Parašė Al1
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąJeigu neklystu, tai už vieno naujo troleibuso kainą galima nusipirkti du naujus autobusus. Vadinas vieną galima paleisti vietoj troleibuso, o kitą vietoj seno ir taršaus autobuso, kurių dar pilna mūsų gatvėse ir rezultate gausis ta pati tarša. O šiaip tai troleibusai turi labai daug minusų, iš kurių vienas bjauriausių - suteršia miestus su savo išvedžiotais laidais. Mes prie jų pripratę, tai gal jie mums ir nebeatrodo tokie baisūs, bet ištiesų jie yra vienodai baisūs, kaip kad būtų baisūs miesto centre kabaliuojantys elektros laidai su stulpais. Galiausiai kad suprasti kokios transporto priemonės yra pasiteisinusios ir kurios ne - tam užtenka pasižvalgyti po pasaulį. Jeigu troleibusai būtų tokie šaunūs, juos tikrai turėtų kur kas daugiau miestų, o ne tie vienetai, iš kurių pusę jų gavo kaip sovietinį paveldą, kada racionalus mąstymas ir planavimas dar nebuvo vertybė.
Bet užtat troleibusas tarnauja ilgiau ir eksploatacija pigesnė. Plius ekologija. Tramvajai, metro yra svaigimas. Vilnius nepajėgus net pakankamo kiekio naujų autobusų nusipirkti, ką jau bekalbėti apie naują VT tipą. Taigi, troleibusai yra vienintelė išeitis šiuo metu ir ateityje 10-20 metų į priekį. Tuo labiau, visa reikiama infrastruktūra yra, reikia tik ją modernizuoti.
Visokie paistalai apie kontaktinio tinklo estetinę taršą yra tik kai kurių veikėjų nuomonė. Miestas yra miestas, labiau teršia šiuolaikinį miestą reklamos ir automobiliai, o ne troleibusų KT. Galiausiai, kai kur, senamiesčiuose, galima apsieiti be KT naudojant akumuliatorius ar dyzelinius generatorius.
Troleibusai yra pasiteisinusi transporto priemonė, priešingai, nei kol kas elektrobusai ar visokie įmantrūs tramvajai su guminiai ratais ar pan. Ir pasaulis ne rodiklis. Tiesiog jei taip žiūrėti, tai, pasaulyje aplamai viešasis transportas "nepasiteisino" - automobilizacija tik didėja. Geležinkeliai, kaip keleivinė transporto priemonė, pavyzdžiui JAV, "nepasiteisino". Bendrai, elektriniai geležinkeliai JAV nepasiteisino... Beje, net ir dujiniai autobusai kol kas nelabai paplitę Vakarų Europoje...
Reikalas tame, kad normalūs troleibusai atsirado per vėlai, kai "nepasiteisinusius" (tik kažkodėl dabar jie laikomi pasiteisinusiais) tramvajus ėmė keisti autobusai. Kitas dalykas, kad nei viename Vakarų Europos mieste nebuvo sukurta didelio troleibusų tinklo, koks yra sukurtas buvusiuose Rytų Europos ir TSRS miestuose. Tai, kad dabar jis naikinamas, tai tik debilų valdžioje problema, o ne troleibuso kaip tokios VT priemonės problema. Taigi, nesant pakankamai didelio tinklo, vos tik keliems maršrutams ir keliasdešimčiai troleibusų, jų eksploatacija iš tiesų nėra efektyvi ir racionali. Todėl jie naikinami. Apie tai, kokio dydžio troleibusų tinklai buvo sukurti Vakarų Europoje galima lengvai įsitikinti Vikipedijoje.Paskutinis taisė Al1; 2016.04.18, 18:12.
Comment
-
Parašė wgs Rodyti pranešimąPataisykite, jei klystu, bet vienintelis didelis troleibusų minusas yra jų sąlyginis lėtumas (laidų permetimas ir kita KT specifika). nežinau ar tai išprendžiama KT modernizavimu, bet kol kas žiūrint į gatves norėtųsi su troleibusais turėti mažiau reikalų..
