Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    V. Meškausko, laikinai vadovaujančiu „Susisiekimo paslaugoms“, straipsnis:

    Vilniaus viešojo transporto atnaujinimas: ką verta žinoti?

    (...)
    • Įvykdžius šį atnaujinimą sustoti nežadama. Puikiai suprantame, kad elektrinis transportas yra viešojo transporto ateitis. Artimiausiu metu kartu su „Vilniaus viešasis transportas“ valdyba bus ruošiamas elektrinio transporto atnaujinimo planas, kuris apims ir elektrinių autobusų integravimo galimybę, infrastruktūros sukūrimą, pritaikymą, kontaktinio tinklo išnaudojimą ir kitus klausimus.
    (...)

    Comment


      Per ilgą laiką Vilniaus viešasis transportas buvo žiauriai apleistas ir žinoma reikėjo kuo skubesnio jo atnaujinimo, kas iš esmės galima sakyti ir buvo padaryta. Tačiau aš labai tikiuosi, kad antrasis etapas bus orientuotas jau į kokybę, o ne kiekybę ir kad bus koncentruojamasi į elektrinius autobusus. Iki šiol elektriniai autobusai, kaip ir elektromobiliai, buvo ganėtinai brangūs, su silpnomis baterijomis, ilgu įkrovimo laiku ir neišvystyta infrastruktūra. Tačiau padėtis labai sparčiai keičiasi ir jeigu prieš tai elektrinis autobusas galėjo nuvažiuoti iki 100 km. vienu įkrovimu, tai dabar jie jau gali nuvažiuoti ir 250 km, kai kurių nuvažiuojamas atstumas jau skaičiuojamas nebe šimtais, o tūkstančiais kilometrų vienu įkrovimu: Proterra’s big electric bus can go 1,102 miles on one charge




      Hiunday elektrinis autobusas gali nuvažiuoti 300 km. vienu įkrovimu, o pilnai pakraunamas yra per valandą.



      Elektriniai autobusai jau važinėja 4 Lenkijos miestuose, jie jau net Minske važinėja, taigi tas laikas, kada jie turėtų ateiti į Vilnių, taip pat neturėtų būti už kalnų. Žinoma, elektrobusai vis dar nėra tobuli ir yra pakankamai brangūs, tačiau jeigu antrasis Vilniaus viešojo transporto atnaujinimas bus po 2-3 metų, tai situaciją jau gali būti iš esmės pasikeitųsi, nes kaip tik dabar visame elektriniame transporte vyksta lūžis. Be to elektrinio autobuso kainą mes turėtumėm lyginti ne su dyzeliniu autobusu, o su troleibuso kaina, kuri yra daug artimesnė elektrobusui, o ne dyzeliniam autobusui. Ir tada susiduriam su pagrindine dilema - ar po tų kelių metų, kada prasidės Vilniaus elektrinio transporto atnaujinimas, bus perkami nauji troleibusai ar elektrobusai. Ar per tą laiką elektrobusai spės patobulėti iki tokio lygio, kad nebeapsimokėtų investuoti pinigų į troleibusus. Nes jeigu bus nuspręsta investuoti į troleibusus, tai labiausiai tikėtinas variantas, kad 15 metų į priekį Vilniui bus užtrenktos durys įsivesti elektrobusų viešąjį transportą dėl paprastos priežasties, kad viešojo transporto atnaujinimas bus iš esmės užbaigtas.

      Comment


        Knygų mugės maršrutas įdėtas į stops.lt
        Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

        Comment


          O, tai netgi dar dažniau važiuos šeštadienį, nei nurodyta naujienoje.
          Viešojo transporto temų rodyklė >>

          Comment


            Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
            Nes jeigu bus nuspręsta investuoti į troleibusus, tai labiausiai tikėtinas variantas, kad 15 metų į priekį Vilniui bus užtrenktos durys įsivesti elektrobusų viešąjį transportą dėl paprastos priežasties, kad viešojo transporto atnaujinimas bus iš esmės užbaigtas.
            Viešojo transporto atnaujinimas niekada nebus baigtas, tai tęstinis procesas, nes pastoviai kiekvienais metais pasensta dalis transporto.

