Parašė Creatium
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus tramvajus
Collapse
X
-
Šeškinės įkalne berods tramvajaus neplanavo. Pagrindinės kryptys lieka Stotis-Santariškės, Konstitucijos pr.-Narbuto g. ir Laisvės pr.
Tik metro sajūdis po Šeškinės kalnu norėjo iškasti metro. Būtų buvęs brangokas malonumas. Tačiau tramvajui reiktų peržiūrėti G.V. g.-Ukmergės g. sankryžą. Nu noris geriausio rezultato už mažesnę kainą, bet ir ne š.
Comment
-
San Franciską ir aš prisiminiau dėl stačių įkalnių, bet ten nebūna minusinės temperatūros. Vilniuje kitaip. Kita vertus, jeigu statyti, kaip sovietmečiu suprojektuota – kaip praktika rodo, viskas turi veikti, o Narbute ir planuoti atviri bėgiai.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąTai suprantu, kad problemų nebūtų padaryt tiesiog tradicinį tramvajų tomis kryptimis. Ačiū.
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimąSan Franciską ir aš prisiminiau dėl stačių įkalnių, bet ten nebūna minusinės temperatūros. Vilniuje kitaip. Kita vertus, jeigu statyti, kaip sovietmečiu suprojektuota – kaip praktika rodo, viskas turi veikti, o Narbute ir planuoti atviri bėgiai.
- 1 patinka
Comment
-
Stačiausiomis įkalnėmis važiuojančias bėginės sistemas galima rasti čia:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...esion_railways
Sąraše galima rasti pvz. Gmunden Tramway Austrijoje, kuris važiuoja 9,6% įkalne, t.y. įkalne gerokai didesne nei bet kas, kas yra Vilniuje. Temperatūros tose vietose irgi nukrenta žemiau 0 žiemos metu ir problemų jam nesudaro.
Comment
-
Man atrodo paviršutiniškos tos tramvajus ar metro* diskusijos. Kalbat apie teorinius panašumus ir puikiausias kiekvienos savybes, VISGI konkrečios transporto rūšies pasirinkimas priklauso nuo:
1. Miesto geografija ir geologija
Upė ir kalvos, visokie smėliai ir žvyrai, tvirtų uolienų nelabai rasime. Kalvų buvimo gal nesureikšminčiau, tiek, kad extra pinigų prašosi bet koks lipimas į kalvą (pvz. Ukmergės g. kalnelis ar Narbuto g. - jau yra užstatymas, kurį reikia apeiti), ir extra pinigų prašys bet koks upės kirtimas. Teoriškai pro sovietinio baroko rajonus be didesnių problemų galima būtų daryti Skytrain variantą (žr. Vankuverį), ir turbūt tas būtų pigiau nei kasti atviruoju būdu (nes reiktų perkelinėti visas pakeliui komunikacijas). Visgi nei skytrain, nei atvirasis kasimas iš esmės neįmanomas centre - kastis po Nerimi, kaip čia jau kažkas minėjo, yra didelė nesąmonė. Net ir uždaruoju po senamiesčiu nepriklausomai kas bus įkišta į tunelį - metro ar tramvajus - žiauriai brangus ir rizikingas veiksmas + uždarasis vyksta giliai, kas reiškia extra laiką keleiviui iškilti iš požemio + didesni eksploatacijos kaštai.
2. Miesto užstatymas ir traukos centrai
Šaunuolis liootas, pasistengė sudėlioti kokį tais maršrutų tinklą, nes labai trūksta bendro vaizdo, kaip galėtų atrodyti išbaigtas tinklas.
Mano požiūriu greitieji 1G, 2G, 3G, 4G, 5G + T2, T7, A53, ir dar T12 (kabina Panerius ir Žirmūnus) + kažkas Šiaurinėje g. iš esmės sudarytų puikias tramvajaus arterines linijas. Turbūt ateičiai reikėtų galvoti ką daryti su Pavilnio ir Naujosios Vilnios kryptimi, nes kas kad suburbija, bet jai reikia kažkokio padoresnio susisiekimo [kažkaip panaudoti geležinkelį?].
Bet kaip dėl metro: kosmonautų metrosąjūdis siūlė trasą ties vakariniu aplinkeliu, stotelė "Jeruzalė" buvo ties žvalgų g., ir daug kito grybo - dauguma trasų. Logiška ir rentabili būtų atkarpa nuo perkūnkiemio iki stoties, viskas. Ar kas nors yra pasiūlęs kokį aiškesnį ir padoresnį variantą, kaip tas idealus metro atrodytų pagal miesto kontūrus, traukos centrus, ir kur realiai įmanoma pakišti po žeme/virš žemės?
3. Tikslas ko siekiama - didesnio prieinamumo ar didesnio greičio
Vienodai bet kokiai rūšiai principas tas pats: daugiau stotelių - mažiau greičio. Daugiau stotelių reiškia, kad platesnis keleivių ratas pasinaudos, visgi dažnas stabčiojimas atima daug trasos įveikimo laiko (mažėja eksploatacinis greitis).
