Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    /\
    Parašė L33T Rodyti pranešimą
    [B]Žadama diferencijuoti maršrutinių taksi ir autobusų bilietų kainas – vykti maršrutiniais taksi turėtų kainuoti daugiau nei kelionės autobusu. Privatūs vežėjai protestuoja prieš tokį siūlymą.
    Miesto savivaldybėje sudaryta darbo grupė iki spalio 15-osios planuoja išanalizuoti esamą situaciją ir pasiūlyti naujų autobusų ir maršrutinių taksi transporto strategiją. Privatūs vežėjai įžvelgia diskriminaciją. Anot jų, tai, kad maršrutinių mikroautobusų bilietai gali būti brangesni nei Autobuso parkui priklausančiuose miesto maršrutais keleivius vežiojančiuose autobusuose, pažeidžia lygios konkurencijos principus.

    Autobusiukų savininkai įsitikinę, jog jie neturi kentėti dėl Panevėžio autobusų parko prasto administravimo ir patiriamų milijoninių nuostolių. Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas privačius vežėjus vadina vagimis, kurie neturi moralinės teisės kalbėti apie lygias galimybes, o bilietų kainų diferencijavimą laiko normaliu dalyku.

    Pasak miesto Savivaldybės Transporto poskyrio vyriausiosios specialistės Inos Urbonavičienės, iš 40 vežėjų įmonių teliko 22, taip pat gerokai sumažėjo maršrutinių taksi buvo 76, dabar yra tik 48. Specialistės teigimu, kai kurie miesto maršrutai (Molainių –Senamiesčio g., Savitiškio g.–geležinkelio stotis, Molainių –Prekybos g.) liko neaptarnaujami, o mieste sunykus seniems ir atsiradus naujiems traukos centrams viešojo transporto maršrutai turi būti koreguojami.
    Darbo grupė ne tik peržiūrės miesto viešojo transporto maršrutų trasas, bet ir teiks siūlymus dėl naujų transporto tarifų mieste. Pasak I.Urbonavičienės, maršrutiniuose taksi bilietai turėtų būti brangesni nei autobusuose. Specialistė tvirtino, kad inicijuoti siūlymą didinti bilietų kainas paskatino Panevėžio autobusų parko patiriami milijoniniai nuostoliai, išaugę atlyginimai ir kuro sąnaudos.
    Stengsimės, kad Autobusų parkas bent jau nepatirtų nuostolių. Normalu, kad maršrutinių autobusiukų bilietai turėtų kainuoti daugiau – juk vis dėlto tai taksi. Jie gali visur sustoti. Be to, mes vis kovojame, kad negalima vežti stovinčių žmonių. Skelbsime konkursą, kad maršrutiniai taksi pradėtų kursuoti į tas miesto vietas, kuriuose, sumažėjus vežėjų, maršrutų nebeliko. Turbūt tos vietos buvo nepelningos, bet mes vis dėlto sieksime maršrutus paskirstyti tolygiai. Priversti vežėjus pasirinkti vieną ar kitą maršrutą negalime, tad patys svarstome, ar sulauksime norinčiųjų dalyvauti konkurse“, − mintimis dalijosi I.Urbonavičienė. Paklausta, ar kainų diferencijavimas nepažeidžia konkurencijos ir vienodų galimybių principo, specialistė atsakė: „Kur jūs pastebite nelygybę. Važiuoti naršrutiniu taksi turi kainuoti daugiau, o žmonėms turi būti suteikiama kokybiška transporto paslauga.“ I.Urbonavičienė tvirtino: nors akivaizdžiai sumažėjo vežėjų, o dėl kainų diferencijavimo jų gali būti dar mažiau, bet užtat žmonės gaus kokybišką paslaugą.
    Pasak Laimo Valavičiaus, maršrutinio taksi paslaugas teikiančios įmonės savininko, dėl Panevėžio autobusų parko patiriamų nuostolių neturi kentėti privatininkai. Pašnekovo teigimu, Panevėžio autobusų parko darbas nuostolingas dėl netikslingų grafikų, o kainų diferencijavimas yra neleistinas – tai prieštarauja Konkurencijos įstatymui.
    „Teisminė praktika įrodo, kad bilietų kainos turi būti didinamos proporcingai, vienodomis sąlygomis. Privatininkus stengiamasi pašalinti, o Autobusų parkui norima suteikti monopilį. Vežti stovinčius keleivius esame priversti dėl to, kad neišduodami leidimai didesniam skaičiui maršrutinių taksi“, − „Sekundei“ teigė L.Valavičius.
    „Šalies miestuose tokia praktika taikoma – bilietų kainos diferencijuojamos. Privatūs vežėjai neturi moralinės teisės kalbėti, kad Autobusų parkas prastai dirba. Jie patys yra vagys: pasižiūrėkite, ar vairuotojas maršrutiniame taksi jums visada duoda bilietą? Jei neduodamas, vadinasi, vagiama iš valstybės – ji negauna PVM mokesčio. Privatūs vežėjai dirba „po čiornum“ – nesuprantu, kuo užsiima Mokesčių inspekcija. Pasižiūrėkite, kokie maršrutinių taksi grafikai – jie važiuoja per patį piką, kai daugiausia žmonių. Iki kelintos valandos jie dirba? Ar 22, 23 val. pamatysite autobusiuką? Turbūt ne, o žmones kam nors vežti vis dėlto reikia – tai tenka daryti Panevėžio autobusų parkui. Taigi apie kokią lygybę ir sąžiningą konkurenciją gali būti kalbama?“ − tvirtino R.Petukauskas.
    Jooooooo, va čia "puikus verslo ir verslumo" pavyzdys. Autobusų parkas nesugeba konkuruoti, tai davai išnaikinam konkurentus. Jeigu vairuotojas neduoda bilieto, tai ne Petukausko kompetencija jį užsipulti - kreipkis raštu į VMI. Natūralu, kad verslininkas dirbs ten ir tada, kai ta veikla duoda pelną. O jeigu mikriukas sugeba vežti pigiau ir pats užsidirbti - tai kas čia blogo? Uždrauskim apskritai privatų verslą ir visos valstybės/savivaldybių įmonės dirbs pelningai. O kol Panevėžio gatvėmis važiuos Ikarusai (nors jų nebedaug beliko), tol aš jais nevažiuosiu. Beje, iš Babilono pasiekti centrą po 22h nelengva nei autobusu, nei mikroautobusu.
    P.S.: ar neverta pačiam PAP pagalvoti apie maršrutų pratęsimą iki Pažagienių, Berčiūnų (vasarą), Bernatonių ir Velžio? Jeigu jau lygiuojasi į Vilnių, tai jame miesto autobusai važiuoja bene į visus priemiesčius.
    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