            Comment




              Taip turėtų būti, bet Vilniuje turime kiek kitokią situaciją, kai viešasis transportas metai iš metų nebuvo atnaujinamas ir (jeigu bus realizuotas antrasis atnaujinimo etapas), tai Vilniaus viešasis transportas bus iš esmės atnaujinas 2-3 metų bėgyj. Elektrobusai dėl savo brangesnės kainos pirmiausiai turėtų keisti brangesnius troleibusus, bet jeigu troleibusų parkas bus iš esmės atnaujintas, tai greičiausiai reikš, kad elektrobusų įvedimas į Vilniaus viešąjį transportą bus smarkiai atidėtas.

              Comment


                Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                Per ilgą laiką Vilniaus viešasis transportas buvo žiauriai apleistas ir žinoma reikėjo kuo skubesnio jo atnaujinimo, kas iš esmės galima sakyti ir buvo padaryta. Tačiau aš labai tikiuosi, kad antrasis etapas bus orientuotas jau į kokybę, o ne kiekybę ir kad bus koncentruojamasi į elektrinius autobusus. Iki šiol elektriniai autobusai, kaip ir elektromobiliai, buvo ganėtinai brangūs, su silpnomis baterijomis, ilgu įkrovimo laiku ir neišvystyta infrastruktūra. Tačiau padėtis labai sparčiai keičiasi ir jeigu prieš tai elektrinis autobusas galėjo nuvažiuoti iki 100 km. vienu įkrovimu, tai dabar jie jau gali nuvažiuoti ir 250 km, kai kurių nuvažiuojamas atstumas jau skaičiuojamas nebe šimtais, o tūkstančiais kilometrų vienu įkrovimu: Proterra’s big electric bus can go 1,102 miles on one charge




                Hiunday elektrinis autobusas gali nuvažiuoti 300 km. vienu įkrovimu, o pilnai pakraunamas yra per valandą.



                Elektriniai autobusai jau važinėja 4 Lenkijos miestuose, jie jau net Minske važinėja, taigi tas laikas, kada jie turėtų ateiti į Vilnių, taip pat neturėtų būti už kalnų. Žinoma, elektrobusai vis dar nėra tobuli ir yra pakankamai brangūs, tačiau jeigu antrasis Vilniaus viešojo transporto atnaujinimas bus po 2-3 metų, tai situaciją jau gali būti iš esmės pasikeitųsi, nes kaip tik dabar visame elektriniame transporte vyksta lūžis. Be to elektrinio autobuso kainą mes turėtumėm lyginti ne su dyzeliniu autobusu, o su troleibuso kaina, kuri yra daug artimesnė elektrobusui, o ne dyzeliniam autobusui. Ir tada susiduriam su pagrindine dilema - ar po tų kelių metų, kada prasidės Vilniaus elektrinio transporto atnaujinimas, bus perkami nauji troleibusai ar elektrobusai. Ar per tą laiką elektrobusai spės patobulėti iki tokio lygio, kad nebeapsimokėtų investuoti pinigų į troleibusus. Nes jeigu bus nuspręsta investuoti į troleibusus, tai labiausiai tikėtinas variantas, kad 15 metų į priekį Vilniui bus užtrenktos durys įsivesti elektrobusų viešąjį transportą dėl paprastos priežasties, kad viešojo transporto atnaujinimas bus iš esmės užbaigtas.
                Troleibusai yra ateinančių poros dešimtmečių vienintelis patikimas nebėginis elektrinis transportas, o ne elektrobusai. Aišku, ten, kur nėra troleibusų, niekas jų neįrenginės, nors kai kurie miestai žada ir jau daro. Tuo tarpu ten, kur yra troleibusų KT būtų visiška nesąmonė, nelogiška ir ekonomiškai nepateisinama pereiti prie elektrobusų anksčiau, nei jie bus tokie pat patikimi, kaip troleibusai ar autobusai. Lenkai bando, nes patys gamina. Minskas bando, nes patys baltarusiai gamina autobusus. Kokius autobusu gamina Lietuvoje (tik nereikia apie "Vėjo projektus")?
                Pirmiausiai elektrobusai turėtų keisti dyzelinius autobusus labiausiai apkrautuose maršrutuose, tada periferinius maršrutus, o paskui tik troleibusus. Tik toks perėjimo planas yra pateisinamas. Be to KT galėtų išlikti (aišku, ne centre, ne ten, kur daug išsišakojimų ir kitokių kliūčių, lėtinančių troleibusų eismą) ir dalį trasos elektrobusai galėtų važiuoti kaip troleibusai, kartu pasikraudami akumuliatorius.

