Parašė alonso
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus tramvajus
Collapse
X
-
Tramjavus turi padeti sostinei
Parašė speczMan irgi jie nepatinka. Nesuzavejo nei Latvijoje, nei vokietijoje, nei Olandijoj ar Belgijoje. Tad nusistates as pries juos, ypac Vilniuje.
Comment
-
Manau kad Vilniečiai galėtų išvystyti visai naują tėmą apie Vilniaus tramvajaus perspektyvą . tai turėtų būti gan įdomu ir ne vien jiems
Vilniaus tramvajaus finansavimo galimybių studija turi pasirodyti gegužę
OMNI Laikas > Verslas | 2005 08 24 11:31:48 |
Vilniaus tramvajaus projekto finansavimo privataus sektoriaus lėšomis galimybių studiją rengs savivaldybės skelbtą konkursą laimėjęs konsorciumas. Jį sudaro bendrovės "Lideika, Petrauskas, Valiūnas ir partneriai LAWIN", "Scott Wilson Kirkpatrick & Company", "Scott Wilson Railways" ir "Eversheds".
Galimybių studiją numatoma parengti iki kitų metų gegužės mėnesio. Patvirtinus galutinę studijos ataskaitą, Vilniaus miesto taryba svarstys, ar skelbti tarptautinį konkursą tramvajaus projekto statybos darbams atlikti bei eksploatacijai organizuoti, pranešė savivaldybė.
Rengdamas galimybių studiją, konsorciumas turės atlikti papildomus tyrimus galutiniam investicijų poreikiui patikslinti, nustatyti ekonomiškai ir finansiškai Vilniui priimtino projekto dydį, patikslinti privataus ir viešojo sektoriaus dalyvavimo projekte formas, sąlygas, paruošti projekto finansavimo planą, įkainių reguliavimo modelį, optimalaus rizikos ir atsakomybės paskirstymo tarp partnerių modelį bei parengti tarptautinio konkurso dokumentus.
Tarptautinį konkursą tramvajaus projekto finansavimo galimybių studijai parengti Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė kovo mėnesį. Šį viešąjį pirkimą už 250 tūkst. eurų finansuoja Europos investicijų bankas.
Anksčiau savivaldybė yra skelbusi, kad anksčiausia įmanoma Vilniaus tramvajaus statybų pradžia būtų 2007 metai.
Savivaldybė planuoja tiesti vieną 10,4 km ilgio tramvajaus liniją maršrutu Stotis-Santariškės. 2002 metais Prancūzijos kompanijos "Systra" atliktame tyrime apskaičiuota, jog šios linijos tiesimas truks 4 metus, kiekvienas jos kilometras finansuotojams atsieis 17 mln. eurų (58,7 mln. litų). Pagal šį įvertį, visa savivaldybės rengiamo projekto vertė yra 610,5 mln. litų.
ELTA
Comment
-
Parašė tech+Kur tuos tramvajus gatvėse sukiš? Iš gatvės vieną juostą atims. Automatiškai padidėja kamščiai.
Parašė http://www.vilnius.lt/TRAMVAJUSVisose moderniojo tramvajaus trasose, ten kur yra galimybės gatvės numatomos rekonstruoti atstatant esamą eismo juostų skaičių. Ten kur negalima to padaryti (miesto centrinėje dalyje, senamiestyje) bus ieškoma galimybių rekonstruoti dubliuojančias gatves.
Comment
-
Parašė techGerai, paimkime, kad ir Konstitucijos prospektą, jeigu dėsi tramvajaus liniją, tai turėsi arba panaikinti vieną eismo juostą, arba šaligatvį. Kituose gatvėse panaši situacija, kad nėra į kur plėstis.
Comment
-
čia dar truputis "Vilniaus tramvajai" temai papildyti, nors ir palyginti senoka, bet turėtų atsakyti į daugibę klausimų arba užduoti naujų :
P.S. Kadangi viskas nepareinai į vieną puslapį, tai bus išdalinta į kelis.
Pirma dalis
Atsakymai į gyventojų klausimus
Moderniojo tramvajaus projekto organizatoriai ir rengėjai nuoširdžiai dėkoja visiems gyventojams, įvairių organizacijų, institucijų atstovams už svarstymo su visuomene metu gautas pastabas ir pasiūlymus.
