Parašė Pilaitis
Rodyti pranešimą
Taip, autobusai atitinkantys EEV standartams, truputi pralošia troleibusams, tačiau! Vėl gi, technologijų vystymasis nestovi vietoj. Jau atsirado tokios transporto priemonės, kaip elektrobusai. Kadangi, gyvai kol kas nemačiau elektrobusų, tačiau kažką tai tikrai žinau.
Nors jie netokie dar populiarus Europoje, tačiau tendencijos jų pirkimui jau yra, taip pat ir technologijų vystymui irgi, ir jau daug pasiekė. Žinoma dabar bus daug komentarų, "Per brangu","kaip laikysis tie akumuliatoriai žiemos metų" ir t.t.
Taip, Ličio-jonų akumuliatoriai, parodydavo labai blogius rezultatus žiemos metų, blogėja su savybės ir t.t. Užtat atsirado naujo tipo akumuliatoriai ličio-geležies-fosfatas. Kurie turi 5 tūkst. ciklu krovimo ir iškrovimo ir daugiau nei 600 000 km ridos. Ir temperatūros diapazonas nuo -45 °C iki +85°C, todėl šalčiai negali pabloginti elektrobusų eksploatavimą.
Tačiau, kaip jau minėjau apie ličio-jonų akum. tai ir jie gali būti pritaikyti šalčiams, įrodymas yra švedų 2011 metais pristatytas Volvo C30 Electric automobilis.
Bet jeigu kalbėti apie autobusus, tai 12 metrų autobusų tokia įranga sveria 1 tona. Kad įkauti tokį autobusą reikės 4-6 valandų, tačiau padidindami srovės stiprumą tik pusvalandi. Per vieną ciklą autobusas gali pravažiuoti 200 km (viena pamaina), jau yra ir 250 km atstumą. Bet kaip jau pasakiau, tokie autobusai tapo populiarus 2011, metai, ir tokius autobusus jau gamina "Solaris", "AMZ", "Bombardier" ir t.t. Tačiau tendencijos yra, ir tokios įmonės kaip Cegelec ir Škoda, labai suinteresuoti įrangos tobulinimų ir modernizavimų.
Tačiau jo, sutinku, kainą... Kaina yra labai didelę, bet čia suprantamai, labai didelės gamybos nėra, tačiau. Ar tai nebus kaip su LED apšvietimų, irgi kainą buvo iš pradžių labai didelę, bet laikui bėgant, tai ten atsirado LED apšvietimas, tai ten pritaikė LED'us, ir va, dabar beveik visur yra LED'ai. Ir autobusuose t.t. (Tarkim Kauno ir Panevėžio "Solaris" autobusuose, pirkiniai ir galiniai žibintai, ir pasaulyje labai populiarėja vidaus LED salono apšvietimas).
Todėl, elektrobusai ne už kalnų ir Lietvoje. Ir tos ekologiškos transporto priemones turi pakeisti, senuosius troleibusus, panaikindami visą tinklą (laidus, iešmus, pastočius).
Bet čia labai tolima vizija, ar tai bus po 5, 10, , 20,30 metų, niekas nežino, kol kas šiuo momentų gelbėjimo ratas yra troleibusų tinklo naikinimas, pakeisdami juos į dujinius ir dyzelinius autobusus.
Comment