Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Švedijos vyriausybė skyrė milijardinį biudžetą valstybės viešojo transporto organizacijoms su tikslu paremti nacionalinio viešojo transporto bilieto kūrimo projektą. Siekiama palengvinti keliones visomis viešojo transporto priemonėmis bei paskatinti daugiau keleivių rinktis viešąjį transportą turint vieną elektroninį bilietą, galiojantį visuose šalies regionuose.

    Šaltinis.: https://www.jarnvagsnyheter.se/20210...ollektivtrafik.

    Comment


      Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
      Švedijos vyriausybė skyrė milijardinį biudžetą valstybės viešojo transporto organizacijoms su tikslu paremti nacionalinio viešojo transporto bilieto kūrimo projektą. Siekiama palengvinti keliones visomis viešojo transporto priemonėmis bei paskatinti daugiau keleivių rinktis viešąjį transportą turint vieną elektroninį bilietą, galiojantį visuose šalies regionuose.

      Šaltinis.: https://www.jarnvagsnyheter.se/20210...ollektivtrafik.
      Austrijoje jau nuo š. m. vasaros už 1095 € metams (= 3 € per dieną) bus galima važinėti visos šalies viešuoju transportu. Tai vadinamojo 1-2-3-Klimaticket dalis, galutinai viskas bus įgyvendinta iki 2024 m.
      Už 1 € per dieną bus galima važinėti kažkurios vienos pasirinktos žemės transportu, 2 € – trijose besiribojančiose žemėse, 3 € – visoje Austrijoje.
      Iki šiol važinėtis visos šalies traukiniais 2 klase vieniems metams kainavo 1944 € (5,5 € per dieną). Naujasis 3-Klimaticket bus ne tik 57 % pigesnis, bet ir galios visam viešajam transportui, ne tik traukiniams.

      Šaltiniai: https://www.bmk.gv.at/service/presse...ffiticket.html
      https://www.youtube.com/watch?v=B_By...C3%96%2CD%2CCH
      Paskutinis taisė taccido; 2021.04.14, 02:22.
      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

      Comment


        Kaip Austrijoje vertinamas šis projektas?

        Comment


          Susidariau tokį vaizdą, jog dauguma viešojo transporto maršrutų (tiek miesto, tiek tolimojo susisiekimo) sudaryti taip, jog ne kuo trumpesniu keliu nuvežti iš taško A į tašką B, bet taip, jog paimti kuo daugiau keleivių iš tarpinių stotelių, aprėpiant kuo platesnę teritoriją, taip prailginant trukme tiems, kurie vyksta nuo pradžios iki galo.
          Iš Vilniaus miesto paimkime kad ir 69 maršrutą - nors abejoju ar yra važiuojančių nuo vieno maršruto galo iki kito, tačiau maršruto išsirangymas tikrai nėra tam pritaikytas. Arba, tarkime, jei gyveni Pašilaičiuose, o dirbi kur nors Aukštuosiuose Paneriuose, didelė tikimybė, jog su savo mašina darban vyktum Vakariniu aplinkkeliu ir toliau Gariūnų - Kirtimų gatvėmis, užuot Laisvės pr. ar dar kaip nors. Taip, suprantu jog aplinkkelis neskirtas VT, jame negali būti stotelių, tačiau būtų puiku, jei rastųsi daugiau tokių maršrutų kaip 24 - pačiu greičiausiu keliu jungiantis Šeškinę su Savanorių pr. gamyklomis. Galėtų paleisti pvz. panašų maršrutą Geležinio Vilko g., atkarpoje tarp Baltupių ir Saltoniškių stotelės.
          Su tarpmiestiniu susisiekimu tokių pavyzdžių dar daugiau - Šilalė - miestas nutolęs vos ~7 km nuo automagistralės A1. Ar yra toksai autobusas, kuris važiuotų tiesiai autostrada ir ties Bytlaukio ar Šiauduvos kaimu nusuktų ir atvežtų į šį miestą tiesiausiu keliu? Ne, nepavyks, teks kratytis aplinkui pro Tauragę, o iki Kryžkalnio dar ir važiuojama ne automagistrale, bet senuoju keliu, dar žinomu kaip Žemaičių plentas. Suprantu, tikriausiai iš kokio Vilniaus ar Kauno važiuojančių į Šilalę nėra daug, tad labiau apsimoka leisti autobusus trasa Ariogala - Raseiniai - Kryžkalnis - Tauragė. Su savo mašina važiuodamas juk tikrai nedarytum tokio lanksto ar ne?
          Žinoma, neprikursi pilna tokių maršrutų pagal kiekvieno norus, pvz. ekspreso Vilnius - Skuodas, tačiau norint pritraukti daugiau keleivių, reikėtų daugiau autobusų maršrutų, kurių trasos būtų identiškos kaip su nuosavais automobiliais judančių žmonių. Nes dabar labai didelė ta atskirtis, kaip iš taško A į tašką B juda žmonės su nuosavu, ir kaip - su viešuoju transportu. Vieni grietai ir be šviesoforų, o kiti per aplinkui, ir su daug sustojimų. Pvz. koks laiką taupantis normalus žmogus iš savo namų Jeruzalėje į darbą PC "Panorama" vyks Baltupio, Kalvarijų, Žalgirio, Ukmergės, G. Vilko, T. Narbuto gatvėmis. Aišku, sėdai į mašiną, artimiausiame įsukime įsišauni į Geležinio Vilko gatvę ir skrendi tiesiai. O autobusas, lyginant, veš labai aplinkui.