    Comment


      Parašė Wycka Rodyti pranešimą
      /\

      Jooooooo, va čia "puikus verslo ir verslumo" pavyzdys. Autobusų parkas nesugeba konkuruoti, tai davai išnaikinam konkurentus. Jeigu vairuotojas neduoda bilieto, tai ne Petukausko kompetencija jį užsipulti - kreipkis raštu į VMI. Natūralu, kad verslininkas dirbs ten ir tada, kai ta veikla duoda pelną. O jeigu mikriukas sugeba vežti pigiau ir pats užsidirbti - tai kas čia blogo? Uždrauskim apskritai privatų verslą ir visos valstybės/savivaldybių įmonės dirbs pelningai. O kol Panevėžio gatvėmis važiuos Ikarusai (nors jų nebedaug beliko), tol aš jais nevažiuosiu. Beje, iš Babilono pasiekti centrą po 22h nelengva nei autobusu, nei mikroautobusu.
      P.S.: ar neverta pačiam PAP pagalvoti apie maršrutų pratęsimą iki Pažagienių, Berčiūnų (vasarą), Bernatonių ir Velžio? Jeigu jau lygiuojasi į Vilnių, tai jame miesto autobusai važiuoja bene į visus priemiesčius.
      Tai kad nera jau beveik Ikarusu Panevezio miesto marsrutuose. Daugiua ju galima pamatyti kai kuriuose tarpmiestiniuose marsrutuose.
      O kas del konkurencijos - tai JAV is viso beveik nera jokios miestu viesojo transporto konkurencijos. Ten beveik visuose miestuose visas viesojo transporto rusis eksploatuoja viena bendrove.