Comment
-
Taip, kol kas Vilniuje pagrindinis troleibusų trūkumas yra senas KT. Tačiau tai lengvai išsprendžiama - vienas išsišakojimas kainuoja apie 20 tūkst. eurų, susišakojimas - jeigu neklystu 15 tūkst. eurų (šaltinis - Rusijos Vologdos miestas, kuriame atnaujino KT).
Vilniuje yra grubiai tariant apie 60 išsišakojimų ir apie 70 susišakojimu.
Apie kryžmes duomenų neturiu (neįskaičiuoti esantys parko teritorijoje, kur tos modernizacijos ir nereikia).
Taigi, kažkur apie 3 mln. eurų su kaupu pakaktų, įskaitant ir pultelius iešmams perjungti troleibusuose, ir ryšį tarp iešmo ir troleibuso ir t.t.
Tiesa, čia neiskaičiuota vingių ''suapvalinimas'', elektros pastočių modernizacija. Jokių preliminarių kainų nežinau, todėl sakyti negaliu.
Comment
-
Nors man troleibusai ir patinka, bet jie, o tiksliau kontaktinis tinklas turi dar vieną svarbų trūkumą kiekvieno miesto vystymuisi, plėtrai ir modernizavimui. Tai gerokai didesni gatvių bei sankryžų rekonstrukcijos ir išplėtimo kaštai, reikalingi perkelti į naujas vietas ne šiaip gatvių apšvietimo stulpus, o kontaktinio tinklo atramas. Kai kur atrodo nedidukas ir taip reikalingas gatvės ar sankryžos nors ir minimalus praplatinimas tiesiog būna atidėliojamas dešimtmečiais, dėl didelių kontaktinio tinklo perkėlimo kaštų.
Comment
-
Vilniaus KT nėra senas, didžioji jo dalis per paskutinį penkmetį pakeista (turiu omenyje laidus, tvirtinimus). Problema tik su iešmais ir kryžmėmis. Traukos pastotes reikėtų rekonstuoti, bet tai su troleibusų judėjimo greičiu nesusiję, tik su elektros sąnaudų mažinimu. Nors kai kur kryžmės naujos ir naujo tipo, vis tiek per jas lėtai judama. Už nedidelę sumą norint, galima viską sutvarkyti. Tačiau daroma viskas, kad troleibusai būtų diskredituojami. Sankryžų rekonstrukcijos metu KT perkėlimas tai lašas jūroje. Vis tiek reikia rekonstruoti ir tai daroma ne dažnai bei ilgam. Tiek, kiek sukišama į gatves vien dėl to, kad kažkas nori smaukytis nuosavu automobiliu, yra dešimtimis kartų daugiau, nei įdedama į VT, todėl tokį jį ir turime. Politikams nerūpi VT, nes jų mąstymas ribotas, nėra politinės valios ir be to, koks, nachren, lochų viešasis transportas, normalūs žmonės VT nesinaudoja, jie važinėja nuosavomis mašinomis...Paskutinis taisė Al1; 2016.04.19, 06:58.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąYra toks dalykas kaip gamybos pajėgumai ir niekas perteklinių nelaiko. 100 autobusų tai didelis užsakymas net ir Vakarų Europos rimtų gamintojų mastais. Visi gamintojai turi užsakymų ir pagaminti per kelis mėnesius neįmanoma fiziškai, nes nepuls gaminti Vilniui, atidedant ankstesnius užsakymus. Ar manai, kad galima išmėtyti užsakymus 5 ar 10 gamintojų skirtingiems autobusams? Joks rimtas vežėjas zoologijos sodo iš parko nedarys. Žodžiu, kaip rodo praktika, net ir 20-30 autobusų partijos užsakymas neįvykdomas per pusmetį. O žaidimai su kompensacijomis ir t.t. - nerimta.
Bratislava laiminga nes gaus vėliau, bet geresnę komplektaciją.
Vilnius laimingas nes nauji (nesvarbu, kad bet kokie).
Vilniaus firma laiminga (laimėjo konkursą, ir spėjo išpildyti sąlygas).
Gamintojas laimingas (nes turi Bratislavos užsakymą ir dar gauna Vilniaus užsakymą. Kitaip būtų vieno jų netekęs.).
