Sveiki, kolegos! Kam įdomu, pristatau atnaujintą Vilniaus viešojo transporto schemą. Trasos su visais pakeitimais suo spalio mėnesio.
Kol kas neišryškinau atskirai greitųjų autobusų maršrutų, nes tose dalyse, kur jie važiuoja, schemą reikėtų perdaryti praktiškai iš naujo, kas užima daug laiko..
Ateity, manau, bus dar kur tobulėt Schema nuorodoje.
Tobulėti tikrai yra kur, mat pati sistema visiškai nepanaši į Vilniaus schemą. T.y. žiūrint į atskiras dalis sunku susigaudyti kuri ten vieta vaizduojama Taip pat ir linijų storis skiriasi neaišku kodėl (pvz. labai iššoka raudona linija, o oranžinė ženkliai mažiau matosi).
Paskutinis taisė Mettal; 2013.10.05, 08:44.
Priežastis: Išimtas atsakymas į pašalintą pranešimą
Panagrinėjus Geležinio Vilko g. tai sustojimų vietos įrengtos ties kitom svarbiom magistralinėm gatvėm. Važiuojant nuo Žalgirio g. pirmasis sustojimas. Toliau ties Ozo g.. Dar toliau ties nenutiesta Šiaurine gatve, čia gi sustojimo dalis link Molėtų pl. panaudota kaip lėtėjimo juostą į degalinę. Pavažiavus sustojimai yra ir ties Ateities gatve. Kiek arčiau dar Didlaukio g.. O paskutinis sutojimas matomas ties berods "Mokyklos" gatve. Tokia gausa sustojimų ir dar tokioj gatvėj tikrai yra kažkokių VT planų palikimas.
O kas pasakė, kad būtent troleibusų plėtra nėra klaida? Taip pat labai įdomu išgirsti iš Jūsų lūpų komentarą, kad reikalingi troleibusai (turbūt todėl, kad tai "švarus" transportas?), o dar neseniai teigėte, kad paprastas benzininis automobilis švaresnis už elektromobilį. Pamirštate ką sakote? Primenu:
Elektromobilis yra tas pats automobilis, tik varomas elektra, o ne degalais, t.y. gamta vistiek yra teršiama (jeigu kažkam neramu) - neteršia gamtos tik einantis žmogus.
Tai kodėl tada taip pergyvenate, kad naikinami troleibusai (kurių dar niekas nenaikina)? Juk bus autobusai, kurie taip pat teršia gamta, kaip ir troleibusai
Aleksio visiškai neteigė, kad benzininis automobilis yra švaresnis už elektromobilį, jis tik parašė, kad elektromobilis irgi teršia gamtą, tačiau daugiau ar mažiau už benzininį automobilį - jis neįvardino. Tad nereikia iškraipyti svetimų pasisakymų.
O nuo savęs pridėsiu kad tam "daugiau" ar "mažiau" didelę reikšmę turi tai, kaip gaminama elektra. Nes tiesiogiai elektromobiliai gamtą teršia žymiai mažiau už įprastus automobilius, na nebent įvyksta avarija ir išsilieja didelis akumuliatoriaus elektrolito kiekis - tada išties galima ginčytis.
Grįžtant prie troleibusų. Kas pigiau - nupirkti naujų ar juos keisti į elektrobusus? Kaip suprantu pastariesiems reikės ir įkrovimo stotelių papildomai įrengti.
Kol kas niekas troleibusus Vilniuje nekeičia elektrobusais (čia Kaunas apie tai prabilo). Šiuo metu Vilniuje stiprinamas tik autobusų pajėgumas.
Gal tik po dešimtmečio mes jau galėtumėm diskutuoti apie elektrobusų pliusus ir ar verta jais keisti troleibusus (taip pat ir apie tramvajus).
