Per radiją girdėjau, kad Klaipėdje bus galima važiuoti zuikiu, užteks pagautas už 8 EUR nusipirkti kontrolės bilietą.
Sakė remiasi bei Vilniaus ir Šiaulių pavyzdžiu.
Kas čia per idiotizmas?
Kadangi kontrolė pasitaiko daug rečiau nei kartą per 8 važiavimus, tai visiem zuikiu apsimoka važinėti?
Kažkoks ruskij mir mąstymas ir kultūra. Jeigu nėra kontrolės tai "aš nedurnas" tegul man paslaugas teikia dykai. Pas jus darbovietėje darbo inspekcija turbūt irgi retai lankosi, bet atlyginimai išmokami?
Kažkoks ruskij mir mąstymas ir kultūra. Jeigu nėra kontrolės tai "aš nedurnas" tegul man paslaugas teikia dykai. Pas jus darbovietėje darbo inspekcija turbūt irgi retai lankosi, bet atlyginimai išmokami?
Nepainiok kur yra bauda už važiavimą be bilieto, kur yra legalus kontrolės bilietas.
Nepainiok kur yra bauda už važiavimą be bilieto, kur yra legalus kontrolės bilietas.
Koks skirtumas? Civilizuotoje kultūroje gavai paslaugą susimokėjai. T. y. gavai pavežimo paslaugą ir susimoki ar paprastu ar kontrolės bilietu jokio skirtumo. Tik ar tikrai už kiekvieną važiavimą pirkti legalų kontrolės bilietą apsimoka?
Koks skirtumas? Civilizuotoje kultūroje gavai paslaugą susimokėjai. T. y. gavai pavežimo paslaugą ir susimoki ar paprastu ar kontrolės bilietu jokio skirtumo.
Prie ko čia tas idealus pasaulis kur visi susimoka?
Kalbama apie realų pasaulį, kur net esant baudomis yra daug zuikių.
O įvedus juokingos 8 EUR kainos legalų kontrolės bilietą, tų zuikių padaugės dar labiau ir taip kris VT pajamos.
. Tik ar tikrai už kiekvieną važiavimą pirkti legalų kontrolės bilietą apsimoka?
Kokį kiekvieną? Pirkti reikės tik tada kai įlipa kontrolė.
Pvz jei dabar isleidi 30 eurų už 30 kelionių (nežinau kainos Klaipėdoje), Tia ne pirkdamas bilieto išleisi 8 EUR jei kontrolė įlips kartą arba 16 EUR jei du kartus.
Viskas priklauso nuo to, kiek dažnai važinėji. Jei kasdien (bent darbo dienomis 2-4 reisai, tarkim su 1 persėdimu), tai papulti ant kontrolės tikimybė yra 1-2 kartus per mėnesį.
Užsieniuose yra ne kontrolės bilietas, bet kažkas tai panašaus į netesybų mokestį. Kuris nėra mažas, bet jis mažesnis už administracinę baudą. Jei susimoki pagautas, tai adminisatracinės baudos nėra, jei ne, tai perduoda duomenis policijai ir ji išieško baudą.
Taip, apsimoka, mano pažystami Vilniuje važinėja zuikiu nes pagauna kokį kartą į metus. 2 max.
O kaip yra Kaune?
Kaunas, panašu, liks vienintelis didmiestis (kartu su Panevėžiu), kur pakliuvus be bilieto - jokio pasigailėjimo - ištempimas į autobusiuką - paleidimas su bauda rankoje.
Mano nuomone kontrolės bilietas yra gerai, kadangi kartais pasitaiko, kad rodos žmogus sąžiningai ir laiku atsižymėjo kortelę, tačiau sekančioje stotelėje įlipo kontrolė, kurių tikrinimo įrenginiai parodo, kad neva pažymėtas per vėlai (yra kokia tai 2-3 minučių paklaida, per kurią duomenys apie komposteryje pažymėtą bilietą nukeliauja tiek į kitos transporto priemonėse esančiu, tiek į kontrolierių naudojamus tikrinimo įrenginius).
