Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Gal ir gerai. Kol "studijuos" ir "šalins neatitikimus tarp nacionalinių ir europinių teisės aktų" gal nekiš rankų prie greitųjų autobusų ir privežamųjų maršrutų.

    Ko labai trūksta dabartinėje sistemoje:
    1) Mygtuko "stop" naudojimo visuotinai (t.y. visokiuose ankstyvuose, vėlyvuose, be to, reisuose į sodus, Naująją Vilnią ir pan.).
    2) Modernesnės laiko apskaičiavimo-kontrolės sistemos sumažinti vieno reiso įveikimo laikui.

    Pirmam studijų nereikia, antram reikia, bet ne kosmosas.

    Comment


      Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
      Ko labai trūksta dabartinėje sistemoje:
      1) Mygtuko "stop" naudojimo visuotinai (t.y. visokiuose ankstyvuose, vėlyvuose, be to, reisuose į sodus, Naująją Vilnią ir pan.).
      2) Modernesnės laiko apskaičiavimo-kontrolės sistemos sumažinti vieno reiso įveikimo laikui.

      Pirmam studijų nereikia, antram reikia, bet ne kosmosas.
      1) Dabar staiga įgyvendinti nepavyktų, nes ne visuose autobusuose šie mygtukai veiktų. Naujausiuose galima jau jungti, tereikėtų techniškai suderinti sistemą. O senuose autobusuose kažin ar pavyktų. Kitas dalykas - mūsų visuomenė labai nepakanti tvarkaraščių nukrypimams, o su STOP mygtuku nukrypimai būtų dar žymesni. Todėl matau daugiau ne technines, bet mentaliteto, visuomenės nesubrendimo, problemų.
      2) Ir dabartinė sistema leidžia matyti, per kiek laiko konkretų atstumą konkreti transporto priemonė įveikė. Problema yra vairuotojai, kai vieni mėgsta važiuoti greičiau, o kiti specialiai tempia gumą. Pagal jų vidurkį ir išvedamas laikas. Be to, kasmet daugėja automobilių gatvėse - tai daro neigiamą įtaką VT greičiui. Kai meras buvo A. Zuokas, troleibusams buvo dirbtinai skiriama daugiau laiko įveikti tą pačią atkarpą negu autobusams, nors iki tol tokių juokelių nebuvo ir troleibusai puikiai spėdavo. SĮSP apskritai pastarąjį 5-etį labai didina reisų įveikimo laiką. Dėl to į juos esame kreipęsi, bendravę ir gyvai, bet jie yra eilinio biurokratinio mąstymo - mes geriausiai žinome, bus, kaip mes pasakėme/padarėme.
      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

      Comment


        Sveiki, gerbiamieji.
        Pastaruoju metu labai susidomėjau šiuo forumu, o ir pats visada važiuoju į darbą (ir ne tik) viešuoju transportu. Nusprendžiau ir pats šiek tiek įsitraukti į diskusijas.

        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
        Ko labai trūksta dabartinėje sistemoje:
        1) Mygtuko "stop" naudojimo visuotinai (t.y. visokiuose ankstyvuose, vėlyvuose, be to, reisuose į sodus, Naująją Vilnią ir pan.).
        2) Modernesnės laiko apskaičiavimo-kontrolės sistemos sumažinti vieno reiso įveikimo laikui.
        Parašė Ametistas Rodyti pranešimą
        1) Dabar staiga įgyvendinti nepavyktų, nes ne visuose autobusuose šie mygtukai veiktų. Naujausiuose galima jau jungti, tereikėtų techniškai suderinti sistemą. O senuose autobusuose kažin ar pavyktų. Kitas dalykas - mūsų visuomenė labai nepakanti tvarkaraščių nukrypimams, o su STOP mygtuku nukrypimai būtų dar žymesni. Todėl matau daugiau ne technines, bet mentaliteto, visuomenės nesubrendimo, problemų.
        2) Ir dabartinė sistema leidžia matyti, per kiek laiko konkretų atstumą konkreti transporto priemonė įveikė. Problema yra vairuotojai, kai vieni mėgsta važiuoti greičiau, o kiti specialiai tempia gumą. Pagal jų vidurkį ir išvedamas laikas. Be to, kasmet daugėja automobilių gatvėse - tai daro neigiamą įtaką VT greičiui. Kai meras buvo A. Zuokas, troleibusams buvo dirbtinai skiriama daugiau laiko įveikti tą pačią atkarpą negu autobusams, nors iki tol tokių juokelių nebuvo ir troleibusai puikiai spėdavo. SĮSP apskritai pastarąjį 5-etį labai didina reisų įveikimo laiką. Dėl to į juos esame kreipęsi, bendravę ir gyvai, bet jie yra eilinio biurokratinio mąstymo - mes geriausiai žinome, bus, kaip mes pasakėme/padarėme.
        Dažnai pavažiuoju 2G stoties link, teko pastebėti, kad kai kurie vairuotojai retkarčiais sustoja stotelėse Parodų Rūmai-Miškiniai-Eigulių, taip pat Žemaitės stotelėse, išleisdami keletą keleivių, nors pagal maršrutą, to daryti neprivalo. Tuo momentu, kai jie sustoja, švieslentėje atsiranda užrašas "sustojimas pagal pageidavimą", ar kažkas panašaus. Nutikdavo tas ir taip ganėtinai retai, o dabar jau pora mėnesių, kaip šio dalyko nebematau visiškai. Tiesa, negaliu susieti, ar vairuotojai pamato, kad kažkas paspaudė "stop" mygtuką (Karosos niekados nestodavo), bet turiu pastebėti, jog tuo momentu keleiviai kaip tik stovėdavo prie durų ir autobusas nevažiavo piko metu, atitinkamai ir keleivių nebuvo ypatingai daug. Taip kad galiu daryti išvadą, kad "stop" mygtukų naudojimas bent jau iš dalies yra pritaikytas viešąjame transporte.
        PS. Taip pat matau Mantas95 anksčiau buvo užsiminęs apie šias stoteles.

