Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    Liuksemburge visas VT nemokamas jau 3 metus. Public transport - Luxembourg
    Tai turtingas miestas-valstybė, gali sau leisti. Jei visa Lietuva būtų tik Vilniaus apskritis, gal ir mes išgalėtume.


    Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą

    Jo, turtingos salys kaip Estija ir Malta tikrai jau gali sau tai leisti.
    Malta – maža valstybė, o Estijoje iš esmės tik Talinas turi nemokamą. Buvo planų regioninį susisiekimą toliau daryti nemokamą, bet jau atsisako planų, nes nepatemps.


    Tai kartoju, didžiausią transporto atskirtį patiria priemiesčių ir miestelių/kaimelių gyventojai. Jeigu padarysime nemokamą VT keliuose miestuose, tai reikš, kad silpniausiajai grupei praktiškai nepadėsime, o tik pasinaikinsime sau visas pajamas iš mokių klientų miestuose.
    O visi tie nemokamo VT „pavyzdžiai“ turi bendrumą – visi įgyvendinti mažose teritorijose ar viename mieste. Visoje Lietuvoje nemokamas VT – visiškai nerealu, ir tai būtų tik VT pasmerkimas žlugimui, nes VT įsisuktų į dar didesnę degradacijos spiralę.
    ​​
    Parašė Nikas Rodyti pranešimą

    Aš šiame kontekste apskirtai nesuprantu, kaip Vilniaus regionas neturi bendro biudžeto. Miesto ribos idiotiškos, aibė žmonių gyvena prie pat miesto ribos, naudojasi miesto infra. ir niekuom nėra susiję su rajonu, tačiau jų GPM keliauja rajonui. Tai vien čia yra biudžeto išbalansavimas. O kur dar tamstos minėti nuomininkai, studentai ir visi kiti, deklaravę vietą kitur.
    Lygiai tas pats ir su gyventojų skaičiumi - niekas normaliai neįsivaizduoja, kiek Vilniuje gyventojų. Aš negaliu suprasti, kaip įmanoma planuoti plėtrą, kai net nežinai atspirties taško, poreikių ir t.t. Tas galioja ir VT, ir bendrai infrastruktūrai ir t.t.
    Man irgi labai keista Lietuvos tvarka, kur absoliučiai neaiški gyventojų statistika. Žmonės 30 metų gyvena prisiregistravę ne tuo adresu ir pan.
    Kiek suprantu, Lietuvoje pati valdymo sistema labai neišvystyta. Viena vertus, mažas žmonių sąryšis su savo savivaldybe (per stambus vienetas, mažai tiesioginio atstovavimo, seniūnaitijos neveikia), kita vertus, nėra virš-savivaldybinio bendradarbiavimo (pvz. metropolinio regiono, kuriame koordinuotai būtų vykdomas planavimas, kaip siūlė Z. Daunora). Man truputį keista, kad viešojoje LT erdvėje beveik nesu girdėjęs diskusijų šituo klausimu, nebent tik apie žiedines savivaldybes kažkas, bet tai buvo labiau apie vietinius reikalus.
    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

    Comment


      Parašė taccido Rodyti pranešimą
      Tai kartoju, didžiausią transporto atskirtį patiria priemiesčių ir miestelių/kaimelių gyventojai. Jeigu padarysime nemokamą VT keliuose miestuose, tai reikš, kad silpniausiajai grupei praktiškai nepadėsime, o tik pasinaikinsime sau visas pajamas iš mokių klientų miestuose.
      Sutinku. Prastai valdomoje sistemoje taip ir būtų.

      Jeigu žiūrėt globaliai, o ne lokaliai, tai nemaža "disposable income" likusi žmonėms persėdus iš mašinų į VT dalis būtų išleista vartojimui vietinių prekių ir paslaugų, kas ne tik keltų labai jau menką vidaus vartojimą ir kurtų darbo vietas, bet pinigai grįžtų i biudžetą mokesčių pavidalu ir galėtų dotuoti regionų transportą. Dabar miestiečių pinigui išleidžiami importinėms prekėms: degalams ir automobiliams. Tas nei praktiška, nei patvaru ir stimuliacija ekonomikai minimali. Miestuose važinėti su privačiu auto yra taip pat efektyvu kaip Lietuvoje auginti bananus šiltnamiuose. Bet dėl kultūrinių priežasčių tai patapę standartu.

