O kaip tarkim veikia autobusuose stotelių pranešimo sistema?
juk tik sustoija ir pasako, negi vairuotojas spaudinėja?
Nuo kilometrazo. Bent pas mus Siauliuose, tai vairuotojas isvaziuodamas is pradines stoteles uzprogramuoja borto kompiuteri, kada isvykstama ir kompiuteris skaiciuoja nuvaziuotus metrus tada atitinkamai nuvaziavus tam tikra atstuma jis automatiskai ijungia pranesima. Anksciau tai vairuotojas sakydavo, o dabar jau kompiuteriai viska daro.
Kauno autobusuose stotelė pasakoma paspaudus durų atidarymo mygtuką. Frazė "kita stotelė" pasakoma po tam tikro nustatyto laiko ar nuvažiuoto atstumo, tiksliai nežinau. Troleibusuose kiek kitaip. Jei pastebėjote, Kaune troleibusuose stotelės pavadinimas pranešamas dar visiškai iki jos neprivažiavus (nors anksčiau buvo kaip autobusuose), taip padaryta dėl to, kad anksčiau, kai pranešdavo tik atvykus į stotelę, reikėdavo laukti kol pasakys balsu viduje ir tik po to išorėje esantys garsiakalbiai pranešdavo apie maršrutą (pvz. "septintasis maršrutas"). Dabar troleibuso viduje pranešamas stotelės pavadinimas dar neprivažiavus iki stotelės (kada pasakyti, troleibusas "supranta" pagal nuvažiuotą atstumą) dėl to, kad tik atidarius duris, išorėje esantys garsiakalbiai galėtų iškart "kalbėti" ir nereikėtų laukti, kol bus pasakyta viduje. Kartais susiduriama problema, kad tenka vairuotojui šiek tiek keisti trasą, didesniu atstumu apvažiuoti kliūtį, tada autobuso sistema pasimeta ir ima "meluoti" keleiviams, pranešdama neteisingus pavadinimus. Čia labiau pasitaiko su autobusais (troleibusai dideliu atstumu kliūties niekada neapvažiuos). Tokiu atveju vairuotojas turi perreguliuoti sistemą. Uždarant remontui kokią nors gatvę, kur važiuoja viešasis transportas, reikia perprogramuoti viso maršruto sistemos pranešimus, nes kinta ridos parodymai. Artimiausiu metu planuojama įdiegti priedą, kad sistema pati "suprastų" kokioje stotelėje yra transportas ir pagal stotelėse esantį daviklį "kalbėtų".
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Senuosiuose tikrai knopkės yra ir vairuotojas spaudo. Gi pasitaiko, kad pranešimai atsilieka nuo realių stotelių, tada kelis iš eilės "prasuka". Ir be to, apie stotelę pranešama dar prieš sustojant.
O Soliariuose tai jo, kai atsidaro durys - praneša apie dabartinę st, kai užsidaro - apie kitą (kas labai nervina, beje)
nervina todėl, kad pasako tik uždarius duris. ne visus maršrutus moku mintinai. o važinėti mėgstu kad ir po 2-3st, išlipant iš transporto, prieš jam pasukant iš mano maršruto.
įsėdus į rečiau naudojamą autobusą, nežinau, kur jis nusuks ir ne kartą teko nuvažiuoti gerokai į šalį vien dėl to, kad buvau tikras, jog važiuos "populiariu" maršrutu. žinoma, galima žemėlapyje žiūrėti, bet jie ne visuose autobusuose yra + jie taip baisiai padaryti, kad kartais susirasti norimą maršrutą užtrunka ilgiau, nei tas 2-3 st pavažiuoti
tobuliausia būtų, jei įrengtuose ekranuose rodytų 3 stoteles į priekį. tada ir šiaip žmonės dažniau ten žiūrėtų -> efektyviau veiktų reklama rodoma -> brangiau galima būtų pardavinėti
nervina todėl, kad pasako tik uždarius duris. ne visus maršrutus moku mintinai. o važinėti mėgstu kad ir po 2-3st, išlipant iš transporto, prieš jam pasukant iš mano maršruto.
