Parašė mantasm
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Viešasis transportas
Collapse
X
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Po miestą važinėjant kuro ne tiek daug susidegina. O važiuojant už miesto... Su dabartiniu VT pasirinkimas būtų tik tarp nevažiavimo ir važiavimo vistiek. Be to neretai važiuojant su pilnesniu ekipažu net ir su tokia kaina automobilis gali būti visai ekonomiška.
Ne paskutinėj vietoj ir automobilio pasirinkimas. Jei visiems labai rūpėtų kuro sąnaudos - gatvėse nebūtų pilna didelių daug kuro valgančių automobilių. Yra daug kur taupyt ir nepersėdant į VT ar išvis atsisakant važiavimo kažkur.
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Kodėl neįpirks, jei pinga ir dar atpigs?
By 2025 Goldman thinks supply will more than triple from 2021 levels, outstripping demand by 23%. The oversupply, it forecasts, will push spot prices down from $53,982 a tonne, its estimate for this year’s average price, to $11,000.
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Kažkaip jau labai sudėtingai žiūrite į tas problemas. Gal esate per jautrus? Nes negaliu sutikti nei su vienu punktu.
- Štai ko jau ko niekada nesupratau, tai kontrolierių baimės. Kiek kartų mane buvo pagavę (daugiausiai studentavimo laikais, bet ir recently buvo kartų buvo pagavę, dėl mano žioplumo), tai niekada nebuvo jokio diskomforto - ramiai nueini į autobusiuką, surašo protokolą, po 15 min laisvas, namie per 5 min apmoki. Jokių antrankių nededa Ir iš viso, nesuprantu to požiūrio, kur transliuoja kai kurie žmonės facebook'e/forume - "įeidami uždaro visas duris, tikrina". O kaip kitaip turėtų įeiti, palikti kad galima būtų išlipti? Jeigu ką, mane yra tikrinę Varšuvoje, tai iš principo negaliu pasakyti kad kuo skyrėsi nuo to kas pas mus Vilniuje. Taip pat daugiausiai stambūs vyrai su registratoriais, taip pat užblokuoja duris, kad neišliptum.
Nebent čia kokia bendrai, bet kokių pareigūnų baimė, tada gal galėčiau suprasti. Bet su tokia paranoja gyventi tai nežinau, turėtų būti sunku.
P.S. Siūlau šiuos dalykus smulkiau aptarti mano "Nesąmonių ir kliedesių" temoje.Paskutinis taisė Kristupas0220; 2023.12.19, 21:22.
Comment
-
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Bet tai man pikta tai, kad tie kontrolieriai yra kaip jokia kita institucija, kuri asocijuojasi išimtinai su baudimu. Lyg tai patys gyvenime nedaro jokių kitų pažeidimų.
Keleivių kontrolė yra daroma visose civilizuotuose pasaulio šalyse ir dauguma žmonių problemų su tuo nemato. Nes suprise, jei nenori turėti su jais reikalų, tiesiog pasižymite bilietą ir viskas, galite ramiai važiuoti.
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Dar šlykštu tai, kad tie kontrolieriai baudžia tave asmeniškai tik todėl, kad nesi jų giminaitis.
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
<..> nepasakę adreso, kur patys gyvena, kad galėčiau smulkiau pasiaiškinti, ar mano veiksmai buvo tyčiniai
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
T.y. kažkada tave, mokyklinuką per užmaršumą verkdamą išsitempę iš troleibuso, o dabar tu pats įsidarbini ir jau užimi dominuojančią rolę - anksčiau kažkas skriaudė tave - dabar jau tu virkdai kitus
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Siūlau šiuos dalykus smulkiau aptarti mano "Nesąmonių ir kliedesių" temoje.
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Na čia tai tikrai būtų viršūnė, gal davai dar visus pažeidimą nufilmavusio liudininko duomenis, įskaitant adresą, perduodam nusižengėjui, kad tas galėtų po darbo nuvažiuoti pas tą niekadėją namo ir ramiai pasikalbėti? Jūs čia f'cking rimtai? Tikrai manote kad tai gera idėja?
Dar kai kurių keleivių nekultūra, jaunimas dabar pamėgo susikėlinėti kojas ant priešais esančios sėdynės - vos kelis kartus mačiau vairuotoją sudrausminant tokius paršus. Pats irgi vienam neištvėręs pasakiau, paskui kažkas sėsis ant tos supurvintos vietos, maži vaikai viską liečia rankomis, paskui kiša jas sau į burną.
...