Šioje internetinio puslapio dalyje yra pateiki atsakymai į tuos klausimus, kurių autoriai arba nenurodė savo adreso arba iškėlė daugeliui rūpimus klausimus.
Gerb. Rimantui Okulič-Kazarinui
Dėl pasiūlymų moderniojo tramvajaus projektui Jūsų siūlymas apriboti lengvųjų automobilių eismą centre, steigti specialius parkingus automobiliams centro prieigose ir sudaryti sąlygas tęsti kelionę tramvajumi pilnai atitinka projekto rengėjų nuomonę.
Suprasdami Jūsų nuogastavimus, kad antžeminis modernus tramvajus nepasieks didelio greičio dėl Jūsų pastabose minimų priežasčių, nei Lietuvos, nei užsienio ekspertai (šiuo metų - prancūzai, anksčiau-anglai) nesiūlo šios transporto priemonės miesto centre įrenginėti po žeme.
Jau anksčiau ruošti greitojo tramvajaus įvedimo Vilniuje projektiniai siūlymai (kuriuose trasos centre buvo ir po žeme) parodė, kad šis projektas yra sunkiai ekonomiškai atsiperkantis, todėl šiame darbe ieškoma varianto, kuris būtų pakankamai realus ir galėtų pritraukti investitorius. Šiuo metu vykdoma detalesnė trasų techninė ir ekonominė analizė, kuri parodys, ar ši siūloma transporto priemonė yra priimtina Vilniui.
(Pagarbiai, SĮ “Vilniaus planas” projekto vadovas Vidualdas Valeika)
Gerb. A.Ambrazevičiui ir R.Kopūstui
Dėl pasiūlymų ir pastabų moderniojo tramvajaus projektui
Suprasdami Jūsų nuogąstavimus dėl antžeminio modernaus tramvajaus poveikio esamam transporto eismui, vis tik nei Lietuvos, nei užsienio susisiekimo ekspertai (šiuo metų - prancūzai, anksčiau-anglai) nesiūlo jo mieste įrengti skirtinguose lygiuose (po žeme ar ant estakados). Jau anksčiau ruošti greitojo tramvajaus įvedimo Vilniuje projektiniai siūlymai (,kuriuose trasos centre buvo ir po žeme) parodė, kad šis projektas yra sunkiai ekonomiškai atsiperkantis. Šiame darbe ieškoma varianto, kuris būtų pakankamai realus, galintis konkuruoti su esamomis transporto rūšimis ir galėtų pritraukti investitorius.
Šiuo metu šis projektas nėra kažkuo išskirtinis ar prioritetinis ir dedamos didelės pastangos užbaigti pradėtas miesto transportines jungtis, kurios šiuo metu neduoda laukto efekto rekonstruoti labiausiai nepralaidžias sankryžas, pastatyti naujus tiltus, nes Vilniaus miesto gatvių tinklo tankis yra mažiausias net tarp Lietuvos miestų, jau nelyginant su panašaus dydžio Europos miestais.
Nežiūrint to, mes dar ilgai negalėsime iš esmės pagerinti eismo sąlygų miesto centrinėje dalyje ir daugelyje “perkrautų” miesto zonų. Eismas senamiestyje ir jo prieigose apskritai neturi jokios alternatyvos. Čia visuomeninio transporto prioritetas yra neišvengiamas ir mes tai jau, ir darome, išskirdami specialias eismo juostas (Pylimo gatvė stoties kryptimi). Mes supratome, kad Jūs pritartumėte žiediniam maršrutui (panašus 2 variantas).
Tai, kad maršrutai kerta miesto centrą yra pakankami pagrįsta, nes čia yra pagrindinės vilniečių darbo vietos, didelė aptarnavimo ir kultūrinė trauka.