įsėdus į rečiau naudojamą autobusą, nežinau, kur jis nusuks ir ne kartą teko nuvažiuoti gerokai į šalį vien dėl to, kad buvau tikras, jog važiuos "populiariu" maršrutu. žinoma, galima žemėlapyje žiūrėti, bet jie ne visuose autobusuose yra + jie taip baisiai padaryti, kad kartais susirasti norimą maršrutą užtrunka ilgiau, nei tas 2-3 st pavažiuoti
tobuliausia būtų, jei įrengtuose ekranuose rodytų 3 stoteles į priekį. tada ir šiaip žmonės dažniau ten žiūrėtų -> efektyviau veiktų reklama rodoma -> brangiau galima būtų pardavinėti
Vilniaus žemėlapiai kiek kitokie, sutinku, kad jie klaidesni, bet Kauno VT žemėlapiai tai tikrai aiškūs. Nežiūrėk į tokių imbicilų, kaip užsieniečiai, pavyzdžius. Jiems reikia piešti vaikiškai suprantamus žemėlapius. Žmogus, kuris žemėlapiuose nesusigaudo, nesupras net ir paprasčiausio žemėlapio. Man tavo minėtų problemų nėra nutikę, o jei jau taip dažnai važinėji, tai kodėl vis dar nemoki maršrutų mintinai? Aš moku mintinai visus Kauno autobusų ir troleibusų maršrutus. Jei tu kalbi apie skystųjų kristalų monitorius, tai apie juos pamiršk, jie yra Estijos įmonės, kuri "prekiauja" reklama šiuose monitoriuose, nuosavybė.
Kauno autobusuose stotelė pasakoma paspaudus durų atidarymo mygtuką. Frazė "kita stotelė" pasakoma po tam tikro nustatyto laiko ar nuvažiuoto atstumo, tiksliai nežinau. Troleibusuose kiek kitaip. Jei pastebėjote, Kaune troleibusuose stotelės pavadinimas pranešamas dar visiškai iki jos neprivažiavus (nors anksčiau buvo kaip autobusuose), taip padaryta dėl to, kad anksčiau, kai pranešdavo tik atvykus į stotelę, reikėdavo laukti kol pasakys balsu viduje ir tik po to išorėje esantys garsiakalbiai pranešdavo apie maršrutą (pvz. "septintasis maršrutas"). Dabar troleibuso viduje pranešamas stotelės pavadinimas dar neprivažiavus iki stotelės (kada pasakyti, troleibusas "supranta" pagal nuvažiuotą atstumą) dėl to, kad tik atidarius duris, išorėje esantys garsiakalbiai galėtų iškart "kalbėti" ir nereikėtų laukti, kol bus pasakyta viduje. Kartais susiduriama problema, kad tenka vairuotojui šiek tiek keisti trasą, didesniu atstumu apvažiuoti kliūtį, tada autobuso sistema pasimeta ir ima "meluoti" keleiviams, pranešdama neteisingus pavadinimus. Čia labiau pasitaiko su autobusais (troleibusai dideliu atstumu kliūties niekada neapvažiuos). Tokiu atveju vairuotojas turi perreguliuoti sistemą. Uždarant remontui kokią nors gatvę, kur važiuoja viešasis transportas, reikia perprogramuoti viso maršruto sistemos pranešimus, nes kinta ridos parodymai. Artimiausiu metu planuojama įdiegti priedą, kad sistema pati "suprastų" kokioje stotelėje yra transportas ir pagal stotelėse esantį daviklį "kalbėtų".
Kartais sistema susimaišo dar ir dėl to, jei autobusas ar troleibusas dėl keleivių nebuvimo nesustoja kiekvienoje stotelėje, nors tai atsitinka tik kartais.
Va cia tai geras dalykas, ypac funkcionalumas - greiciausias marsrutas. Visi imanomi nuvaziavimo variantai net su trukme nurodomi. Klausimas, kaip greitai si sistema reaguos i atnaujinimus trasu, grafiku ir pan.
Va cia tai geras dalykas, ypac funkcionalumas - greiciausias marsrutas. Visi imanomi nuvaziavimo variantai net su trukme nurodomi. Klausimas, kaip greitai si sistema reaguos i atnaujinimus trasu, grafiku ir pan.
Kaip suprasti kaip greitai? Šios naujosios ir senosios versijų serveris tas pats, todėl informacija juose atnaujinama tuo pat metu ir tai vienintelis pirminis šios informacijos šaltinis.