      Esme yra ta - ir ka reikia musu valdziai ir visiems mums isisamoninti, kad skirtingos viesojo transporto rusys neturi konkuruoti taropusavyje, o turi sudaryti darnia sistema, kurioje skirtingos transporto priemoniu rusys papildo viena kita, o ne stengiasi nukonkuruoti. Taciau mikroautobusai is viso ne viesojo transporto rusis, o didziule tarybine nesamone, kuri issikerojo tik buv. TSRS erdveje.

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        ...skirtingos viesojo transporto rusys neturi konkuruoti taropusavyje, o turi sudaryti darnia sistema, kurioje skirtingos transporto priemoniu rusys papildo viena kita, o ne stengiasi nukonkuruoti. Taciau mikroautobusai is viso ne viesojo transporto rusis, o didziule tarybine nesamone, kuri issikerojo tik buv. TSRS erdveje.
        Ir taip, ir ne. Mikroautobusai yra gera transporto rūšis tuose maršrutuose, kur yra mažas arba nenuspėjamai nepastovus keleivių srautas. Kita vertus, šventa vieta tuščia nebūna. Kaži ar tam pačiam Vilniuje važiuotų iš stoties į Santariškes ir privatus autobusas ir mikroautobusas, jeigu 26 ir 34 maršrutų autobusų reisai būtų bent šeši-septyni į valandą (darbo dienomis)... Todėl ir minėjau, kad ir Panevėžyje autobusas iš Babilono į centrą turi važiuoti iki 23 valandos ne rečiau kaip kas 12 minučių (irgi darbo dienomis ir šeštadieniais) - tada apsimokės ir mėnesinį bilietą įsigyti.
        P.S.: TAXI - irgi viešasis transportas.
        Paskutinis taisė Wycka; 2008.09.26, 00:10.
        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

        Comment


          Parašė Wycka Rodyti pranešimą
          P.S.: TAXI - irgi viešasis transportas.
          Dėl sąvokų: viešuoju, manau, reiktų vadint tokį, kuris yra valdomas valstybės, arba bent jau yra privati firma laimėjusi valstybės konkursą keleiviams vežti. Kitą (privačius autobusus, mikroautobusus, taksi) labiau tiktų vadint visuomeniniu, arba keleiviniu (bet tuo pačiu ir visas viešasis yra visuomeninis/keleivinis).

          Comment


            Parašė Wycka Rodyti pranešimą
            Jooooooo, va čia "puikus verslo ir verslumo" pavyzdys. Autobusų parkas nesugeba konkuruoti, tai davai išnaikinam konkurentus.
            Tai Autobusų parkas irgi turėtų elgtis kaip mikriukininkai, kad prilygtų jiems "verslu ir verslumu": nemokėti mokesčių, važiuoti kada nori ir kur nori, o ne pagal grafiką ir maršrutą, ir dėti skersą ant visko, ar ne? Ar tikras "verslas ir verslumas" yra tada, kai pelningais maršrutais važinėja privatūs mikriukai, o nepelningais - savivaldybės autobusai?

            Comment


              Parašė r08n Rodyti pranešimą
              Ar tikras "verslas ir verslumas" yra tada, kai pelningais maršrutais važinėja privatūs mikriukai, o nepelningais - savivaldybės autobusai?
              Cia korupcija ir protekcionizmas.

              Comment


                Ką reiškia pelningas maršrutas? 7, 11, 16, 19 mikriukai? Važinėja kaip ir tų pačių numerių trūlai. Tik kad greičiau važiuoja 2 Mikriukas? Yra 53 autobusas. Nesuprantu kas norima pasakyti. Aišku, kad mikriukai manevringesni, greitesni, dažniau kursuoja, mažiau grūsties ir t.t. Jei jų nebūtų išvis nežinau ką darytų viešasis transportas, tada reiktų atitinkamai ir autobusų/trulikų daugiau, ir vairuotojų papildomai, ir tas pats š... būtų. Čia kalbant apie Vilnių, nes aktualiausia. Manau kitur situacija panaši.