Kontrolės bilieto pardavimo įrenginiai galėtų fiksuoti atvejus, kuomet X banko kortele pernelyg dažnai įsigyjamas tas bilietas, ir tokiems gudručiams pradėti taikyti realiai baudas. Dėl to, kad Vilniuje atsirado tokia alternatyva, vertinu tik gerai, dėl to keliaudamas VT jaučiu mažiau baimės, kad pvz. man pažymėjus parodė, kad aktyvuotas ir galioja, tačiau įlipus kontrolei, jų tikrintuvai parodys, kad per vėlai pažymėtas arba dėl kokių ryšio sutrikimų apskritai kažkas nesuveiks ar pan. Bet tų, kurie atsiradus kontrolės bilietui tyčia nesipildo mėnesinio bilieto ir atsiskaito tik pričiupti, tokius tikrai galėtų fiksuoti, nes pernelyg dažnai "pamiršti" prasitęsti bilietą jau kvepia sukčiavimu.
O dėl tokių atsitiktinių užmaršuolių, kurie šiaip jau sąžiningai perka, tačiau po bemiegės nakties ar kt. išsiblaškymo pamiršo pasižiūrėti, kad pasibaigė terminuoto bilieto galiojimas ir lyg tyčia užklumpami kontrolės, kuri gėdingai nusitempia į savo autobusiuką ir tuomet gali pasijusti toks blogas, tai įvedus alternatyvą baudai, keliauti tikrai tapo ramiau.
Kaunas, panašu, liks vienintelis didmiestis (kartu su Panevėžiu), kur pakliuvus be bilieto - jokio pasigailėjimo - ištempimas į autobusiuką - paleidimas su bauda rankoje.
Būtų puiku, bet kadangi yra toks dalykas kaip bandos instinktas, gali visko būti.
Įvedus tokį idiotizmą neliktų jokios priežasties žmonėms pikrti bilietus, apart garbės ar sąžiningumo.
Deja visi žinome, kad daug žmonių rinksis daugiau pinigų pas sav kišenėje nei mokėti "valdžiai".
Kas automatiškai reiškia ženkliai krisiančias pajamas.
Bet vis tiek lieka nors ir menka tikimybė, kad banko kortelė nesuveiks ir tuomet būsi gėdingai išvesdintas. Jau vien dėl baimės gauti pirmą gyvenime administracinę nuobaudą (jei nesi jų turėjęs iki šiol) rizikuoti sąžiningai neperkant bilieto yra kvaila. Todėl sąžiningas bilieto pirkimas, jo aktyvavimas laiku + gyvenimas/važinėjimas mieste, kuriame jau yra kontrolės bilietas, yra kaip dviguba apsauga nuo administracinės baudos. Nors, man rodos, tą kontrolės bilietą gali įsigyti tik su bekontakte kortele, kur užtenka priliesti, o tos, kur reikia įkišti į skaitytuvą ir suvesti PIN kodą - gali ir nepaeiti. Gi esu pasakojęs ne kartą, kaip vienas keleivis užsiplepėjo telefonu, ir kaip tik įlipo kontrolė. Jam davė galimybę atsiskaityti kortele, tačiau dėl kažin kokių priežasčių, kontrolierės aparačiukas išmeta klaidą "Neaptarnauta". Tuomet bus bauda.
p.s. Man atrodo Panevėžyje irgi jau yra kontrolės bilietas, tik kažkaip mažai iškomunikuota, tik šiandien pasižiūrėjau. Taigi Kaunas lieka vienintelis didmiestis be alternatyvos protokolui. Alytuje lyg tais irgi yra kažkokia VT kontrolė, bet apie šį miestą dar mažiau informacijos. Gal ten įlipant vairuotojui visuomet tenka parodyti bilietą...