      Nemokamas VT būtų nokautas visam automobilizmui miestuose. Ir nesvarbu, ar tai būtų autobusai, troleibusai ar tramvajai.
      Paskutinis taisė ifl; 2023.12.19, 12:26.

      Comment


        Parašė ifl Rodyti pranešimą
        Nemokamas VT būtų nokautas visam automobilizmui miestuose. Ir nesvarbu, ar tai būtų autobusai, troleibusai ar tramvajai.
        Žmonės VT nesinaudoja ne dėl to, kad neturėtų vieno kito euro už jį susimokėti, o dėl to, kad (bendru atveju) su juo niekur neįmanoma nuvažiuoti žmonišku laiku ir žmonišku greičiu.

        Pasikartosiu - kad VT taptu patraukliu, jis turi būti perteklinis. Bet kada atėjau į bet kokią stotelę ir kelių minučių laikotarpyje išvažiavau kur man reikia. Tai būtų patrauklus VT.

        3 kartus per dieną, mistiniu per visą miestą išraizgytu maršrutu važiuojantis autobusas nėra patraukus VT. Arba kaip provincijoje - iš rajcentro į kokį nutolusį kaimelį vieną kartą per savaitę važiuojantis aftobusas nėra patrauklus VT. Tai apskritai net ne VT, tai neigiamą vertę kuriantis nesusipratimas.
        Paskutinis taisė Tomas; 2023.12.19, 12:36.
        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

        Comment


          Parašė Tomas Rodyti pranešimą

          Žmonės VT nesinaudoja ne dėl to, kad neturėtų vieno kito euro už jį susimokėti, o dėl to, kad (bendru atveju) su juo niekur neįmanoma nuvažiuoti žmonišku laiku ir žmonišku greičiu.

          Pasikartosiu - kad VT taptu patraukliu, jis turi būti perteklinis. Bet kada atėjau į bet kokią stotelę ir kelių minučių laikotarpyje išvažiavau kur man reikia. Tai būtų patrauklus VT.

          3 kartus per dieną, mistiniu per visą miestą išraizgytu maršrutu važiuojantis autobusas nėra patraukus VT. Arba kaip provincijoje - iš rajcentro į kokį nutolusį kaimelį vieną kartą per savaitę važiuojantis aftobusas nėra patrauklus VT. Tai apskritai net ne VT, tai neigiamą vertę kuriantis nesusipratimas.
          1G važiuoja dažnai ir gerai (centrą pasieki greičiau nei su automobiliu). Vis tiek Kalvarijų gatvėje kamštis. Autobuse beveik visada pilna žmonių. Bet persodinus dar dalį, galėtų važinėti kas 5 min, vietoj dabartinių 8 - 10. Tas pats pasakytina ir apie 2G.

          Ir kalbėjau apie miestus, o ne tarpmiestinį susisiekimą.
          Paskutinis taisė ifl; 2023.12.19, 13:47.

          Comment


            Parašė ifl Rodyti pranešimą

            1G važiuoja dažnai ir gerai (centrą pasieki greičiau nei su automobiliu). Vis tiek Kalvarijų gatvėje kamštis. Autobuse beveik visada pilna žmonių. Bet persodinus dar dalį, galėtų važinėti kas 5 min, vietoj dabartinių 8 - 10. Tas pats pasakytina ir apie 2G.

