Aš neneigiu, kad ta sistema būtų efektyvesnė, bet keleiviams ji tikrai nebūtų patogesnė. Kas dėl vakarų, tai dideliuose miestuose, kaip Londonas ar pan. sistema "nuo durų iki durų" yra neįmanoma vien dėl kitokių mastelių, nes tada turėtų būti tūkstančiai maršrutų, kas tik sukeltų didesnę painiavą. Net ir tokiam Vilniuje, manau, gana dažnas dalykas yra važiuoti su vienu persėdimu, bet su 2-3 persėdimais jau būtų marazmas (pavažiuoji 3-4 stoteles, lipi, lauki kito maršruto, vėl važiuoji 3-4 stoteles vėl lipi, vėl lauki ir t. t.). O dabar paimkim pavyzdį gatves, kur važiuotų tik tramvajus. Jeigu įvyksta kažkur avarija, techninis gedimas ar pan. ir tramvajus neatvažiuoja laiku. Tai keleiviai stotelėje lieka kvailių vietoje ir turi stovėti kokią valandą, nes jokių kitų alternatyvų nėra, o jei dar kažkur vėluoja, tai išvis "linksma".
O dėl maršrutkių, tai jos yra vienas geriausių būdų pervilioti žmones iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą. Todėl jų atsisakymas būtų tikrai žalingas miestui.
Na ir "briedas"...
Nuo Jogailos g. iki Pylimo g. yra 100 metrų.
Aš neneigiu, kad ta sistema būtų efektyvesnė, bet keleiviams ji tikrai nebūtų patogesnė. Kas dėl vakarų, tai dideliuose miestuose, kaip Londonas ar pan. sistema "nuo durų iki durų" yra neįmanoma vien dėl kitokių mastelių, nes tada turėtų būti tūkstančiai maršrutų, kas tik sukeltų didesnę painiavą. Net ir tokiam Vilniuje, manau, gana dažnas dalykas yra važiuoti su vienu persėdimu, bet su 2-3 persėdimais jau būtų marazmas (pavažiuoji 3-4 stoteles, lipi, lauki kito maršruto, vėl važiuoji 3-4 stoteles vėl lipi, vėl lauki ir t. t.). O dabar paimkim pavyzdį gatves, kur važiuotų tik tramvajus. Jeigu įvyksta kažkur avarija, techninis gedimas ar pan. ir tramvajus neatvažiuoja laiku. Tai keleiviai stotelėje lieka kvailių vietoje ir turi stovėti kokią valandą, nes jokių kitų alternatyvų nėra, o jei dar kažkur vėluoja, tai išvis "linksma".
O dėl maršrutkių, tai jos yra vienas geriausių būdų pervilioti žmones iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą. Todėl jų atsisakymas būtų tikrai žalingas miestui.
Na aš manyčiau, kad daugiau dviejų persėdimų neturėtų būti, bet negali žinoti kaip bus suplanuoti maršrutai. Autoįvykiai tramvajaus trasoje aišku būtų problema. Bet jie apskritai yra sunkiai sprendžiama problema, nes jei tarkim koks troleibusas susikala su automobiliu tai automatiškai geras kamštis susiformuoja. Dėl maršrutkių tai lieku prie savo nuomonės, kad jų vieta periferijoje. Transporto sistema turi turėti tam tikrą hierarchiją. Didesnės talpos transporto priemonės turi aptarnauti vietas koncentruojančias didžiausius keleivių srautus. Maršrutkės galėtų vežti pavyzdžiui nuo balsių iki santariškių. Tuomet autobusų išvis į tą galą neginčiau, o palikčiau visus pinigus privatiems vežėjams.
Maršrutkės galėtų vežti pavyzdžiui nuo balsių iki santariškių. Tuomet autobusų išvis į tą galą neginčiau, o palikčiau visus pinigus privatiems vežėjams.
Na čia gerai pasakyta. Tikiuosi niekas į šį konkretų tavo pasiūlymą neatsižvelgs
Aišku geriausiai atrodo sistema su trimis bėgiais, bet įdomu, jei koks vaikas sugalvos paliesti ir tą ir aną bėgį vienu metu, tai el. šokas garantuotas, o priklauomai kokia srovė ir užmušti gali.
