Eilinis pvz. bedam pirštu Zarasai, ale turistaujantiems. Vienintelės autobusų kryptys Vilnius, Kaunas. Praktiškai Klaipėdai, Šiauliams, Panevėžiui, Kupiškiui, Rokiškiui nepasiekiamas kraštas. Apie kokį susisiekimą galima kalbėti...
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Viešasis transportas
Collapse
X
-
Parašė TIME Rodyti pranešimąmiesteliuose bedarbiu problema labai aktuali - daznu atveju alga 600euru, bilietas i viena puse 2-3 eurai, tai didele algos dali sugalgo transporto kaina. Aisku, dar didesne alga, kuomet apskritai nera VT ir zmones priverersti likti bedarbiais/dirbti uz gerokai mazesne alga savo miestelyje nei pasiekti geriau apmokama darbo vieta netoliese esanciam miestelyje ar mieste
- 1 patinka
Comment
-
Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimąEilinis pvz. bedam pirštu Zarasai, ale turistaujantiems. Vienintelės autobusų kryptys Vilnius, Kaunas. Praktiškai Klaipėdai, Šiauliams, Panevėžiui, Kupiškiui, Rokiškiui nepasiekiamas kraštas. Apie kokį susisiekimą galima kalbėti...Paskutinis taisė TIME; 2023.12.14, 15:23.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Dirpti neapsimoka.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
Na jei rajonuose atmetus nuvykimą į darbą, maitinimosi kaštus algos lieka tiek pat kiek skiriamos pašalpos, tai tikrai dirbti neapsimoka.Paskutinis taisė ifl; 2023.12.14, 15:37.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė TIME Rodyti pranešimąmiesteliuose bedarbiu problema labai aktuali - daznu atveju alga 600euru, bilietas i viena puse 2-3 eurai, tai didele algos dali suvalgo transporto kaina. Aisku, dar didesne problema, kuomet apskritai nera VT ir zmones priversti likti bedarbiais/dirbti uz gerokai mazesne alga savo miestelyje nei pasiekti geriau apmokama darbo vieta netoliese esanciam miestelyje ar mieste
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimą
Jau kažkur rašiau - tam tikrais sumetimais teko analizuoti vienos provincijos savivaldybės gyventojų automobilių parką. Ten lengvųjų automobilių skaičius sudaro ~82% nuo 18-80 metų amžiaus savivaldybės gyventojų skaičiaus. T.y. statistiškai beveik kiekvienas galintis dirbti asmuo turi savo vardu registruotą automobilį. Tai rodo, kad vidutinis gyventojas nėra kažkoks ubagėlis be transporto, kurį reiktų popinti kaip mažą vaiką. Tiesa sakant dauguma turbūt turi ir automobilį, ir darbą. Kažkiek turi automobilį, bet neturi darbo - tai rodo, kad jiems ir taip neblogai sekasi (aš pvz. galėčiau tik pasvajoti apie automobilį, jei nedirbčiau). Kažkas turi darbą, bet neturi automobilio (nuobodos). Na ir nedidelė dalis neturi nei to, nei to - tai greičiausiai nemokamas transportas jiems irgi nereikalingas.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimą
Jau kažkur rašiau - tam tikrais sumetimais teko analizuoti vienos provincijos savivaldybės gyventojų automobilių parką. Ten lengvųjų automobilių skaičius sudaro ~82% nuo 18-80 metų amžiaus savivaldybės gyventojų skaičiaus. T.y. statistiškai beveik kiekvienas galintis dirbti asmuo turi savo vardu registruotą automobilį. Tai rodo, kad vidutinis gyventojas nėra kažkoks ubagėlis be transporto, kurį reiktų popinti kaip mažą vaiką. Tiesa sakant dauguma turbūt turi ir automobilį, ir darbą. Kažkiek turi automobilį, bet neturi darbo - tai rodo, kad jiems ir taip neblogai sekasi (aš pvz. galėčiau tik pasvajoti apie automobilį, jei nedirbčiau). Kažkas turi darbą, bet neturi automobilio (nuobodos). Na ir nedidelė dalis neturi nei to, nei to - tai greičiausiai nemokamas transportas jiems irgi nereikalingas.
- 5 patinka
Comment
-
Aš apie tai, kad ifl bent iš dalies teisus. Vietinis viešasis transportas LT užmuštas ir realaus poreikio jam nebėra, nes žmonės susitvarkė gyvenimus savaip, kaip jiems patogu. Kas šaranu, kas pasatu, o kas su X5. Ir tam, kad vidutinis pilietis iš asmeninio X5 persėstų į viešąjį transportą, nubliauto autobuso nebepakaks, reiks mažiausiai shinkanseno.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
- 7 patinka
Comment
-
Aš manau, kad nelabai net žinomas tas keliaujančių mastas .Priemiestinis VT dažnai būna kažkoks nematomas, kursuojantis neaišku kada. Gal mano anekdotinis pavyzdys nelabai leidžia spręsti apie bendrą situaciją, bet šiemet teko vykti į Molėtus iš Vilniaus vasarą per Paberžę ir Giedraičius, tai tikrai buvo nemažai keleivių, ypač važiavusių į Paberžę, kurie važinėja į darbą kasdien. Tikrai yra žmonių, kurie niekada nelaikė vairavimo egzamino. Poreikis tikrai yra tam, deja tik nelabai yra spaudimo palaikyti dažną kursavimą, integruoti miesto ir priemiesčio transportą ir t.t.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąNa, viskas palikta savivaldybių valioje, o jos neįgalios ir ubagiškos, kad galėtų tą VT išlaikyt. Pagerinus VT kursavimą, reikštų, kad jis pirmus kelis metus vežiotų orą, t.y. būtų juodas minusas, tai su savivaldybių biudžetais yra neįmanomas reikalas. Reikia aukštesnių jėgų jau čia.
Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą
Bet ir dabar akivaizdu kad VMS nera motivuota didinti keleiviu skaiciu, tai cia nieko naujo. Kas yra daroma siuo momentu kad kurti patrauklesni VT ir susisiekima neneudojant automobilio apart elementaria higiena aka autobusu atnaujinima? Jau senu seniausia VMS dejo skersa ant VT tai cia jiem nera jokios motivacijos didinti keleiviu skaiciu. Net ir nauji autobusai jau turi sugedusius oro kondicionierius, sildimo iranga ir taisomi medvirzciais ir lipnia juosta.
Aišku, galima sakyti, kad dabar panašiai ir yra. Vis dėlto yra skirtumas, kad esant nemokamam VT bet kokią plėtrą galima dar labiau pamiršti, nes savivaldybė/valstybė nenorės užsikrauti nuolatinių didesnių išlaidų. Išvis košmariškas variantas būtų, jeigu VT tampa nemokamas ir po kelerių metų politikai pradeda „taupyti“, rida sumažėja.
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Motyvacija kyla iš priedų prie darbo užmokesčio direktoriams. Nepakyla keleivių skaičius, negauni bonusų. Lygiai taip, kaip ir privačiose kompanijose. Jeigu paslauga "socialistinė", nereiškia, kad negalima žmonių motyvuoti pinigais. Lietuva nėra angliavandenilius išgaunanti valstybė, todėl mažinti importuojamų degalų kiekį ir importo/eksporto disbalansą irgi yra svarbu šalies lygmeniu. Mąstymas lokaliai yra į nieką nevedantis. Dažnai geriau investuoti ir sukurti labai gerai apmokamas darbo vietas miestuose ir išlaikyti regionus nei bandyti sulyginti regionų tarpusavio pajamingumą mažai efektyviais būdais.
Apie regionus jau kitas klausimas. Labai dideles perspektyvas turėtų satelitiniai miesteliai didmiesčių zonose, ypač palei geležinkelius, jeigu būtų proto šitą potencialą išnaudoti ir vystyti VT.
Parašė ifl Rodyti pranešimąDėl to, jog VT veikia kaip pinigų perskirstytojas ir turtingesni miestiečiai dotuoja VT priemesčių ir miestelių gyventojams, sutinku. Tačiau, priemesčių ir miestelių gyventojų VT yra nuostolingas per se (tarkim, VT reisu vidutiniškai perveža 4 žmones), nes žmonių skaičius per mažas nenuostolingam VT palaikyti => t.y. geresnis modelis būtų car pooling/car sharing skatinimas. Ekonominio naudingumo skaičiavimo matas: sunaudojamas degalų kiekis vienam gyventojui pervežti.
Įsivaizduokim, kad valstybė kiekvienam žmogui padovanoja 20 € vertės čekį pasiimti prekių iš ne toliau kaip už 2 km esančios parduotuvės. Tai didmiesčio gyventojas gali pasirinkti, į kurią parduotuvę nueis ir panaudos tą čekį, nes šalia yra Maxima, Rimi, Norfa. Priemiesčio ar miestelio gyventojas dažniausiai turės tik vieną pasirinkimą, o daugeliui gyventojų net nėra parduotuvės tokiu atstumu, todėl tas dovanų čekis bus bevertis.
Tai man ir keista, kad jūs siūlote įveikinėt transportinę atskirtį nesitaikydamas į labiausiai jos paveiktus gyventojus. Ir netinka argumentas apie 4 pervežamus žmones, nes tie dažnesni maršrutai būtų ne į vienkiemius, o į tam tikrus miestelius, turėtų būti tam tikri kriterijai maršrutams, turi būti bendra sistema.
Parašė ifl Rodyti pranešimąApie Trakus, Šalčininkus yra visai atskirai tema nei nemokamas miesto VT.
Jūs kažkaip supriešinate taktinius tvarkaraščius, greitųjų juostų nebuvimą VT miesto arterijose, dažnesnį kursavimą su nemokamumu, kai jie vienas kitam neprieštarauja. Nemokamumas yra vienas didžiausių motyvatorių persėsti į VT (jau buvau paskelbęs vartotojų pasirinkimų statistiką traukiniams) ir konkuruoja tik su kelionės laiku.
