Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė disident Rodyti pranešimą
    Sveiki, ketinu padaryti gan neįprastą dalyką ir prašau man atleisti tuos, kuriems tai nepatiks. Taigi publikuoju savo esė, skirtą "Ikarusų" atminimui. Beje, supraskite, kad tai yra meninis tekstas ir nesikabinėkite prie techninių detalių. Atsirado ši esė paprastai: mokykloje uždavė parašyti esė remiantis kokiu nors tai senu nenaudojamu daiktu. Nežinia, ką turėjo minty vadovėlio autoriai, bet man šarai susisuko štai taip:

    Nežūstantis Ikaras

    Man retai tenka važinėtis autobusais ir šiaip troleibusai labiau patinka. Jie ne tokie pilni, ne tokie smirdantys, švaresni, dažniau važiuoja, bet, va, ne visur. Stoviu prie Taubučių, laukiu ilgai, nesvarbu ar tai būtų penkiolika minučių ar valanda – man nuo penkių minučių pasidaro ilgai, o jei nejudu ilgiau kaip tris minutes, tai man ir šalta pasidaro.
    Atvažiuoja „Ikarusas“. Įlipu. Sėsti netraukia. Vairuotojas įjungia pirmą bėgį, pajuda, į saloną įsiveržia mėlynai pilkų dūmų kamuolys. Tik tada uždaro duris. Langai dreba. Bobutės klepečkojasi.
    Šitie vaizdai visiems gerai pažįstami. Man jie liūdni, tragiški tarsi pasaulis paskutiniojo teismo dieną. Žinau, kad tokie autobusai evakavo žmones iš radioaktyvaus Černobylio po avarijos. Aš dėmesingas detalėms nuotraukose. Taip pat žinau, kad visuose miestuose tolyn į rytus nuo Kauno, tebevažinėja tokie autobusai. Tai paseka to, kas prasidėjo labai seniai, kai manęs nebuvo nė padujų.
    Priežasčių, kodėl Kaune turime „Ikarusus“, gali matyti daug. Ar tai kalta Lietuvos, ar tai kalta Sovietų valdžia, ar galų gale ta keista revoliucija, apie kurią tiek mokėsi mano tėvai. Tai nėra taip jau ir svarbu.
    Juodi dūmai ir drebantys langai taip pat neturėti būti per daug sureikšminti, nors daug kas būtent jais matuoja geografinius atstumus Europoje ir už jos ribų. Didelis drebančių langų kiekis gali taip lemti, jog jau nebebūsi Europoje, nors gimei, rodos, netoli jos centro. Kaip Ikaras neperskrido jūros, taip „Ikarusas“ nenuveš į Europą.
    Sakyčiau, svarbūs turėtų būti žmonės, kuriuos „Ikarusais“ išvežė iš Černobylio, tačiau vairuotojas taip ir neatidarė durų net galinėje stotelėje. Jie ir toliau važinėja tais pačiais „Ikarusais“ Kauno, Vilniaus, Šiaulių, Kijevo, Lvovo, Rygos, Minsko gatvėmis. Radioaktyvūs kaip pasaulio pabaiga. Tačiau niekaip neskylantys į naujus izotopus.
    Jei užduotis skirta lietuvių kalbos dalyko, tai ištaisyk klaidas
    1. Perskaityk šitą sakinį ir išsitaisyk, nes absurdiškai skamba: "Man retai tenka važinėtis autobusais ir šiaip troleibusai labiau patinka."
    2. "Nevisur" turi būti rašoma kartu.
    3. "Taubūčių" rašome "ū" ilgąją ir kabutėse.
    4. "Stoviu prie Taubučių, laukiu ilgai, nesvarbu ar tai būtų penkiolika minučių ar valanda – man nuo penkių minučių pasidaro ilgai, o jei nejudu ilgiau kaip tris minutes, tai man ir šalta pasidaro." Atsiprašau, bet apie tas minutes kai pradėjai, tai... Lyg pensininkas rašytų kiek jis stovi Maximoje eilėje ir po kiek minučių jam ima skaudėti kojas, retėti pulsas... Čia mokytojas rašytų "st." (stiliaus klaida).
    5. Kaip suprasti "Sėsti netraukia"? O kas ten tave turi traukti? loginė klaida.
    6. Bėgiai yra traukinio kelias, o autobuse jungiamos pavaros.
    7. "Tik tada uždaro duris." O kas jas uždaro? Žinau, kad vairuotojas, bet tada sakinys ir reikalauja, kad būtų konkretizuota. Arba: "Tik tada užsidaro durys".
    8. Ką reiškia žodis "klepečkojasi".
    9. "Paseka"? Pasekti gali tik mama, močiutė pasaką, šis žodis negali būti vartojamas vietoj žodžio "pasekmė".
    10. Ką reiškia žodis "padujų"?
    11. "Priežasčių, kodėl Kaune turime „Ikarusus“, gali matyti daug." Turime? O tu jį turi? Aš tai neturiu. Tai jie važinėja, bet mes jų neturime, turi "Kauno autobusai". Lg. "Gali matyti daug" - kas čia dabar? Tai kur tos priežastys surašytos, kad ne tik matai ar nematai, bet GALI matyti daug. Tai GALI ir nematyti arba GALI matyti, bet NEDAUG st.
    12. Ar tai kalta Lietuvos, ar tai kalta Sovietų valdžia, ar galų gale ta keista revoliucija, apie kurią tiek mokėsi mano tėvai. Žodžių "ar tai kalta" du kartus nekartok, nes gadina stilių, o skaitytojas nėra toks bukas, kad nebesuprastų teksto. Sovietų reikia rašyti mažąja raide - tai niekuo neišsiskiriantis daiktavardis, juolabiau - gerbtinas žodis. Apie kokią čia revoliuciją rašai?
    13. "Juodi dūmai ir drebantys langai taip pat neturėti būti per daug sureikšminti, nors daug kas būtent jais matuoja geografinius atstumus Europoje ir už jos ribų." Šiuo sakiniu teigi, kad juodais dūmais ir drebančiais langais Europoje ir už jos ribų matuojami geografiniai atstumai.
    14. "Kaip Ikaras neperskrido jūros, taip „Ikarusas“ nenuveš į Europą." Šituo sakiniu suprantame, kad Ikaras ir "Ikarusas", tai du skirtingi dalykai. Kad taip nebūtų suprasta, reikia sakinį rašyti taip: "Kaip Ikaras neperskrido jūros, taip ir nenuveš į Europą.". Į sakinio prasmę nesigilinu, nes neturiu tiek laiko. Iš esmės visas tekstas yra beprasmis. Rašai ir turbūt pats nesi užsibrėžęs rašymo tikslo. Nes sakiniai padriki ir nesusieti.
    15. "Radioaktyvūs kaip pasaulio pabaiga. Tačiau niekaip neskylantys į naujus izotopus." Kas čia dabar? Iš pradžių rašai kaip penktokėlis, o pabaigoje parašai kaip aštuntokas. Rašymo stilius nėra vientisas. O tie Ikarusai, kaip leidai suprasti, ir Kaune važinėja radioaktyvūs.