          Comment


            Galima sutikti, bet tik iš dalies.

            Comment


              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
              Galima sutikti, bet tik iš dalies.
              Kodėl tik iš dalies? Juk čia kaip ir nelygybė tokia gaunasi, jog turėdamas nuosavą auto gali varyti tiesiu keliu, o autobusas vežioja ratais kvadratais per aplinkui. Net ir po 2013 m. reformos atsisakius tokių maršrutų kaip T11, vis dar tebėra tokių, kurie savo trasa rodo, jog nėra patys patogiausi važiuoti pilną trasą nuo pirmo iki paskutinio sustojimo. 49/69, 75, 34, gal net nesenai minėtas 31.

              Comment


                "Kreivas" maršrutas ne visada yra blogai. Jis neskirtas vežti keleivių nuo galo iki galo, bet veža keleivius kurie važiuoja tam tikrą atkarpą. Bent jau Vilniuje yra gan nemažai alternatyvų, aišku, ne visias atvejai, kaip iš taško A į tašką B nuvažiuoti skirtingais keliais viešuoju transportu. O kas dėl tarpmiestinių maršrutų, tai ten irgi ne viskas taip jau vienareikšmiška. Yra ir gerų pavyzdžių, ir blogų. Tarkim, iš blogų - Marijampolės AP ekspresai Vilnius - Marijampolė, kurie nestoja Prienuose. Tokių bent jau iki koronaviruso buvo visi, išskyrus berods vieną. Kai tuo tarpu tarp gretimų rajonų centrų (Marijampolės ir Prienų) normalaus susikiemo nėra. Miestus jungia tik vienas Marijampolės AP autobuso reisas ir dar berods du ar trys "Kautros" reisai iš/į Vilkaviškį ir Vištytį.

                Comment


                  Tai tie grynai kreivi maršrutai, kaip TOKS Kaunas - Vilnius per Prienus, Trakus ar Vilnius - Marijampolė per Alytų, Kalvariją tai čia ir taip aišku, kad jie skirti keleiviams, važiuojantiems tam tikras mažesnes atkarpas.
                  Bet aš kalbu apie tokius maršrutus kaip Vilnius - Šilalė, kuomet visi autobusai į minėtą miestą atvažiuoja ne nuo autostrados, bet nuo Tauragės pusės. Taip, iš Vilniaus į Šilalę važiuojančių nėra daug, tačiau jei tokių atsiranda, jiems belieka autobusu kratytis per aplinkui, užuot nusukus nuo autostrados, kur lieka tik 7 kilometrai vietiniu keliu. Arba iš Vilniaus į Skuodą, aš nesakau jog reikia ekspreso vežančio be sustojimų, tačiau būtų gerai bent jau toks maršrutas, kuris važiuoja tiesiausiu keliu, aišku su keletu simbolinių sustojimų didžiausiuose miestuose-persėdimo punktuose pvz. Kaunas, Kryžkalnis, Rietavas, Plungė.