Dar 2 netobulumai apie ne miesto autobusus - negalėjimas sekti judėjimo realiu laiku. Pvz. net tokios solidžios, rimtos įmonės kaip TOKS ar Kautra savo autobusuose neturi įmontuotų siųstuvų realiu laiku kaip miesto autobusai, kad matytum, ar autobusas truputį vėluos, ar nėra trasoje išvis (sugedo). Lauki kokiame vienkiemyje ir žinok, ar visgi sulauksi, ar kažkas atsitiko ir teks nakvoti po atviru dangumi.
Antras dalykas - nenormalu, kai paprastose stotelėse (kur nėra bilietų kasų) vairuotojai vis dar priversti krapštytis su centais, studentų/neįgaliųjų/pensininkų pažymėjimais. Gal būtų galima kiekvienoje stotelėje pastatyti po terminaliuką (nedidelį aparačiuką, išduodantį kvitus)? Panašiai kaip su parkomatais, kur įmeti centus/įkiši kortelę ir sumokėta. Nes pasitaiko rečiau keliaujančių keleivių, kuriems kone akys ant kaktos iššoka, kai vairuotojas pasako, kad pas jį nusipirkti bilietą galima tik grynais. XXI amžius ir nepriima kortele! Kur bėgti išsigryninti?Paskutinis taisė Kristupas0220; 2023.12.19, 22:19.
Comment
-
Paskutinį kartą atsakysiu.
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
O kodėl kontrolieriai gali rašydami protokolą matyti nusižengėlio adresą (kurį ANR jiems automatiškai išmeta), o aš protokolą surašiusio pareigūno namų jau ne?
Na, tarkime, jūs pats nevažiuosite (gal jūs čia toks ramus ir principingas), bet pilna visokių narkomanų, kurie nuvažiuotų.
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Kai pažeidimų tiek daug, gal tikrai ne viską man paaiškino, tad kaip detaliau pasidomėti nusižengimo sudėtimi?
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Antra, juk bilietuką pamiršti gali ir kontrolieriaus giminaitis, man būtent įdomu, kaip tokiu atveju jie elgiasi, kaip derina interesų konfliktus?
O interesų konfliktai yra, deja, visur - ir policijoje, ir teisėsaugoje, ir biurokratijoje. Greičiausiai, jie taip ir nebus niekada išspręsti, kol žmonių nepakeis robotai or smth. Bet net tada juos kažkas programuos ir prižiūrės. Bet kokiu atveju, tai kad teoriškai policininkas/kontrolierius tokioje pačioje situacijoje nenubaustų savo giminaičio, jūsų pažeidimo niekaip nepateisina. Todėl prisiimkite už tai atsakomybę, goddamit, kaip suaugęs.
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Man net sąžiningai žyminčiam bilietus kartais būna baisoka, kai jie įlipa
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Taip, kontrolė ir turi dirbti savo darbą, bet jie turi būti nepriekaištingos asmenybės, nes tikrai nėra normalu, kai kitus bausti įgaliotas pareigūnas praeityje pats yra turėjęs administracinių nuobaudų
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Aš saugau savo reputaciją, todėl vairuoti kategoriškai atsisakau, o keliavimą VT irgi apribojau. Man AN protokolas būtų pasaulio pabaiga, jaučiu pasikarčiau. Geriau pasėdėsiu teismo salėje už klasioko persekiojimą.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Sutinku. Prastai valdomoje sistemoje taip ir būtų.
Jeigu žiūrėt globaliai, o ne lokaliai, tai nemaža "disposable income" likusi žmonėms persėdus iš mašinų į VT dalis būtų išleista vartojimui vietinių prekių ir paslaugų, kas ne tik keltų labai jau menką vidaus vartojimą ir kurtų darbo vietas, bet pinigai grįžtų i biudžetą mokesčių pavidalu ir galėtų dotuoti regionų transportą. Dabar miestiečių pinigui išleidžiami importinėms prekėms: degalams ir automobiliams. Tas nei praktiška, nei patvaru ir stimuliacija ekonomikai minimali. Miestuose važinėti su privačiu auto yra taip pat efektyvu kaip Lietuvoje auginti bananus šiltnamiuose. Bet dėl kultūrinių priežasčių tai patapę standartu.
Nemokamas VT būtų nokautas visam automobilizmui miestuose. Ir nesvarbu, ar tai būtų autobusai, troleibusai ar tramvajai.