        Kas liečia modernesnę laiko apskaičiavimo sistemą, tai manau tikrai dauguma žmonių jaustųsi pozityviau, jeigu VISOSE stotelėse būtų įdiegta tikslesnė real-life viešojo transporto atvykimo švieslentė - bent jau pirmas žingsnis teisinga kryptimi.

        Taip pat smulkutis klausimėlis galimoms diskusijoms:
        Ar ne banaliai atrodo Vilniaus viešojo transporto kontrolieriai, prieš atvažiuojant tr. priemonei, slėpdamiesi už stotelių/medžių/pastatų ir t.t. Vieną syki važiavau su svečiu iš Norvegijos, tai teko šyptelti iš jo reakcijos prieš kontrolieriams įlipant į troleibusą.
        Paskutinis taisė E6GA; 2015.07.03, 04:15.

        Comment


          Parašė E6GA Rodyti pranešimą
          Kas liečia modernesnę laiko apskaičiavimo sistemą, tai manau tikrai dauguma žmonių jaustųsi pozityviau, jeigu VISOSE stotelėse būtų įdiegta tikslesnė real-life viešojo transporto atvykimo švieslentė - bent jau pirmas žingsnis teisinga kryptimi.
          Švieslentė galėtų turėti mobiliąją aplikaciją. Kur bet kuriam sustojime suvedei stotelės pavadinimą ir parodo kada atvyks. Tada jokių vandalizmų nebijotų

          Nemanau, kad STOP mygtukai išbalansuotyų grafikus. Bet liūdna žiūrėti, kaip autobusas dirbtinai stoja "stotelėje prie miškelio" žiemą tik todėl, kad ten stotelė. Pavyzdžiai - Mildos, Miškas, Turniškių miškas, Aukštagiris, Ežerėliai ir kokia 50 galima pririnkti kur žmonių būna mažai. Be to, kiekvienas pagreitėjimas po sustojimo yra papildomas kuras (vasara - prapūtus saloną nereikalingu atidarymu - dar išlaidos kondicionavimui, žiemą - šildymui).

          Manau atsisakius Karosa autobusų - reikia žengti šitą žingsnį. Nes autobusų juostomis jau laiko nebesutaupysi. Jos yra kur įmanoma.

          O įpratimas - jei prie priekinių durų įprato, o taip pat elektroninių bilietų. Tai stop mygtukas nėra kažkokia utopija. Ir šiuo metu rečiau važinėjantį jaunimą kaip naudotis el. bilietu dažnai mokina pensininkės.

          Comment


            Parašė E6GA Rodyti pranešimą
            Taip pat smulkutis klausimėlis galimoms diskusijoms:
            Ar ne banaliai atrodo Vilniaus viešojo transporto kontrolieriai, prieš atvažiuojant tr. priemonei, slėpdamiesi už stotelių/medžių/pastatų ir t.t. Vieną syki važiavau su svečiu iš Norvegijos, tai teko šyptelti iš jo reakcijos prieš kontrolieriams įlipant į troleibusą.
            Kontrolieriai taip elgiasi todėl, kad kartais keleiviai matydami keleivių kontrolę stovinčią stotelėje, greit nubėga ir atsižymi bilietą. Kai žmonių mentalitetas pasikeis, tai pasikeis ir toks kontrolierių elgesys. Apskritai, bent jau man tai pastaruoju metu jų elgesys autobusuose/troleibusuose labai į gerąją pusę pakrypo

            Comment


              Reforma turi ir savo pliusų ir minusių. Ką reikėtų keisti, mano nuomone, kad VT taptų geresniu. Daug ką. Ir ne viskam reikia didelių išlaidų, studijų. Tačiau VT gerinimas neatsiejamas nuo bendros transporto infrastruktūros plėtros. Tai nereiškia, kad aš siūlau investuoti į asfaltą, priešingai, investuojant į asfaltą reikia daugiau skirti dėmesio infrastruktūros pritaikymui VT reikalams, o ne tik automobiliams. Bet viskam reikia supratimo, noro ir politinės valios. Deja, neišmanymas ir siauri interesai valdo.