                  Comment


                    Tarpmiestiniai. Nėra keleivių, todėl tokių tiesių maršrutų ir nei anksčiau buvo, nei bus. Kadangi veikia laisva konkurencija, tai vežėjai veža tik pelningais maršrutais, kurių kasmet vis mažiau ir mažiau... Kas dėl Šilalės per autostradą. Tai vis tiek toks autobusas turės stoti Raseiniuose, Kryžkalnyje, nes jei nuo Kauno tik autostrada, tai kiek ten tų keleivių bus iki Šilalės? Kas kita, kad reisas per Tauragę galėtų būti greitesnis, nes labai jau grafikas ištemptas, kuo pats asmeniškai esu įsitikinęs. Su Skuodu irgi analogiška.
                    Paskutinis taisė Al1; 2021.05.05, 17:37.

                    Comment


                      TOKS rytinis reisas į Skuodą tai nepasakyčiau jog ištemptas. Kaip tik grafikas labai suspaustas, dėl ko vietomis reikia lėkti. Galbūt dėl to ir vadinamas sportiniu Skuodu. Na o naktinis 13:45 iš Vilniaus tai jo, vietomis tikrai per daug laiko duodama. Tačiau to tvarkaraščio paspaudimo nauda abejotina, vien vizualiai žemėlapyje matomas lankstas pro Tauragę patrauklumo neprideda. Kitas dalykas, žinau porą nemažų miestelių, neturinčių jokio tarpmiestinio susisiekimo - tai Vepriai (Ukmergės r.) bei Kražiai (Kelmės r.). Į pastarąjį poilsio dienomis neužsuka nė vienas priemiestinis autobusas. Kaip tuomet studentai sekmadienio pavakare nusigauna į didmiesčius?

                      Comment


                        Deja, tarybiniais laikais buvusi sistema jau seniai sugriauta ir tie likučiai neužtikrina normalaus ir susisiekimo, išskyrus kai kuriuos pelningus maršrutus, kur autobusų daug. Deja, niekas nesiruošia nieko keisti, o tai, kas bandoma prastumti (konkursas) yra ne kas kita, kaip tik rinkos atidavimas užsienio stambiam kapitalui.Tai nėra priemonė padidinti naudojimąsi VT ir užtikrinti gerą susisiekimą.

                        Comment


                          Prieš kokius 2,5 metų esu užklausęs LTSA dėl tarpmiesčio reisų Kražiuose (ne)buvimo. Man buvo atsakyta, jog pasiūlymų dėl užsukimo į šį miestelį nebuvo gauta nei iš keleivių, nei iš savivaldybės, nei iš vežėjų. Logiška, jei nėra maršrutų, jie renkasi važiuoti kitais būdais - su persėdimais arba asmeniniu transportu.
                          Neseniai po apsilankymo gatvėje prie upės planavau ir tebeplanuoju užklausti Vilniaus r. savivaldybės dėl VT galimybių šiame jo nepaliestame užkampyje. Beeinant mane pasisiūlė pavežti vienas žmogus, kuris pasakojo, jog yra senolių, žygiuojančių apie 5 km iki parduotuvės ir tiek pat atgal, tad pas juos galioja nerašyta taisyklė sustoti ir pasisiūlyti pavežti. Ko gero būtų pirmasis po n metų pertraukos naujas priemiestinis maršrutas ne tik Vilniaus regione, bet gal net visoje Lietuvoje. Turiu omeny ne papildomus reisus į jau aptarnaujamas gyvenvietes (jie nesiskaito), tačiau naują maršrutą į vietą, niekada neaptarnautą jokio VT. Jis turėtų kursuoti bent kiek padoriai, nepaisant, palyginus nedidelio gyventojų skaičiaus (nors šaltiniai teigiantys jog ten vos apie 40 žmonių, turėtų būti gerokai pasenę, juk ten mačiau bent porą naujų namų statybų, parduodamos žemės ir pan.) Tiesa, kadangi visas VT (išskyrus gal Vilniaus m.) šiuo metu eina traukimosi, reisų mažinimo, vienu žodžiu susinaikinimo keliu, žingsnis į priekį, o ne atgal, kaip kad yra daroma dabar, mažai tikėtinas.
                          Paskutinis taisė Kristupas0220; 2021.05.07, 00:12.

