Parašė John
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus tramvajus
Collapse
X
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąPastebėjau dar, kad komentaruose atsiranda daugiau supratimo, kas yra tramvajus, kas yra Light Rail, kas yra Light Metro ir kuo jie skiriasi (nors griežtų apibrėžimų nėra). Atsiranda vis daugiau ir pranešimų, iš kurių pats sužinau nemažai informacijos. Tai smagu, kad vis daugiau žmonių domisi bėginėmis sistemomis. Dėl pavadinimų - vis tik 'tramvajus' yra dažniau asocijuojamas su senomis, lėtomis sistemomis. Dėl to man šitos temos pavadinimas nelabai patinka - aš vis tik manau, kad Vilniuje realiausia yra kažkas, ką vadintume Light Rail (nors Light Metro būtų iš viso super). Vilniaus Light Rail sistemai galėtume sugalvoti ir kokį labai kietą trumpinį. Na, kaip pvz. kaip Docklands Light Rail Londone visų yra vadinamas tiesiog DLR.
Lengvasis geležinkelis arba miesto geležinkelis (letbane, Stadtbahn) gali paprastam žmOgui lygiai taip pat blogai asocijuotis, nes geležinkelis tai būtinai triukšmingas, brangus, atskiriantis ir atstumiantis, su smirdančiais pabėgiais, prikapsėjusiu tepalu. Paprastas žmOgus sakys: kur tai matyta, kad XXI a. tiestume per miestą geležinkelį?
Lengvasis metro – blogai, nes metro asocijuojasi su naujaisiais vasiukais – per brangu, afera
Tramvajus – tai barškantis Daugpilio ar Rygos sukleręs tramvajus, išleidžiantis žmones vidury gatvės – tipinis 40+ amžiaus žmogus tik tokį tramvajų yra užfiksavęs ir įsiminęs (komentaruose nuolatos kas nors įgarsina šitą vaizdinį).
Esmė ta, kad kai kurios šalys praėjo tramvajaus evoliuciją iš to barškančio tranto iki modernaus tramvajaus – pirmiausia Prancūzija su Vokietija, paskui kitos. O kai kuriose šalyse taip ir liko 50+ m. senumo technologijų ir koncepcijos tramvajus. Lietuvoje vyrauja būtent toks vaizdinys.
Zuokas buvo pavadinęs berods moderniuoju tramvajumi. Aš sakyčiau, geriausia būtų greitasis tramvajus, bet tai būtų pavadinimas viešajai erdvei. Žmonės vadintų tiesiog tramvajumi. O tie trumpiniai tai tiesiog išsidirbinėjimas su pertekline informacija. Pvz., pavadinime nėra tikslo būti žodžiui „Vilniaus“.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 1 patinka
Comment
-
Klausykit, iš anksto atsiprašau jei jau tai buvo atsakyta (labai mažai nusimanau apie bėgines sistemas), bet man kilo klausimas.
Ar privatus kapitalas būtų suinteresuotas finansuoti bent dalimi nutiesimą? Gal visai jiems apsimokėtų jei keleivių srautai būtų gan dideli? Klausiu, nes galvoju iš kur pinigų paimti. Mačiau, kad bent dalį ES finansuoja, tad galvoju jei kokį trečdalį sumestų ES, trečdalį privatus ir miestui liktų tarkime trečdalis, tuomet miesto biudžetui vietoje kokių 250 milijonų liktų palei kokia 80 milijonų. Aš tokiu atveju būčiau labai už tokį savivaldybės lėšų panaudojimą ir bėginio tiesimą. Galbūt galimas finansasvimas iš dar kažkur?
250 milijonų imu kaip kainos orientyrą trasos nuo maždaug M Lietuvio g iki stoties nutiesimo. Esu atviras pataisymui jei klystu dėl galimos sąmatos tokiai linijai (kaip suprantu ši linija labiausiai reikalainga?).
Comment
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąKlausykit, iš anksto atsiprašau jei jau tai buvo atsakyta (labai mažai nusimanau apie bėgines sistemas), bet man kilo klausimas.