              Comment


                Parašė E6GA Rodyti pranešimą
                Taip pat smulkutis klausimėlis galimoms diskusijoms:
                Ar ne banaliai atrodo Vilniaus viešojo transporto kontrolieriai, prieš atvažiuojant tr. priemonei, slėpdamiesi už stotelių/medžių/pastatų ir t.t. Vieną syki važiavau su svečiu iš Norvegijos, tai teko šyptelti iš jo reakcijos prieš kontrolieriams įlipant į troleibusą.
                Na neblogai tie kontroleriai dirba. Dabar iš viso net mandagesni tapo, visi su naujomis uniformomis, transportu, technika. Jų darbas yra pagauti keleivius be bilieto, tad, jei dėl to tenka slėptis, tai tegul.

                Nereikia čia viso gyvenimo mums keisti, vien dėl to, kad kažkuriam užsieniečiui tai sukelia šypsena. Esame kitokie ir nėra tai blogai. Man irgi daug kas sukelia šypsena būnant užsienyje, bet tai nereiškia, kad jiems kažką reikia keisti dėl to.

                Comment


                  Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                  Švieslentė galėtų turėti mobiliąją aplikaciją. Kur bet kuriam sustojime suvedei stotelės pavadinimą ir parodo kada atvyks. Tada jokių vandalizmų nebijotų
                  Tikrai gerai būtų. Gal galima tai kažkokiu būdu jiems pasiūlyti?
                  Kaip alternatyva, tai Trafi (marsrutai.lt) aplikacija, lyg ir yra tokia funkcija ten.

                  Comment


                    Ir kiekvienas debilas galėtų namie sėdėdamas nurodinėti, kur stoti? Ačiū, nereikia.

                    Comment


                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                      Ir kiekvienas debilas galėtų namie sėdėdamas nurodinėti, kur stoti? Ačiū, nereikia.
                      Bijau kažką ne taip supratote.

                      Kalbama apie tiesiog švieslentės matymą savo telefono ekrane.
                      Kalba neina apie STOP mygtuką telefonu. Užtektų ir autubusuose, tai jau tikrai.

                      Comment


                        Aišku. Bet vis tiek kokia prasmė matyti telefone švieslentę? Jei stovi stotelėje, tai prasmės jokios. O esant kažkur toli taip pat. Geriau jau grafiką pažiūrėti, jei reikia sužinoti, kada važiuoja.

                        Comment


                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                          Aišku. Bet vis tiek kokia prasmė matyti telefone švieslentę? Jei stovi stotelėje, tai prasmės jokios. O esant kažkur toli taip pat. Geriau jau grafiką pažiūrėti, jei reikia sužinoti, kada važiuoja.
                          O jeigu stotelėje nėra švieslentės?

                          Comment


                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                            Aišku. Bet vis tiek kokia prasmė matyti telefone švieslentę? Jei stovi stotelėje, tai prasmės jokios. O esant kažkur toli taip pat. Geriau jau grafiką pažiūrėti, jei reikia sužinoti, kada važiuoja.
                            O jeigu autobusas dėl nenumatytų aplinkybių (pvz.: kamsčių) nesilaiko grafiko ? Tokios funkcijos reikia, šiuo metu ją turi TRAFI programėlė, galėtų turėti ir m.ticket.
                            Greitinti VT taip pat reiktų. 2013m. piko metu vidutinis autobusų greitis buvo 23,07 km/h, o 2014m. - jau 22,81 km/h. Per pertvarką VT greitis padidėjo, tai kam dabar jį vėl reikia smukdyti ?

                            Comment


                              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                              Aišku. Bet vis tiek kokia prasmė matyti telefone švieslentę? Jei stovi stotelėje, tai prasmės jokios. O esant kažkur toli taip pat. Geriau jau grafiką pažiūrėti, jei reikia sužinoti, kada važiuoja.
                              O kokia iš viso prasmė švieslenčių tada? Juk grafikai yra.