                Comment


                  Parašė r08n Rodyti pranešimą
                  Tai Autobusų parkas irgi turėtų elgtis kaip mikriukininkai, kad prilygtų jiems "verslu ir verslumu": nemokėti mokesčių, važiuoti kada nori ir kur nori, o ne pagal grafiką ir maršrutą, ir dėti skersą ant visko, ar ne? Ar tikras "verslas ir verslumas" yra tada, kai pelningais maršrutais važinėja privatūs mikriukai, o nepelningais - savivaldybės autobusai?
                  Atsiprašau už netaktą, bet tamsta matyt vakar iš medžio nukritai. Nuo kada autobuso parko direktorius įgavo kompetencijos reguliuoti konkurentų veiklą? Tam yra kitos institucijos: policija, mokesčių inspekcija ir t.t.. Tas pats "dzyvas" būtų jeigu mikriukų vairuotojai imtų versti AP kelti bilietų kainas, koreguoti tvarkaraščius ir maršrutus.
                  I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                  Comment


                    Parašė Denis_Simonov
                    groundzer:Gal poto pasikeis
                    Pagal ideja, tai tas uzrasas turetu buti prijungtas prie kompiuterio, kuris yra neatsiejamas svieslentes elementas.
                    www.autobusas.4l.lt +
                    www.facebook.com/Autobusas4l

                    Comment


                      Parašė Lincas Rodyti pranešimą
                      Pagal ideja, tai tas uzrasas turetu buti prijungtas prie kompiuterio, kuris yra neatsiejamas svieslentes elementas.
                      Nu tu teisus, be to as pastebejau, kad daugelyje Vilniaus autobusu Man NG272 ir Mercedes Benz o405 g ir gn neveikia elek. svieslentes. Gal VAP'o meistrai nemoka vokieciu kalbos

                      Comment


                        Parašė groundzer Rodyti pranešimą
                        Nu tu teisus, be to as pastebejau, kad daugelyje Vilniaus autobusu Man NG272 ir Mercedes Benz o405 g ir gn neveikia elek. svieslentes. Gal VAP'o meistrai nemoka vokieciu kalbos
                        Esme yra ne vokieciu kalboje, o programineje irangoje. Pats susiduriau Siauliuose, tai vieni is tu kompiuteriuku yra programuojami jungiant laidu prie PC, o kiti programuojami kortelemis. Matomai nera tinkamos programos ir tinkamo laido juos preprogramuoti.
                        www.autobusas.4l.lt +
                        www.facebook.com/Autobusas4l

                        Comment


                          Tai pas tuos miesto autobusus tiesiog neveikia, o pas tarpmiestinius kai kuriuos tai dar dega koks nors nesąmoningas maršruto numeris ir koks nors švediškas/vokiškas stotelės pavadinimas. Labai nekaip žiūrisi tokie dalykai, bent jau išjungtų kaip nors ir viskas, jeigu neišeina priversti rodyti to ką reikia.

