Parašė Obi-Wan Kenobi
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus tramvajus
Collapse
X
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąAr yra dar ES šalių sostinių, kurios neturėtų nei tramvajaus, nei metro?
https://www.urbanrail.net/eu/euromet.htm
Tačiau Ljubljana, skirtingai nei Vilnius, turi puikiai į miesto VT integruotą geležinkelį su vakarų Europos stiliaus stotimis ir dažnais maršrutais.
Žodžiu esame visiški aborigenai VT srity (pagal ES standartus) kad ir iš kurios pusės bežiūrėtume. Dėl to, beje, kalti yra ne tik vietiniai politikai, pataikaujantys automobilistams, bet ir vietiniai VT entuziastai, kurių pasiūlymai dažnai apsiriboja panašiais į bET piRmA reIKe paDAnGAs auToBUSų vuLKaniZUotI.Paskutinis taisė VLR; 2022.07.06, 11:42.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Kas tiksliai, tavo supratimu yra metro?
Tramvajus turi tik #1. Tramvajus ir jo bėgiai užima labai daug ploto mieste ir maišosi kitoms transporto priemonėms. Ir kelionės užima ilgiau nei metro (greitis + atstumas), ypač ilgesnės kelionės.
Paskutinis taisė Taj Mahal; 2022.07.06, 12:55.
Comment
-
Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimą
Traukinys po žeme. O jeigu konkrečiau, tai (1) didelio talpumo transporto priemonė (2) kuri nesimaišo kitoms miesto priemonėms esančioms ant paviršiaus, (3) važiuoja didesniu vidutiniu greičiu ir (4) trumpesniu keliu.
Tramvajus turi tik #1. Tramvajus ir jo bėgiai užima labai daug ploto mieste ir maišosi kitoms transporto priemonėms. Ir kelionės užima ilgiau nei metro (greitis + atstumas), ypač ilgesnės kelionės.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimą
Traukinys po žeme. O jeigu konkrečiau, tai (1) didelio talpumo transporto priemonė (2) kuri nesimaišo kitoms miesto priemonėms esančioms ant paviršiaus, (3) važiuoja didesniu vidutiniu greičiu ir (4) trumpesniu keliu.
Tramvajus turi tik #1. Tramvajus ir jo bėgiai užima labai daug ploto mieste ir maišosi kitoms transporto priemonėms. Ir kelionės užima ilgiau nei metro (greitis + atstumas), ypač ilgesnės kelionės.
Paskutinis taisė John; 2022.07.06, 13:23.
- 7 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Vilniaus tramvajus iš dalies būtų atskiras nuo gatvių eismo. Bet kai kur būtų neišvengiamas ir bendras srautas gatvėse. Tiesiog kasti tunelius (apie estakadas centre negali būti kalbos) po visu centru kainuotų ne vieną milijardą ir to tikrai nebus daroma. Tai, ką tu vadini metro, yra tieisog labai smarkiai per brangu, skirtingai, nei greitasis tramvajus.
Su tramvajumi būtų problemų daugiau Centre, bet ir tai kažkaip įsivaizduoju įmanoma būtų didele dalimi išgrūsti automobilius iš Pylimo gatvės (t.y. gatvės kuri jungtų hub'ą Konstitucijos pr. ir Stotį) ir net nereiktų požeminės linijos. Su šviesoforų sistemomis irgi reikia pasistengti, visokių nesureguliuotų šviesoforų sistemoms kur VT ar pėstieji laukia pora minučių, turi ateiti galas anksčiau ar vėliau. Šviesoforiniam reguliavime aiškiai įvedant hierarchiją, kur pirmas VT, antras pėstysis ir dviratininkas, o toliau visi kiti, plius jokių tuščių sankryžų kur kažkas stovi dėl raudono signalo.
- 3 patinka
Comment
-
Nesu tikras dėl "milijardų" - čia aišku priklauso nuo to, kiek tų tunelių būtų statoma. Pvz. Varšuvos metro 3,2 km. sekciją pasistatė už 225m. Eurų:
https://en.wikipedia.org/wiki/Warsaw...ted_extensions
Ar toks metro būtų realistiška Vilniuje? Turbūt, kad taip ir tai tikrai kainuotų žymiai pigiau ilgalaikėje perspektyvoje nei dabartinis nieko nedarymas. Ar tai reikia daryti? Manau, kad ne, nes lengvasis bėginis transportas yra pakankamas Vilniaus dydžio miestui.