                          Comment


                            Nuo 2022 Sausio 31d kelionės autobusais Škotijoje bus nemokamos ir jaunesniems nei 22 metai.
                            Šiemet jau turėjo būt nemokama U19 bet atidėta del pandemijos ir silicio trūkumo naujų kortelių gamybai.
                            Dabar autobusai nemokami visiems 60+ ir neįgaliesiems.
                            https://www.transport.gov.scot/news/...for-under-22s/
                            https://www.bbc.co.uk/news/articles/cg8kr2djg0ko

                            You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...

                            Comment


                              Tai čia tik miesto VT.

                              Comment


                                Kai jau dabar nesugebama iš VT išvaryti valkatų, bus įdomu stebėti, kaip bus tikrinami galimybių pasai:

                                Dulkys: viešuoju transportu galės naudotis tik galimybių pasą turintys keleiviai

                                https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...box=1628081902

                                Comment


                                  Miesto VT nesukontroliuos. Tarpmiestyje, priemiestyje ir traukiniuose tą darys vairuotojai ir konduktoriai. Bet kaip jie tai darys, tai kitas klausimas. Viskas atsiremia į pinigus. Pagrindiniai vežėjai yra privačios įmonės, neskaitant ten kokio KlAP, Panevėžio AP, Rokiškio AP, Busturo ir kitų smulkesnių rajoninių AP. Tai nebus keleivių, nebus pinigų. Apie kompensacijas dabar jau galima pamiršti. Beje, tas aktualu ir savivaldybių vežėjams, nes jie ne kitokioje padėtyje...
                                  Geležinkeliuose, jei duos komandą LTG valdžia, tai gali ir rimtai kontroliuoti. Bet nuo to tik traukiniuose keleivių sumažės, persės į autobusu, kur tik galima, nes ten rimtos kontrolės padaryti negalima...
                                  Paskutinis taisė Al1; 2021.08.04, 18:31.

                                  Comment


                                    Baik tu čia savo demagogijas dėstyti. Bus asmeninė atsakomybė kaip su vairavimu neblaviam.

                                    Comment


                                      Kad ji atsirastų, kažkas vis tiek turi kontroliuoti. Nėra jokios atsakomybės. Viskas palikta verslui. Verslui reikia pinigų ir jis nesiims rimtai kontroliuoti.

                                      Comment


                                        Gal kas pakomentuotų/paaiškintų koks skirtumas yra tarp fotobus.msk.ru ir busphoto.eu fotogalerijų? Kur yra patikimesnė, išsamesnė informacija? Ar tai priklauso nuo šalies? Ar yra analogiškų dublerių ir transphoto.ru?

                                        Comment


                                          Skirtinga administracija su skirtingais požiūriais į turinį. Visur informacija nėra oficiali ir vienur yra vienas regionas geriau "sudokumentuotas", kitur - blogiau. Kalbant apie Lietuvą, tai Fotobuse informacija yra pilnesnė. Busphoto duomenys daugiausia yra klonuoti iš Fotobuso.
                                          Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X