    Neįsižeisk, kad parašiau tiek pastabų. Nebūtų taip vėlu, tai rasčiau jų ir daugiau, bet parašyčiau ir patarimų, kaip pataisyti tekstą. Noriu, kad atsakytum į kelis klausimus. Kelintoje klasėje mokaisi? Koks tavo pažymių vidurkis iš lietuvių kalbos dalyko?
    Prieš rašydamas tekstą pirmiau pasidaryk planelį, nes be jo tavo mintys šuoliuoja, netgi stilius nėra vientisas, kas yra labai blogai.
    Turinio mintis nebloga. Jei būčiau tavo mokytojas, už tokį darbelį parašyčiau 4 ir leisčiau pasitaisyti, jei esė būtų sukonkretizuotas, sutvarkyti sakiniai, kad taptų aišku apie ką rašoma, pažymį pakelčiau vienu balu. Jei dar būtum ištaisęs bent trečdalį gramatinių, stiliaus, logikos klaidų, tai parašyčiau šešetą.
    Mokytoju veikiausiai ir būsiu, nes studijuoju lietuvių filologiją O pats, kaip matau, domiesi fizika arba chemija
    Paskutinis taisė Ametistas; 2009.01.24, 00:16.
    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

    Comment


      /\
      O man rašinėlis visai patiko, ypač minties šuoliai, kuriuos Amiko kritikuoja...

      Comment


        Čia ne rašinėlis, čia esė Esė minčių šiuoliai nėra taip baisu, kaip rašinėlyje, bet ir čia reikalingas tikslumas, aiškumas, minimalus apibrėžtumas, siejimas, na ir aišku gramatinių, loginių, stiliaus klaidų nebuvimas. Kaip jau sakiau, turinys neblogas, bet reikia visą tekstą beveik perrašyt. Netinka tokiame trumpame tekste prifarširuoti ir istorinių, ir kultūrinių kontekstų, ir dar viskas taip neaišku ir neapibrėžta... BET, gal nėra viskas taip blogai, kaip man atrodo. Visgi, manęs vidurinėje mokykloje ir universitete niekas dar nemokė, kaip rašyti esė. Manau, kad to mokys vidurinėje, bet dar vėliau. Arba jau įtraukė į programą, arba artimiausiu metu įtrauks. Todėl daugiausia taisiau darbą kaip rašinį, bet labai mažai kreipiau dėmesį į struktūrą, kas ir turi būti daroma, kai kalbama apie esė taisymą.
        www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