Tačiau tam tikri suinteresuoti asmenys iš šio forumo jau dabar bando visus vilniečius gąsdinti, jog greitu laiku neturėsim kuo važiuoti, nes neva naikinami troleibusai. Ši propaganda kol kas jiems pavyksta - įkurtas tinklalapis, vyksta aršios diskusijos Facebook'e. Išsigandę ir viešuoju transportu nesidominantys vilniečiai aštriais pasisakymais kritikuoja ir grasina Merui ir visoms organizacijoms, kurios užsiima viešuoju transportu. Sveikinu, propagandistai, Jums pavyko sukelti chaosą.
Aš dar kartą kartoju : troleibusų amžius jau labai arti ribos. Ir jeigu nesiruošiama tvarkyti troleibusų TP, skelbkime konkursą 200 autobusų.
200 naujų troleibusų pirkimas yra toks pat kvailas (iš finansinės pusės, nes biudžetas kiauras), kaip ir 200 naujų autobusų pirkimas iškart. Todėl šiuo metu blogiausio stovio troleibusai nebedirba, kitiems atliekamas kapitalinis remontas. Nurašomus troleibusus bandoma kažkiek pakeisti autobusais (nuomoja, perka naujus). Žmonės be susisiekimo ne tik kad nepalikti, bet dar ir atsidaro maršrutai ten, kur jų niekada nebuvo.
Faktas - Škodos jau atgyvenę ne tik morališkai, bet ir fiziškai. Jeigu pasižiūrėtume kokiais autobusais didinamas jų maršrutų pajėgumas, tai kokie 33proc. jų savo nutriušimu mažai kuo nuo Škodų skiriasi. Parkas atnaujinamas ne pirmos jaunystės VT priemonėmis. Tai nelabai matau skirtumo ar važinės vis dar troleibusai tokie ar juos pakeis autobusai su nutrintais turėklais ir apiplyšusiom sėdynėm...
Faktas - Škodos jau atgyvenę ne tik morališkai, bet ir fiziškai. Jeigu pasižiūrėtume kokiais autobusais didinamas jų maršrutų pajėgumas, tai kokie 33proc. jų savo nutriušimu mažai kuo nuo Škodų skiriasi. Parkas atnaujinamas ne pirmos jaunystės VT priemonėmis. Tai nelabai matau skirtumo ar važinės vis dar troleibusai tokie ar juos pakeis autobusai su nutrintais turėklais ir apiplyšusiom sėdynėm...
Kaip ir minėjau, nėra pinigų, todėl bandoma troleibusams atlikinėti kapitalinį remontą. Taip pat jau anksčiau sakiau (prieš keletą dienų), kad neprižiūrimi ne tik troleibusai, bet ir autobusai (adresuota buvo tiems, kas teigia, jog "ale zuokas specialiai tik troleibusus smukdo").
Tai ką turim? Nėra normalių troleibusų, yra tik kelios dešimtys normalių autobusų. O kai kurie individai vis dar teigia, kad rūpinamasi tik autobusais, o Zuokas jau perka elektrobusus. Kitaip nei propaganda, tokius pasisakymus nepavadinsi.
VVT planuose yra tiktais nauji trumpi autobusai... Aš manau, kad dabar Vilniui reikia naujų, ilgų autobusų labiau negu trumpų, nes labai jau padidėjęs srautingumas keleivių ir dabar tie trumpi autobusai nekaip... Kaip tik neprošal būtų ilgų naujų, tarkim 3 etapo konkurso pirkime dbr yra 22 lygtais Costrosua autobusai (hybridiniai), tad neprošal būtų tokio pačio modelio ir ilgų, dabar tos karosos ,,gadina miestą''. Va tokie tiktų naujokai, bent 10 tai jau būtų liux, dar + gi ilgų autobusų stygius dėl srautingumo: https://www.google.lt/url?sa=i&rct=j...80979742316641
VVT planuose yra tiktais nauji trumpi autobusai... Aš manau, kad dabar Vilniui reikia naujų, ilgų autobusų labiau negu trumpų, nes labai jau padidėjęs srautingumas keleivių ir dabar tie trumpi autobusai nekaip... Kaip tik neprošal būtų ilgų naujų, tarkim 3 etapo konkurso pirkime dbr yra 22 lygtais Costrosua autobusai (hybridiniai), tad neprošal būtų tokio pačio modelio ir ilgų, dabar tos karosos ,,gadina miestą''. Va tokie tiktų naujokai, bent 10 tai jau būtų liux, dar + gi ilgų autobusų stygius dėl srautingumo: https://www.google.lt/url?sa=i&rct=j...80979742316641
Nauji ilgi autobusai kainuotų žymiai brangiau nei trumpi. Kai atvažiuos 40 naujų trumpų autobusų, galima bus kai kur žymiai padažninti kursavimą ir kai kuriuose maršrutuose nereikės ilgų mašinų. Šiuo metu logiškiausia yra nusipirkti naudotus ilgus autobusus (o ne nuomotis).