Kaip pavyzdys galėtų būti ilgai apie tradicinį ('heavy rail') metro diskutavusi už Vilnių didesnė Krokuva, kuri nusprendė VT plėtrai eiti lengvojo bėginio transporto ('tramvajaus') keliu. Jų planuojama naujoji 22km. linija (kurie ją vadina 'premetro') bus pilna pirmumo teise važiuojantis tramvajus (ar 'light rail', ar 'premetro', ar 'fast tram', ar kaip tą daiktą bepavadinsi):
https://notesfrompoland.com/2021/06/...h-city-centre/
Straipsnyje yra video su vizualizacijomis, kuriame matosi praktiškai metro lygio servisas (linijoje bus ir 6,6 km. tunelių, t.y. trečdalis linijos bus po žeme). Kad tramvajus ir tuneliai sutaria gerai galima pamatyti ir jau veikiančiame tramvajų tunelyje centrinėje tos pačios Krokuvos stotyje.
Kitas dalykas, kodėl lengvasis bėginis transportas yra gerai, yra jo lankstumas mieste. Pastačius paprastą liniją ant žemės ir surinkus pakankamus srautus po to ją žymiai lengviau pakišti po žeme dėl tramvajų mažesnio apsisukimo spindulio ir tolerancijos įkalnėms/nuokalnėms.
Vilniuje pastatyti 'light rail'/'fast tram' tinklą į šiaurę nuo upės yra absoliučiai idealios sąlygos (plačios gatvės, tankiai apgyvendinti rajonai ir tt.). Senojoje miesto dalyje situacija - prastesnė dėl tankaus užstatymo ir vietos nebuvimo. Kadangi būtent pietinėje upės pusėje yra daugiausia traukos taškų, aš įsivaizduoju, kad dalis linijų ten turės būti pakastos (daugiausia 'cut and cover' principu), jei ne iš karto tai vėlesnėse plėtros stadijose.
- 7 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąKaip pavyzdys galėtų būti ilgai apie tradicinį ('heavy rail') metro diskutavusi už Vilnių didesnė Krokuva, kuri nusprendė VT plėtrai eiti lengvojo bėginio transporto ('tramvajaus') keliu. Jų planuojama naujoji 22km. linija (kurie ją vadina 'premetro') bus pilna pirmumo teise važiuojantis tramvajus (ar 'light rail', ar 'premetro', ar 'fast tram', ar kaip tą daiktą bepavadinsi):
https://notesfrompoland.com/2021/06/...h-city-centre/
Straipsnyje yra video su vizualizacijomis, kuriame matosi praktiškai metro lygio servisas (linijoje bus ir 6,6 km. tunelių, t.y. trečdalis linijos bus po žeme). Kad tramvajus ir tuneliai sutaria gerai galima pamatyti ir jau veikiančiame tramvajų tunelyje centrinėje tos pačios Krokuvos stotyje.
Kitas dalykas, kodėl lengvasis bėginis transportas yra gerai, yra jo lankstumas mieste. Pastačius paprastą liniją ant žemės ir surinkus pakankamus srautus po to ją žymiai lengviau pakišti po žeme dėl tramvajų mažesnio apsisukimo spindulio ir tolerancijos įkalnėms/nuokalnėms.
Vilniuje pastatyti 'light rail'/'fast tram' tinklą į šiaurę nuo upės yra absoliučiai idealios sąlygos (plačios gatvės, tankiai apgyvendinti rajonai ir tt.). Senojoje miesto dalyje situacija - prastesnė dėl tankaus užstatymo ir vietos nebuvimo. Kadangi būtent pietinėje upės pusėje yra daugiausia traukos taškų, aš įsivaizduoju, kad dalis linijų ten turės būti pakastos (daugiausia 'cut and cover' principu), jei ne iš karto tai vėlesnėse plėtros stadijose.