As apskritai esu blogos nuomones apie vilniaus viesaji transporta kuris stengiasi islaikyti 1920-1999 lygi.juk gyvenimas keiciasi gyventoju apsirupinimas automobiliais padydejo simtus kartu...o vilnieciams persama transporto priemones kurios yra praeito amziaus lygio o tos kurios galetu jas pakeist kurios yra lenkstesnes ir pazangesnes vilniuje stengiamsi isguiti ar visiskai sunaikinti as kalbu apie mikrikus.kalbekit ka norite bet nei vienas autobusas manes nenuves taip greit kaip jie nei vienas trulas nesustos ten kur man reik as jau nekalbu apie tramvaju sita transporto priemone apskritai yra totali atgyvena.norint paleist tramvaju reik milzinisku lesu nepasiteisinus marsrutui faktiskai tos lesos marsruto irengimui gaunasi ismestos i bala tai pati nelanksciausia transporto priemone + skirtingai nei autobusas ar troleibusas joms reik atskiros eismo juostos...pamenu pries keleta metu tramvajaus vagonas stovejo prie savivaldybes uzejau i ji ir padiskutavom su ta mergaite kuri reklamavo tramvaju vilniuje...sako greit nuves is stoties i santariskes bus atskira juosta jam zodziu viskas ciki ciki...sakau tai autobusams su trulikais padarykit atskira juosta ir jokiu begiu nereikes ir jie ne ka leciau ves...mergina neturejo ka atsakyt...zodziu tramvajus yra beprasmybe bet gal ir grazi tik ar esam tokie turtingi kad i gatves paleist grazu garveziuka kurio reikalingumas yra nulinis???? Maciau juos strasburge...grazu bet vaziavimo greitis...na gal greiciau vaziavo senamiesciu nei as ejau...zodziu 21 amziaus konke!!!!
Komforto požiūriu artimiausi automobiliui, nes yra nedideli, manevringi, greiti, jiems nereikia stovėt kiekvienoj stotelėj, taip pat žmoniems patogu, kad gali juos susistabdyti ir įšokt, ar greit išlipt, kur patogiau, be to, juose nepasitaiko visokių asocialų ar bomžų. Aišku, kaip Mørtã minėjo, jie šiek tiek destabilizuoja eismą sustodami neleistinose vietose ir pan. Bet kažkaip paskutiniu metu ar vairuotojai sukultūringėjo, ar kas, nes beveik nepasitaiko, kad priešais nosį staigiai kaltų per stabdžius, o iš anksto įjungia avarinį prieš stodami, ir dažniausiai pakanka laiko persirikiuoti į kitą eilę.
Na ir "briedas"...
Nuo Jogailos g. iki Pylimo g. yra 100 metrų.
O prie ko čia Jogailos ir Pylimo gatvės ir tarp ko 100 metrų? Ir jei jau prakalbom apie Jogailos g., tai įdomu, kaip bus su ja? Nes ten erdvės tikrai nėra daug, kad dar įgrūsti dvejus bėgius. Tai gali būti, kad ir ji liktų tik tramvajui. Nebent visiškai susiaurinus iki minimumo šaligatvius, išpjovus medžius, panaikinus stovėjimo vietas, gal ir pavyktų įtalpinti, bet geriausiu atveju kitam transportui ten liktų tik viena juosta vienpusiam eismui, kaip, beje, ir Vilniaus gatvės dalyje.
As apskritai esu blogos nuomones apie vilniaus viesaji transporta kuris stengiasi islaikyti 1920-1999 lygi.juk gyvenimas keiciasi gyventoju apsirupinimas automobiliais padydejo simtus kartu...o vilnieciams persama transporto priemones kurios yra praeito amziaus lygio o tos kurios galetu jas pakeist kurios yra lenkstesnes ir pazangesnes vilniuje stengiamsi isguiti ar visiskai sunaikinti as kalbu apie mikrikus.kalbekit ka norite bet nei vienas autobusas manes nenuves taip greit kaip jie nei vienas trulas nesustos ten kur man reik as jau nekalbu apie tramvaju sita transporto priemone apskritai yra totali atgyvena.norint paleist tramvaju reik milzinisku lesu nepasiteisinus marsrutui faktiskai tos lesos marsruto irengimui gaunasi ismestos i bala tai pati nelanksciausia transporto priemone + skirtingai nei autobusas ar troleibusas joms reik atskiros eismo juostos...pamenu pries keleta metu tramvajaus vagonas stovejo prie savivaldybes uzejau i ji ir padiskutavom su ta mergaite kuri reklamavo tramvaju vilniuje...sako greit nuves is stoties i santariskes bus atskira juosta jam zodziu viskas ciki ciki...sakau tai autobusams su trulikais padarykit atskira juosta ir jokiu begiu nereikes ir jie ne ka leciau ves...mergina neturejo ka atsakyt...zodziu tramvajus yra beprasmybe bet gal ir grazi tik ar esam tokie turtingi kad i gatves paleist grazu garveziuka kurio reikalingumas yra nulinis???? Maciau juos strasburge...grazu bet vaziavimo greitis...na gal greiciau vaziavo senamiesciu nei as ejau...zodziu 21 amziaus konke!!!!