            Ir kalbėjau apie miestus, o ne tarpmiestinį susisiekimą.
            Tomas kažkiek hiperbolizuoja ir šmaikštauja, bet jis yra spot on dėl šito. VT neturi būti austere ir matomas tik kaip kažkas, ką galima maksimaliai užpildyti, lyg keleiviai būtų kažkokie statiški bejausmiai objektai. Taip yra dabar ir todėl didelė dalis žmonių nenori juo naudotis, nes jis kelia pernelyg daug problemų ir neaiškumų. Dėl to Lietuva yra viena mažiausiai VT naudojančių šalių ES.
            Kai VT yra "pertkelinis" t.y. beveik visada turi šiek tiek perteklinio capacity tiek dažnumo, tiek vietos transporto priemonėse prasme, keleiviai jaučiasi užtikrinčiau ir saugiau psichologiškai, nes neturi stresuiti dėl tokių dalykų kaip susigrūdimas kaip silkės, neužtikrintumas, ar išvis pavyks patekti į VT priemonę ar iš jos išlipti reikiamoje stotelėje ir t.t. Daugelis (įskaitant mane), išvis numoja ranka į tokį VT or ieško alternatyvų. Dauguma atveju alternatyva yra asmeninis automobilis.
            Vilnius net su savo išklerusiais "naujais" autobusais ir perpuvusiais troleibusais galėtų sukurti žymiai geresnį VT, jei elementariai padidintų VT dažnius. Bet kažkodėl nedaro ir to ir toliau teikia žmonių orumą žeminantį apgailėtiną servisą.

            Comment


              Parašė John Rodyti pranešimą

              Tomas kažkiek hiperbolizuoja ir šmaikštauja, bet jis yra spot on dėl šito. VT neturi būti austere ir matomas tik kaip kažkas, ką galima maksimaliai užpildyti, lyg keleiviai būtų kažkokie statiški bejausmiai objektai. Taip yra dabar ir todėl didelė dalis žmonių nenori juo naudotis, nes jis kelia pernelyg daug problemų ir neaiškumų. Dėl to Lietuva yra viena mažiausiai VT naudojančių šalių ES.
              Kai VT yra "pertkelinis" t.y. beveik visada turi šiek tiek perteklinio capacity tiek dažnumo, tiek vietos transporto priemonėse prasme, keleiviai jaučiasi užtikrinčiau ir saugiau psichologiškai, nes neturi stresuiti dėl tokių dalykų kaip susigrūdimas kaip silkės, neužtikrintumas, ar išvis pavyks patekti į VT priemonę ar iš jos išlipti reikiamoje stotelėje ir t.t. Daugelis (įskaitant mane), išvis numoja ranka į tokį VT or ieško alternatyvų. Dauguma atveju alternatyva yra asmeninis automobilis.
              Vilnius net su savo išklerusiais "naujais" autobusais ir perpuvusiais troleibusais galėtų sukurti žymiai geresnį VT, jei elementariai padidintų VT dažnius. Bet kažkodėl nedaro ir to ir toliau teikia žmonių orumą žeminantį apgailėtiną servisą.
              Žmonių "kultūrinis išlepimas" (problemos ir neaiškumai) ir kapitalistinės individualistinės vartotojiškos kultūros suformuotas asocialumas nėra pagrindas elgtis neefektyviai ir neekonomiškai. Galėčiau krūva tokio elgesio pavyzdžių pateikt, bet tai jau būtų visai kita tema. Lietuvoje mažai kas naudojasi VT, nes Lietuvoje bet koks socialistinis visuomenės elgsenos formavimo būdas yra vadinamas sovietizmu ir į jį žiūrima labai priešiškai (trauma).

              Comment


                Parašė ifl Rodyti pranešimą

                Žmonių "kultūrinis išlepimas" (problemos ir neaiškumai) ir kapitalistinės individualistinės vartotojiškos kultūros suformuotas asocialumas nėra pagrindas elgtis neefektyviai ir neekonomiškai. Galėčiau krūva tokio elgesio pavyzdžių pateikt, bet tai jau būtų visai kita tema. Lietuvoje mažai kas naudojasi VT, nes Lietuvoje bet koks socialistinis visuomenės elgsenos formavimo būdas yra vadinamas sovietizmu ir į jį žiūrima labai priešiškai (trauma).
                Beveik visur tai yra pagrindas, bet ne Vilniuje? Problema ta, kad "bausti" žmonių, kaip tu siūlai, su VT neišeina. Žmonės tiesiog renkasi alternatyvas t.y. privatų auto.

                Comment


                  Parašė John Rodyti pranešimą

                  Beveik visur tai yra pagrindas, bet ne Vilniuje? Problema ta, kad "bausti" žmonių, kaip tu siūlai, su VT neišeina. Žmonės tiesiog renkasi alternatyvas t.y. privatų auto.
                  Uždraust asmeninį transportą ir važiuos visi tokiu VT kokį duosim. Ir dar padėkos.