Comment
-
Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą
Visa IRONIJA yra tame, kad tramvajaus tunelio gabaritas yra DIDESNIS nei metro tunelio ir todėl tai kainuoja BRANGIAU. Tokį Š gali daryti tik tie miestai, kurie JAU TURI tramvajaus sistemą su riedmenimis, depais ir kitkuo, tada matyt išsiskaičiuoja kaip PIGESNĖ alternatyva, bet darant viską nuo NULIO, kai gali rinktis, tas, ar anas, yra TIKIMYBĖ, kad metro (su tuneliais, bet gali ir virš žemės varinėti, Pilaitės prospekte kokiam) būtų NET PIGESNIS už požeminį tramvajų. Vadinas, nesirinkti METRO galime tik dėl BAIMĖS ir KOMPLEKSŲ. Čia panašiai kaip kai kurie vyrai prie ypač gražios merginos BIJO prieiti, bendrauti, todėl samoningai renkasi ne tokią gražią, paprastą, dėl savo fobijos. FAKTAS, kad miestas auga ir augs (Vilniaus dalis visų Lietuvos gyventojų 1990 buvo mažiau nei 16%, dabar daugiau nei 20% arba +4% per 30 metų = vidutiniškai +1% kas 7 metus), bus kaip Latvijoje, Estijoje kai trečdalis gyvens sostinėje. Pagal šiandienos demografiją, tas būtų 930 000 gyventojų. Ateityje dėl imigracijos Lietuvos gyventojų skaičius gali netgi DIDĖTI, Vilnius bus MILIJONINIS. Kuris milijoninis Europos miestas neturi metro? Tik Belgradas skurdžioje Serbijoje (trečia-ketvirta nuo galo Europoje po Albanijos, Moldovos ir Bosnijos-Hercegovinos). Tokio lygio liks Vilnius kai bus beveik milijoninis ar milijoninis? Tikėkimes, kad NE.
Comment
-
Gal turite kainas, kad VIRŠŽEMINIS metro ženkliai BRANGESNIS nei tramvajus? Tramvajaus ir metro tunelių kainos dabar neturiu (mačiau seniai), bet tas skaičiuota tiek sovietų Volgograde, Krivi Rihe, tiek vakariečių Briuselyje. Užtenka pažiūrėti į tramvajaus viršų su PANTOGRAFU ir tampa aišku, kad tunelis turi būti aukštesnis. Vilniuje po 20-25 m. reikės ir tramvajaus, ir metro, priklausomai nuo rajono. PILAITĖ-KONSTITUCIJOS gali būti metro (jau yra pilna požeminių perėjų; su išlindimu į PAVIRŠIŲ Pilaitėje), STOTIS-SANTARIŠKĖS užteks tramvajaus, Ukmergės gatve – paaiškės ateityje. 2030 m. Vilniuje gyvens 630-680k (Vilniaus plano prognozės), 2040 matyt viršys 700k, bus arti 750k pačiame mieste. Vilniaus ir Trakų rajonai dar DUOS 100k dienos gyventojų. TIEK PAT gyventojų buvo Stokholme, pradėjus statyti metro (tiksliau jų tebuvo 590 tūkst. ).
Comment
-
Na, tai mes sutinkame turbūt, kad didesnė dalis sistemos turės būti anžeminė. Kasti tunelius Vilniuje, kai jame pilna vietos tarp gatvių, būtų kvailystė - tuneliai yra kasami ten, kur nėra įmanoma kitaip, Vilniaus atveju - tik tarp stoties ir upės, ir tai nevisur. Tokiu atveju, kalbame apie rinkimąsi tarp priemiestinio traukinio su keliais tuneliais centre ir tramvajaus ('light rail') su keliais tuneliais centre (abu galima vadinti 'metro', pavyzdžių - pakanka). Traukinio pliusas būtų greitis ir komfortas. Tramvajaus pliusai būtų arčiau namų/kelionės tikslų esantys maršrutai dėl tramvajaus lankstumo (mažesnio posūkių spindulio, galimybės važiuoti gatvėmis ir mažesnio triukšmo).
Jei reiktų spėti pačiam, kuris variantas būtų pasirinktas rimtos konsultantų kompanijos tarp viršuje siūlomų, spėčiau, kad tai būtų tramvajus (ką jau vieną kartą yra siūliusi Systra). Viena tokio pasirinkimo priežastis būtų ta, kad jį mažiau kur reiktų izoliuoti nuo aplinkos ir kišti į tunelius lyginant su traukiniu, dėl ko jis būtų labai reikšmingai pigesnis vien dėl galimybės naudoti esamus kelius (ir juostas tarp jų) bei mažesnio reikalingo tunelių skaičiaus. Kita priežastis ta, kad pirmą tramvajaus versiją galima padaryti gana lengvai ir tik po to gerinti jo standartą iki "light rail". Tai reikštų galimybę pasistatyti daug kilometrų pusėtino standarto bėginės sistemos greitai ir sąlyginai pigiai, o ją pradėti gerinti vėliau, jau surinkus didelius srautus - su traukiniu toks variantas nėra įmanomas.Paskutinis taisė VLR; 2022.07.06, 17:38.