Jei butu facebook, spausčiau "Like". Negirdėjau dar tokio juokingo pareiškimo, kad tramvajus yra praėjusio amžiaus technologija, o mikriukai jau skaitosi moderni transporto sistema. Postą pavadinčiau proamerikietišku, kurie turi 10-ies juostų automagistrales, ir už 200 metrų nuo darbo esančią kavinę VAŽIUOJA pietauti, nes paprasčiausiai neturi galimybės pereiti gatvės. Todėl važiuoja, sankryžoj apsisuka ir patenka į kavine Deja posto proamerikietišku nevadinsiu, nes net amerikonai jau kitaip žiūri į masinį transportą ir intensyviai diegia tramvajaus sistemas. Automobilis kaip žinai atsirado XIX a, bet tamstos mercedeso nesiryžčiau laikyti dviejų šimtmečių senumo technologija, nes tikrai pranašesnis už tą kuris riedėjo tuomet. Lygiai taip pat tramvajus iš esmės pasikeitė, lyginant, kad ir su tuo pačiu Rygos tramvajumi. Tiek kaip transporto priemonė, tiek kaip sistema. O neskyrus VT prioriteto, jis yra elementariai sunaikinamas ir tada visi draugiškai sėdi kamščiuose, keikia savivaldybę ir svajoja apie aplinkkelius, 10 juostų magistrales, o jas nutiesus vistiek sėdi kamščiuose. Amerika geriausias pavyzdys. Išimk autobusus ir troleibusus iš tinklo ir palik tik mikriukus. Tai kas nutiktu, net sapne nesapnuotum. Jei skaitei studiją, tai žinai, kad savivaldybė kalba ne tik apie tramvajus bet ir apie BRT sistemą. O viso to esmė yra dalinis eismo prioritetas. Į kurį susiveda žalia banga VT sankryžose, jokio privačių automobilių įvažiavimo į VT kelią ir pan. Ant to tikimasi padidinti VT transporto greitį ir taip pritraukti daugiau keleivių. Apmaudu, kad darai tokius skubotus pareiškimus apie technologijas. Pabaigai noriu pasakyti, kad vidutinis amerikietis dėl transporto per metus išmeta daugiau kaip 3 kartus daugiau CO2 nei europietis. Energetiškai neefektyvi sistema.
As apskritai esu blogos nuomones apie vilniaus viesaji transporta kuris stengiasi islaikyti 1920-1999 lygi.juk gyvenimas keiciasi gyventoju apsirupinimas automobiliais padydejo simtus kartu...o vilnieciams persama transporto priemones kurios yra praeito amziaus lygio o tos kurios galetu jas pakeist kurios yra lenkstesnes ir pazangesnes vilniuje stengiamsi isguiti ar visiskai sunaikinti as kalbu apie mikrikus.kalbekit ka norite bet nei vienas autobusas manes nenuves taip greit kaip jie nei vienas trulas nesustos ten kur man reik as jau nekalbu apie tramvaju sita transporto priemone apskritai yra totali atgyvena.norint paleist tramvaju reik milzinisku lesu nepasiteisinus marsrutui faktiskai tos lesos marsruto irengimui gaunasi ismestos i bala tai pati nelanksciausia transporto priemone + skirtingai nei autobusas ar troleibusas joms reik atskiros eismo juostos...pamenu pries keleta metu tramvajaus vagonas stovejo prie savivaldybes uzejau i ji ir padiskutavom su ta mergaite kuri reklamavo tramvaju vilniuje...sako greit nuves is stoties i santariskes bus atskira juosta jam zodziu viskas ciki ciki...sakau tai autobusams su trulikais padarykit atskira juosta ir jokiu begiu nereikes ir jie ne ka leciau ves...mergina neturejo ka atsakyt...zodziu tramvajus yra beprasmybe bet gal ir grazi tik ar esam tokie turtingi kad i gatves paleist grazu garveziuka kurio reikalingumas yra nulinis???? Maciau juos strasburge...grazu bet vaziavimo greitis...na gal greiciau vaziavo senamiesciu nei as ejau...zodziu 21 amziaus konke!!!!
Tramvajus, jei parengta moderni infrastruktūra, yra šiuolaikiška, o ne praėjusių amžių transporto priemonė. Bet jei sakai priešingai, vadinasi, tavo požiūris netinkamas ir per siauras, deja.
