Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus apskrities viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    2025 metai, Europos šalies sostinė, rajonai nėra integruoti į bendrą viešojo transporto sistemą, bilietai parduodami pas vairuotoją grynais, veža 20k gyventojų skačiui skirtas miestelio autobusėlis

    Pramogų arena, 2025 04 10 16:25
    O kaip integruoti? Kur jau ta riba, kur galima sakyti, kad čia integruoti dar galima, o kur turi likti atskirai? Pvz. vienas iš sustojimų, kur stoja tiek priemiestiniai VRAP autobusai (kaip nuotraukoje), tiek tolimieji reisai yra Riešė. Joje stoja Kautra reisas Vilnius-Anykščiai bei Vilnius-Balninkai. Tai ar tarpmiestinį maršrutą irgi reiktų integruoti, leidžiant jame tarp Vilniaus stoties ir Riešės važiuoti naudojantis vilniečio kortele/m.ticketais ar tolimajame reise tegu lieka atskirų bilietų pirkimas pas vairuotoją grynais?
    Kitas pavyzdys - Nemenčinės kelyje esanti st. Pailgė. Joje stoja tiek Vilniaus rajoniniai reisai, tiek tarpmiestiniai Visagino reisai (Seknija ir Meteorit turas) bei TC Švenčionys-Vilnius. Tai kur ta riba, ką integruoti reikia, o ko jau nebe? Tarkime, jei miesto nuolatiniai bilietai galios tik VRAP maršrutuose, tuomet su visaginiečiais ar Transporto centru (anksčiau - Svirka) nieks nevažinės.
    Arba Trakų Vokėje, kur kursuoja miesto 51 maršrutas, be priemiesčio Trakų paslaugos aptarnaujamų maršrutų dar stoja kai kurie Kautros reisai Alytus-Vilnius, paskui dar Varėnos ir Marijampolės kai kurie. Tai pvz. atrodytų komiškai, jei su kokiu Druskininkų AP Vilniaus m. ribose gali važiuoti naudodamas miesto transporto bilietą (tokiu atveju svetimų miestų parkai, turintys sustojimus Vilniaus mieste turėtų įsirengti komposterius?), o jei toliau į kokius Pirčiupius - jau pirk atskirą bilietėlį iš vairuotojo.

    Comment


      Apskritai iki Trakų turėtų būti prioritetizuojamas traukinių transportas. 279 maršrutas dėl to išvis yra abejotinos naudos. Ypač kadangi apimami Vilniaus rajonai – Stoties, Naujamiestis, Vilkpėdė, Paneriai – būtent ir yra šalia geležinkelio trasos. Na, dabar traukiniai stoja tik vienoje stotyje, bet niekas netrukdo plėsti geležinkelių sistemos – nebent politinė valia.

      Comment


        Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

        Tai ar tarpmiestinį maršrutą irgi reiktų integruoti, leidžiant jame tarp Vilniaus stoties ir Riešės važiuoti naudojantis vilniečio kortele/m.ticketais ar tolimajame reise tegu lieka atskirų bilietų pirkimas pas vairuotoją grynais?
        Nežinau ar Kautroje galima (spėčiau), bet TOKS tikrai galima pirkti bilietus iš vairuotojo su banko kortele, kaip ir VRAP maršrutuose. Manau pirmas žingsnis link bet kokio integravimo būtų užtikrinti tokią galimybę visų vežėjų maršrutuose.

        Comment


          Tai klausimas ar geriau padaryti taip, kad būtų galima sumokėti priglaudus kortelę (vietoje centukų skaičiavimo) ar padaryti taip kaip miesto transporte, kad dalis keleivių įlipę kiekvienąkart nežymi ir neperka nieko (turi mėnesinį bilietą, kurį vienąkart atsižymėjus galima neribotai keliauti ir persėdinėti visą galiojimo laiką). Pastarasis variantas turbūt geresnis. Pirmu atveju vis tiek užtrunka, kol keleivis atsiskaito. bet jei priemiestyje padaryti tokią tvarką kokia yra mieste, tuomet reiktų kontrolės, atsakingos ne tik už vairuotojų (kaip jie išduoda bilietus) bet ir keleivių kontroliavimą. Nes jei toliau įleidinės pro priekines duris, vis tiek įlipant reiks bent simboliškai parodyti, kad turi bilietą.