Tie visi mano minimi pagerinimai kertasi su nemokamumu, nes padarius nemokamą VT bus labai neįtikėtina, jeigu būtų norima vis didinti pastovias išlaidas VT išlaikymui. VT galutinai liktų neišsivysčiusio kūdikio stadijoje.
Jokia normali šalis nepasidarė nemokamo VT. Net labai socialiai orientuota valstybė Vokietija, turinti tikrai geras VT sistemas, kasmet brangina metinius bilietus po kelis procentus. Jeigu vokiečiai nepaveža nemokamo VT, tai net normaliai mokesčių nesugebanti surinkti Lietuva sugebės? Neįsivaizduoju, kaip šitą argumentą galima užginčyti. Vienintelis argumentas, kad vokiečiai turi visokius metro ir tramvajus, tai jiems per brangu tą išlaikymą užsikrauti tik ant valstybės pečių, o Lietuva, neturinti bėginio transporto ir tik retai kursuojančius autobusus, kažkaip ištemps viską. Bet puikiai suprantam, kad vakaruose jau yra kažkoks padoresnis produktas, todėl ir vyksta diskusijos apie jo prieinamumo pagerinimą (bet viskas ir lieka diskusijų lygyje), o Lietuvoje reikia investuoti milijardus, kad turėtume panašų produktą ir kad jis susilauktų naudotojų.
Austrai pasidarė savo KlimaTicket – bendrą bilietą visai šaliai už 3 € per dieną. Vienoje žemėje metinis neribotas bilietas už 1 € per dieną. Mokiniams, studentams ir dar kažkurioms visuomenės grupėms yra papildomos lengvatos! Tai pirmiausia Lietuvoje padarykime apskrities neribotą bilietą, kad galėtum savo apskrityje neribotai važinėti už x € per metus. Kuo daugiau žmonių turės nuolatinius bilietus, tuo pastovesnės bus VT įmonių pajamos, tuo didesnis stabilumas bus. Tai kam iškart šokti nuogam į dilgėles su nemokamu VT, jeigu galima pasidaryti normalią sistemą, turėti pastovias pajamas viešajam transportui išlaikyti? Norime sumažinti transporto atskirtį? Gerai, tai mažiname apskrities bilieto kainą 10 %. Galima ir 20 % – čia kiek jau būsim nusiteikę, kiek bus lėšų.
Austrijoje pagrindiniame geležinkelio ruože važiuoja ÖBB ir privatininkas Westbahn. Privatininkas lygiai taip pat nemokamai veža metinio bilieto turėtojus, ir jei neklystu, pinigai kapsi nuo kiekvieno tokio keleivio. Tai privatininkas dirba išsijuosęs, siūlo dažnus reistus, papildomą pagerintą 2 klasę, visokius pribumbasus, kad tik prisitrauktų keleivių su nuolatiniais. Žinoma, tai pagrindinė šalies arterija, bet kažkokio panašaus principo reikėtų ir Lietuvoje, kad VT būtų vienoje sistemoje, bet tuo pačiu konkurencija tarp vežėjų gerintų bendrą VT konkurencingumą.Paskutinis taisė taccido; 2023.12.15, 01:53.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 4 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimąAustrai pasidarė savo KlimaTicket – bendrą bilietą visai šaliai už 3 € per dieną.
Comment
-
Parašė ifl Rodyti pranešimąLiuksemburge visas VT nemokamas jau 3 metus. Public transport - Luxembourg
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Ne nemokamas, moka už jį mokesčių mokėtojai. Turtingos valstybės gali sau tą leisti finansuoti.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą
Jo, turtingos salys kaip Estija ir Malta tikrai jau gali sau tai leisti.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė ifl Rodyti pranešimąTalino surenkamos lėšos paaugo, nes gyventojai, gyvenantys bet neregistruoti Taline, prisiregistravo po nemokamo VT Talino gyventojams! Vilnius, tuo tarpu, savo gyventojams jokių privilegijų nesuteikia.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Talino miesto biudžetas toks pat kaip Vilniaus (1,3 mlrd. Eur), tik miestas mažesnis, tai realiai laivų lėšų tikrai daugiau turi.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą
Reikia paziureti kiek zmoniu "gyvena" Vilniuje ir kiek zmoniu yra deklarave kad gyvena Vilniuje. Cia manau yra didele problema, tuo labiau kad daug kas linke slepti mokescius ir neleisti nuomininkam deklaruoti savo gyvenamaja vieta. Dar aisku galim atkreipti demesi kad tik apie 16% baudu yra sumoketa iki siu metu Gruodzio menesio, tai dar va kiek saibu tiesiog nepatenka i biudzeta.
Lygiai tas pats ir su gyventojų skaičiumi - niekas normaliai neįsivaizduoja, kiek Vilniuje gyventojų. Aš negaliu suprasti, kaip įmanoma planuoti plėtrą, kai net nežinai atspirties taško, poreikių ir t.t. Tas galioja ir VT, ir bendrai infrastruktūrai ir t.t.
- 7 patinka
Comment
Comment