Ar privatus kapitalas būtų suinteresuotas finansuoti bent dalimi nutiesimą? Gal visai jiems apsimokėtų jei keleivių srautai būtų gan dideli? Klausiu, nes galvoju iš kur pinigų paimti. Mačiau, kad bent dalį ES finansuoja, tad galvoju jei kokį trečdalį sumestų ES, trečdalį privatus ir miestui liktų tarkime trečdalis, tuomet miesto biudžetui vietoje kokių 250 milijonų liktų palei kokia 80 milijonų. Aš tokiu atveju būčiau labai už tokį savivaldybės lėšų panaudojimą ir bėginio tiesimą. Galbūt galimas finansasvimas iš dar kažkur?
250 milijonų imu kaip kainos orientyrą trasos nuo maždaug M Lietuvio g iki stoties nutiesimo. Esu atviras pataisymui jei klystu dėl galimos sąmatos tokiai linijai (kaip suprantu ši linija labiausiai reikalainga?).
Tramvajui nera jokiu finansiniu kliuciu, ES tikrai finansuotu ne kokius varganus 30 proc, o maziausiai 50, jei pasistengtume parengti projekta siam 2021-2027 finansavimo laikotarpiui, tai tiketinas ir 75 ar net 85 proc finansavimas. Pvz Rygos Skanstes tramvajaus linija 2023 gavo 70 mln. eur finansavima is 97 mln reikalingu projektui, nes tai yra prioritetine ES finansavimo sritis. Ir kas sako, kad tuomet kazkoks kitas projektas negaus lesu, pasakysiu tik tiek kad is praeito finansavimo laikotarpio Lietuva neisnaudojo ne vieno simto milijonu eur, kurie tiesiog gryzo i ES biudzeta, nes tiesiog nebuvo tiek kokybisku projektu.
- 12 patinka
Comment
-
Parašė abruo Rodyti pranešimąGalima kokį naują pavadinimą sugalvoti, duoti kalbininkams pasireikšti. Koks nors greitvežis ar dar kas nors. Būtų įdomu
Comment
-
Parašė abruo Rodyti pranešimąGalima kokį naują pavadinimą sugalvoti, duoti kalbininkams pasireikšti. Koks nors greitvežis ar dar kas nors. Būtų įdomu
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Litch Rodyti pranešimąTramvajui nera jokiu finansiniu kliuciu, ES tikrai finansuotu ne kokius varganus 30 proc, o maziausiai 50, jei pasistengtume parengti projekta siam 2021-2027 finansavimo laikotarpiui, tai tiketinas ir 75 ar net 85 proc finansavimas. ... is praeito finansavimo laikotarpio Lietuva neisnaudojo ne vieno simto milijonu eur, kurie tiesiog gryzo i ES biudzeta, nes tiesiog nebuvo tiek kokybisku projektu.
Comment
-
Parašė Litch Rodyti pranešimą
Tramvajui nera jokiu finansiniu kliuciu, ES tikrai finansuotu ne kokius varganus 30 proc, o maziausiai 50, jei pasistengtume parengti projekta siam 2021-2027 finansavimo laikotarpiui, tai tiketinas ir 75 ar net 85 proc finansavimas. Pvz Rygos Skanstes tramvajaus linija 2023 gavo 70 mln. eur finansavima is 97 mln reikalingu projektui, nes tai yra prioritetine ES finansavimo sritis. Ir kas sako, kad tuomet kazkoks kitas projektas negaus lesu, pasakysiu tik tiek kad is praeito finansavimo laikotarpio Lietuva neisnaudojo ne vieno simto milijonu eur, kurie tiesiog gryzo i ES biudzeta, nes tiesiog nebuvo tiek kokybisku projektu.
Comment
-
Parašė Litch Rodyti pranešimą
Tramvajui nera jokiu finansiniu kliuciu, ES tikrai finansuotu ne kokius varganus 30 proc, o maziausiai 50, jei pasistengtume parengti projekta siam 2021-2027 finansavimo laikotarpiui, tai tiketinas ir 75 ar net 85 proc finansavimas. Pvz Rygos Skanstes tramvajaus linija 2023 gavo 70 mln. eur finansavima is 97 mln reikalingu projektui, nes tai yra prioritetine ES finansavimo sritis. Ir kas sako, kad tuomet kazkoks kitas projektas negaus lesu, pasakysiu tik tiek kad is praeito finansavimo laikotarpio Lietuva neisnaudojo ne vieno simto milijonu eur, kurie tiesiog gryzo i ES biudzeta, nes tiesiog nebuvo tiek kokybisku projektu.
