, kad tam reikalingas tinkamai sumodeliuotas (ir bent kažkiek atskirtas nuo kito transporto) keliasdešimties kilometrų tinklas, o ne vienas brūkšnelis ant žemėlapio (kuriame dalis maršruto netgi nėra atskirta nuo esamų srautų), jau niekas nenori kalbėti. Todėl kol kas su tramvajumi gaunasi taip, kaip ir su visais kitais pokyčiais sostinės transporte: imam gerą idėją ir visiškai ją gadinam nemokšiškumu, nes nepasižiūrim, kaip ta idėja buvo įgyvendinta sėkminguose projektuose. Jei nemoka susitvarkyti su elementariausiais dalykais, kaip netgi A juostų tinklu, dideli - ir iki šiol Lietuvoje nežinomi - infrastruktūros projektai iš vis taptų viena didele tragikomedija. Tad poreikis yra, bet kol kas tai visiškai nerealus dalykas.
Vilniaus dydžio miestai įprastai turi 50-100 kilometrų tinklus. Turintis vos 170 tūkst. gyventojų Olštynas iš vis pasistatė visiškai naują sistemą (ir ją plės!), bet tam reikėjo gerų specialistų, o ne žmonių nesuprantančių kaip turi veikti banaliausia keleivių informavimo sistema autobusuose. Tad jokios naujos transporto rūšies Vilniuje dar ilgai nepamatysime. Bus gerai, jei bent sugebės susitvarkyti su troleibusais, ypač su baisiai pasenėjusiu kontaktiniu tinklu.Paskutinis taisė tomczu; 2019.01.26, 13:19.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimąYra nemažai pavyzdžių postsovietinėse šalyse, kai pasiekus 1mln gyventojų nutiesiamas metro, o po to pusė peronų užrakinama, nes nėra keleivių.
Bet čia ne apie Vilnių, todėl plačiau plėstis neverta.
Comment
-
Tai yra visiskas nonsensas, kad pasiekus 1 mln reikia statyt metro. Sitas mitas kilo is CCCP, kur miestai gaudavo valstybes finansavima metropoliteno statybai pasiekus tokia gyventoju riba. Tiesiog techninis skaicius. Patikekit, per 70 metu daug kas pasikeite viesajame transporte.
Apie Rusijos metro sistemas rasiau cia:
https://www.miestai.net/forumas/foru...85#post1649385
Comment
-
O siaip yra paprastas principas:
1. Optimizuojamas autobusu ar troleibusu tinklas, kad jie nestovetu kamsciuose ir pravaziuotu maksimaliai greitai.
2. Kai zmones nebetelpa i autobusus statomas tramvajus. Jis irgi daromas taip kad nestovetu su visu srautu prie sviesoforu.
3. Jei miesto gyventoju skaicius sparciai auga (tikrai ne Vilniaus atvejis), ir numatant, kad tramvajus nebeisvez reikiama kieki zmoniu, pradedamas kasti metro.
Mes tikrai nedaejom net iki 1 stadijos pabaigos. Nes gaunasi: uzdirbi 500 eur, bet nori vazinet Lambo. Tu gali uzstatyt nama, primakliuot kazka, kad gauti Lambui paskola. Ok. So what? Stovi Lambas garaze, uz kuri mokes dar tavo vaikai, jis nevaziuoja, nes jam sugedo valytuvas uz stuka. O tu neturi ka valgyt, tulikas namie smirda, nes nebera pinigu issikviest santechnikui. Tai taip ir su metro.
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimąTai aišku, kad niekas nekontroliuos tokių niuansų apart pačių vartotojų. Verslininkai norėtų jums grūsti reklamas išvis be pertraukų ir nerodyti jokių stotelių. Rašykit prašymus, kad atskirtų plotus ar ekranus, kitaip niekas tikrai nesusiprotės ir nieko nekeis.
Su dviračiais tikrai jau imam atsilikti, turint omenyje, kad kai kur jau veikia sistemos išvis be parkavimo vietų.
Metro švis yra politikų reklaminis triukas ir jo nereikia. Yra nemažai pavyzdžių postsovietinėse šalyse, kai pasiekus 1mln gyventojų nutiesiamas metro, o po to pusė peronų užrakinama, nes nėra keleivių.
Dėl tramvajaus dar galima padiskutuoti. Nors skamba patraukliai, bet kažko nesitiki, jog miestas pasiruošęs jį turėti. Užtenka vien pažiūrėti, kaip šyrit buvo (ne)nuvalytos A juostos.
Žmonės kalba apie metro ir tramvajų nesuprasdami, apie ką jie iš tikrųjų kalba. Kai kam atrodo, kad metro=po žeme. Kai kas galbūt turi kitokių idėjų.
Dar kažkam gali atrodyti išvis kitaip.
O kalbėti reiktų techniniais terminais, kad neliktų vietos interpretacijoms.
Light rail (dažniausia vadinama tramvajumi, bet kartais ir metro arba dar kaip nors) - mažesniems miestams ir mažesniems srautams skirtas transportas. Kaip pagrindinė sistema naudojama paprastai iki 1 milijono gyventojų dydžio miestuose arba kaip auxiliary/feeder sistema prie metro didesniuose miestuose.
Heavy rail (dažniausiai vadinamas "metro") - didelės talpos sistema, paprastai skirta 1+ milijono miestams. Kai kur būna po žeme, bet dažniausiai paviršiuje.
Turbūt nuo to ir reiktų pradėti. Nors turbūt yra visiškai akivaizdu, kad heavy rail sistemos Vilniuje nereikia, nes tai būtų visiškas overkill. Kaip ir nereikia oro uosto terminalo su 100 milijonų capacity.
Light rail, kita vertus, yra būtinybė.
Comment
-
Sunkus ar lengvas geležinkelis tai tik paskutiniųjų metų (gal poros dešimtmečių) terminai. Realiai apie tai nieko nežinota prieš 50 ar 100 metų. Tuo tarpu tiek tramvajus, tiek metro buvo tiesiami. Šiais laikais yra ir tramvajai, važinėjantys įprastais geležinkeliais. Yra ir metro su vagonais, ne ką didesniais už autobusus ar klasikinio tramvajaus vagonus...
Comment
Comment