          Comment


            Parašė lanxtot Rodyti pranešimą
            Apskritai iki Trakų turėtų būti prioritetizuojamas traukinių transportas. 279 maršrutas dėl to išvis yra abejotinos naudos. Ypač kadangi apimami Vilniaus rajonai – Stoties, Naujamiestis, Vilkpėdė, Paneriai – būtent ir yra šalia geležinkelio trasos. Na, dabar traukiniai stoja tik vienoje stotyje, bet niekas netrukdo plėsti geležinkelių sistemos – nebent politinė valia.
            Tai, kad sąstatų laisvų neturi LTG. Iki 2026 apie jokį dažninimą net galvoti nereikia.
            Tačiau dėl abejotinės naudos sutiksiu. 279 maršrute yra tik 1 stotelė iki kurios nei traukinių, nei miesto vt nenuvažiuosi (Račkūnai). Iki Lentvario kryžkelės galima nuvažiuoti su 51 miesto autobusu. Iki Trakų su komfortabiliu traukiniu.

            Comment


              Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

              O kaip integruoti? Kur jau ta riba, kur galima sakyti, kad čia integruoti dar galima, o kur turi likti atskirai?
              Integruoti reikia savivaldybes aplink Vilnių (Vilniaus r. ir Trakų r.)
              1. Formuojama vieninga bilieto sistema. Trijų savivaldybių teritorijos skirstomos į zonas. 1 - Vilnius , 2 - Vilniaus pakraščiai/priemiestis, 3 - “Trakų/Nemenčinės”, 4 - Nuo 3 zonos iki administracinių Trakų ir Vilniaus rajonų ribų. Čia kaip pvz, realiai gali būti kitaip.
              2. Veikia kompensacijų sistema (Pvz Vilniaus miesto autobuso maršrutas važiuoja iki Nemenčinės ir VRS moka pinigus už atkarpą nuo rajono ribos su miestu iki Nemenčinės).
              3. TP turi atitikti tam tikrus reikalavimus. (Minimaliai bent žemagrindžiai su kondicionieriumi) Galėtų dirbti priemiestinių autobusų modifikacijos. Pvz tiktų VRAP Solaris 12 III LE.


              Comment


                Parašė lanxtot Rodyti pranešimą
                Apskritai iki Trakų turėtų būti prioritetizuojamas traukinių transportas. 279 maršrutas dėl to išvis yra abejotinos naudos. Ypač kadangi apimami Vilniaus rajonai – Stoties, Naujamiestis, Vilkpėdė, Paneriai – būtent ir yra šalia geležinkelio trasos. Na, dabar traukiniai stoja tik vienoje stotyje, bet niekas netrukdo plėsti geležinkelių sistemos – nebent politinė valia.
                Vykstantiems iš Naujamiesčio (Vienaragio St. rajono) į Trakų Vokę ir Trakus (taip pat atgal) jis yra nepakeičiamas. Tik jis turėtų būti pratęstas iki Trakų pilies. Traukinio stotelės per toli. O miesto transportas jam nekonkurencingas - juo użtrunka gerokai ilgiau.

                Comment


                  Žiūrint Čekijos pavyzdžiu, kaip Praha integravo beveik puse Čekijos, tai integruoti galima visaip. Klausimas kaip bus su dotacijomis? Ar Vilnius pasiruošęs Trakams dotuoti AP?

                  Comment


                    Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
                    Žiūrint Čekijos pavyzdžiu, kaip Praha integravo beveik puse Čekijos, tai integruoti galima visaip. Klausimas kaip bus su dotacijomis? Ar Vilnius pasiruošęs Trakams dotuoti AP?
                    Čekijoje regioninį VT kuruoja ne savivaldybės (kurių yra 6000) bet administraciniai regionai (kurių yra 14), jie greičiausiai ir finansuoja per valstybės paramą. Dažniausiai tarifai yra arba kocentriškomis zonomis (kaip Prahoje) arba sudėti iš skirtingų segmentų, maždaug seniūnijos dydžio. Kadangi kiekvienas maršrutas priklauso kažkuriam paketui, dėl kurio konkuruoja vežėjai, tikriausiai yra susitarimai, kas ir kokią dalį kainos turi kompensuoti. O Lietuvoje tuo tarpu kiekviena savivaldybė kovoja tarpusavyje dėl to, kam užmesti kompensavimo naštą.
                    Paskutinis taisė Zefyras; 2025.04.11, 15:20.

