Dar vieno rajono valdžia nusprendė: keleiviai autobusais važinės nemokamai
Varėnos rajono savivaldybės administracijos direktorius Alvydas Verbickas tikino, kad toks sprendimas priimtas atlikus trejų pastarųjų metų bendrovės Varėnos autobusų parkas veiklos analizę. Ji atskleidė kad per metus už parduodamus bilietus surenkama vidutiniškai 25 tūkst. eurų,o dotacija siekia 370 tūkst.
"Keolis Sverige" įsigyjo naujų "Volvo Buses" dviaukščių regioninių autobusų kelionėms tarp Geteborgo ir Borås miestų. Atstumas tarp miestų yra 65 kilometrai. Kelionėje yra 7 sustojimai Geteborgo mieste. Šie autobusai keičia senesnius maršrute važiavusius "VDL" dviauiščius autobusus.
Kelionė keltu atkarpoje tarp Stenpiren ir Lindholmen rajonų Gereborge. Keltai yra integruota miesto VT sistemos transporto priemonė, kuria patogu keliauti tarp miesto rajonų, esančių skirtingose Jotos upės estuarijos pakrantėse.
Kazlų Rūdos meras Mantas Varaška savo feisbuko puslapyje paskelbė: savivaldybės taryba priėmė sprendimą, jog nuo 2022 metų rugsėjo 1-osios visais Kazlų Rūdos priemiestiniais reisais visi keleiviai galės vykti nemokamai. https://ebus.lt/kazlu-rudoje-nemokam...s-transportas/
Nuo praėjusių metų pabaigos tarptautinė viešojo transporto bendrovė "Transdev" (bendradarbiaunajant su Storstockholms Lokaltrafik-SL) perėmė viešojo transporto operatoriaus funkciją Täby, Åkersberga ir Vaxholm komunose Stokholmo regione iš "VR / Arriva Sverige". Viena pirmųjų bendrovės pasiūlytų naujovių - dviaukščiai autobusai į Vaxholm. Tai antra kryptis šiaurės rytų ir rytų kryptimi nuo Stockholms Östra stoties (metro Tekniska högskolan - KTH) Stokholme, kurią aptarauja dviaukščiai autobusai.
Tuo tarpu, kitoje linijoje Norrtälje kryptimi, bendrovė papildė dviaukščių autobusų parką 25 naujais "Volvo" autobusais. Šie autobusai eksploatuojami ekspresiniam susiekimui tarp Stokholmo (Stockholms Östra / Tekniska högskolan metro) ir Norrtälje.
Lengvojo geležinkelio linija į Vilnių panašaus dydžio Kanados mieste? Oui. Prancūzų bendrovė "Alstom" laimėjo riedmenų tiekėjo konkursą Kvebeko mieste. Bendrovė pristatys 34 Citadis lengvojo geležinkelio riedmenų vienetus. Kanados Kvebeko mieste tiesiama 19.3 km ilgio lengvojo geležinkelio linija, kurios 1.8 km atkarpa po miesto centru bus tunelyje. 75% būsimos LR linijos bus atskirta nuo bendrojo eismo, o kitur lengvajam geležinkeliui bus skirtas prioritetas. Planuojama, kad darbai bus pabaigti 2028 metais.
Nuo 2024 m. standartinio Storstockholms Lokaltrafik-SL mėnesio bilieto kaina bus 999 SEK arba ~100 EUR (priklausomai nuo kronos kurso). Kaina padidinama 29 SEK. Bendrovė tikisi užsidirbti papildomų 18 mln. EUR.
Stokholmas. Naujesnis regioninių keltų linijų žemėlapis. Pažymėtos ir tranzitinės stotelės, kuriose galima persėsti į kitas VT priemones. Tik Waxholmsbolaget keltų linijos. SL keltų linijoms yra atskiras žemėlapis.
Savaitgalį buvau Varšuvoje ir teko ten vėl (po didelės pertraukos) nemažai pasinaudoti viešuoju. Tai tokios pastabos:
Teigiamos:
1. Viešasis laiko prasme funkcionuoja kaip laikrodukas - viskas laiku, faktiškai jokių kamščių. Tikrai labai patogu.
2. Bilietų automatai kiekvienoje transporto priemonėje - irgi labai patogu. Beje, tų automatų pilna ir stotelėse, ir šiaip prie traukos objektų, tai nusipirkti bilietą su mokėjimo kortele ne problema. Įdomu tai, kad perkant bilietą transporto priemonėje jis parduodamas jau pažymėtas, tada kai pirktą automate stotelėse reikia žymėti on boarding.
3. Elektriniai autobusai centre ir dėl to jokių laidų. Žinau kad pasakiau vos ne šventvagystę temoje apie VVT, užsipuolęs troleibusų laidus, bet man jų gatvė Nowy Świat tikrai labiau patinka nei mūsų kokia Pylimo. Nors išmeskite iš forumo, bet man tie troleibuso stulpai/laidai/įtempėjai vis tiek bus didelė vizualinė tarša.