                          Comment


                            Parašė rat Rodyti pranešimą
                            Ką reiškia pelningas maršrutas? 7, 11, 16, 19 mikriukai? Važinėja kaip ir tų pačių numerių trūlai. Tik kad greičiau važiuoja 2 Mikriukas? Yra 53 autobusas. Nesuprantu kas norima pasakyti. Aišku, kad mikriukai manevringesni, greitesni, dažniau kursuoja, mažiau grūsties ir t.t. Jei jų nebūtų išvis nežinau ką darytų viešasis transportas, tada reiktų atitinkamai ir autobusų/trulikų daugiau, ir vairuotojų papildomai, ir tas pats š... būtų. Čia kalbant apie Vilnių, nes aktualiausia. Manau kitur situacija panaši.
                            Kodel daugiau nei puse mikroautobusu marsrutu dubliuoja esamus troleibusu ar autobusu marsrutus? Tai butent ir yra pelningi marsrutai. Dar pelningiausi Vilniuje yra i oro uosta ir Santariskes. Panasi situacija ir Kaune. Ir kituose miestuose.
                            O mikroautobusai greiciau nuvaziuoja ne vien del to, kad ne viasose stotelese stoja, o dar ir del to, kad grubiausiai pazeidineja eismo taisykles - virsija greiti, vaziuoja per raudona. Per sankryzas vaziuoja ne tomis juostomis, kuriomis turi vaziuoti ta kryptimi judantis automobiliu srautas, o bet kuria laisvesne juosta...
                            Dar ir stoja bet kur, net ir sankryzoje ar perejoje...
                            Gusciu mirkoautobusuose irgi buna. T.y. piko metu jie veza stovincius keleivius. Nors tai irgi pazeidimas. Ir rizikuoja keleiviu sveikata ir gyvybe.
                            Jei nebutu mikroautobusu, viesasi transportas kuo puikiausiai gyventu. Mikroautobusai bent jau Vilniuje uzima gal tik 7-8 proc. rinkos.
                            Ir tikrai, jei mikroabai isnyktu, nuo to automobiliais vaziuojanciu skaicius nepadidetu. Esme tame, kad reikalingas kardinalus kokybinis suolis visuomeninio transporto sektoriuje, kad daugiau zmoniu juo naudotusi. O mikroautobusai visiskai niekaip prie tokio suolio negali prisideti.
                            Na nera tokios visuomeninio transporto rusies Vakaruose, i kuriuos mes lygiuojames. Vakaruose dar mazesnis procentas zmoniu naudojasi visuomeniniu transportu, bet vis vien vazineja autobusai. Tiesa, retkarciais yra naudojami ir mikraoutobusai, bet jie aptarnauja marsrutus tik su mazais keleiviu srautais, ir yra visuomeninio transporto sistemos dalis. Taigi, jie atlieka autobuso vaidmeni ir juos eksploatuoja autobusu bendroves. Taciau mikroautobusai aptarnauja viena - kita marsruta visoje miesto sistemoje, o ne taip kaip pas mus - keliasdesimt marsrutu (Vilniuje, Kaune)...
                            Paskutinis taisė Al1; 2008.09.28, 19:33.

                            Comment


                              Parašė pauliaK Rodyti pranešimą
                              Tai pas tuos miesto autobusus tiesiog neveikia, o pas tarpmiestinius kai kuriuos tai dar dega koks nors nesąmoningas maršruto numeris ir koks nors švediškas/vokiškas stotelės pavadinimas. Labai nekaip žiūrisi tokie dalykai, bent jau išjungtų kaip nors ir viskas, jeigu neišeina priversti rodyti to ką reikia.
                              Pas mus tokia problema labai greitai ir graziai isprendzia. Palieka rodyti marsruto numeri, o visa likusi uzrasa, jei jis nereikalingas ar pan uzklijuoja stikla lipnia plevele ir ant jos imones pavadinima-logotipa.
                              www.autobusas.4l.lt +
                              www.facebook.com/Autobusas4l

                              Comment


                                Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                Atsiprašau už netaktą, bet tamsta matyt vakar iš medžio nukritai. Nuo kada autobuso parko direktorius įgavo kompetencijos reguliuoti konkurentų veiklą?
                                Kažkaip neįžiūrėjau, kaip ten AP direktorius reguliuoja konkurentų veiklą. Gal jis juos asmeniškai tikrina? Rašo protokolus? Skiria baudas? O zyzti ir skųstis, matant kaip konkurentai dirba nelygiomis sąlygomis, yra natūralus refleksas.