Comment
-
Tunelis taip pat TURI būti po Konstitucijos pr. ir toliau po Narbuto gatve ir kairiajame Neries krante. Daug kur jei DAUG sankryžų, mažai vietos viršuj, nesąmonė kišti gatvinį transportą (nieko nesikeičia). Metro dar naudingas, kad po žeme galima įrengt prekybos vietų, kioskėlių, parduotuvių kaip Ikiukas (požeminėse perėjose). Taip pat SLĖPTUVĖS karo atveju ir pan. dalykai (gali tikti ir gynybai kaip Azovstal tuneliuose). FAKTAS, kad viso po žeme ir nereikia, taip NĖRA nei Stokholme, nei Londone. Kažkokio kombinuoto varianto, nes Kalvarijų g. metro TIKRAI nereikia, nebent prireiks Ukmergės gatve ir Pilaitės prospektu (bet virš žemės, po žeme - centrinėje miesto dalyje). Tada 2040 m. iš kotedžo šalia Maišiagalos atvykęs žmogus palieka PR aikštelėj ir važiuoja metro iki centro (pavyzdžiui, dvigubai-trigubai labiau mokamas įvažiavimas į centrą nei daugiaaukštė PR aikštelė ir nemokamas bilietas).
Comment
-
Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą
Visa IRONIJA yra tame, kad tramvajaus tunelio gabaritas yra DIDESNIS nei metro tunelio ir todėl tai kainuoja BRANGIAU. Tokį Š gali daryti tik tie miestai, kurie JAU TURI tramvajaus sistemą su riedmenimis, depais ir kitkuo, tada matyt išsiskaičiuoja kaip PIGESNĖ alternatyva, bet darant viską nuo NULIO, kai gali rinktis, tas, ar anas, yra TIKIMYBĖ, kad metro (su tuneliais, bet gali ir virš žemės varinėti, Pilaitės prospekte kokiam) būtų NET PIGESNIS už požeminį tramvajų. Vadinas, nesirinkti METRO galime tik dėl BAIMĖS ir KOMPLEKSŲ. Čia panašiai kaip kai kurie vyrai prie ypač gražios merginos BIJO prieiti, bendrauti, todėl samoningai renkasi ne tokią gražią, paprastą, dėl savo fobijos. FAKTAS, kad miestas auga ir augs (Vilniaus dalis visų Lietuvos gyventojų 1990 buvo mažiau nei 16%, dabar daugiau nei 20% arba +4% per 30 metų = vidutiniškai +1% kas 7 metus), bus kaip Latvijoje, Estijoje kai trečdalis gyvens sostinėje. Pagal šiandienos demografiją, tas būtų 930 000 gyventojų. Ateityje dėl imigracijos Lietuvos gyventojų skaičius gali netgi DIDĖTI, Vilnius bus MILIJONINIS. Kuris milijoninis Europos miestas neturi metro? Tik Belgradas skurdžioje Serbijoje (trečia-ketvirta nuo galo Europoje po Albanijos, Moldovos ir Bosnijos-Hercegovinos). Tokio lygio liks Vilnius kai bus beveik milijoninis ar milijoninis? Tikėkimes, kad NE.
Bet jeigu jau diegiama nuo nulio, tai tada pigiau turėti vieną sistemą, o ne dvi atskiras sistemas – tramvajaus ir metro. Greitasis tramvajus gali pervežti nemažai žmonių, abejoju, ar Vilnius taip greitai pasieks pajėgumų „lubas“.
Bet kokiu atveju – neišvengiamai turi būti išnaudojami esami geležinkeliai priemiestinių traukinių sistemai sukurti. Vilkpėdės ir Vilniaus centrinėje stotyse – patogūs persėdimai į greitąjį bėginį transportą link šiaurinių miesto rajonų.
Parašė VLR Rodyti pranešimąNa, tai mes sutinkame turbūt, kad didesnė dalis sistemos turės būti anžeminė. Kasti tunelius Vilniuje, kai jame pilna vietos tarp gatvių, būtų kvailystė - tuneliai yra kasami ten, kur nėra įmanoma kitaip, Vilniaus atveju - tik tarp stoties ir upės, ir tai nevisur. Tokiu atveju, kalbame apie rinkimąsi tarp priemiestinio traukinio su keliais tuneliais centre ir tramvajaus ('light rail') su keliais tuneliais centre (abu galima vadinti 'metro', pavyzdžių - pakanka). Traukinio pliusas būtų greitis ir komfortas. Tramvajaus pliusai būtų arčiau namų/kelionės tikslų esantys maršrutai dėl tramvajaus lankstumo (mažesnio posūkių spindulio, galimybės važiuoti gatvėmis ir mažesnio triukšmo).