Prieš tai rašei apie kažkokias mistines tikimybes, kad pažymėjus VT kortelę (ir aparatui patvirtinus, kad pažymėta) paskui kontrolei įlipus rodys, kad nepažymėta, dabar apie kažkokias < 1% tikimybes, akd nesuveiks kreditinė.
Čia jau tavo unikalios fobijos, o ne tai kas aktualu visiems kitiems. Kalbame apie mases, o ne tavo super unikalią asmenybę.
Man patiko sistema Belgijoje (DeLijn). Pirmą kartą bauda nebaisi, gal 20 Eur. (užmirštuolio bauda, tarkim), bet antras ir trečias kartais jau auga drastiškai (tai buvo prieš daugiau kaip dešimt metų) auga iki poros šimtų eurų. Dabar matau baudos ten nuo 0 iki 400 Eur.
Eurostat paskelbė, kaip ES (ir kelioms kitoms Europos) valstybėms sekasi pasiekti 2030 metų tikslą transporto sistemoje naudoti aplinką tausojančius energijos išteklius. Tarp lyderiaujančių rinkų - Švedija, Suomija ir Nyderlandai. Vienintelė Švedija pasiekė ir viršyjo 29% ribą, numatytą siektina ES valarybėms narėms. Lietuva ir Latvija šioje srityje kol kas nepasižymi, o bendrai energijos, gaunamos naudojant atsinaujinančius energijos šaltinius, dalis transporto sektoriuje didėjo visoje ES.
Nėra tokios nesąmonės, kuri tiesioginė prasme mažina VT pajamas.
Kaip ji gali mažinti, jei važiuojančius be bilieto pagauna max 2 kartus per metus? Čia aišku būtų gerai žinoti kelionių skaičių, nes galbūt pagauna 100%.
Kažkada teko per vieną dieną patekti į tris kontroles. Buvo mėnesio pabaiga, matyt zuikių planą reikėjo įvykdyti
Kaip ji gali mažinti, jei važiuojančius be bilieto pagauna max 2 kartus per metus? Čia aišku būtų gerai žinoti kelionių skaičių, nes galbūt pagauna 100%.
Kažkada teko per vieną dieną patekti į tris kontroles. Buvo mėnesio pabaiga, matyt zuikių planą reikėjo įvykdyti
Mažina taip - jei bauda yra rimtesnė, tau yra didesnė paskata pirkti bilietą nei tada kai bauda yra menkesnė ir net ne bauda, o "kontrolės bilietas".
Jei Kaune įvestų zuikio bilietą tai akivaizdu, kad papildomai padaugėtų žmonių, kurie važiuotų be bilieto, nes taip labiau apsimokėtų.
O jei jis santykinai brangus ir reikia dažnai pirkti?
Lyginame abu atvejus prie vienodo kontrolės įlipimo dažnio.
Jei lyginsim, kad pirmu atveju kontrolė įlipa tau kartą per mėnesį, o kitu atveju 5 kartus per mėnesį tai aišku, kad nusveria. Bet nusveria ne kontrolės bilieto atsiradimas, o kontrolės dažnumas.
Jei kontrolė būtų kiekviename autobuse, tai kontrolės bilietas galėtų ir vos 2 EUR kainuoti, visi pirktų įprastus bilietus ir būtų 0 zuikių.
Kitaip sakant nėra jokio scenarijaus kontrolės dažniui būnant vienodu, kad daugiau žmonių pirktų bilietus prie 8 EUR kontrolės bilieto rizikos nenusipirkus, nei prie 16 EUR administracinės baudos rizikos.
Arba vaizdžiai kalbant jei bauda yra 16 EUR ir zuikiu važiuoja 5proc, tai tą baudą pakeitus į 8 EUR kontrolės bilietą, zuikiu važiuotų 10 proc ar bet koks kita skaičius didesnis už 5.
Mažesnis nuostolis už tą pačią pagavimo riziką.
Comment