4. Patogios ir gražios stotelės. Nežinau net kaip žodžiais aprašyti, bet neatrodo tokios papigiaiskos, kaip Vilniuje. Dizainas tikrai liuks, 10 balų.
5. Betoninės stotelių įvažos ir stori granitiniai bortai - nice to have. Betoniniai bortai bus tik kur nors miesto pakraštyje.
Dabar neigiamos:
1. Metro norint pereiti iš vienos metro linijos į kitą reikia išeiti iš metro ir įeiti į kitą liniją iš naujo, t.y. jos nesusijungia. Sunku suprasti, kodėl taip buvo padaryta.
2. Pirmoje metro linijoje per daug primityvus dizainas. Net Prahoje, kur viskas pabrėžtinai konservatyvu, ir tai gražiau. Kažkokie 90-tieji.
3. Bilietus parduodančių automatų gatvėje daug, bet jie ne vienodi ir kai kurie jų neveikia (arba bent man nesuveikė). Pastebėjau kad per vieną tipą automatų man nusipirkti bilietų iš viso nepavyko.
4. Trumpiausio bilietėlio galiojimas kažkoks jau labai trumpas - tik 20 min. Sunku pasakyti, kodėl tris kartus didesniame nei Vilnius mieste galiojimo laikas buvo pasirinktas netgi mažesnis, nei Vilniuje. Žinoma, galima pirkti brangesnį bilietą, bet still, atrodo keistai.
5. Autobusus, matyt, tvarko tie patys meistreliai kaip ir mūsiškius VVT Viskas birba, barška, važiuojant per duobes kratosi. Matomai čia ne kiek Vilniaus, kiek šiaip, visų VT sistemų problema, žemo lygio techninis aptarnaujantis personalas. Su agresyviu stabdymu situacija taip pat ne geresnė.
6. Mobili programėlė Jakdojade, kuri, kaip supratau, yra pagrindinė viešojo transporto programėlė Varšuvoje (pataisykite jei klystu), lyginant su mūsų m.ticket yra šūdo gabalas. Nepatogi, nerodo maršrutų, nerodo transporto priemonių judėjimo realiu laiku, plius dar pilna reklamų. Šiuo klausimu Varšuva dar turi kur pasistengti.
7. Atspausdinti tvarkaraščiai stotelėse neapšviesti (prie manęs žmonės pasišvietinėjo telefonais) ir kartais neįskaitomi, dėl to kad juos dengianti plastikinė plėvelė būna per daug iškilus - skaitant reikia ją spausti prie popieriaus pirštu. Smulkmena, bet tiesiog prisiminiau, kad pas mus buvo diskutuojama apie tai, kad Vilniaus cilindrai labai nepatogu ir niekur daugiau nenaudojama. Tai mano įspūdis, kad tie cilindrai pas mus veikia dar sąlyginai neblogai - juos bent gali atsukti į šviesą ir jų nereikia spausti pirštu, norint perskaityti.
8. Na ir čia tokia smulkmena, bet prie pagrindinės autobusų stoties (Zachodnia) nėra metro stotelės. Pati stotis irgi, mena 90-tus, ko gero pati negražiausia/nefunkcionaliausia stotis iš visų kur teko matyti Europoje. Net Vilniaus autobusų stotis ją lenkia.
Dabar dar pora šiaip pastabų apie transportą:
1. Vilniuje parkingo apmokėjimas tikrai labiau pažengęs - galima sumokėti ir per parkomatą, ir per mobilų telefoną (iš operatoriaus sąskaitos), ir prikabinus prie programėlės mokėjimo kortelę. Varšuvoje kiek supratau (vėlgi, pataisykite jei klystu, čia kiek išgūglinau), tai tik grynais gatvėje.
2. Parkingo zonos Vilniuje labiau išplėtotos - kuo arčiau centro, tuo brangiau. Varšuvoje gi iš viso yra tik dvi parkingo zonos, viena apima centrą, kita - nedidelę zoną kitoje upės pusėje. Ir viskas, jokio kainos diferenciavimo.
3. Stulpeliai. Jų BEGALĖ - visas nemažas centras jais užstatytas. Gal tam kad apsisaugoti nuo "aš čia tik penkioms minutėms" nežinau, bet vizualiai jie teršia miestą ne mažiau nei trūlikų laidai.
4. Kovojant su parkingo pažeidėjais Varšuvoje naudojamas ratų rakinimas. Greita, pigu, efektyvu. Įdomu, kodėl pas mus tai nėra naudojama.
Dabar neigiamos:
1. Metro norint pereiti iš vienos metro linijos į kitą reikia išeiti iš metro ir įeiti į kitą liniją iš naujo, t.y. jos nesusijungia. Sunku suprasti, kodėl taip buvo padaryta.
Susijungia, ženklinimas nuo M1 link M2 rodo per eskalatorių į viršu, bet apėjus iš šono yra eskalatorius žemyn tiesiai į M2.
Comment