Tačiau tam tikri suinteresuoti asmenys iš šio forumo jau dabar bando visus vilniečius gąsdinti, jog greitu laiku neturėsim kuo važiuoti, nes neva naikinami troleibusai.
O kas kalbėjo kad troleibusai buvo tik bTSRS šalyse, kad tai yra archainis daiktas, kad jis greitai nemoka važiuoti, kad labai trumpas tarnavimo laikotarpis, kad troleibuso laidai užgriozdina miesto gatves ir pan.? Žmonės ar meras?
O kas kalbėjo kad troleibusai buvo tik bTSRS šalyse, kad tai yra archainis daiktas, kad jis greitai nemoka važiuoti, kad labai trumpas tarnavimo laikotarpis, kad troleibuso laidai užgriozdina miesto gatves ir pan.? Žmonės ar meras?
O dabar paneikite visus šiuos argumentus. Tik nereikia sakyti apie investavimą į šią sistemą, nes pinigų nėra net atnaujinti visus autobusus, kurie kainuoja pigiau nei troleibusai ar tramvajai.
Tobulėti tikrai yra kur, mat pati sistema visiškai nepanaši į Vilniaus schemą. T.y. žiūrint į atskiras dalis sunku susigaudyti kuri ten vieta vaizduojama
Man tai gana panaši, ir susigaudyti nesunku.
Parašė miestas
Pagal sovietinį generalinį planą iki 2005, ten buvo numatyti greitieji autobusai.
Beje, 10 dešimtmečio pradžioje, Vilniuje jau yra buvę greitųjų autobusų maršrutai.
Gal kai kas ir pamena. Paprastų autobusų maršruto numeris būdavo baltame fone, o greitųjų juodame.
Pamenu, kad buvo apie 1986 metus, pvz., 11 greitasis. Ar 10 dešimtmečio pradžioje dar buvo, jau nebepamenu.
<...> Aš manau, kad dabar Vilniui reikia naujų, ilgų autobusų labiau negu trumpų<...>
Manau bent jau užmiesčio maršrutuose pasitarnautų 15 metrų ilgio autobusai - daugiau keleivių negu standartiniam, bet mažiau negu ilgame O ir ryte bei vakare nebūtų toks pergrūstas
Troleibusams KP kol kas neatliekamas. Ne oficialiai girdėjau, tai būtent dėl naikinimo.
Be abejo, niekas masiškai neatlieka kapitalinio remonto, natūralu, nes nebus kam dirbti maršrutuose ir nebus tiek vietų dirbtuvėse. Tačiau visada po keletą troleibusų stovi dirbtuvėse ir jiems atliekamas kapitalinis (šiuo metu jis atliekamas 1103, 1112, 2125, 2127)
Kiek suprantu, tiek 1112, tiek 1103 kapitalinis remontas eina link pabaigos. 1103, kiek suprantu, gali būti rezervas (1101 likimas), arba geriausiu atveju kažkoks ekipažas galėtų pasiimt. O 1112 gali grįžti į savo įprastą 6 maršrutą
Parašė Pilaitis
Atliekamas? Keista. Girdėjau visiškai kitaip. Tada įdomu, kodėl neremontojamas 1719?