Atsižvelgiant į esamus ir prognozuojamus keleivių srautus, įrodyta, kad miestui tikrai nebus reikalinga didelių pervežimų pajėgumų transporto rūšis, kaip metropolitenas ar į jį panaši transporto rūšis. Mūsų projektavimo užduotyje planuojama transporto rūšis yra jau fiksuota t.y. tramvajus, todėl įvertinus jo poveikį aplinkai, esamai visuomeninio transporto maršrutinei sistemai, gatvių tinklui ir jo apkrovimui, mes atsakysime į daugelį klausimų. Moderniojo tramvajaus techninės charakteristikos tikrai yra priimtinos Vilniaus miestui, nes naujos technologijos įgalina panaikinti vibracijos ir triukšmo poveikį, ko nepageidauja daugelis vilniečių. Moderniojo tramvajaus paslankumas, dėl ko Jūs abejojate, tikrai bus pakankamas, nes keleivių srautai nėra tokie dideli, kad reikėtų transporto priemonę formuoti iš 4-5 modulių, kuri tuomet tikrai sukeltų atitinkamas problemas.
Šiuo metu vykdoma detalesnė trasų techninė ir ekonominė analizė, kuri parodys, ar ši siūloma transporto priemonė ir maršrutinis tinklas yra priimtinas Vilniui.
Šis projektas neprieštarauja galimam ir girobusų panaudojimui viename iš miesto maršrutų, jeigu Jūs įrodytumėte jo galimus pranašumus. VGTU yra pilnai pajėgus paruošti tokią studiją ir atitinkamą pagrindimą.
(Pagarbiai, SĮ “Vilniaus planas” projekto vadovas V.Valeika)
Gerb. Alvydui Vaskelai
Dėl moderniojo tramvajaus trasų projektinių pasiūlymų
Nuoširdžiai dėkojame Jums už aktyvų dalyvavimą svarstant greitojo tramvajaus įvedimo ir plėtros galimybes Vilniuje.
Mes supratome, kad Jums yra priimtinas 2 variantas, tačiau pirmąją liniją statybai pasirenkate žiedinį B maršrutą.
Šiuo metu vykdoma detalesnė trasų techninė, ekonominė ir aplinkosauginė analizė, kuri galutinai parodys atskirų variantų ir maršrutų pranašumus ir trūkumus.
(Pagarbiai, SĮ “Vilniaus planas” projekto vadovas V.Valeika)
Gerb. N.Sedziui
Dėl moderniojo tramvajaus trasų projektinių pasiūlymų
Nuoširdžiai dėkojame Jums už aktyvią diskusiją svarstant greitojo tramvajaus įvedimo ir plėtros galimybes Vilniuje.
Suprasdami Jūsų nuogastavimus dėl antžeminio modernaus tramvajaus poveikio esamam transporto eismui, vis tik nei Lietuvos, nei užsienio susisiekimo ekspertai (šiuo metų - prancūzai, anksčiau-anglai) nesiūlo jo mieste įrengti skirtinguose lygiuose (po žeme ar ant estakados). Jau anksčiau ruošti greitojo tramvajaus įvedimo Vilniuje projektiniai siūlymai parodė, kad šis projektas yra sunkiai ekonomiškai atsiperkantis.
Atsižvelgiant į esamus ir prognozuojamus keleivių srautus, miestui tikrai nebus reikalinga didelių pervežimų pajėgumų transporto rūšis, kaip metropolitenas ar į jį panaši transporto rūšis. Įvairios galimos transporto rūšys jau buvo nagrinėtos Vilniaus miesto bendrajame plane, kuriame buvo pritarta greitojo tramvajaus idėjai. Moderniojo tramvajaus techninės charakteristikos yra tikrai priimtinos Vilniaus miestui, nes naujos technologijos įgalina panaikinti vibracijos ir triukšmo poveikį (ko nepageidauja daugelis vilniečių) bei užtikrinti pakankamus pervežimų pajėgumus.
Natūralu, kad miestai turintys metro, dėl sumažėjusių keleivių srautų kai kur naikina senos modifikacijos tramvajaus linijas. Tačiau taip pat vyksta dar intensyvesni procesai modernizuojant esamas ir tiesiant naujas tramvajaus linijas.
Todėl plano rengėjai linkę galvoti, kad Vilniaus miesto savivaldybė, strategiškai žiūrėdama į miesto poreikius ir remdamasi Lietuvos ir užsienio ekspertų išvadomis, orientuoja gyventojus į realiai įgyvendinamą projektą, kuriam galėtų atsirasti investuotojai, panaudodami tam ir įvairius tarptautinius fondus.