                Comment


                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                  Troleibusai yra ateinančių poros dešimtmečių vienintelis patikimas nebėginis elektrinis transportas, o ne elektrobusai. Aišku, ten, kur nėra troleibusų, niekas jų neįrenginės, nors kai kurie miestai žada ir jau daro. Tuo tarpu ten, kur yra troleibusų KT būtų visiška nesąmonė, nelogiška ir ekonomiškai nepateisinama pereiti prie elektrobusų anksčiau, nei jie bus tokie pat patikimi, kaip troleibusai ar autobusai. Lenkai bando, nes patys gamina. Minskas bando, nes patys baltarusiai gamina autobusus. Kokius autobusu gamina Lietuvoje (tik nereikia apie "Vėjo projektus")?
                  Pirmiausiai elektrobusai turėtų keisti dyzelinius autobusus labiausiai apkrautuose maršrutuose, tada periferinius maršrutus, o paskui tik troleibusus. Tik toks perėjimo planas yra pateisinamas. Be to KT galėtų išlikti (aišku, ne centre, ne ten, kur daug išsišakojimų ir kitokių kliūčių, lėtinančių troleibusų eismą) ir dalį trasos elektrobusai galėtų važiuoti kaip troleibusai, kartu pasikraudami akumuliatorius.
                  Troleibusai labai lėta transporto priemonė, ypač ties išsišakojimais, dažnai dėl savo lėtumo net avarines situacijas sukelia, kai su automobiliu vos išeina sustabdyti ar apvažiuoti. Plius dar kai nukrenta laidai iš vis eismą sustabdo ir kas svarbu pačio tinklo priežiūra kainuoja labai daug.
                  Flickr

                  Comment


                    Daugybę kartų jau buvo kartoka, kad kaltas kontaktinis tinklas ten, kur išsišakoja, susikerta ar per daug statūs KT vingiai kreivose gatvėse, žieduose ir posūkiuose. Visa tai sutvarkoma, tik reikia noro ir valios. Taip pat Škodos yra greiti troleibusai, tik Vilniuje specialiai vykdomas troleibusų sabotažas sudarant ištemptus grafikus, dėl ko troleibusai velkasi.Be to ir vairuotojai kartais tokie, kad jiems atrodo, jog važiuoti 30 km/h greičiu su troleibusu - kaip raketa skristi... Kontaktinio tinklo priežiūra įskaičiuota į energijos išlaidas ir troleibusas yra pigesnis nei autobusas, imant kilometro kainą. Tramvajaus bėgių priežiūra dar brangesnė, be to ir KT yra. Bet kažkodėl tai niekans jų nežada atsisakyti normaliose šalyse ir plečia tinklus ar stato naujus.

                    Comment


                      Manau elektrobusais visai galima mėginti keisti autobusų maršrutus, ypač važiuojančius miesto centre ir į artimiausius centrui mikrorajonus. Pavyzdžiui Lazdynų maršrutus 21,22,23.