Plius jei mažai stotelių turės "greitasis" tramvajus arba metro, tai greičiausiai reiks maršrutų, kurie kompensuotų praleistas stoteles. Taigi kokybiniu atžvilgiu praloštų daugiausiai miesto vidurinės zonos gyventojai, laimėtų greičio tie, kurie yra periferijoje. Tik ar periferijos mylėtojai to nori? Ir kai gerai pagalvoju, tai noras statyti didžiulius P+R kažkur maršruto gale eilinį kartą primena, kad subsidijuojama suburbija ir miesto plėtra toliaus vyks nekontroliuojamai už miesto ribų.
Jei būtų metro - būtų didelis tarpstotis (stotelės kas 500 m kainuotų beprotiškus pinigus), kas reiškia didelį greitį, bet labai mažą aprėpties lauką. Vat kas nors nupaišykit metro linijas, ir nuo kiekvienos stotelės nupieškit realią 5-10 min zoną** (ir dar wheelchair accesible), kur galima kelionės tikslą pasiekti pėsčiomis. Turbūt paaiškės, kad didelis tarpstotis ir kelios 5-10 min pasiekimo zonos atrodys tiesiog juokingai linijų žemėlapyje. "Greitasis" tramvajus rizikuoja su tuo pačiu, nebent tinklas būtų tankesnis ir padengtų lopinėlius.
Šioje vietoje rinkčiausi Vilniui būtent "lėtąjį" tramvajų vien dėl prieinamumo: dauguma tarybinio baroko pasiekiama tik kirtus plačius bulvarus/prospektus, o jų kirtimas nėra savivaldybės prioritetas, nes "pėstieji eidami per perėjas stabdo eismą", "leiskim maaaašinom judėti". Tik lėtajam tramavajui reikėtų nusistatyti standartą, kad nebūtų visiškai lėtas (tarkim stotelių standartas kas 400 m), ir kad būtų kaip įmanoma labiau atskirtas nuo bendro eismo.
4. Realios finansavimo galimybės su galimybe plėtrai.
Jei turim fiksuotą sumą, tai metro kilometrais nutiestume mažiausiai, atitinkamai tinklas būtų labai nedidelis ir poveikis miestui būtų mažas. Tramvajus vienoks ar kitoks prašytų pinigų panašiai. O tai kad čia jau suplanavom, tai kas čia iš savo kišenės finansuoja? Savivaldybė dar bus mirusi kurį laiką VT srityje, nebent sukuriame kitų metų savivaldos rinkimams savo dream team ir laimime rinkimus.
Bet ok, tarkim iš kažkur babkių nukrito ar biudžete pagaliau atsirado VT prioritetas - tai jei galiu turėti rankoje dabar paprastesnį tramvajaus variantą rankoje, tai geriau nei metro briedį girioje
Ir dar akmuo į tramvajų turinčios Rygos daržą: daugybė rajonų, kurie turi didelį keleivių potencialą, tramvajaus neturi, o kai kur, kur buvo tarybinės gamyklos, yra tramvajaus linijos, ir vežioja orą. Kur link lenkiu? Su laiku reikalinga maršrutų tinklo peržiūra ir atitinkmai demontavimas ir plėtra. O šiaip saugu ir logiška pirminiame variante investuoti tik ten, kur būsime garantuoti rezultatu.
Tiek sapalionių.
*Metro apibrėžiu kaip visiškai nuo automobilių eismo atskirtą transporto rūšį. Tramvajus mano supratime kertasi ar su automobilių, ar pėsčiųjų/dviračių judėjimu, ir tramvajų dalinu į "greitojo" ir "lėtojo" kategorijas - skirtumą apibrėžiu tiek atskyrimo nuo bendro eismo laipsnio skirtumu, tiek tarpstočio skirtumais.