        Comment


          amiko, esu labai dėkingas už pastabas, tačiau pabandysiu šiek tiek atsimušti. Kas liečia gramatines klaidas, belieka nulenkti galvą ir būti atidesniam. Žodžiais aš labai mėgstu žaisti ir kol tai nėra lietuvių egzaminas, tol rašinėsiu "klepečkojimus", nes, manau, turiu teisę kurti lietuvių kalbą kaip ir bet kas kitas. (Jei kas nori ginčytis šiuo klausimu, tai bėgam į kitą temą, nes jau bus offtopiko offtopikas).
          Šis esė buvo bandomasis, taigi tikrai į jį nesudėjau šimto procento jėgų, sakyčiau gal kokį 60, taigi ir tavo įvertinimas visai objektyvus Iš lietuvių turiu 10, esu dvyliktokas, puikiai moku rašyti struktūriškus rašinius. Esė rašiau pirmą kart gyvenime. Prieš tai buvau skaitęs Gedos ir Parulskio esė pavyzdžių, o būtent Parulskio kūryboje buvo prifarširuota, kaip sakei, tų visų kultūros ženklų.
          Ką gi, ne per geriausiai save pristačiau forume, maniau autobusų fanams užteks ir taip sau tokio esė, o, pasirodo, užropojau ant paties tikriausio filologo
          Domiuosi visais gamtos mokslais, tačiau ketinu studijuoti mediciną.

          Comment


            Na jei ketini studijuoti mediciną ir domiesi gamtos mokslais, tai tau atleistina dėl tokio klaidų kiekio Nesijaudink, apie žmones sprendžiama tikrai ne dėl vieno, kito ar trečio komentaro. Tik mane ne tik nustebino, bet netgi šokiravo, kad lietuvių k. pažymys yra 10. Nesvarbu, kad esė rašai pirmąkart, juk bet kuriame rašomajame darbe demonstruoji savo raštingumą ir išprusimą. Tavo rašymo stilius, deja, bet žemesnis nei vidutinis. Bet neskubu tavęs smerkti (apskritai smerkiu retai), kaltas ne tik tu, bet ir prastėjanti mokinių motyvacija. Gali būti, kad žemas tavo mokytojo mokymo lygis ar net pačios mokyklos lygis. Labai svarbu mokėti pačiam save vertinti ir nežiūrėti vien į pažymius. Ypač dabar, kai esi abiturientas, linkiu tau susigriebti ir visapusiškai tobulėti. Ypač toje srityje, kur planuoji stoti į studijas. Sėkmės ir ištvermės tau prieš egzaminus Siek ko užsibrėžęs ir nesiblaškyk - tai tiesiausias ir didžiausią sėkmę nešantis kelias į tavo norimas studijas.

            P.s, jei jau parašei į šią temą, tai pasitikslinsiu ar domiesi viešuoju transportu. Ar mėgsti nagrinėti viešojo transporto žemėlapius, kurti maršrutus, planus... Yra tam skirta tema, pasižiūrėk, gal prisijungsi
            www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

            Comment


              Parašė praeivis Rodyti pranešimą
              Kur cia gali buti taupymas jei dizelis suka generatoriu,o paskui generatoriaus sukurta elekta sukami ratai. Dvigubas energijos perdavimo nuostolis. tokia sistema buvo naudojama tik rusiskuose belaz karjeriniuose savivarciuose,kad isvengti gremezdiskos transmisijos.
              Pirmasis pasaulyje autobusas su elektrine pavara buvo ZIS-154

              Comment


                Radau toki video, manau kiekvienam butu idomu paziuret:
                http://ec.europa.eu/dgs/energy_trans...ansport_en.htm
                www.autobusas.4l.lt +
                www.facebook.com/Autobusas4l

                Comment


                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                  O cia keisto. Traukiniu ir priemiestiniu bei tarpmiestiniu autobusu bilietai jau sausio pirmaja buvo pabranginti. Tik kai kurie autobusu parkai pakele bilieto kaina ne 14 proc. (kiek padidejo PVM), o daugiau.
                  Siandien kaip tik radau tokia akcija: http://www.busturas.lt/article/articleview/687/1/48 Buvo pakele, o dabar jau sumazino.
                  www.autobusas.4l.lt +
                  www.facebook.com/Autobusas4l

                  Comment


                    Sugedus komposteriams troleibusu važiavo už dyką

                    Šeštadienį kauniečiai kelias valandas galėjo už dyką pasivažinėti miesto troleibusais. Sutrikus elektroninei sistemai keliose dešimtyse troleibusų neveikė komposteriai.


                    Kaunodiena.lt
                    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                    Comment


                      Kaip jau žadėjau, rašau apie Alytaus miesto transportą. Šiokia tokia istorinė "apybraiža". Literatūros ar informacijos apie tai niekur nėra. Tai, kas parašyta, yra mano asmeniniai atsiminimai, todėl gali būti ir netikslumų. Laukiu patiksminimų.