Šiuo metu vykdoma detalesnė trasų techninė, ekonominė ir aplinkosauginė analizė, kuri galutinai parodys atskirų variantų ir maršrutų pranašumus ir trūkumus.
Dar kartą dėkojame Jums už pareikštas mintis.
(Pagarbiai, SĮ “Vilniaus planas” projekto vadovas V.Valeika)
Vilniaus visuomenės sveikatos centrui
Dėl pasiūlymų ir pastabų moderniojo tramvajaus projektui
Šiuo metu vykdoma detalesnė trasų techninė, ekonominė ir aplinkosauginė analizė, kuri galutinai parodys atskirų variantų ir maršrutų pranašumus ir trūkumus.
Baigiamajame projekto variante bus pateiktas poveikio aplinkai įvertinimas, pagal tuos kriterijus, kuriuos numato specialusis planas. Galvojame, kad šiam projektui, kuris iš esmės mažins lengvojo transporto eismą Vilniaus mieste ir kuriam nėra jokios kitos alternatyvos, turėtų būti pritarta. (Pagarbiai, SĮ “Vilniaus planas” projekto vadovas V.Valeika)
Comment
-
čia dar truputis "Vilniaus tramvajai" temai papildyti:
Pirmos dalies tęsinys
SP UAB “Vilniaus troleibusai”
Dėl tramvajaus linijų tiesimo alternatyvų Šiuo metu vykdoma detalesnė trasų techninė, ekonominė ir aplinkosauginė analizė, kuri galutinai parodys atskirų variantų ir maršrutų pranašumus ir trūkumus. Jau yra baigiamas rengti esamų visuomeninio transporto maršrutų perspektyvinis tinklo variantas, įvertinantis moderniojo tramvajaus maršrutus. Su šiais pasiūlymais bus galima susipažinti jau artimiausiu metu.
Supratome, kad Jums priimtiniausias būtų 1 variantas, papildytas dar vienu maršrutu D - “Santariškės-Lazdynai”. (Pagarbiai, SĮ “Vilniaus planas” projekto vadovas V.Valeika)
Gerb. Onai Monkevičienei
Dėkojame už pateiktas pastabas ir pritarimą moderniojo tramvajaus įvedimui Vilniuje. Suprantame, kad šiuo metu susisiekimas su Balsiais yra pakankamai problematiškas. Deja, pratęsti modernųjį tramvajų dėl sąlyginai nedidelių keleivių srautų (net įvertinant tai, kad dalis gyventojų persėstų iš savo automobilių į visuomeninį transportą) yra ekonomiškai netikslinga. Gerinant susisiekimą su Balsiu rajonu reikės iš esmės rekonstruoti Žaliųjų Ežerų gatvę, nutiesti tiltą ir naują jungtį su Nemenčinės plentu, pagerinti susisiekimą miesto autobusais, privežant iki moderniojo tramvajaus linijų. Vieningas bilietas neturėtų pabranginti pačios kelionės, o persėdimas - neprailginti kelionės trukmės.
Ger. Artūrui Baubliui
Informuojame, kad keleivių (transporto) srautų modeliavimas buvo atliktas remiantis perspektyviniu gyventoju ir darbo vietų išdėstymu 2015 metams, bei perspektyviniu automobilizacijos lygio įvertinimu. Pritariame, kad keleivių skaičius dešiniajame Neries krante didės, tačiau negalima teigti, kad ženkliai sumažės darbo vietų bei gyventojų centro ir senamiesčio zonose, kuriose yra dar pagrindiniai kultūriniai, buitiniai ir aptarnavimo traukos objektai, autobusų ir geležinkelio stotys, nemaži turistų srautai. Atlikti keleivių srautų modeliavimo rezultatai rodo, kad moderniojo tramvajaus A maršrutas, yra vienas iš labiausiai apkrautų mieste (jau šiandien dėl apsunkinto susisiekimo Pylimo gatvėje yra įvesta speciali eismo juosta viešajam transportui). Laukiamas perspektyvinis keleivių srautas piko valandą viršys 5000 keleivių per valandą viena kryptimi. Laukiamas viešojo transporto susisiekimo greitis (priklausomai nuo stotelių skaičiaus, skersinių transporto srautų praleidimo, pėsčiųjų eismo) sieks iki 25-27 km/val., kai šiandien (2002,10,02 stebėjimo duomenimis) šioje trasoje greitis piko valandomis siekia 12,5-13 km/val.. Perspektyvoje nieko nedarant šis viešojo transporto greitis nukristų iki 8-9 km/val.