Dėl maršrutinių taksi jau esame priėję prie bendros ir daugeliui priimtinos išvados - mikroautobusai turi kursuoti ten, kur yra maži keleivių srautai: miesto pakraščiuose, ne pagrindinėmis arterijomis. Jomis turi kursuoti stambiausios, daugiausia keleivių galinčios pervežti transporto priemonės. Mikroautobusai iškraipo VT sistemą.
Dėl per lėto autobusų ir troleibusų eismo - tai yra labiau Vilniaus problema, mat Kaune situacija palankesnė keleiviams. Viena alternatyvų mikroautobusams - taksi, tik kaina didesnė. O mikroautobusai yra VT dempingas, darantis meškos paslaugą visai sistemai - tarsi keleiviams patogu, bet sistema pūdoma iš vidaus. Čia dar prisideda ir aptingę savivaldybės ir SĮSP darbuotojai.
Dėl mikroautobusų sustojimo kur nori vietoje - juokingas argumentas - mes ir taip šaltuoju metų laiku judame per daug. Nejaugi išvis nori, kad vežtų nuo durų iki durų? Tam skirtas taksi. VT veikia visai kitais principais. Siūlau daugiau pasidomėti.
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Na kaip pavyzdį paimkim stotelę Kalvarijų turgus. Pro ją pravažiuoja:
- 4 troleibusai (5, 6, 10, 11);
- 5 autobusai (4, 10, 26/26A, 30, 53);
- 2 privatūs autobusai (05, 062);
- 10 maršrutkių (2, 5, 11, 15, 24, 35, 51, 62, 76, 100)
Ar čia normali VT sistema? Jeigu atmesime maršrutkes tai per piko valanda nuo 7 iki 8 pravažiuoja 53 autobusai/troleibusai!! Paleisk vieną tramvajų kas 2 minutes ir jame bus vidutiniškai 2 kartus daugiau žmonių nei vidutiname autobuse ar troleibuse. Jei paleisim kas 4 minutes, bus 4 kartus daugiau žmonių. Taigi apie retus važiavimo intervalus nėra ko kalbėti.
Sistema nenormali.
Bet ji galėtų tapti normalesnė ir be milijardinių investicijų. 05 ir 062 dubliuoja 26 ir 53, mikrūškės irgi dubliuoja. Vien sutvarkius šitą reikalą, transporto priemonių srautas sumažėtų (1 ilgas autobusas atstoja bent 10 mikrūškių).
Antras dalykas, ta pati vieta kiek kitaip atrodo nepiko metu:
- 30 autobusas važinėja kartą per valandą, o savaitgaliais kas pusantros valandos
- 11 troleibusas kas 20-30 min
- 26 autobusas maždaug kas 20 min
Žodžiu, nieko ypatingo.
Tramvajus, jei parengta moderni infrastruktūra, yra šiuolaikiška, o ne praėjusių amžių transporto priemonė.
Tramvajus gali būti dvejopas:
1) autobusas ant bėgių, kuris važiuoja gatvėje su bendru srautu (keleiviai stotelėse bėga nuo šaligatvio į gatvės vidurį). Tokios linijos buvo masiškai tiesiamos 19 amžiuje ir 20 amžiaus pradžioje, o 20 amžiaus antroje pusėje buvo masiškai naikinamos. Kai kuriose atsilikusiose šalyse išliko iki šiol. Toks tramvajus yra Rygoje, Taline, Kaliningrade, Varšuvoje ir pan.
2) kaip metro, tik supaprastintas (arba "modernusis tramvajus"), kuris pilnai atskirtas nuo bendro eismo, o jeigu reikia, tai ir įkišamas į tunelį arba estakadą. Senamiesčiuose tokiam tramvajui atitenka atskiros gatvės. Tokius tramvajus šiuo metu masiškai tiesia Vakarų Europos miestai (ypač Prancūzijos; pavyzdžiai Strasbūre, Bordo).
Pažymėtina, kad daugelyje miestų, kurie dabar tiesia naujus (2 tipo) tramvajus, anksčiau turėjo senus (1 tipo) tramvajus (bet juos panaikino kokiais 1970 metais). Bet jokio sutapimo tarp seno ir naujo nėra - linijos tiesiamos visai kitokiais maršrutais. Tie miestai, kurie tebeturi seną tramvajų, aišku irgi bando atskiras vietas pamoderninti.
Kokį tramvajų ruošiasi tiesti Vilnius, yra visiškai neaišku. Teoriškai turėtų būti modernusis. O praktiškai gi bėgiai planuojami Kalvarijų gatve.
/\ Kontaktinis begis turi įtampą tik kai tramas ant jo užvažiuoja, kai nuvažiuoja - įtampa dingsta.
visiskai teisingai.