                      Nežinau, kada Alytuje ėmė kursuoti miesto autobusai.
                      1963 m. pradėjo veikti šaldytuvų gamykla, 1968 m. - Medvilnės kombinatas, įsikūrę toli už miesto (tuometinio) ribų. Darbininkams nuvežti ir parvežti reikėjo organizuoti autobusų eismą. Tačiau ar tai buvo miesto, ar priemiesčio maršrutai, ar įmonės pačios savo autobusais vežiojo darbininkus, aš nežinau. Tačiau aštuntojo dešimtmečio pradžioje Alytuje jau kursavo miesto autobusai. Aštuntajame dešimtmetyje keleivius vežiojo LAZ 695E autobusai. 1977 m. Alytus tapo respublikinio pavaldumo miestu. Tai suteikė teisę įsigyti modernesnių autobusų - Ikarus 260 ir Ikarus 280. Taip aštuntojo dešimtmečio pabaigoje Alytaus gatvėmis ėmė kursuoti Ikarusai, ir devintojo dešimtmečio pradžioje (1980-82 m.) sparčiai augant pramonei ir keleivių pervežimams, LAZ'ai išnyko is miesto maršrutų.

                      Naujoji gatvė Putinuose, 1972 m. Iš "Alytaus naujienų".
                      Sankryža - tikriausiai Naujosios ir Miklusėnų g. Ant kalnelio matosi stotelės.




                      Medvilnės kombinatas, apie 1979 m. Iš http://antanas.rinkevicius.googlepages.com/20.pp




                      Alytus aštuntojo ir devintojo dešimtmečių sandūroje. Nuotraukos Z. Bulgakovo iš fotoalbumo "Alytus".
                      Tolumoje - stotelė prie poliklinikos. Pastačius pervažą per geležinkelį, stotelė centro link buvo perkelta į Putinų pusę. O senosios stotelės centro link įvaža tapo greitėjimo juosta išsukant į Naująją gatvę.



                      Aikštelėje už geležinkelio buvo 9 ir 11 autobusų žiedas - "Pard. "Eglė"; matosi įlaipinimo stotelės įvaža.




                      Iki 1986 m. Alytuje buvo, berods, per 20 autobusų maršrutų. Didžiausias maršruto numeris, jei neklystu, buvo 18. Tačiau kai kurie maršrutai buvo su A raidėmis. Apie laikotarpio iki 1986 m. maršrutus man mažai kas žinoma.

                      1986 m įvyko maršrutų optimizacija. Liko 11 maršrutų:

                      1. Chemijos gamykla – Ligoninės g. - Petkevičiaus g. – A. Jonyno g. – Mineralinės vatos gamykla
                      2. Merkinės g. – Ligoninės g. - Petkevičiaus g. – A. Jonyno g. – Sviesto gamykla
                      3 greitasis. Parduotuvė „Žuvintas“ – Pramonės g. – Panemunė [keli reisai rytinio piko metu, darbo d.]
                      4. Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Šaldytuvų gamykla [darbo d.]
                      4. TSO – Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Šaldytuvų gamykla [po vieną ar tai du reisus rytinio ir tiek pat reisų vakarinio piko metu, darbo d.]
                      4. Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Putinai [išeiginėmis d.]
                      5. Centras – Geležinkelio stotis
                      6. Žemaitės g. – Centras – J. Jonyno g. – Pramonės g. – Panemunė [iki maždaug 14 val.]
                      6A. Žemaitės g. – Centras – A. Jonyno g. – Panemunė – Pramonės g. [nuo maždaug 14 val.]
                      6. Žemaitės g. – Gardino g. – A. Jonyno g. – Panemunė [keli reisai tiek rytinio, tiek vakarinio piko metu pro senąją geležinkelio stotį Gardino g.]
                      7. Siuvimo fabrikas – Sviesto gamykla
                      8. Chemijos gamykla – Sviesto gamykla
                      9. Parduotuvė „Eglė“ – Vidzgiris – Autobusų stotis – A. Jonyno g. – Sviesto gamykla
                      10. Centras – Mineralinės vatos gamykla
                      11. Parduotuvė „Eglė“ – Vidzgiris – Autobusų stotis – Mineralinės vatos gamykla [darbo d.]
                      11. Parduotuvė „Eglė“ – Vidzgiris – Centras [darbo d. ne piko metu kai kurie reisai buvo trumpinami iki žiedo Komjaunimo aikštėje]

                      Kiek pamenu, iki maršrutų optimizacijos 9 maršruto numeis buvo 17, o 11 - 18. 4 maršrutas lygtai nepasikeitė. Lygtai buvo maršrutas, jungęs Siuvimo fabriką su Chemijos gamykla...

                      Komjaunimo a. (dabar Rotušės a.) buvo autobusų žiedas, kuriame galinė stotelė buvo 5, 10 ir 11 maršrutų autobusams. Taip pat šioje stotelėje stodavo 6 ir 6A autobusai, važiuojantys Panemunės link.

                      Komjaunimo a. 1976 m. V. V. Stanionio nuotr.



                      Komjaunimo a. 1986 m. V. V. Stanionio nuotr. Matosi stotelė.



                      1986 m. Komjaunimo a. V. V. Stanionio nuotr.