Vienintelis apgautas lieka... vilniečiai.
Taip yra buvę ne kartą.
Comment
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąNe taip. Užsisakė Bratislava tarkim 150 autobusų 2014 metais. Juos, atėjus eilei, dabar gamina. Ateina Vilniuje laimėjusi firma pas Bratislavą ir sako - "Mes imam jums gaminamus autobusus. Jums pagamins kitais metais. Kaip kompensaciją, už tą pačią kainą, gausit atnaujintą modelį (lift-up) ir su kondicionieriais".
Bratislava laiminga nes gaus vėliau, bet geresnę komplektaciją.
Vilnius laimingas nes nauji (nesvarbu, kad bet kokie).
Vilniaus firma laiminga (laimėjo konkursą, ir spėjo išpildyti sąlygas).
Gamintojas laimingas (nes turi Bratislavos užsakymą ir dar gauna Vilniaus užsakymą. Kitaip būtų vieno jų netekęs.).
Vienintelis apgautas lieka... vilniečiai.
Taip yra buvę ne kartą.
Comment
-
http://vz.lt/vadyba/is-tarnybos-i/20...kirtas-mazelis
VVT šiuo metu turi 307 autobusus (vidutinis amžius 13,9 m.) bei 188 troleibusus (vidutinis amžius 21,6 m.), kurie darbo dienomis vidutiniškai perveža 498.000 keleivių.
Įmonė praėjusiais metais gavo 50 mln. Eur pajamų. Bendrovėje dirba virš 2.230 darbuotojų.
Comment
-
Parašė bato_usai Rodyti pranešimąKiek autobusų Vilniuje turi Wi-Fi?
Čia tik LG raketų mokslas įdiegti wi-fi keleiviams.
Comment
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąNe taip. Užsisakė Bratislava tarkim 150 autobusų 2014 metais. Juos, atėjus eilei, dabar gamina. Ateina Vilniuje laimėjusi firma pas Bratislavą ir sako - "Mes imam jums gaminamus autobusus. Jums pagamins kitais metais. Kaip kompensaciją, už tą pačią kainą, gausit atnaujintą modelį (lift-up) ir su kondicionieriais".
Bratislava laiminga nes gaus vėliau, bet geresnę komplektaciją.
Vilnius laimingas nes nauji (nesvarbu, kad bet kokie).
Vilniaus firma laiminga (laimėjo konkursą, ir spėjo išpildyti sąlygas).
Gamintojas laimingas (nes turi Bratislavos užsakymą ir dar gauna Vilniaus užsakymą. Kitaip būtų vieno jų netekęs.).
Vienintelis apgautas lieka... vilniečiai.
Taip yra buvę ne kartą.Paskutinis taisė Al1; 2016.04.19, 16:16.
Comment
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąUžsisakė Bratislava tarkim 150 autobusų 2014 metais. Juos, atėjus eilei, dabar gamina. Ateina Vilniuje laimėjusi firma pas Bratislavą ir sako - "Mes imam jums gaminamus autobusus. Jums pagamins kitais metais. Kaip kompensaciją, už tą pačią kainą, gausit atnaujintą modelį (lift-up) ir su kondicionieriais".
Bratislava laiminga nes gaus vėliau, bet geresnę komplektaciją.
Comment
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąSakiau tarkim Bratislava. Kažkuo pavažinėtų. Kalbam gi apie stipriai aferistinį modelį. Bet sunku tikėtis, kad 100 ilgų naujų autobusų jau laukia Vilnius. Konkursas nelaimėtas dar.
Vadinasi po laimėjimo turės labai labai suktis.
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąTerminai čia jau tikrai ne pirmoj vietoj. Jei jau laimės tokiom sąlygom, bus labai labai gerai, galima ir palaukti metus tų autobusų
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąMano nuomone, arba utopija arba aferizmas.
Jei 100 naujų per 10 mėn, ir po 50 kasmet - tai 2019 nebeliks VAP? atleis darbuotojus ir parduos teritorijas? Primenu, kad VAP yra ~250-60 autobusų.Paskutinis taisė Al1; 2016.04.19, 17:33.
Comment
Comment