                  Comment


                    Parašė ifl Rodyti pranešimą

                    Žmonių "kultūrinis išlepimas" (problemos ir neaiškumai) ir kapitalistinės individualistinės vartotojiškos kultūros suformuotas asocialumas nėra pagrindas elgtis neefektyviai ir neekonomiškai. Galėčiau krūva tokio elgesio pavyzdžių pateikt, bet tai jau būtų visai kita tema. Lietuvoje mažai kas naudojasi VT, nes Lietuvoje bet koks socialistinis visuomenės elgsenos formavimo būdas yra vadinamas sovietizmu ir į jį žiūrima labai priešiškai (trauma).
                    VT tarnauja žmonėms ar žmonės tarnauja VT? Iš principo tas pats klausimas kaip ir su kitom visuomeninėm paslaugom.

                    Comment


                      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                      VT tarnauja žmonėms ar žmonės tarnauja VT? Iš principo tas pats klausimas kaip ir su kitom visuomeninėm paslaugom.
                      Jūs matote tik 2 tarpusavyje saveikaujančius agentus, kai iš tikro yra trečias - external costs, ant kurio visi "dėję" jau kelis šimtus metų. Žmonės tarnauja VT, kuris tarnauja tų pačių žmonių išlikimui, kuris yra svarbesnis tikslas nei jaučiuosi nejaukiai arba su vargetomis nevažiuosiu.

                      Comment


                        Parašė ifl Rodyti pranešimą

                        Žmonių "kultūrinis išlepimas" (problemos ir neaiškumai) ir kapitalistinės individualistinės vartotojiškos kultūros suformuotas asocialumas
                        Keista, kad nepaminėjai žydiškojo sionizmo.
                        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                        Comment


                          Parašė Tomas Rodyti pranešimą

                          Keista, kad nepaminėjai žydiškojo sionizmo.
                          Žydiškasis sionizmas yra Gazos problema, o ne čia. Žydai, kaip bebūtų, yra daug labiau sociali bendruomenė nei lietuviai.

                          Comment


                            Parašė ifl Rodyti pranešimą

                            Jūs matote tik 2 tarpusavyje saveikaujančius agentus, kai iš tikro yra trečias - external costs, ant kurio visi "dėję" jau kelis šimtus metų. Žmonės tarnauja VT, kuris tarnauja tų pačių žmonių išlikimui, kuris yra svarbesnis tikslas nei jaučiuosi nejaukiai arba su vargetomis nevažiuosiu.
                            Jei nori žmones sukišti į jiems netarnaujantį VT - teks ribot alternatyvas. O ne verkti kaip čia žmonės sąmoningai nevalgo iš šiukšliadėžės kaip sakė vienas korifėjus kitoje temoje.

                            Su tokiu požiūriu gal VT reiktų išvis panaikinti. Mažiau priterš

                            Comment


                              Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                              Jei nori žmones sukišti į jiems netarnaujantį VT - teks ribot alternatyvas. O ne verkti kaip čia žmonės sąmoningai nevalgo iš šiukšliadėžės kaip sakė vienas korifėjus kitoje temoje.

                              Su tokiu požiūriu gal VT reiktų išvis panaikinti. Mažiau priterš
                              Idealiai netarnaujantis VT nėra teisė automobilizuoti miestus external costs perkeliant ant gyventojų ar ateities žmonijos. Gana tokios boomer'ių ekonomikos. Jau dabar turim rezultatus. Žmonės greitai suliptų į VT, jei external costs būtų apmokestinti pagal daromą žalą (10% žmonijos išmeta 49% šiltnamio efektą sukeliančių dujų).

                              Click image for larger version

Name:	figure1.png
Views:	223
Size:	107,3 kB
ID:	2097901
                              Paskutinis taisė ifl; 2023.12.19, 16:14.