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Įdomu buvo skaityti, ačiū, amiko Noriu paklausti, gal kas turit ar žinot kur galima rasti Ikarus nuotraukų? Labai įdomu sužinoti, kaip jie atrodo 1995-2000 metų gamybos
Įdomu buvo skaityti, ačiū, amiko Noriu paklausti, gal kas turit ar žinot kur galima rasti Ikarus nuotraukų? Labai įdomu sužinoti, kaip jie atrodo 1995-2000 metų gamybos
Nors ir naujo modelio, bet vis tiek baisūs man tie Ikarusai... Beje, gal kas nors pastebėjote, kad Kaune Solaris autobusuose tarp priekinių ir vidurinių durų ant stiklo iš dešinės autobuso pusės yra įmontuoti į išorę ir vidaus pusę kažkokie kvadratiniai langeliai. Nespėjau nužiūrėt kas ten: ekranas ar tiesiog rėmelis reklamai. Gal kas žino?
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Nors ir naujo modelio, bet vis tiek baisūs man tie Ikarusai... Beje, gal kas nors pastebėjote, kad Kaune Solaris autobusuose tarp priekinių ir vidurinių durų ant stiklo iš dešinės autobuso pusės yra įmontuoti į išorę ir vidaus pusę kažkokie kvadratiniai langeliai. Nespėjau nužiūrėt kas ten: ekranas ar tiesiog rėmelis reklamai. Gal kas žino?
Kažka ir aš buvau pastebėjęs. Na, ryt jau grįžtu į Kauną, tai reikės nužiūrėti
Tarpmiestiniais autobusais važinėjantys keleiviai už paslaugą priversti mokėti daugiau – bilietų kainas pastarosiomis savaitėmis padidino beveik visi šalies vežėjai. Už kelionę iš Vilniaus į Kauną dabar reikia mokėti maždaug 1 litu brangiau, praneša „Lietuvos rytas“.
Vežėjai gerų naujienų nežada.
Jeigu degalų kainos dar didės, tarifus vėl teks persvarstyti.
Už litrą dyzelino viena didžiausių Lietuvoje keleivių vežimo bendrovių „Kautra“ šiemet moka 40 centų brangiau negu tuo pat metu pernai.
Degalų išlaidos sudaro beveik trečdalį visų įmonės sąnaudų, todėl balandžio pabaigoje kauniečiai bilietų kainas padidino 4–5 procentais.
Vilniaus Tolimojo keleivinio transporto kompanija (TOKS) dėl mažo keleivių srauto padidino bilietų kainas į kai kuriuos Dzūkijos miestus.
Iš sostinės į kitus didžiuosius Lietuvos miestus važiuojantys keleiviai už paslaugą brangiau mokės nuo šio ar kito mėnesio – bilietų kaina vidutiniškai padidės 1 litu.
Klaipėdos autobusų parkas (KAP) bilietų kainas padidino kovo mėnesį. Jos pakilo maždaug 5 procentais.
Nuo pirmadienio apie šalies transporto laukimo paviljonų būklę galima bus pranešti nemokamu telefonu 8-800-25000. Tokia galimybė atsirado bendrovei ,,JCDecaux Lietuva” baigus pirmąjį informacinės sistemos diegimo etapą.
Pasak ,,JCDecaux Lietuva” vadovės Žanetos Fomovos, bendradarbiaujant su telekomunikacijų bendrove Teo, gyventojai galės nemokamai informuoti apie neišvalytas ar nuo chuliganizmo nukentėjusias stoteles, skambinant nemokama telefono linija.
,,Paviljonų tinklo plėtra vyksta visoje šalyje, tačiau ją apsunkina itin dažni vandalizmo atvejai. Tad diegdami sistemą siekiame, jog transporto laukimo paviljonų priežiūra būtų maksimaliai operatyvi.
Ant kiekvieno paviljono bus nurodyti nemokami numeriai, kuriuos surinkus, tvarkos palaikymo komanda iš karto bus informuojama apie pastebėtus pažeidimus”, - sako Ž. Fomova.
Investuos į priežiūrą
Bendrovė į naujai diegiamą sistemą ir stotelių priežiūrą per metus ketina investuoti iki 400 tūkst. litų.
2007 metais ,,JCDecaux Lietuva” sostinėje pastatė 83 paviljonus, iki šių metų pabaigos įrengs papildomai apie 80 naujų paviljonų, kurių 30 bus pastatyti centrinėje sostinės dalyje bei 50 bus įrengta miegamuosiuose rajonuose.
Iš viso Lietuvoje bendrovė prižiūri 942 transporto laukimo paviljonus.
Comment