Sakykime, turime vakarų Europos miestą su labai išvystytu VT ir staiga tas miestas susigalvos padaryti nemokamą VT. Tai visas viešasis tiesiog patirs paralyžių, persipildys (nes tokio tipo miestuose jau dabar jis neblogai užpildomas), reikės žymiai daugiau transporto priemonių, vairuotojų, eksploatacijos išlaidos tik kils. Nekalbu apie milžiniškas investicijas į stočių didinimą, dubliuojančių maršrutų/ruožų tiesimą, tunelių kasimą ir pan. Tuo tarpu keliavimo kokybė nukris, nes transporte bus mažai vietos, stotys bus perpildytos, dėl persotinto tinklo mažiausi nesklandumai išaugs į didžiulius vėlavimus.
Pavyzdiniuose miestuose į VT investuojami milžiniški pinigai, ir nė vienas iš jų nesusigalvojo staiga atsisakyti visų pajamų iš bilietų mainais į galimą naujų keleivių antplūdį ir keliais kartais išaugusias išlaidas, kurias iš kažkur reikės padengti.
Bet juk Vilniuje automobilinių kelionė procentas žymiai didesnis už miestus su geru VT. Tai užsibrėžęs pasiekti tokią pačią kelionių VT dalį modaliniame pasiskirstyme, Vilnius turės daug smarkiau plėsti VT apimtį nei tie V. Europos miestai. Bet pas juos jau yra kažkoks pagrindas, stuburiniai maršrutai, bėginis VT, o pas mus praktiškai nuo nulio reikia viską kurti (išskyrus troleibusus). Tai neįtikėtinos apimties uždavinys, kurį finansuoti vien tik iš mokesčių mokėtojų pinigų yra neįmanoma.
Padarykime pirmiausia, kad visur būtų įmanomi mėnesiniai bilietai, kad būtų viena keleivio kortelė (ar bent jau 3) per visą Lietuvą nuo durų iki durų, kad vežėjai vieni su kitais konkuruotų savo kokybe ir netgi bandytų pritraukti žmones iš automobilių, kad būtų metinis apskrities/Lietuvos bilietas už X eurų, o tada jau bus galima kalbėti apie bilieto kainos mažinimą, o galų gale net ir panaikinimą. Bet garantuoju, kad net sumažinti metinio bilieto kainą 5 eurais yra nemenkas iššūkis (Vokietija už savo Deutschlandticket išlaidas skaičiuoja milijardais).100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 5 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
Nemokamas VT nokautas automobiliui nebūtų beveik jokiame mieste.
Sakykime, turime vakarų Europos miestą su labai išvystytu VT ir staiga tas miestas susigalvos padaryti nemokamą VT. Tai visas viešasis tiesiog patirs paralyžių, persipildys (nes tokio tipo miestuose jau dabar jis neblogai užpildomas), reikės žymiai daugiau transporto priemonių, vairuotojų, eksploatacijos išlaidos tik kils. Nekalbu apie milžiniškas investicijas į stočių didinimą, dubliuojančių maršrutų/ruožų tiesimą, tunelių kasimą ir pan. Tuo tarpu keliavimo kokybė nukris, nes transporte bus mažai vietos, stotys bus perpildytos, dėl persotinto tinklo mažiausi nesklandumai išaugs į didžiulius vėlavimus.
Pavyzdiniuose miestuose į VT investuojami milžiniški pinigai, ir nė vienas iš jų nesusigalvojo staiga atsisakyti visų pajamų iš bilietų mainais į galimą naujų keleivių antplūdį ir keliais kartais išaugusias išlaidas, kurias iš kažkur reikės padengti.
Bet juk Vilniuje automobilinių kelionė procentas žymiai didesnis už miestus su geru VT. Tai užsibrėžęs pasiekti tokią pačią kelionių VT dalį modaliniame pasiskirstyme, Vilnius turės daug smarkiau plėsti VT apimtį nei tie V. Europos miestai. Bet pas juos jau yra kažkoks pagrindas, stuburiniai maršrutai, bėginis VT, o pas mus praktiškai nuo nulio reikia viską kurti (išskyrus troleibusus). Tai neįtikėtinos apimties uždavinys, kurį finansuoti vien tik iš mokesčių mokėtojų pinigų yra neįmanoma.