                      1987 m. Komjaunimo a. pradėjus miesto Vykdomojo komiteto pastato statybą (dab. savivaldybės pastatas, arba Rotušė), žiedas buvo panaikintas. Tačiau 5 ir 10 autobusų maršruto pradžia liko centre: važiuodami Naująja gatve link centro, jie sukdavo į Tvirtovės g., tada į Ligoninės g., toliau – Vilniaus g. ir išvažiuodavo į V. Kapsuko g. (Jotvingių g.). T. y. apvažiuodavo kvartalą. Kai vairuotojui prasidėdavo pertraukia, autobusai iš Vilniaus g. važiuodavo tiesiai į autobusų stoties (V. Kapsuko g. 5, ne į stotį dabartinio Jotvingių turgaus vietoje) aikštę.
                      6 ir 6A autobusai į Žemaitės gatvę buvo nukreipti iš V. Kapsuko g., į K. Požėlos (Ulonų g.), Vytauto g. ir toliau Gardino g. Tuomet buvo panaikinti pikiniai 6 autobuso reisai Gardino g.
                      Dabar nepamenu, ar 11 autobusas ne piko metu taip pat ėmė važiuoti į stotį, ar jau iki žiedo iš Komjaunimo a. iškėlimo buvo pakeisti 11 ir 9 autobusų maršrutai.
                      Berods tais pačiais 1987 m. buvo pastatyta geležinkelio pervaža, sujungusi Jazminų ir Naująją gatves. Todėl 9 ir 11 autobusų maršrutų trasos buvo pakeistos. Autobusai ėmė važiuoti visa Likiškėlių gatve, Jazminų g. ir išvažiuodavo į Naująją g. prie poliklinikos.
                      9 autobuso maršrutas prasidėdavo centre, o tiksliau, autobusas, atvažiavęs į centrą, sukdavo į autobusų stoties aikštę ir išlaipindavo keleivius joje. Įlaipinimas buvo, aišku, ne autobusų stotyje, o stotelėje „Autobusų stotis“ (link Rotušės a.)
                      4 autobusas poilsio d. apvažiuodavo Putinus Žuvinto, A. Jonyno, Putinų ir Naująja gatvėmis.

                      TSO – Tarprajoninė statybos organizacija, vėliau Rajoninė statybos organizacija (RSO) Kaniūkuose. Dabar tai UAB „Skirnuva“ ir jos dukterinės įmonės.

                      Taigi, nuo berods 1987 iki 1990 m. (tikrai) ekonominės blokados buvo tokie autobusų maršrutai:

                      1. Chemijos gamykla – Ligoninės g. - Petkevičiaus g. – A. Jonyno g. – Mineralinės vatos gamykla
                      2. Merkinės g. – Ligoninės g. - Petkevičiaus g. – A. Jonyno g. – Sviesto gamykla
                      3 greitasis. Parduotuvė „Žuvintas“ – Pramonės g. – Panemunė [keli reisai rytinio piko metu, darbo d.]
                      4. Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Šaldytuvų gamykla [darbo d.]
                      4. RSO – Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Šaldytuvų gamykla [po vieną ar tai du reisus rytinio ir tiek pat reisų vakarinio piko metu, darbo d.]
                      4. Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Putinai [išeiginėmis d.]
                      5. Centras – Geležinkelio stotis
                      6. Žemaitės g. – A. Jonyno g. – Pramonės g. – Panemunė [iki maždaug 14 val.]
                      6A. Žemaitės g. – A. Jonyno g. – Panemunė – Pramonės g. [nuo maždaug 14 val.]
                      7. Siuvimo fabrikas – Sviesto gamykla
                      8. Chemijos gamykla – Sviesto gamykla
                      9. Centras – Vidzgiris – A. Jonyno g. – Sviesto gamykla
                      10. Centras – Mineralinės vatos gamykla
                      11. Siuvimo fabrikas – Vidzgiris – Mineralinės vatos gamykla [darbo d.]

                      Kartais autobusų trasos ilgesniam laikui keisdavosi dėl vykdomų statybų, kapitalinių gatvių tvarkymo ar požeminių komunikacijų tiesimo darbų. Taip 9 ir 11 autobusai ilgą laiką iš Likiškėlių g. sukdavo į Statybininkų g., tuomet į Volungės g. ir išvažiuodavo į Jazminų gatvę. Buvo du periodai (dėl Likiškelių mikrorajono statybų, antrasis jau po Nepriklausomybės atkūrimo), kurie truko daugiau nei po metus, kai 9 ir 11 autobusai taip važiuodavo.
                      Dėl Ligoninės g. dažnokų remontų 1988-1990 ilgesniam laikui 1 ir 2 autobusai važiuodavo V. Kapsuko gatve, pro autobusų stotį, o 5 ir 10 maršruto autobusai apsisukdavo autobusų stoties aikštėje.
                      1989-1990 m. pradž. Alytuje miesto maršrutų aptarnavimui darbo dienomis buvo naudojama apie 32-34 autobusus Ikarus 260 ir 280. Mano duomenimis prie miesto maršrutų tuomet Alytuje buvo „pririšti“ 38 ar 39 autobusai, iš jų trečdalis – Ikarus 280. Tiesa, keli Ikarus 260 kartais aptarnaudavo ir priemiestinius maršrutus. 1988-1989 m. miesto maršrutams aptarnauti buvo nupirkta 1 vnt. Ikarus 260 (0441 ЛИР) ir 7 vnt. Ikarus 280 (0248 ЛИР, 0577 ЛИР, 1017 ЛИР, 1118 ЛИР, 1471 ЛИР, 1472 ЛИР, 1928 ЛИР).