                      Comment


                        Aš tai tik vieno negaliu suprasti: troleibusai ir taip yra elektriniai ir ekologiški, kam juos keisti tokiais pačiais elektriniais elektrobusais? Elektrobusai iš pradžių turėtų išstumti vidaus degimo variklius, ir tik vėliau laidines transporto priemones kaip troleibusas arba tramvajai. Nors niekada akumuliatoriai nebus efektyvesni nei laidai, kad ir kaip tai vizualiai atrodytų.
                        Ir jau ko gero tūkstantį kartų sakyta, kodėl troleibusai lėti ir kaip juos paspartinti. Ir nereikia čia didelių pinigų sumų, o tiesiog reikia suspausti tvarkaraščius.
                        Į Lazdynus reikėtų leisti elektrobusus su dinaminiu pakrovimu, t.y. troleibusus su 25+ km akumuliatoriais.

                        Comment


                          Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                          Aš tai tik vieno negaliu suprasti: troleibusai ir taip yra elektriniai ir ekologiški, kam juos keisti tokiais pačiais elektriniais elektrobusais?
                          Troleibusai, kaip ir elektrobusai kainuoja dvigubai brangiau už įprastus autobusus ir juos turėti yra prabanga miestui. Vilnius dar nėra toks turtingas, kad galėtų turėti 100% elektrinį viešąjį transportą. Tačiau jeigu norim ekologijos ir pan., bent dalį jo elektrifikuoti galime. Jeigu neatsižvelgiant į finansus, tai žinoma kad geriau vietoj įprastų autobusų pirkti elektrinius, bet jeigu į finansinę padėtį atsižvelgsime ir galimų įsigyti naujų elektrinių transporto priemonių kiekis bus ribotas - tada susidursim su klausimu ką pirkti - elektrinius autobusus ar troleibusus. Iki šiol elektriniai autobusai dar nebuvo pakankamai ištobulinti - jų nuvažiuojamas vienu įkrovimu kelias dar buvo pakankamai trumpas, o įkrovimo laikas labai ilgas ir tai reiškė, kad elektrinis autobusas pusę laiko nedirbdavo, o kraudavosi. Tos problemos artimiausiu metu išnyks ir elektrinis autobusas bus neabejotinai daug kartų pranašesnė transporto priemonė, nei troleibusas. Vienintelis troleibuso pranašumas prieš įprastą autobusą buvo tas, kad jis yra elektrinis, tačiau tai, kad yra pajungtas ant laidų, įtakojo daugybę neigiamų aspektų ir problemų, nuo jų mažo manevringumo ir greičio, gebėjimo važiuoti tik tam tikra trąsa iki brangaus kontaktinio tinklo išlaikymo ir trukdymo gatvių remontams ir pan., dėl ko dauguma pasaulio miestų, kuriuose buvo troleibusai, jų atsisakė. Tuos troleibusų minusus galima būtų vardinti ir vardinti, bet juos visus panaikina elektriniai autobusai, kurie yra autobuso ir troleibuso geriausių sąvybių sudėjimas į vieną. Taigi sprendžiant ką pirkti - troleibusą ar elektrobusą, neabejotinas pasirinkimas turėtų būti elektrobusas. O sprendžiant ką pirkti, autobusą ar elektrinę transporto priemonę, pasirinkimas jau priklauso nuo finansinių išteklių, nes tiek troleibusas, tiek elektrobusas kol kas yra prabanga.
                          Paskutinis taisė Eidvis; 2018.02.20, 20:28.

                          Comment


                            Kažkodėl tai tarybiniais laikais jie nebuvo prabanga, o buvo objektyvi realybė, bet staiga, stebuklas, tapo prabanga. Ir pinigų yra, tik prioritetai ne tie nuo pat 1990 metų. Reikia išlaikyti esamą troleibusų tinklą (maršrutus esamame tinkle ir troleibusų pervežimų dalį bendroje VT sistemoje reikia koreguoti ir didinti, atitinkamai), galbūt šiek tiek praplėsti.