Padarykime pirmiausia, kad visur būtų įmanomi mėnesiniai bilietai, kad būtų viena keleivio kortelė (ar bent jau 3) per visą Lietuvą nuo durų iki durų, kad vežėjai vieni su kitais konkuruotų savo kokybe ir netgi bandytų pritraukti žmones iš automobilių, kad būtų metinis apskrities/Lietuvos bilietas už X eurų, o tada jau bus galima kalbėti apie bilieto kainos mažinimą, o galų gale net ir panaikinimą. Bet garantuoju, kad net sumažinti metinio bilieto kainą 5 eurais yra nemenkas iššūkis (Vokietija už savo Deutschlandticket išlaidas skaičiuoja milijardais).
Comment
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Talinas kažkaip išgyvena, o 83% taliniečių yra patenkinti esamo VT kokybe.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Dabar naujausių duomenų nerandu, bet vilniečiai 2019 metais viešąjį transportą vertino 8/10Paskutinis taisė ifl; 2023.12.20, 11:41.
Comment
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Labai gerai. Aš irgi vertinu panašiai 7 - 8 (aukštesniam balui per mažai dar dedikuotų A juostų, todėl auto užstringa kamsčiuose, kartu su nemokamumu pakeltų iki 9). O čia visi nevažinėjantys skundžiasi, koks jis blogas, ir todėl neįmanoma juo naudotis.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Tai va, viskas gerai su tuo Vilniaus VT. Nieko nereikia tvarkyti. Naudotojai patenkinti. Teisingai savivaldybė daro. Kam čia leist be reikalo pinigus, jei ir taip viskas gerai.Paskutinis taisė ifl; 2023.12.20, 12:51.
Comment
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Labai gerai. Aš irgi vertinu panašiai 7 - 8 (aukštesniam balui per mažai dar dedikuotų A juostų, todėl auto užstringa kamsčiuose, kartu su nemokamumu pakeltų iki 9). O čia visi nevažinėjantys skundžiasi, koks jis blogas, ir todėl neįmanoma juo naudotis.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Nikas Rodyti pranešimą
Jei netyčia neliktų supuvusių Škodų, tai ir visi 11-12 balų būtų. Laimei, kad miestų plėtra vyksta ne pagal būrų vertinimus. Nelaimei, Vilniaus atveju, idiotų savivaldybėje.
Man labai džiugu, kad 80% žmonių, besinaudojančiu VT, juo džiaugiasi. Fenomenalus ir mane patį stebinantis rezultatas, sakyčiau.
Comment
-
Parašė ifl Rodyti pranešimąČia kam kritika? Miestiečiams, kuriems jau dabar patinka VT? Ar valdžiai, kuri padarė, kad tas VT, kuris yra dabar, pasirodo, būtų patrauklus juo besinaudojantiems?
Man labai džiugu, kad 80% žmonių, besinaudojančiu VT, juo džiaugiasi. Fenomenalus ir mane patį stebinantis rezultatas, sakyčiau.
- 5 patinka
Comment
-
Ką reiškia naudojasi, nesinaudoja? Aš kai galiu, naudojuosi. Bėda, kad dažnai negaliu – nei stotelės priimtinu atstumu, nei maršrutai protingai sudėlioti, nei reisai pakankamai dažni. Kartais dar ir fiziškai netelpu. O automobilio bet kokiu atveju reikia, nes už Vilniaus ribų VT išvis neegzistuoja.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė Kecal Rodyti pranešimąKą reiškia naudojasi, nesinaudoja? Aš kai galiu, naudojuosi. Bėda, kad dažnai negaliu – nei stotelės priimtinu atstumu, nei maršrutai protingai sudėlioti, nei reisai pakankamai dažni. Kartais dar ir fiziškai netelpu. O automobilio bet kokiu atveju reikia, nes už Vilniaus ribų VT išvis neegzistuoja.
Aš kritikavau žmones, kurie vis tiek nesinaudoja VT, nors esama paslauga yra gera ar net geresnė nei su auto laiko atžvilgiu. Kokia nors Maksva yra idealus tokios mąstysenos pavyzdys. Turi nerealų metro, bet juo dalis žmonių nevažinėja, nes ne lygis. Geriau su auto 3h kamščiuose leist ir kitus nuodyt.Paskutinis taisė ifl; 2023.12.20, 13:20.
Comment
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Čia kam kritika? Miestiečiams, kuriems jau dabar patinka VT? Ar valdžiai, kuri padarė, kad tas VT, kuris yra dabar, pasirodo, būtų patrauklus juo besinaudojantiems?
Man labai džiugu, kad 80% žmonių, besinaudojančiu VT, juo džiaugiasi. Fenomenalus ir mane patį stebinantis rezultatas, sakyčiau.
- 3 patinka
Comment
Comment