                      Po to sekė tik nuosmūkis.

                      Bus daugiau.
                      Paskutinis taisė Al1; 2009.02.05, 19:57.

                      Comment


                        Dėkui, labai įdomu. Net negalvojau, kad buvo greitasis maršrutas 3... Įdomu.
                        100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                        Comment


                          UAB „Kauno autobusams“ – 75-eri



                          Bendrovės istorija prasidėjo prieš 75 metus, kai Kauno miesto taryba priėmė sprendimą "Įsteigti autobusų įmonę keleiviams vežioti Kauno mieste". 1934 vasario 10 dienos laikraštis „LIETUVOS ŽINIOS" rašė, kad Kauno savivaldybė galutinai nutarė perimti autobusus. Kaip nutarė, taip ir padarė, o kaip perėmė, tai ir iki šiol yra vienintelis mūsų bendrovės savininkas .

                          Keleiviai Laikinojoje sostinėje vežti ir anksčiau. Pirmieji autobusai į Kauną buvo atgabenti lygiai prieš 100 metų 1909 metais, tačiau jie kauniečių reikmėms nebuvo panaudoti dėl prastos tuometinių Kauno miesto gatvių būklės.

                          Vėliau tik 1924 metais susikūrė nauja bendrovė „AUTO". Savivaldybė su ja sudarė sutartį ir pavedė jai organizuoti keleivių vežimą Kaune autobusais. Tarp centro ir augančių priemiesčių turėjo kursuoti 20 autobusų. Bilietų kaina buvo palikta kaip ir arklių tramvajaus: tai yra - 25 ir 50 centų. Pradžioje šiai bendrovei verslas sekėsi neblogai, tačiau 1928 metais ji savo veiklą nutraukė , nes pralaimėjo konkurencinėje kovoje su „konke".

                          Bendrovė 2004 metais pirmoji šalyje su keleivių vežimo paslaugų užsakovu (miesto Savivaldybe) pasirašė ES reglamentą atitinkančią viešųjų paslaugų sutartį, žymiai pagerinusią įmonės veiklos sąlygas.

                          UAB „Kauno autobusai generalinis direktorius Mindaugas Grigelis sakė: „Mes siekiame nuolat gerinti keleivių vežimo paslaugų kokybę, visų pirma i atnaujindami savo autobusų parką, palaipsniui atsisakydami visiškai susidėvėjusių autobusų".

                          2005 m. bendrovė įsigijo 55 modernius „SOLARIS" markės autobusus. Taip pat perkami naudotus, tačiau geros būklės šiuolaikiškus autobusus. Vien per 2008 metus įsigijome 17 DAF markės naudotų autobusų.

                          Modernizuojamos bendrovės transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto dirbtuvės. 2005 m. įrengtas šiuolaikiškas diagnostikos cechas, autobusų plovykla. Visos šios priemonės sudarė sąlygas bendrovei tapti viena iš pirmaujančių keleivinio transporto įmonių šalyje.

                          2008 metų gruodžio mėn. visiškai atsisakyta „Ikarus" markės autobusų.
                          Kaip sako įmonės vadovas, didžiausias bendrovės turtas jos darbuotojai. Iš šiuo metu bendrovėje dirba 555 darbuotojai. 350 - autobusų vairuotojai. remonto dirbtuvėse dirba 105 darbuotojai. Daugelis darbuotojų bendrovėje išdirbo daugiau nei 20metų, o 12 daugiau kaip 40 metų. Šiuo metu bendrovėje dirba tik 67 moterys, iš kurių 4 autobusų vairuotojos.

                          UAB „Kauno autobusai" Kauno m. gatvėmis nuvažiuoja 10.8 mln. kilometrų, perveždami beveik 40 milijonų keleivių. Bendrovės apyvarta per metus viršija 50 mln. litų.

                          Bendrovė yra Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava" ir Kauno krašto pramoninkų ir darbdavių asociacijos narė. Mes palaikome glaudžius dalykinius ryšius su giminingomis įmonėmis tiek šalyje, tiek ir užsienyje.
                          Kultūros skyriaus Renginių koordinavimo poskyrio
                          Vyriausiasis specialistas
                          Vilius Kamiskas

                          www.kaunas.lt

                          Comment


                            Parašė taccido Rodyti pranešimą
                            Dėkui, labai įdomu. Net negalvojau, kad buvo greitasis maršrutas 3... Įdomu.
                            Iki mano minetos marsrutu optimizacijos greituju marsrutu buta ir daugiau. Tik dabar jau nebepamenu...