Senamiesčio aptarnavimas, dėl saugomo gatvių tinklo neturi jokios alternatyvos gatvių plėtrai, tad vienintelė ekologiška transporto rūšis gali būti tik viešasis elektrinis transportas, kuris gali užtikrinti visų norinčiųjų atvežimą į senamiesčio ir centro zoną. Aptarnavimas lengvaisiais automobiliais neturi jokios perspektyvos, tad natūralu, kad Pylimo gatvėje be moderniojo tramvajaus liks tik apribotas aptarnaujantis transportas, kuriam bus skirta 1 eismo juosta.
Esamas troleibusų ir autobusų eismas, kuris sukelia didžiausias vibracijas gretimiems pastatams, neturi jokių galimybių ją sumažinti. Modernusis tramvajus turi visas technines galimybes visiškai panaikinti keliamą vibraciją aplinkai. Todėl teiginys apie “greitaeigę daugiatonę masę” neturi jokio pagrindo ir yra klaidingas.
Gerb. Dariui Damalakui
Pilnai pritariame Jūsų samprotavimams dėl moderniojo tramvajaus žiedinio maršruto, kuris ir, mūsų nuomone, dėl žiedinio eismo nebus patogus keleiviams, nors ir pervežtų keleivių skaičius būtų pakankami didelis, tačiau kelionės trukmė nebūtų optimali. Vilniui yra siūlomas pirmasis vystymo scenarijus be žiedinio maršruto, paliekant Laisvės prospektą aptarnauti troleibusams (troleibusų maršrutas Nr.16 pratęsiamas iki Santariškių).
Dėl A maršruto tęsinio iki Santariškių. Aišku, kad negalima lyginti keleivių srauto šiaurinėje dalyje su keleivių srautais miesto centrinėje zonoje. Tačiau yra nemažas keleivių skaičius iš Stoties aikštės, kurių tiesioginis tikslas yra respublikinės ligoninės Santariškėse. Šiaurinėje dalyje autobusais suformuojamas papildomas keleivių srautas iš šiaurinių miesto rajonų, todėl jo apkrovimas yra pilnai pakankamas.
Tramvajaus B maršrutas iš Justiniškių (Pašilaičių) per centrą link Naujamiesčio ir Lazdynų pakankamai gerai papildo tramvajaus tinklą. Siūlymas A maršrutą nukreipti per Fabijoniškės, prieštarauja Jūsų anksčiau pasakytai minčiai, nes darydamas nemažą kilpą jis prailgins nemažai daliai keleivių bendrą kelionės trukmę, nors surinks ir daugiau keleivių. Buvo analizuotas siūlymas nukreipti A maršrutą Ateities ir Didlaukio gatvėmis, tačiau pervežimų ekonominiai ir techniniai rodikliai buvo prastesni. Akropolio zona numatoma aptarnauti B maršrutu.
Tramvajaus specialių eismo juostų įvedimas esamose gatvės iš esmės neprieštarauja dviratininkų eismui, jeigu yra fizinės galimybės išplatinti važiuojamąją dalį ir joje patalpinti dviratininkams skirtą eismo juostą. Vis tik saugumo požiūriu žymiai geriau būtų juos izoliuoti nuo automobilių eismo ir tiesti autonominius takus ar nužymėti juostas ant šaligatvių.
(Su pagarba, SĮ “Vilniaus planas” projektavimo skyriaus vyr. transportininkas, Specialiojo plano projekto vadovas Vidualdas Valeika)
2002 m. spalis 2 d.
Comment
-
farbrom
Parašė techKam tramvajai, jei yra troleibusai? Nė vienam mieste dar nemačiau, kad būtų tramvajai ir troleibusai.
Comment
Comment