                            Comment


                              Troleibusų dar iki elektrobusų atsiradimo visi atsisakinėjo, jie net su paprastais autobusais nesugebėjo konkuruoti, o kai tik bus iki galo išspręsta elektrobusų baterijos talpa ir įkrovimo greitis, jie išvis taps muziejų eksponatais. Ir tarybiniai laikai čia tikrai ne rodiklis, kaip ir bet kurioje kitoje srityje, apie juos nereikėtų kalbėti kai kalbama apie gebėjimą išdėlioti prioritetus, troleibusai gal ir nebuvo prabanga, bet dėl džinsų ir apelsinų žmonės galėjo vos ne viską atiduoti. Ot tai gebėjimas prioritetus išdėlioti.

                              Comment


                                Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                Troleibusų dar iki elektrobusų atsiradimo visi atsisakinėjo, jie net su paprastais autobusais nesugebėjo konkuruoti, o kai tik bus iki galo išspręsta elektrobusų baterijos talpa ir įkrovimo greitis, jie išvis taps muziejų eksponatais. Ir tarybiniai laikai čia tikrai ne rodiklis, kaip ir bet kurioje kitoje srityje, apie juos nereikėtų kalbėti kai kalbama apie gebėjimą išdėlioti prioritetus, troleibusai gal ir nebuvo prabanga, bet dėl džinsų ir apelsinų žmonės galėjo vos ne viską atiduoti. Ot tai gebėjimas prioritetus išdėlioti.
                                Ne taip seniai pasirodė štai tokia naujiena, kuri mane tikrai nustebino:
                                Į Berlyno gatves sugrįžta troleibusai
                                Troleibusai grįš į pažangios Europos šalies sostinę, kurioje ir be jų jau yra 4 viešojo transporto rūšys: metro traukiniai (U-Bahn), greitieji miesto traukiniai (S-Bahn), tramvajai ir autobusai (pirmos trys VT rūšys yra elektrinės). Tad troleibusai bus jau net penktoji viešojo transporto rūšis šiame mieste (jie bus su autonomine eiga). Tai negi vokiečiai kvaili, kad priima tokį sprendimą? Kadangi paskutinės troleibusų linijos Berlyne buvo išmontuotos 1973-iaisiais, dabar linijas reikės įrenginėti iš naujo. Tad manau, jog Vilniui tikrai nereikia skubėti keisti troleibusų elektriniais autobusais, verčiau atnaujinti troleibusų parką, modernizuoti kontaktinį tinklą (kad jis leistų troleibusams visur judėti tokiu pačiu greičiu, kaip ir autobusai), o taip pat nupirkti troleibusų su autonomine eiga, kurie galėtų dalyje maršruto važiuoti nesant kontaktinio tinklo (analogiškai, kaip ruošiamasi padaryti Berlyne), kad išplėsti troleibusų aptarnaujamų maršrutų tinklą.

                                Comment


                                  Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                  Troleibusų dar iki elektrobusų atsiradimo visi atsisakinėjo, jie net su paprastais autobusais nesugebėjo konkuruoti, o kai tik bus iki galo išspręsta elektrobusų baterijos talpa ir įkrovimo greitis, jie išvis taps muziejų eksponatais. Ir tarybiniai laikai čia tikrai ne rodiklis, kaip ir bet kurioje kitoje srityje, apie juos nereikėtų kalbėti kai kalbama apie gebėjimą išdėlioti prioritetus, troleibusai gal ir nebuvo prabanga, bet dėl džinsų ir apelsinų žmonės galėjo vos ne viską atiduoti. Ot tai gebėjimas prioritetus išdėlioti.
                                  Kas tie VISI? Miestai su 2-3 maršrutais? Buvo laikai, kai ir tramvajus naikino, keitė juos autobusais. Paskui vėl pradėjo tramvajus tiesti. Gal nereikia lipti ant tų pačių grėblių, ant kurių lipo Vakaruose? Nes protingi mokosi iš svetimų klaidų, o durni ir savų.