                            Comment


                              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                              Iki mano minetos marsrutu optimizacijos greituju marsrutu buta ir daugiau. Tik dabar jau nebepamenu...
                              O kuo jie skirdavosi? Tik kad piko metu važinėdavo?
                              100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                              Comment


                                Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                O kuo jie skirdavosi? Tik kad piko metu važinėdavo?
                                Ir stotelių skaičiumi. Pvz. AB "Alytaus chemija" - AB "Alytaus pieninė", stoja tik Šiauriniame pramonės rajone ir I-ame Alytuje.
                                Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                Comment


                                  Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                                  Ir stotelių skaičiumi. Pvz. AB "Alytaus chemija" - AB "Alytaus pieninė", stoja tik Šiauriniame pramonės rajone ir I-ame Alytuje.
                                  Ne, dazniausiai sustodavo kas antroje stoteleje. Bent kiek pamenu 3 greitasis pradedavo marsruta stoteleje "Pard. "Zuvintas", tada stodavo st. "Putinai" ir "Pard. "Banga", o nuo Medvilnes kombinato - visose - juk ten vien tik gamyklos...

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Ne, dazniausiai sustodavo kas antroje stoteleje. Bent kiek pamenu 3 greitasis pradedavo marsruta stoteleje "Pard. "Zuvintas", tada stodavo st. "Putinai" ir "Pard. "Banga", o nuo Medvilnes kombinato - visose - juk ten vien tik gamyklos...
                                    Na čia tik kaip pavyzdį pateikiau .
                                    Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                    Comment


                                      Tęsiu toliau... Apie Alytu...

                                      1990 m. Maskvai paskelbus ekonominę blokadą Lietuvai, autobusai važiuodavo tik piko metu, tačiau ir tai žymiai rečiau. Ne piko metu kursuodavo tik 5 ir 9 maršrutų autobusai. Ir tai 1-2 kartus per valandą. 5 autobuso maršrutas buvo sutrumpintas iki Putinų. Iki geležinkelio stoties autobusas važiuodavo tik prieš traukinio atvykimą. 1, 2, 3 autobusai buvo panaikinti

                                      Atšaukus ekonominę blokada, liko tik autobusų maršrutai nuo 4 iki 11.
                                      5 maršrutas buvo reorganizuotas į maršrutą Merkinės g. – Autobusų stotis – Geležinkelio st. Sparčiai dygstant nuosavų namų rajonui už TV bokšto, 5 autobusas, važiuodamas iš geležinkelio stoties ėmė užsukinėti į Sūkurio g.
                                      Dėl pradėtų ir užstrigusių (kokie tai metai buvo (1990 – 1993) – pinigų viskam trūko) kapitalinių Gardino gatvės rekonstrukcijos darbų, 6 ir 6A autobusų trasa perkelta iš Vytauto ir Gardino g. į Birutės g.
                                      Poilsio dienomis 9 autobuso maršrutas sutrumpintas iki Putinų (apvažiuojant rajoną Žuvinto, A. Jonyno, Putinų, Naująja gatvėmis)
                                      Kurį laiką 9 autobusas darbo d. Pramonės rajone važiuodavo kaip 6 ir 6A autobusai. Tačiau to greitai buvo atsisakyta. Ir vėl 9 maršruto autobusas važiavo kaip anksčiau.

                                      Siekiant pagerinti susisiekimą pagrindine miesto arterija – Naująja gatve, apie 1991 ar 1992 m. buvo paleistas naujas autobusų maršrutas – Nr. 12 Centras – Putinai. Tačiau jis pragyvavo neilgai. Nors keleivių buvo, tačiau, tikriausiai dėl autobusų trūkumo, jis buvo panaikintas. Autobusų nuolat mažėjo.
                                      4 autobusų maršrutas darbo d. buvo panaikintas, o poilsio d. buvo reorganizuotas apjungiant 4 ir 10 autobusų maršrutus. 10 autobusas ėmė važiuoti tik darbo d. Taigi, 4 autobusas ėmė važiuoti maršrutu Siuvimo fabrikas (AB „Dainava“) – Autobusų st. – Mineralinės vatos gamykla (AB „Izomega“).
                                      Šeštadieniais anksti rytais 4 autobusas darydavo kelis reisus iki UAB „Skirnuva“ – veždavo žmones į Kaniūkų turgų. Darbo dienomis (vėliau berods tik antrad., ketv.) ir poilsio dienomis 4 autobusas darydavo kelis reisus (vėliau liko tik 2) į Užupių kapines. Apie 1998-2002 metus 4 autobusas darbo d. rytais važiuodavo į Užupių kaimą.
                                      Apie 1993 ar 1994 metus 5 autobuso trasa nuo Merkinės g. žiedo buvo pratęsta iki sodų bendrijos „Nemunas“, nes ten žmonės ėmė keltis nuolatiniam gyvenimui.
                                      Grąžinus šv. Kazimiero bažnyčią tikintiesiems, atsirado poreikis sekmadienį paleisti autobusą iš Vidzgirio. Nes šis rajonas iki Marijos Krikščionių Pagalbos bažnyčios pastatymo priklause šv. Kazimiero bažnyčios parapijai. Todėl nuo 1991 ar 1992 m. sekmadieniais 9 autobusas darydavo reisus iki AB „Dainava“ prieš ir po dviejų dieninių mišių.
                                      Berods 1993 pab. ar 1994 pradž. buvo paleistas naujas žiedinis autobusų maršrutas, vėlgi Nr. 12 Autobusų stotis – Vidzgiris – Naujoji g. – Autobusų stotis. Jis buvo skirtas pagerinti Vidzgirio ir Likiškėlių gyventojų susisiekimą su centru.