** 5-10 min eiti iki VT šiaip yra labai ribinis sprendimas, nes išlipus iš VT dar reiks nueit iki galutinio taško lygiai taip pat kažkiek laiko. Palyginimui, lengvasis automobilis pasiekiamas 1-2 min atstumu išėjus iš namų, priparkuoti kažkur nuvykus gal irgi kelios extra minutės. Kas konkurencingesnis kaip ir aišku
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Rijikas Rodyti pranešimą5-10 min eiti iki VT šiaip yra labai ribinis sprendimas, nes išlipus iš VT dar reiks nueit iki galutinio taško lygiai taip pat kažkiek laiko. Palyginimui, lengvasis automobilis pasiekiamas 1-2 min atstumu išėjus iš namų, priparkuoti kažkur nuvykus gal irgi kelios extra minutės. Kas konkurencingesnis kaip ir aišku
- 3 patinka
Comment
-
Kazkoks ziaurus svaigimas kai elementariu A juostu nera, bei autobusu su batarejom, bei trulai susene. Pigiau butu pietineje vilniaus dali esamuose begiuose padaryt nebloga begine sistema... bet reikia praplaut zaliuosius eu euriukus."I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace." —Washington, D.C. June 18, 2002
- George W. Bush President of the USA
- 1 patinka
Comment
-
Parašė DeSadas Rodyti pranešimąKazkoks ziaurus svaigimas kai elementariu A juostu nera, bei autobusu su batarejom, bei trulai susene. Pigiau butu pietineje vilniaus dali esamuose begiuose padaryt nebloga begine sistema... bet reikia praplaut zaliuosius eu euriukus.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
VFR 7-8 dešimtmetyje daug kur buvo svarstoma, ar tuneliuose reikia metro, ar tramvajaus. Turiu to laikmečio knygą apie metropolitenus, tai tenai rašoma, kad gabarito skirtumas ir aitinkamai kainos skirtumas – nereikšmingas. Ten yra ir brėžiniai, matmenys, dabar tingiu ieškoti, gal kada nors įkelsiu foto.
Beje, pirmieji tunelį įrengt norėjo dar CARAI, kada planavo Vilniuje tramvajų 1910-1914 m. Nuo stoties iki Rotušės a. ir galbūt po Pilies gatve.
Parašė taccido Rodyti pranešimąBet jeigu jau diegiama nuo nulio, tai tada pigiau turėti vieną sistemą, o ne dvi atskiras sistemas – tramvajaus ir metro. Greitasis tramvajus gali pervežti nemažai žmonių, abejoju, ar Vilnius taip greitai pasieks pajėgumų „lubas“.
Parašė taccido Rodyti pranešimąO iš esmės taip – greitasis tramvajus yra lanksčiausias ir Vilniui patogiausias variantas.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Kažkokie vafliai iš serijos 'viskas išvogta'. A juostos ir autobusai 'su batarejom' (sic) yra reikalavimas tramo linijoms? Kuriam pasaulyje?"I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace." —Washington, D.C. June 18, 2002
- George W. Bush President of the USA
- 1 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Kažkokie vafliai iš serijos 'viskas išvogta'. A juostos ir autobusai 'su batarejom' (sic) yra reikalavimas tramo linijoms? Kuriam pasaulyje?
Manau, kad Vilnius, prisidedant ES, GALĖTŲ įsirengt tramvajus, metro (geriausia abu, priklausomai nuo miesto rajono).
Pažiūrėjau Niurnbergo (500 tūkst. mieste + 3 priemiesčiai su iš viso 250 tūkst.; trečdalio Lietuvos plote aplink miestą - 3 mln.) VT skaičius.
Metro (3 linijos, 49 stotys; stato toliau) daily ridership ~400 000, autobusai ir tramvajai (6 linijos) po ~100 000. Dar turi S-bahno geležinkelį į priemiesčius su mažai keleivių. Palyginimui, Vilniuje prieš pandemiją buvo ~600k, prieš 15 m. – 850k.
KAŽKĄ TOKIO, pačiu IDEALIU variantu, galėtų kada nros turėti ir Vilnius. Tik to trūksta iki tobulumo tai irgi kokių 3 metro linijų ir 6 tramvajaus linijų; vietoj busų galim palikti laidinius ir autonominius trolikus ir GO fully electrified). Įmanoma iki 2050 m.? Su dirbančia valdžia, turinčia planą – būtų įmanoma.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimąSan Franciską ir aš prisiminiau dėl stačių įkalnių, bet ten nebūna minusinės temperatūros. Vilniuje kitaip. Kita vertus, jeigu statyti, kaip sovietmečiu suprojektuota – kaip praktika rodo, viskas turi veikti, o Narbute ir planuoti atviri bėgiai.
Žr. žemyn. Tramvajui toks GRADIENTAS per status.
Comment
-
Parašė Shernas Rodyti pranešimąSvajukų tramvalionėse pasigendu YPATINGAI Vilniaus mieste svarbių Tautos Namų ant Tauro kalno ir Nacionalinio stadiono Šeškinėje stotelių ...
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąŠeškinės įkalne berods tramvajaus neplanavo. Pagrindinės kryptys lieka Stotis-Santariškės, Konstitucijos pr.-Narbuto g. ir Laisvės pr.
Tik metro sajūdis po Šeškinės kalnu norėjo iškasti metro. Būtų buvęs brangokas malonumas. Tačiau tramvajui reiktų peržiūrėti G.V. g.-Ukmergės g. sankryžą. Nu noris geriausio rezultato už mažesnę kainą, bet ir ne š.
Parašė DeSadas Rodyti pranešimąKazkoks ziaurus svaigimas kai elementariu A juostu nera, bei autobusu su batarejom, bei trulai susene. Pigiau butu pietineje vilniaus dali esamuose begiuose padaryt nebloga begine sistema... bet reikia praplaut zaliuosius eu euriukus.
- 4 patinka
Comment
Comment