                              Comment


                                Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
                                O jeigu autobusas dėl nenumatytų aplinkybių (pvz.: kamsčių) nesilaiko grafiko ? Tokios funkcijos reikia, šiuo metu ją turi TRAFI programėlė, galėtų turėti ir m.ticket.
                                Greitinti VT taip pat reiktų. 2013m. piko metu vidutinis autobusų greitis buvo 23,07 km/h, o 2014m. - jau 22,81 km/h. Per pertvarką VT greitis padidėjo, tai kam dabar jį vėl reikia smukdyti ?
                                Tik čia klausimas ar tos realaus laiko aplikacijos iš tiesų rodo (rodytų) atvykimą realiu laiku pagal autobuso buvimo vietą ir judėjimo greitį, ar tiesiog laiką kada jis turėtų būti pagal tvarkaraštį. Kaip yra dabartinėse švieslentėse stotelėse? Juk bent jau anksčiau ten rodydavo kada transporto priemonė turi atvykti pagal tvarkaraštį ir laikas keisdavosi neatsižvelgiant ji atvyko, neatvyko ar atvyko ne laiku.

                                Comment


                                  Dabar švieslentė rodo laikus pagal GPS duomenis. Žinoma, paklaidų pasitaiko, bet rodo, kada autobusas atvyks į stotelę realiu laiku

                                  Comment


                                    Parašė Resutas Rodyti pranešimą
                                    O kokia iš viso prasmė švieslenčių tada? Juk grafikai yra.
                                    Švieslentė rodo realų atvykimą.

                                    Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
                                    O jeigu autobusas dėl nenumatytų aplinkybių (pvz.: kamsčių) nesilaiko grafiko ? Tokios funkcijos reikia, šiuo metu ją turi TRAFI programėlė, galėtų turėti ir m.ticket.
                                    Greitinti VT taip pat reiktų. 2013m. piko metu vidutinis autobusų greitis buvo 23,07 km/h, o 2014m. - jau 22,81 km/h. Per pertvarką VT greitis padidėjo, tai kam dabar jį vėl reikia smukdyti ?
                                    Ar ji rodo absoliučiai visų stotelių situaciją, ar tik tų, kur ir taip yra švieslentės?
                                    Greitis iš tiesų problema, bet tai tik nemokšiško grafikų sudarymo rezultatas. Nors aš tame įžvelgiu sąmoningą sabotažą, nes jau ne pirmus metus nieko nesiimama keisti. Sąmoningai norima esamą VT daryti nepatrauklų, ypač troleibusus, kad būtų galima pastumti visokius, metro-tramvajus-BRT.

                                    Comment


                                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                      Ar ji rodo absoliučiai visų stotelių situaciją, ar tik tų, kur ir taip yra švieslentės?
                                      Absoliučiai visų. Jeigu duomenų realiu laiku nėra (pvz. priemiestinis autobusas), tai rodomas teorinis laikas.
                                      Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                      Comment


                                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                        Sąmoningai norima esamą VT daryti nepatrauklų, ypač troleibusus, kad būtų galima pastumti visokius, metro-tramvajus-BRT.
                                        Bla bla bla. Jeigu būtų sabotažas, tai nebūtų naikinamas GRA susisiekimas, kuriuo taip didžiojosi sena valdžia. Visi puikiai supranta, kad BRT ir t.t. nebūtų visame mieste, bet tvarkaraščiai ištempinėjami ir į Pilaitę, ir į Naujininkus, ir į Naująją Vilnią ir t.t. Čia ne sabotažas, o nemokėjimas dirbti. Tačiau sąmokslo teoretikai labiau žino.

                                        Comment


                                          Niekas čia tais greitaisiais nesididžiavo. Tai tik laikina priemonė, kurią irgi reikia sukompromituoti, kad prastumti visokius metro-tramvajus-BRT. Va taip va paims ir temps laikus? Anksčiau kažkaip mokėjo dirbti, o dabar jau nebemoka. Šiaip sau, be tikslo tempia? O jei su tikslu, tai ir yra sabotažas. Tai klasikinė schema, kuri buvo ir yra naudojama rengiant įmones privatizacijai, "reformoms" ar likvidavimui. Reikia parodyti, kad dirbama "neefektyviai". Apie tokias schemas kalbama visur, nuo buv. TSRS iki Lenkijos, Čekijos, Jugoslavijos ar Rytų Vokietijos. Vilniaus VT atveju nieko naujo. Reikia parodyti, kad esamas VT "neefektyvus", kad verkiant reikia naujos VT rūšies. Ją, aišku, įdiegtų privati kompanija su valdiška pagalba ir kofinansavimu, iš esamo VT būtų atimta daug maršrutų, didžioji dalis finansavimas (bilietų lėšos, dotaciijos) eitų privatininkui, o esamam VT tai kas lieka. Galiausiai ir jis būtų parduotas ar išnuomotas tam privatininkui, nes valdiškas būdamas neefektyviai dirba. Klasikinė schema, kuri prastumta su šilumos tinklais Vilniuje, su maitinimo mokyklose organizavimu ir t.t.
                                          Paskutinis taisė Al1; 2015.07.04, 07:47.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X