                                      Berods 1993 m. miesto gatvėse pasirodė pirmieji privatūs autobusai. Jų veikla buvo epizodinė ir niekaip teisiškai nereglamentuota. Keleivių vežimui buvo naudojami LAZ'ai, PAZ'ai ir netgi vienas Magirus Deutz (MB O3xx serijos analogas). Taip pat buvo keli vežėjai mikroautobusai "Latvija". Daugiausiai šie autobusai ir mikroautobusai kursavo 7 ir 9 maršrutais. Tačiau chaotisškai atsiradę gatvėse, jie taip pat greitai ir išnyko...

                                      Autobusų parko padėtis buvo prasta. Autobusai seno, detalių trūko, nes pinigų trūko, tiekimas buvo prastas, kuro kainos augo...
                                      1993 m. pab. du iš keturių ar tai penkių 9 maršruto autobusų grafikų atidavė privatininkams. Šie ėmė vežti keleivius su senais KAVZ ir LAZ autobusais. Autobusų parko autobusų bilietai negaliojo. Vėliau važinėjo PAZ‘ai ir LAZ‘ai. Gana greitai po 12 maršruto paleidimo, jis taip pat buvo perleistas privatininkui su LAZ‘u. Šį maršrutą visą laiką (tiek autobusų parkas, tiek privatininkas) aptarnavo vienas autobusas iki pat jo panaikinimo. Taip pat vienas 7 –ojo maršruto grafikas buvo atiduotas privatininkui su LAZ autobusu. Galbūt net ir du – dabar jau nepamenu.

                                      1995 metais eksperimento tvarka kai kuriuose maršrutuose atsirado kontrolieriai - konduktoriai. Tačiau keleiviai įilipdavo ir išlipdavo per visas duris. Ši tvarka pasiteisino ir 1996 m. kontrolieriai - konduktoriai nuolat dirbo visuose autobusuose.
                                      Buvo žengtas dar vienas žingsnis. 1997 m. buvo pertvarkyta įlaipinimo ir išlaipinimo tvarka - keleiviai galėjo įlipti tik per priekines duris, o išlipti per likusiais. Tai pagerino pinigų surinkimą. Netgi 1997 metais keleivių vežimas miesto maršrutais tapo pelningu! Bent taip rašė "Alytaus naujienos". Tačiau tai prailgino kelionės laiką 1,5-2 kartus.

                                      1997 m. 9 maršruto trasa į centrą buvo pakeista – iki tol autobusas važiavo Pulko g. ir apsisukdavo autobusų st. aikštėje. Naujoji trasa buvo tokia: iš Pulko g. autobusas sukdavo į Rūtų g. ir ja važiuodavo iki Jotvingių g., sukdavo į Jotvingių g. T.y. maršrutas nebesibaigdavo autobusų stoties aikštėje. Taip buvo padaryta, kai priemiestinių autobusų peronas buvo perkeltas į tarpmiestinio pusę, o aikštė panaudota automobilių stovėjimo aikštelei įrengti.
                                      1997 metų pabaigoje autobusų parkas po 7 metų pertraukos gavo (paskutinis centralizuotas autobusų pirkimas respublikos AP) 2 naujus miesto tipo autobusus Karosa B732. Tačiau tik vienas iš jų paskirtas miesto maršrutų aptarnavimui. Antrasis paskirtas aptarnauti priemiestinius maršrutus.

                                      Tęsinys bus
                                      Paskutinis taisė Al1; 2009.03.04, 18:52.

                                      Comment


                                        Teko pravažiuoti per Raseinius ir maloniai nustebau autobusų stotyje pamatęs visiškai naujų "Raseinių autobusų parko" autobusų.
                                        Mačiau važinėjančių Iveco Proxys, Iveco Irisbus Evadys ir mažesnį Iveco, turbūt iš Daily serijos. Paskutiniai du - dar su laikinaisiais valstybiniais numeriais.

                                        Su stovinčiais parke (dauguma dar be autobusų parko simbolikos) iš viso suskaičiavau 10 Proxys. Parke matėsi dar vienas didesnis, panašus į Evadys, tačiau ar tai šis modelis, negaliu garantuoti.

                                        Tik nepavyko rasti informacijos, koks geras dėdė davė finansavimą tokiam nemažam pirkiniui .

                                        Comment


                                          Opa... Pernai vasarą "Valstybės žiniose" buvo pranešimas, kad Raseinių autobusų parkas skelbia konkursą 10 naujų autobusų pirkti. Bet kažkaip nelabai tikėjosi tuo. O čia pasirodo realybė. Be to 10 autobusų raseiniškiams - tai apie pusė visų jų turimų autobusų.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X