Visos vaikiškos ligos jau seniai išgydytos... O be to teko skaityti, kad berods gaminama pagal principą - priduodi seną, primoki ir gauni naują (tiksliau praėjusį gilią modernizaciją pakeičiant kėbulą ir atkapitalinant kitus mazgus, o reikalui esant ir naujus sumontuojant). Taip kad apsimoka ir vežėjams, ir gamintojams. Nes visokie Bogdanai ir vietinės gamybos mikrobai ne ką ilgiau laiko...
Manau, jog pats metas į gatves išleisti diližanus: visos vaikiškos ligos jau išgydytos, o ir vietinės gamybos mikrobai ne ką ilgiau laiko
Taigi čia''peršingas''tokia pravardę autobusas turėjo.Buvo jų ir su dyzeliniais varikliais,jei neklystu kamaz variklis ratus suko.
Buvo, buvo. Na koks variklis ratus suko, negaliu pasakyti, bet vienas is paskutiniuju LAZ telsiuos buvo su dyzeliniu motoru. Dar vairuotojo idomumo delei paklausiau (pazystamas buvo), koks cia variklis, to autobuso, pasake dyzelinis... Bet sakau, LAZ taigi ant benzino. Taigi po Sajungos zlugimo pradejo montuoti dyzelinius.
Dyzelinius variklius pradėjo montuoti jau po Sąjungos žlugimo. Lietuvos AP tokių autobusų jau negavo, nebent pas kokį privatininką vėliau atsirado.
Kaip tai "negavo"? O Laz-4202 ir jo modifikacijos? Dizainas jų buvo tragiškas, didmiesčiai jų "neimdavo", mažieji "negaudavo". Gaudavo "pramoniniai" - Alytus, Marijampolė, Tauragė, Ukmergė, N. Akmenė, Jonava arba kurortus aptarnaujantys - Prienai, Kretinga. Pastarajam mieste dar prieš keletą metų dar buvo "gyvų", kol nepakeitė juos Klaipėdos "Karosomis". Dar buvo du egzemplioriai minkštomis sėdynėmis - vienas Biržų AP, kitas Telšių AP. Pirmasis atrodė kaip "perdirbinys" iš paparasto, o "telšiškis" - kaip tikras "turistas".
Ukmergės AP turėjo du LAZ 4202 su KAMAZ varikliais, šiandien buvau svečiuose pas parko direktorių, pažadėjo paieškoti foto nuotraukų. Gaila kad neišsaugoti archyvai sovietmeciu turėtų mašinų.
Valstybinis numeris: ZVA 456
Markė : LAZ
Modelis: 699
Spalva: BALTA
Pirmosios registracijos arba pagaminimo metai: 1988
Kategorija, klasė: M3--- (Autobusas virš 5t. (Nenustatyta))
Būsena: Išregistruota
Valstybinis numeris ZVA457
Markė LAZ
Modelis 699
Spalva BALTA RAUDONA
Pirmosios registracijos arba pagaminimo metai 1989
Valstybinis numeris ZVA458
Markė LAZ
Modelis 699
Spalva BALTA SU RAUDONA
Pirmosios registracijos arba pagaminimo metai 1988
Gal kas turit daugiau domenų ?
(P.s mano informacija iš Regitra.lt)
Įtariu, kad visi šie autobusai priklausė įmonei, kuri sovietmečiu vadinosi "Inturistas" ar pan. Atsivėrus sienai į vakarus, šiems autobusams pirmiausia buvo užkabinti "lietuviški" numeriai, dažniausiai prasidėję ZVA, ZVB, ZVC raidėmis. Paskui, matyt, juos ėmė keisti naujesniais autobusais, ir LAZ'ai atsidurdavo periferiniuose autobusų parkuose. Pavyzdžiui ZVA456 (gamyklinis numeris 17929) dar spėjo pasivažinėti su Biržų AP emblema (GN17). Panašus buvo 12 ZVA621 (gamyklinis 19255). Įtariu iš ten galėjo būti Anykščių AP 109 ZVB673 (22624), 110 ZVA300 (22613), 111 ZVB671 (23801), Šilalės AP 17 ZVA320, Kelmės AP 232 ZVA360, Kupiškio AP ZVC276. Manau, "pašaudžius" aplink šiuos VN Regitroje, galima rasti ir dar daugiau.
Įtariu, kad visi šie autobusai priklausė įmonei, kuri sovietmečiu vadinosi "Inturistas" ar pan. Atsivėrus sienai į vakarus, šiems autobusams pirmiausia buvo užkabinti "lietuviški" numeriai, dažniausiai prasidėję ZVA, ZVB, ZVC raidėmis. Paskui, matyt, juos ėmė keisti naujesniais autobusais, ir LAZ'ai atsidurdavo periferiniuose autobusų parkuose. Pavyzdžiui ZVA456 (gamyklinis numeris 17929) dar spėjo pasivažinėti su Biržų AP emblema (GN17). Panašus buvo 12 ZVA621 (gamyklinis 19255). Įtariu iš ten galėjo būti Anykščių AP 109 ZVB673 (22624), 110 ZVA300 (22613), 111 ZVB671 (23801), Šilalės AP 17 ZVA320, Kelmės AP 232 ZVA360, Kupiškio AP ZVC276. Manau, "pašaudžius" aplink šiuos VN Regitroje, galima rasti ir dar daugiau.
Radau daugiau, bet nedėjau, nes ir taip aišku Didini skaičių pvz: 456,457,458,459...
Pirmoje nuotraukoje pirmas autobusas LAZ 695B g.n. 109 v.n. 42-07лиг AP gavo 1962m. Antras LAZ 695E g.n. 184 v.n. 42-27лид AP gavo 1964m. Antroje nuotraukoje LAZ 695B g.n. 34 v.n. 44-53лиг AP gavo 1963m.
Comment