Alstomine APS sistema.
Kaip sako: Aesthetic Power Supply
Mano blog'as persikėlė: http://yessuz.com
Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villian by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished.
Ar tik ne šioje pačioje temoje kažkada apie tai buvo kalbėta apie tokią sistemą? Jei neklystu, ta trečiojo bėgio sistema veikia visiškai saugiai. Elektros tiekimas įjungiamas tik tame kelių metrų ilgio segmente, virš kurio tuo metu yra tramvajus. Kitaip tariant, kai toje vietoje nėra tramvajaus, trečiuoju bėgiu elektra netiekiama ir jokio pavojaus aplinkui esantiems žmonėms nėra.
Gal kas nors galėtų patikslinti, kaip tiksliai tai veikia? Kaip suprantu, tokia sistema yra gana sofistiška ir ji turėtų nepigiai kainuoti.
Visas maitinimas yra sudeliotas segmentais. Matinimas ijungiamas tik tame segmente, kuriame yra tram'o vidurys, o is priekio ir is galo nieko nevyksta.
Visoje projekto sumoje, kainos skirtumas butu speciau apie 5%
Mano blog'as persikėlė: http://yessuz.com
Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villian by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished.
Bet ji galėtų tapti normalesnė ir be milijardinių investicijų. 05 ir 062 dubliuoja 26 ir 53, mikrūškės irgi dubliuoja. Vien sutvarkius šitą reikalą, transporto priemonių srautas sumažėtų (1 ilgas autobusas atstoja bent 10 mikrūškių).
Antras dalykas, ta pati vieta kiek kitaip atrodo nepiko metu:
- 30 autobusas važinėja kartą per valandą, o savaitgaliais kas pusantros valandos
- 11 troleibusas kas 20-30 min
- 26 autobusas maždaug kas 20 min
Žodžiu, nieko ypatingo.
nu o tai cia yra normalu?
Mano blog'as persikėlė: http://yessuz.com
Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villian by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished.
Tramvajus gali būti dvejopas:
1) autobusas ant bėgių, kuris važiuoja gatvėje su bendru srautu (keleiviai stotelėse bėga nuo šaligatvio į gatvės vidurį). Tokios linijos buvo masiškai tiesiamos 19 amžiuje ir 20 amžiaus pradžioje, o 20 amžiaus antroje pusėje buvo masiškai naikinamos. Kai kuriose atsilikusiose šalyse išliko iki šiol. Toks tramvajus yra Rygoje, Taline, Kaliningrade, Varšuvoje ir pan.
2) kaip metro, tik supaprastintas (arba "modernusis tramvajus"), kuris pilnai atskirtas nuo bendro eismo, o jeigu reikia, tai ir įkišamas į tunelį arba estakadą. Senamiesčiuose tokiam tramvajui atitenka atskiros gatvės. Tokius tramvajus šiuo metu masiškai tiesia Vakarų Europos miestai (ypač Prancūzijos; pavyzdžiai Strasbūre, Bordo).
Pažymėtina, kad daugelyje miestų, kurie dabar tiesia naujus (2 tipo) tramvajus, anksčiau turėjo senus (1 tipo) tramvajus (bet juos panaikino kokiais 1970 metais). Bet jokio sutapimo tarp seno ir naujo nėra - linijos tiesiamos visai kitokiais maršrutais. Tie miestai, kurie tebeturi seną tramvajų, aišku irgi bando atskiras vietas pamoderninti.
Kokį tramvajų ruošiasi tiesti Vilnius, yra visiškai neaišku. Teoriškai turėtų būti modernusis. O praktiškai gi bėgiai planuojami Kalvarijų gatve.
Truputi patikslinsiu. Tramvajaus sistemos yra pagal pirmumą eismo atžvilgiu yra ne dviejų o trijų rūšių.
1. Tramvajus bendrame transporto sraute (mūsų mėgstamos Rygos pavyzdys). Profesionalų kalboje naudojamas juokingas terminas Streetcar (US). Viešojo transporto parodija, blogesnės masinės transporto rūšies nežinau.
2. Tramvajus su daliniu eismo prioritetu (LRT Light Rail Transit). Atskiros eismo juostos tik tramvajui su ITS sistemomis užtikrinančiomis pirmumą sankryžose. Apie šią technologiją jau 10 metų kalba Vilnius.
3. Tramvajus su visišku eismo prioritetu (LRRT Light Rail Rapid Transit). Tunelių ir estakadų sistema nuo metro besiskirianti tik vagonų dydžiu ir skaičiumi.
Comment