Laukiama kažkokios detalės iš užsienio, todėl taip viskas užsitęsia
O dabar paneikite visus šiuos argumentus. Tik nereikia sakyti apie investavimą į šią sistemą, nes pinigų nėra net atnaujinti visus autobusus, kurie kainuoja pigiau nei troleibusai ar tramvajai.
1. Troleibusai yra tokiose šalyse kaip JAV, Kanada, Italija, Graikija, Naujoji Zelandija, Vokietija, Prancuzija, Sveicarija (plius buv.soc.šalys). 2. Tarnavimo laikas yra vienodas - autikų ir truilikų kėbulai yra tokie patys ir dažnai gaminami tose pačiose gamyklose. 3. Užgriozdinimas KT? - čia jau kiekvienam savo, bet nemanau, kad pora laidų gali kenkti vaizdui. 4. Greitis - mieste jis vistiek ribojamas iki 50 km/h (dažniausiai), todėl autikas nelabai šitoje vietoje laimi. Vienintelis minusas Vilniaus sąlygomis - posukiai ir iešmai, čia be investicijų tikrai trulai pralošia.
1. Troleibusai yra tokiose šalyse kaip JAV, Kanada, Italija, Graikija, Naujoji Zelandija, Vokietija, Prancuzija, Sveicarija (plius buv.soc.šalys).
JAV viešasis transportas tik egzistuoja. Jokios naudos iš jo, nes visi važinėja nuosavom mašinom arba taksi.
Tas pats ir Kanadoje - virš 70 procentų gyventojų važinėja nuosavu transportu. Tačiau Kanadoje pagrindiniu keleivių pervežimu užsiima metro (pvz. Toronte per dieną metro perveža 945000 keleivių, panašūs skaičiai ir Monrealyje).
Kalbant pvz. apie Romą (visgi, geriau lyginti sostines, o ne mažus miestelius, nes keleivių srautai skirtingi), joje yra vos 30 troleibusų (visi Solaris Trollino 18). Palyginus su tuo pačiu Vilniumi - lašas jūroje. Velingtone yra troleibusų sistema, tačiau ji teturi 59 troleibusus. Vėlgi, atnaujinti tokį skaičių yra lengviau, nei Vilniui, todėl, natūralu, kad Velingtone troleibusų amžius mažas (2008 m.). Bet ir čia yra vienas niuansas - iki antaujinimo buvo 119 troleibusų, juos pakeitė 59-ais. Skirtumas gana didelis. Berne irgi beveik nėra troleibusų - vos 20. Berlyne ir Paryžiuje išvis atsisakyta naudotis troleibusais.
2. Tarnavimo laikas yra vienodas - autikų ir truilikų kėbulai yra tokie patys ir dažnai gaminami tose pačiose gamyklose.
Jeigu tarnavimo laikas vienodas, kam permokėti už troleibusus, jeigu autobusai pigesni?
3. Užgriozdinimas KT? - čia jau kiekvienam savo, bet nemanau, kad pora laidų gali kenkti vaizdui.
Sutinku, man pačiam troleibusų laidai netrukdo.
4. Greitis - mieste jis vistiek ribojamas iki 50 km/h (dažniausiai), todėl autikas nelabai šitoje vietoje laimi.
Kaip tik autobusai ir laimi. Tačiau dėl nesąmoningai sudarinėjamų tvarkaraščių akivaizdaus pranašumo (greityje) autobusas ir neturi. Jeigu pasikeistų darbuotojų požiūris į darbą, autobusai akivaizdžiai pirmautų šioje pozicijoje.
Troleibusai tikrai pralaimi manevringumu (ir greičiu) prieš autobusus. Nesu specialistas šioje temoje, bet noriu užduoti keletą klausimų:
1. kiek kainuoja Vilniaus miestui troleibusų kontaktinės linijos išlaikymas ?
2. kiek galima gauti "pajamų" išmontavus, ir priduodant metalo supirkėjams "varinį" Vilniaus troleibusų kontaktinį tinklą ?
3. ar yra galimybė gauti kažkokią naudą, jei Vilnius dabar sugalvotų parduoti turimą savo troleibusų parką ?
Comment