2005m., buvo kiti laikai, įstojimas į ES, tikėjimas, kad gausim finansavimą, daug keleivių VT, mažesnė automobilizacija, ekonomikos pakilimas ir t.t.
Pastebėjimai, jau daug kartų paminėti specialistų: elektrinių autobusų tinkamų Vilniuje už prieinamą kainą atsižvelgiant ir į ekslplotaciją nėra sukurta kolkas. Su turimais pinigais eksplotuojam troleibusus ir autobusus, laikam gerėjant, draudimais didėjant, ruošiamės talpesnėm VT rūšims.
VGTU Aplinkos inžinerijos fakulteto Teritorijų planavimo instituto direktorė prof. dr. M.Burinskienė buvo viena iš studijos „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniuje specialusis planas“ autorių. Ši studija pristatyta 2012 metais ir joje specialistai skaičiavo, modeliavo, kaip Vilniuje atrodytų įvairios transporto priemonių sistemos, pradedant metro ir baigiant paprastais autobusais.
Taigi skaiciau ta plana, tie mokslininkai patys ten priskaiciavo kad geriausia yra tramvajus (bet vystys BRT nes tai pigiau), o troleibusus marinsim kol gyvi. Isejo nei tramvajaus, nei normalaus BRT, elektrobusu veikianciu neisrasta, o troleibusus vistiek marins.
Siaip pagal Burinskienes pavarde paguglinus pirmas straipsnis yra:
M.Burinskienė. Vilnius – ne muziejus, turintis išsaugoti troleibusus
Vilniaus troleibusai ne tik nėra, bet ir negali būti Vilniaus viešojo transporto ateitis ir palaipsniui jų reikia atsisakyti. Iki šiol jie išlikę vos keliuose Europos Sąjungos miestuose
Tai visiskas melas, ponia Burinskienė. 21 amziuje mes turime interneta, kurio ji dar neatrado.
Tai 1954 m Jakutijoje gimusi boba, kuriai troleibusu laidai centre kelia vizualine tarsa, o tramvajaus laidai ne. Atsiminkite jos snuki, nes jos issireiskimais apeliuoja ir Simasius.
Merai keiciasi, o ji sedi ir toliau desimtmeciais savo profesores kedeje ir patarineja kaip turetu atrodyt Vilniaus VT pagal senos babces pries trisdesimtmeti uzfiksuota vizija.
Ji ir Co ne tik Vilniuje primodeliavo, koks turi būti VT. Berods Marijampolei ji moksliškai įrodė, kad mikrobai yra geriausiai priemonė. Šiaulių rajone ar tik ir ji su kompanija tą patį parodė - mikrobai VT pagrindas. Ką po pernai metų konkurso ir turime. Mikrobų tik padaugėjo.
Taigi skaiciau ta plana, tie mokslininkai patys ten priskaiciavo kad geriausia yra tramvajus (bet vystys BRT nes tai pigiau), o troleibusus marinsim kol gyvi. Isejo nei tramvajaus, nei normalaus BRT, elektrobusu veikianciu neisrasta, o troleibusus vistiek marins.
Siaip pagal Burinskienes pavarde paguglinus pirmas straipsnis yra:
M.Burinskienė. Vilnius – ne muziejus, turintis išsaugoti troleibusus
Tai visiskas melas, ponia Burinskienė. 21 amziuje mes turime interneta, kurio ji dar neatrado.
Tai 1954 m Jakutijoje gimusi boba, kuriai troleibusu laidai centre kelia vizualine tarsa, o tramvajaus laidai ne. Atsiminkite jos snuki, nes jos issireiskimais apeliuoja ir Simasius.
Merai keiciasi, o ji sedi ir toliau desimtmeciais savo profesores kedeje ir patarineja kaip turetu atrodyt Vilniaus VT pagal senos babces pries trisdesimtmeti uzfiksuota vizija.
Tamsta gal pirmą kartą sužinojot, kad VGTU vykdo privačius užsakymus? Pažiūrėkit į tą veidą dar kartą - panašu, kad turėtų kažkokią savo viziją? Aš matau tik pervargusį apatišką samdinį.
Anksčiau galimybių studiją rengė prancūzų kompanija "Systra". Buvo apskaičiuota, kad nutiesti sostinėje dvi tramvajaus linijas kainuotų apie 0,5 mlrd. litų. Visas projektas galėtų atsieiti nuo 1,5 iki 2,5 mlrd. litų. Pasak Kačkaus, kol kas sunku pasakyti, ar tokio transporto linijų tiesimas sudomintų lietuviškąjį kapitalą. Tai aiškinsis naujai įsteigta įmonė "Vilniaus tramvajus".
/\/\ Ačū. Kažin ar kaštai nebus išaugę jei darbai vyktų dabar. Dvi tramvajaus linijos - €150mln. ar čia realu?Gal be jokios infrastruktūros?Nes jau trys linijos(t.y. visas projektas) nuo €450mln. iki €750mln. Nebus gi trečia linija už kitas dvi abi paėmus n kartų brangesnė? Požeminių trasų jie lygtai ir neprojektavo.
/\/\ Ačū. Kažin ar kaštai nebus išaugę jei darbai vyktų dabar. Dvi tramvajaus linijos - €150mln. ar čia realu?Gal be jokios infrastruktūros?Nes jau trys linijos(t.y. visas projektas) nuo €450mln. iki €750mln. Nebus gi trečia linija už kitas dvi abi paėmus n kartų brangesnė? Požeminių trasų jie lygtai ir neprojektavo.
Viena linija buvo įkainota 0,5 mlrd. litų - ten šiek tiek aukščiau parašyta. Apie tai ir Zuokas buvo kalbėjęs.