Jei reiktų spėti pačiam, kuris variantas būtų pasirinktas rimtos konsultantų kompanijos tarp viršuje siūlomų, spėčiau, kad tai būtų tramvajus (ką jau vieną kartą yra siūliusi Systra). Viena tokio pasirinkimo priežastis būtų ta, kad jį mažiau kur reiktų izoliuoti nuo aplinkos ir kišti į tunelius lyginant su traukiniu, dėl ko jis būtų labai reikšmingai pigesnis vien dėl galimybės naudoti esamus kelius (ir juostas tarp jų) bei mažesnio reikalingo tunelių skaičiaus. Kita priežastis ta, kad pirmą tramvajaus versiją galima padaryti gana lengvai ir tik po to gerinti jo standartą iki "light rail". Tai reikštų galimybę pasistatyti daug kilometrų pusėtino standarto bėginės sistemos greitai ir sąlyginai pigiai, o ją pradėti gerinti vėliau, jau surinkus didelius srautus - su traukiniu toks variantas nėra įmanomas.
O iš esmės taip – greitasis tramvajus yra lanksčiausias ir Vilniui patogiausias variantas.
Paskutinis taisė taccido; 2022.07.07, 02:53.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąMan atrodo šis klausimas jau buvo svarstytas, bet gal kas galit primint. Kaip ten su kalnuotom vietom ir tramvajais? Ne problema užvažiuot į Narbuto g.?
Sula
Tunelis nuo Stoties link Centro tikrai išspręstų daug problemų.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 4 patinka
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimą
Nu čia juokinga, XIX amžiuje traukinių bėgius į kalnus nutiesdavo, ir garvežiai ramiai užvažiuodavo, o mums XXI amžiuje Narbuto kalnas kliūtis? Net jeigu kažkur per statu, juk galima šiek tiek nukasti, įgilinti, įrengti atramines sieneles ir viskas.
Sula
Esu linkęs pritarti šitai minčiai. Lygiai tas pats buvo numatyta ir sovietmečio greitajam tramvajui – požeminis tunelis nuo VCUP'o iki stoties po senamiesčiu. Tada pagerėtų senamiesčio prijungimas prie VT, o Pylimo g. linktų kaip esamo antžeminio VT koridorius.
Kaip suprantu, jei grynai po namais tiesti, tai turbūt ir ilgiau užtruktų ir daugiau visokių problemų gali kilti?Paskutinis taisė PoDV; 2022.07.07, 03:45.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Visa Ginthus logika susiveda į maždaug "tramvajus labai blogai, troleibusai geriausias transportas pasaulyje", tai argumentuok neargumentavęs, visvien kaip žirniai į sieną gaunasi. Man tik keista iš kur tokia fanatiška meilė troleibusams ir pasirengimas aukoti literaliai viską tik tam, kad, neduok dieve, kas nors nesukeltų pavojaus jų egzistavimui? Nu nes juk tramvajus gali sukelti grėsmę kai kuriems troleibusų maršrutams, ko nieku gyvu negalima daleisti, reiškia reikia bet kokia kaina priešintis tramvajaus idėjai
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Na nereikia absoliutinti. Apie tramvajų ir troleibusų panašumus ir skirtumus šiek tiek domėjausi, todėl žiūriu racionalumo, o ne wow efekto.
Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimąTramvajus turi tik #1. Tramvajus ir jo bėgiai užima labai daug ploto mieste ir maišosi kitoms transporto priemonėms. Ir kelionės užima ilgiau nei metro (greitis + atstumas), ypač ilgesnės kelionės.
Parašė Creatium Rodyti pranešimąMan atrodo šis klausimas jau buvo svarstytas, bet gal kas galit primint. Kaip ten su kalnuotom vietom ir tramvajais? Ne problema užvažiuot į Narbuto g.?
Parašė Sula Rodyti pranešimąAbejoju, ar tunelis po Nerimi būtų racionalu.
Konstitucijos pr. gali būti elementarus ir nebrangus "cut-and-cover".
Senamiestyje iki Stoties reiktų gilesnio, kad nepažeisti istorinių pastatų ir kultūrinio sluoksnio.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimąTramvajus turi tik #1. Tramvajus ir jo bėgiai užima labai daug ploto mieste ir maišosi kitoms transporto priemonėms.
https://www.google.com/maps/@56.9569...7i16384!8i8192
https://www.google.com/maps/@59.4380...7i13312!8i6656
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
Comment