                                Comment


                                  Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                  Kaži ar tam pačiam Vilniuje važiuotų iš stoties į Santariškes ir privatus autobusas ir mikroautobusas, jeigu 26 ir 34 maršrutų autobusų reisai būtų bent šeši-septyni į valandą (darbo dienomis)...
                                  Jeigu... Tai taip ir yra. 26 važiuoja kas 10-12 min (5-6 kartai per valandą), pridėti 3 26-ojo A maršruto reisus nuo Žaliojo tilto ir dar 4 34-o reisai. Gauname 12-13 reisų per valandą iš Santariškių (bet jie nebūtinai sukoordinuoti). Vis gi privatūs autobusai "konkuruoja" dėl keleivių, bet vis tiek tiek jie, tiek miestui priklausantys autobusai važiuoja nestokodami keleivių. Mikroautobusai talpina ne tiek daug keleivių, kiek autobusai todėl labai didelių nuostolių nebūtų jei jie išnyktų. Bet čia tik viena pusė. Mikriukais naudojasi ir tie, kurie kažkur skuba. Jiems tai būtų praradimas ir didelis transporto sistemos trūkumas. Tai reiškia, kad negalima jų visiškai naikinti. Didžiausia problema yra netinkamame transporto pasiskirstyme. Tuose maršrutuose, kur galėtų važiuoti maži autobusai, važiuoja kone didžiausi turimi. Visais laikais buvo sudėtinga paisyti kiekvieno keleivio nuomonės todėl ir stengiamasi laviruoti tarp dažnumo ir autobusų užpildymo keleiviais.
                                  Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                  Comment


                                    /\ ir taip, ir ne. Matai, nagrinėjau reisus nuo Stoties iki Santariškių (nors man aktualu tik iki Baltupių). Darbo dieną reisų dažnumo pakanka, mat važiuoja 26 ir 34 autobusai, 05 maršruto privatus autobusas ir 5 maršruto mikroautobusas. Autobusų (VAP, abiejų maršrutų) vidutinis dažnumas darbo dieną 8min 20s, bet problema kyla sekmadieniais, kada neva=iuoja privatus autobusas, o VAP autobusų kursavimo dažnumas tik 15 min 23s, ypač popietę (mat tada dažnai grįžtam traukiniu iš Kauno), tad laukti dažnai prailgsta (mikroautobusu važiuoti negalim, nes vežamės vaiko vežimėlį). Tikiuosi, kad nutiesus bėgius ir paleidus tramvajų (jeigu tai iš viso kada nors bus ir jeigu bus man tai dar teberūpės), nebus panaikintas 26 maršruto autobusas.
                                    P.S.: jeigu kam įdomu kokia metodika skaičiavau, užklauskit, nes čia nerašiau, bu užimtų nemažai vietos ir kai kam gali būt neįdomu...
                                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                    Comment


                                      Vat jums ir privatus visuomeninis transportas - nevaziuoja kai mazai keleiviu...

                                      Comment


                                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                        Vat jums ir privatus visuomeninis transportas - nevaziuoja kai mazai keleiviu...
                                        Na nedaryk tokių skubotų išvadų. Iš stoties į Santariškes važiuoja mikroautobusai (ne ką rečiau nei darbo dieną), o pvz į Fabijoniškes net ir sekmadienį važiuoja 62 maršruto privatus autobusas, kaip ir privatus 2 maršruto mikroautobusas.
                                        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                        Comment


                                          Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                          Na nedaryk tokių skubotų išvadų. Iš stoties į Santariškes važiuoja mikroautobusai (ne ką rečiau nei darbo dieną), o pvz į Fabijoniškes net ir sekmadienį važiuoja 62 maršruto privatus autobusas, kaip ir privatus 2 maršruto mikroautobusas.
                                          O ar bandei darbo diena mazdaug po 20 val nuvaziuoti, pzvyzdziui, nuo Zaliojo tilto iki Santariskiu autobusu? Autobusu parko autobusai vaziuoja retokai, o privatus autobusai Nr 05 nevaziuoja visai. Mikroautobusai irgi mazdaug nuo 20 val. is daugumos marsrutu nusiplauna. Ilgiausiai, iki 22-23 val. vaziuoja tik "Transrevio" (tarybiniais laikais buvusi ATĮ-7, ji tuo metu eksploatavo visus buvusius mikroautobusu marsrutus) mikroautobusai - is stoties i Santariskes, Fabijoniskes, Seskine, Perkunkiemi, is oro uosto i Santariskes, taip pat i Salininkus.
                                          Dar vaziuoja iki 22 val. 16 mikroautobusai. Si marsruta aptarnauja kita imone. Dar gal keli marsrutai...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X