                    Comment


                      Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

                      O kaip integruoti? Kur jau ta riba, kur galima sakyti, kad čia integruoti dar galima, o kur turi likti atskirai? Pvz. vienas iš sustojimų, kur stoja tiek priemiestiniai VRAP autobusai (kaip nuotraukoje), tiek tolimieji reisai yra Riešė. Joje stoja Kautra reisas Vilnius-Anykščiai bei Vilnius-Balninkai. Tai ar tarpmiestinį maršrutą irgi reiktų integruoti, leidžiant jame tarp Vilniaus stoties ir Riešės važiuoti naudojantis vilniečio kortele/m.ticketais ar tolimajame reise tegu lieka atskirų bilietų pirkimas pas vairuotoją grynais?
                      Kitas pavyzdys - Nemenčinės kelyje esanti st. Pailgė. Joje stoja tiek Vilniaus rajoniniai reisai, tiek tarpmiestiniai Visagino reisai (Seknija ir Meteorit turas) bei TC Švenčionys-Vilnius. Tai kur ta riba, ką integruoti reikia, o ko jau nebe? Tarkime, jei miesto nuolatiniai bilietai galios tik VRAP maršrutuose, tuomet su visaginiečiais ar Transporto centru (anksčiau - Svirka) nieks nevažinės.
                      Arba Trakų Vokėje, kur kursuoja miesto 51 maršrutas, be priemiesčio Trakų paslaugos aptarnaujamų maršrutų dar stoja kai kurie Kautros reisai Alytus-Vilnius, paskui dar Varėnos ir Marijampolės kai kurie. Tai pvz. atrodytų komiškai, jei su kokiu Druskininkų AP Vilniaus m. ribose gali važiuoti naudodamas miesto transporto bilietą (tokiu atveju svetimų miestų parkai, turintys sustojimus Vilniaus mieste turėtų įsirengti komposterius?), o jei toliau į kokius Pirčiupius - jau pirk atskirą bilietėlį iš vairuotojo.
                      Reikia atskirti tarpmiestinį ir priemiestinį transportą. Teoriškai tarpmiestinis transportas irgi aptarnauja visokias mažas stoteles bet tai nėra tas tradicinis viešasis transportas, na arba jis kažkokia apimtimi turėtų būti integruotas. Įprastai juk priemiesčio stotelėse neleidžiama lipti į tarpmiestinius autobusus, vežančius į stotį. Be to, skiriasi mokėjimo principas - tarpmiestiniuose perkamas bilietas autobuso vietai, viešajame transporte mokama už kelionę, t.y. jei į Trakų Vokę atvažiuotų autobusas iš Alytaus ir jame teoriškai galiotų Vilniečio kortelė, visvien negautum vietos, nes autobusas pilnas.

                      Pvz. dėl Pailgės tai kaip ir yra aišku kad važiuoja autobusas Visaginas - Vilnius (Antakalnis), egzistuoja praktika kad dalis reiso yra įtraukiama į integruotą VT sistemą iki tam tikros ribos. Aš įsivaizduočiau kad Vilniaus masteliu integruotą transportą galima pratęsti iki pat Pabradės; tuomet kiltų reikalavimas turėti autobusą į Pabradę 102 keliu tarkime kas dvi valandas, tada derybų klausimas, ar pavyktų sudėlioti visokius Švenčionių/Ignalinos/Visagino/Zarasų maršrutus pagal nuoseklų grafiką ar ne, nes jie nėra derinami. Tai tas pats galiotų ir su autobusais iš Šalčininkų, Širvintų ir t.t.

                      Vilniaus mastu regioninį transportą turėtų derinti ad hoc institucija, į kurią įeitų turbūt visos Vilniaus apskrities savivaldybės, jei ne daugiau. Ir jau tokia institucija turėtų numatyti teritorijų aptarnavimo poreikį. Analogiškai su Kaunu, Klaipėda ir t.t.
                      Paskutinis taisė Zefyras; 2025.04.11, 15:37.