                                  Comment


                                    Parašė Marius555 Rodyti pranešimą
                                    Ne taip seniai pasirodė štai tokia naujiena, kuri mane tikrai nustebino:
                                    Į Berlyno gatves sugrįžta troleibusai
                                    Tai negi vokiečiai kvaili, kad priima tokį sprendimą?
                                    Negalima paimti vieno pavyzdžio ir jo pateikti kaip 'taisyklės'. Vokiečiai troleibusų atsisakė 99% miestų, kur juos turėjo. Tai ar vokiečiai kvaili, kad priėmė tokį sprendimą? Berlynas šiuo atveju yra išimtis iš taisyklės, o ne pati taisyklė. Ir tai tėra viena linija, kuri viso Berlyno viešojo transporto prasme nelabai kokią reikšmę turi. Bet bene svarbiausias yra šitas sakinys:

                                    Skirtinguose maršrutuose troleibusai prisijungę prie laidų važiuos nuo 33 iki 55 proc. visos trasos. Likusį kelią jie važiuos naudodami akumuliatoriuose sukauptą energiją.
                                    Daugiau nei puse kelio jie važiuos atsijungę nuo kontaktinio tinklo - tai kas čia, troleibusai ar elektrobusai? Man kol kas nelabai suprantama kaip tokia sistema veiks, nes jeigu reikės vairuotojui stabdyti transporto priemonę kad laidus nuimti ar išskleisti - tada tai tikrai nepasiteisins. O jeigu bus sukonstruota sistema, kad ūsai automatiškai prisijungs prie laidų - tada jau geriau, tačiau toliau tobulėjant baterijoms tai irgi taps nebereikalinga, nes užteks maršruto gale ar išvis baigus darbą naktį pakrauti baterijas ir nebereikės jokio kontaktinio tinklo.

                                    Comment


                                      Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

                                      Tai ar vokiečiai kvaili, kad priėmė tokį sprendimą?
                                      Taip, vokiečiai buvo kvaili. Tarp kitko jie patys tai pripažįsta dėl troleibusų. Tada buvo kiti prioritetai. Vokiečiai teisiog paskubėjo. O kas nepaskubėjo, tie jau nebeardė troleibusų.

                                      Comment


                                        Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                        O jeigu bus sukonstruota sistema, kad ūsai automatiškai prisijungs prie laidų - tada jau geriau
                                        Jau dabar tokia sistema naudojama brangesnės komplektacijos troleibusuose, ūsai nuleidžiami ir pakeliami automatiškai.

                                        Comment


                                          Jeigu kažkam žodis 'troleibusas' kelia negatyvias emocijas, tai galima sakyti, kad Berline atsiras ne troleibusai, o elektrobusai su dinaminiu pakrovimu Tokios transporto priemonės būtent tokiu pavadinimu masiškai gaunamos Sankt-Peterburge, kur autobusų maršrutai keičiami tokiais pusiau laidiniais, pusiau belaidžiais maršrutais. Tokio pobūdžio sistema atsirado praėjusių metų spalį Prahoje. Ir Berlyne atsiras ne vienas kaip pasakėte, bet keturi tokie maršrutai, planuojama kad bus dar šeši. Na ir laaabai keista kad nežinojote, jog būna automatiniai ūsai (netgi Rygoje) Kaip visada, svarbiausia paloti
                                          Ne raketų mokslas senesnės technologijos, užtat kaip bus su moderniomis tai laikas parodys. Net pats VVT buvo pripažinęs (buvo straipsnis), kad dabartiniai elektrobusai išstena 150km, tačiau Vilniui reikia galinčių nuvažiuoti bent 350km. Tuo labiau, reikia pakrovimo infrastrūkturos, nėra taip paprasta parke pakrauti 350 autobusų per vieną naktį, jau nekalbant apie tarpinius krovimus galinėse stotelėse. Net dabar nevisur yra netgi tualetai, o jūs norite kad būtų krovikliai?
                                          Argumentas kad elektrinis transportas yra prabanga tai visiška nesąmonė. Kodėl elektrinė TP turi keisti tokią pačią tik efektyvesnę (nes laidinė) TP? Kodėl leisime pinigus pakeisti ir taip ekologiškas TP, nors mums po nosimi dūmins taip išgirtas Euro 6 standarto autobusas, kuris po keleto metų bus jau Euro 5?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X