Olštyne Lenkijoje panaši linija tik gal paprastesnėmis sąlygomis (ten kažkada buvo tramvajus) atidaryta 2015 metais, pradinė kaina 250 mln. PLN (~65 mln.EUR), tai kaip ir pigiau grybo jiems gavosi.
/\/\ Ačū. Kažin ar kaštai nebus išaugę jei darbai vyktų dabar. Dvi tramvajaus linijos - €150mln. ar čia realu?Gal be jokios infrastruktūros?Nes jau trys linijos(t.y. visas projektas) nuo €450mln. iki €750mln. Nebus gi trečia linija už kitas dvi abi paėmus n kartų brangesnė? Požeminių trasų jie lygtai ir neprojektavo.
Viena linija buvo įkainota 0,5 mlrd. litų - ten šiek tiek aukščiau parašyta. Apie tai ir Zuokas buvo kalbėjęs.
Olštyne Lenkijoje panaši linija tik gal paprastesnėmis sąlygomis (ten kažkada buvo tramvajus) atidaryta 2015 metais, pradinė kaina 250 mln. PLN (~65 mln.EUR), tai kaip ir pigiau grybo jiems gavosi.
Tą pacituotą "galimybių studiją" parengė įmonė, kuri tikėjosi tiesti tramvajų. Studija buvo skirta merui, kuris labai norėjo tiesti tramvajų.
Dabar spėkit iš trijų kartų, ar ta įvardinta kaina yra optimistinė, ar realistinė?
Kaip gavosi Olštyne, tai neaišku. Gal į tramvajaus tiesimo kainą neįskaičiavo gatvės infrastruktūros pertvarkymo ir eismo perorganizavimo kaštų, o tik bėgių paklojimą, dangos sutvarkymą, KT, stotelių įrengimą ir pačių tramvajų pirkimą. Nes tramvajus Olštyne buvo tiesiamas kaip didelio transporto ir infrastruktūros projekto dalis, beje, finansuojamo iš ES lėšų.
VGTU Aplinkos inžinerijos fakulteto Teritorijų planavimo instituto direktorė prof. dr. M.Burinskienė buvo viena iš studijos „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniuje specialusis planas“ autorių. Ši studija pristatyta 2012 metais ir joje specialistai skaičiavo, modeliavo, kaip Vilniuje atrodytų įvairios transporto priemonių sistemos, pradedant metro ir baigiant paprastais autobusais.
Jeigu mes kalbame, kad turime gerinti sąlygas viešajam transportui, tai galima galvoti ir apie tramvajų. Didžiausias pliusas yra tas, kad piko metu mes galime prikabinti keturis vagonus, o ne piko naudoti tik du ir ta talpa bus racionaliai išnaudota.
Koks šiuolaikinis tramvajus turi tokią galimybę? Ir jeigu turi, kiek laiko trunka vagonų perkabinimas?
Koks šiuolaikinis tramvajus turi tokią galimybę? Ir jeigu turi, kiek laiko trunka vagonų perkabinimas?
Kiek suprantu šiuolaikiniai nelabai lanksčiai keičiami. Budapeštas reklamuojasi, kad turi beveik 60 m ilgio. Bet tramvajai gali būti sukabinti keli į traukinį. Anksčiau pats Maskvoje važiavau 3 dvivagonių berods tramvajų sąstatu.
Šiek tiek matematikos.
Vienas dyzelinis trumpesnis autobusas, kurių VVT perka 100, kainuoja 215 tūkst. eurų, ilgasis – 270 tūkst. eurų, pastarųjų VVT turės 50 naujų.
Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...-943486?copied
Dvi tramvajaus linijos - €150mln ~ tai būtų 555 nauji autobusai .
Darbo dienomis Vilniuje į 18 troleibusų ir 87 autobusų maršrutus išvažiuoja 188 troleibusai ir 379 autobusai.
Negi verta dėl šių dviejų tramvajaus linijų investuoti tiek, kiek kainuoja 100 proc. atnaujinti ar dvigubai papildyti Vilniuje visą troleibusų ir autobusų parką ?
Ką jau kalbėti apie miestus, kurie turi metro? Galėtų visi prisipirkti autobusų kad ir 100x daugiau ir nematyti vargo. Simple mathematics.
Kalba buvo pervežamą žmonių skaičių, kaip tramvajaus pliusą. Bet jei visur VT būtų A juosta, kas iš esmės būtų tas pats kaip sudaryti tokias pačias važiavimo sąlygas tramvajui, tai žymiai padidintų pervežamų žmonių skaičių ir VT patrauklumą, o atnaujinus ir komfortą be beprotiškų tramvajaus investicijų. Apie tai jau čia šimtus kartų rašyta. Beje, 1 km metro Minske kainuoja 60 mln. EUR. Metro apsimoka statyti megapoliuose, o ne miestuose, kur du kartus per dieną būna kamštis, o po to visi važinėja tuščiomis gatvėmis. Visokie fanaberiški norai padaryti ,neva, gerą įvaizdį miestui, kaip aiškina ta profesorė iš 15 min.lt , už milijardų EUR man atrodo nepragmatiški, kvaili, o gal net nusikalstami.
O tai koks nors Erfurtas ar Talinas yra megapoliai ar kaip čia dabar skaityti?
Edinburgas pries keleta metu paleido pirma tramvajaus linija. Siaip tikrai smagiai ir greitai galima pervaziuoti miesta nuo oro uosto iki centro. LInija - 14km, kaina £776mln. Kaip turistui tai puiki priemone kad ir kurioj stotelej ilipsi zinai kad nuves prie pagrindiniu miesto objektu, oro uosto ar park and ride.
Comment