                      Comment


                        Bet jei siūlote integruoti VISĄ Vilniaus rajoną, tai nepamirškite, kad dalis priemiestinių Vilniaus r. maršrutų įeina į kitų savivaldybių teritorijas. Pvz. maršrutas nr. 230 nors didžiąja dalimi eina Vilniaus r. teritorija, tačiau jo galinis punktas - Rūdninkai - jau Šalčininkų rajone. Kadangi šis maršrutas laikomas Vilniaus rajono, teoriškai atlikus jūsų siūlomas bilietų integravimo procedūras, juo be jokių atskirų bilietų pirkimo naudotis ir Rūdninkų (kurie jau išeina iš Vilniaus r. ribų) gyventojai. Tuomet panašios integracijos užsiprašys ir 151 maršruto Eišiškės-Vilnius keleiviai. Šis maršrutas jau skaitosi Šalčininkų r. savivaldybės organizuojamas, tačiau jo dalis trasos irgi eina Vilniaus r. teritorija. Bet formaliai jis skaitosi jau Šalčininkų rajono. Tai 230-ąjį integruoti į bendrą bilietų sistemą su miestu, o 151 jau nebe? O kaip Jašiūnai, kurie irgi ne per toliausiai nuo Vilniaus. O Šalčininkų miestas? O kaip spręsti dilemą su 130 maršrutu į Giedraičius, kurie išvis ne tik ne Vilniaus rajonas, bet ir nebe Vilniaus apskritis? Taip, didelė dalis stotelių yra Vilniaus rajone, bet maršrutas baigiasi miestelyje, kuris yra jau Molėtų r. (Utenos apskrityje). Tuomet ir ne per toliausiai nuo Giedraičių esančių gyvenviečių keleiviai užsiprašys integracijos, kad būtų paprasčiau su atsiskaitymais už važiavimą. Gal net molėtiškiai. Sunku nubrėžti tą ribą, iki kiek nuo Vilniaus miesto nutolusių vietovių maršrutus galima integruoti su miestu, o kur palikti dabar esančią atskirų bilietų pirkimo tvarką, kaip yra dabar? Juk sako, į Vilnių kasdien atvažiuoja tvarkyti reikalų, dirbti žmonės iš Elektrėnų, Ukmergės (nekalbant apie Trakus ar Šalčininkus), ar net Panevėžio/Varėnos. Pirmi 2 miestai - Vilniaus apskrityje, o ką daryti su Varėna ir Panevėžiu? Jie jausis diskriminuojami, kodėl jų neįtraukėme į bendrą atsiskaitymo už važiavimą tvarką.

                        Comment


                          Dažniausiai dėl integracijos sprendžia pačios savivaldybės, nes Lietuvoje tai yra savivaldybių kompetencija (valstybėse kur funkcionuoja apskritys ar regionai tai būna jų kompetencijoje). Tikriausiai pradiniame etape būtų tik Vilniaus miestas ir rajonas, bet potencialas yra ir su Šalčininkų, Trakų, Elektrėnų, Širvintų, Ukmergės, Varėnos ir Švenčionių rajonais.

                          Comment


                            Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                            Dažniausiai dėl integracijos sprendžia pačios savivaldybės, nes Lietuvoje tai yra savivaldybių kompetencija (valstybėse kur funkcionuoja apskritys ar regionai tai būna jų kompetencijoje). Tikriausiai pradiniame etape būtų tik Vilniaus miestas ir rajonas, bet potencialas yra ir su Šalčininkų, Trakų, Elektrėnų, Širvintų, Ukmergės, Varėnos ir Švenčionių rajonais.
                            Man keista, kaip Ukmergėsrajoną galima integruoti į Vilniaus miesto bendrą bilietų tinklą, jei nėra nei vieno iš tos savivaldybės į Vilnių einančio priemiestinio maršruto. Visi - tolimojo susisiekimo, ir tai, atvažiuojantys iš dar tolimesnių miestų - Šiauliai, Mažeikiai, Panevėžys... Su Varėnos r. - analogiška.
                            Dėl Vilniaus rajono, tai sakau, integravus visus "ant popieriaus" esančius Vilniaus r. maršrutus, į jį pateks ir Giedraičiai/Rūdninkai/Barskūnai, kurie jau skaitosi kitų savivaldybių dalys. Tuomet kokių nors Eišiškių gyventojai irgi užsimanys bendrų bilietų su Vilniaus miestu, nors to maršruto savininkas jau Šalčininkų r. savivaldybė ir integracijų gali tekti palaukti. O štai va Rūdninkams pasiseka tokiu atveju, nors jie patys išeidami už Vilniaus r. ribų į tą integraciją - patenka, kadangi į juos vežantis 230 priemiestinis autobusas organizuojamas Vilniaus rajono.

                            Comment


                              Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

                              Man keista, kaip Ukmergėsrajoną galima integruoti į Vilniaus miesto bendrą bilietų tinklą, jei nėra nei vieno iš tos savivaldybės į Vilnių einančio priemiestinio maršruto. Visi - tolimojo susisiekimo, ir tai, atvažiuojantys iš dar tolimesnių miestų - Šiauliai, Mažeikiai, Panevėžys... Su Varėnos r. - analogiška.
                              Į Varėną važiuoja priemiestiniai traukiniai. Vilnius-Varėna ir Vilnius-Marcinkonys, kiek žinau skaitosi priemiestiniai, tikrai netolimo susisiekimo.

                              Comment

                              Working...
                              X