Jei kada išgirsiu frazę ,,nėra pinigų'' - nesakysiu kokias mintis pradėsiu galvoje gvildenti : ).
Comment
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąČia dar gražiau... Vau... Man trūksta žodžių.
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Na jau lietuviai tai tikrai nesižemins ir su ištiesta ranka prašyti neis.
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąP. Karolis Žukauskas gerb. Albiną mandagiai pasiuntė.
Comment
-
Parašė alga Rodyti pranešimąIr į esminius klausimus apie tramvajų podkaste Šimašius atsakė.
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
Gal galite įkelti timetagus? Tingisi žiūrėti visą valandos trukmės video
- 1 patinka
Comment
-
Jei kam reikia santraukos tai Šimašius:
1. Demonstravo visišką nesigaudymą transporto sistemose sakydamas, kad:- 'tramvajus turi pilną prioritetą prieš viską' - taip nėra - pilna tramvajų sistemų, kurios neturi pilno prioriteto ir kur tramvajai stoja sankryžose, pilnas prioritetas nėra tramvajų sistemų išskirtinis bruožas, net jei ir pilną prioritetą turinčių sistemų ir yra
- 'dabar tendencijos yra diegti BRT sistemas ir metrobusus' - tokių tendencjių nėra, tramvajus yra kur kas populiaresnė nauja transporto priemonė nei BRT, tikslius pavyzdžius galima rasti Albino Žvejo pranešime
- 'tramvajui reikia labai daug vietos' - tramvajaus linijos užima mažiau vietos nei A juostos
- 'tramvajus įneša dezorganizacijos į eismo sistemą' - whut?
- metrobusai su davikliais ant kelio gali būti autonominiai ir yra kažkas, apie ką verta kalbėti - taip tiesiog nėra, tas reikalas yra eksperimentinis ir, praktiškai, niekur nenaudojamas
3. (Greičiausiai) melavo, kad yra kalbėjęsis su miestų, turinčių tramvajų sistemas, atstovais, kurie jam neva teigė, kad tramvajaus nuo nulio nestatytų. Jei taip tikrai būtų buvę, Šimašius tikrai būtų paminėjęs tiksliai, kurių miestų atstovai ir kokias pozicijas miesto struktūrose užimantys taip jam sakė. Būčiau pasiruošęs lažintis, kad tai yra vafliai.
Apgailėtina.
- 10 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąJei kam reikia santraukos tai Šimašius:[*]'tramvajus turi pilną prioritetą prieš viską' -[*]'dabar tendencijos yra diegti BRT sistemas ir metrobusus' -[*]'tramvajui reikia labai daug vietos' -[*]'tramvajus įneša dezorganizacijos į eismo sistemą' -
- 4 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąJei kam reikia santraukos tai Šimašius:
1. Demonstravo visišką nesigaudymą transporto sistemose sakydamas, kad:- 'tramvajus turi pilną prioritetą prieš viską' - taip nėra - pilna tramvajų sistemų, kurios neturi pilno prioriteto ir kur tramvajai stoja sankryžose, pilnas prioritetas nėra tramvajų sistemų išskirtinis bruožas, net jei ir pilną prioritetą turinčių sistemų ir yra
- 'dabar tendencijos yra diegti BRT sistemas ir metrobusus' - tokių tendencjių nėra, tramvajus yra kur kas populiaresnė nauja transporto priemonė nei BRT, tikslius pavyzdžius galima rasti Albino Žvejo pranešime
- 'tramvajui reikia labai daug vietos' - tramvajaus linijos užima mažiau vietos nei A juostos
- 'tramvajus įneša dezorganizacijos į eismo sistemą' - whut?
- metrobusai su davikliais ant kelio gali būti autonominiai ir yra kažkas, apie ką verta kalbėti - taip tiesiog nėra, tas reikalas yra eksperimentinis ir, praktiškai, niekur nenaudojamas
3. (Greičiausiai) melavo, kad yra kalbėjęsis su miestų, turinčių tramvajų sistemas, atstovais, kurie jam neva teigė, kad tramvajaus nuo nulio nestatytų. Jei taip tikrai būtų buvę, Šimašius tikrai būtų paminėjęs tiksliai, kurių miestų atstovai ir kokias pozicijas miesto struktūrose užimantys taip jam sakė. Būčiau pasiruošęs lažintis, kad tai yra vafliai.
Apgailėtina.
- 1 patinka
Comment
Comment