                              Comment


                                Parašė ifl Rodyti pranešimą
                                Idealiai netarnaujantis VT nėra teisė automobilizuoti miestus external costs perkeliant ant gyventojų ar ateities žmonijos. Gana tokios boomer'ių ekonomikos. Jau dabar turim rezultatus. Žmonės greitai suliptų į VT, jei external costs būtų apmokestinti pagal daromą žalą (10% žmonijos išmeta 49% šiltnamio efektą sukeliančių dujų).
                                Idealiai netarnaujantis VT kurs didelį spaudimą ieškoti alternatyvų. Ir atitinkamus politinius sprendimus, kurie netrukdytų alternatyvoms. Nebent įvest totalitarinį režimą kuriam nesvarbu visokie rinkimai ir panašios populistinės nesąmonės.

                                Comment


                                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                  Idealiai netarnaujantis VT kurs didelį spaudimą ieškoti alternatyvų. Ir atitinkamus politinius sprendimus, kurie netrukdytų alternatyvoms. Nebent įvest totalitarinį režimą kuriam nesvarbu visokie rinkimai ir panašios populistinės nesąmonės.
                                  Idealiai netarnaujantis VT sąmoningoje visuomenėje kurs spaudimą padaryti jį geresnį, o ne sakyti, velniop viską, važiuoju su SUV'u, mano teisė (teršti)! Kažkada buvo teisė šiukšles ir išmatas išpilti po langais, bet išaugom.

                                  Comment


                                    Parašė ifl Rodyti pranešimą

                                    Idealiai netarnaujantis VT sąmoningoje visuomenėje kurs spaudimą padaryti jį geresnį, o ne sakyti, velniop viską, važiuoju su SUV'u, mano teisė (teršti)! Kažkada buvo teisė šiukšles ir išmatas išpilti po langais, bet išaugom.
                                    Norint taikyti carrot and stick principą, reikia turėti paruoštą morką, o ne tik mojuoti lazda. Kitaip niekas niekur neveikė ir neveiks. Kai VT yra toks šūdinas, koks yra dabar, žmonės juo nesinaudos fair and square.

                                    Comment


                                      Parašė ifl Rodyti pranešimą

                                      Idealiai netarnaujantis VT sąmoningoje visuomenėje kurs spaudimą padaryti jį geresnį, o ne sakyti, velniop viską, važiuoju su SUV'u, mano teisė (teršti)! Kažkada buvo teisė šiukšles ir išmatas išpilti po langais, bet išaugom.
                                      Tiksliau važiuoju su mašina ir kartais pablevyzgoju forumiuke. Ar man reikia eit su šakėm prie Seimo ir maldaut gero VT? Tuo tarpu sukandus dantis naudojantis šūdinu VT vardan Tėvynės? Balsuojant rinkimuose tai irgi viena iš n+k svarbių problemų. O sprendimas yra čia ir dabar, stovi kieme po langu.

                                      Tas pats taikytina visoms kitoms panašioms sritims. Pavyzdžiui valstybinė švietimo sistema yra komoje. Bet dėl to nevaizduoju didvyrio, o naudojuos privačiu sektorium. Nors per kitus Seimo rinkimus valstybinės švietimo sistemos gaivinimas man bus vienas iš prioritetų. Bet dėl to nemetu savo darbo ir neeinu dirbt į mokyklą ar ŠMM.

                                      Comment


                                        Parašė ifl Rodyti pranešimą

                                        Idealiai netarnaujantis VT sąmoningoje visuomenėje kurs spaudimą padaryti jį geresnį, o ne sakyti, velniop viską, važiuoju su SUV'u, mano teisė (teršti)! Kažkada buvo teisė šiukšles ir išmatas išpilti po langais, bet išaugom.
                                        Dar yra variantas visus nenorinčius važiuoti šūdinu VT išprievartauti ir nužudyti, arba nužudyti ir po to išprievartauti. Nežinau, kaip ten su žydais darė tavo mylimi Gazos ruožo gyventojai.
                                        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą

                                          Norint taikyti carrot and stick principą, reikia turėti paruoštą morką, o ne tik mojuoti lazda. Kitaip niekas niekur neveikė ir neveiks. Kai VT yra toks šūdinas, koks yra dabar, žmonės juo nesinaudos fair and square.
                                          Man rodos prelegantas labiau taiko lazdos ir šūdo kibiro principą. Kai tikimasi, kad visuomenė vienu metu ir valgys iš kibiro, ir pati plaksis ta lazda save.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X