Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus tramvajus

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą

    Tai tik technologijos keičiasi, bet jos nekeičia asmens archetipinių elgsenos modelių. Buvo čia XXI a. pradžioje vaivorykštinių vienaragių, kurie triedė rožinais triedalais apie tai kaip naujos technologijos atneš pasauliui taiką. Žmonės gyvens santarvėje globaliame, technologiškai pažangiame kaime, be karų ir konfliktų. Aha, kurgi ne.
    Kaip nekeičia? Seniau miestų ypatybė #1 buvo idėjų apykaita, pletkų mainai ir nuomonių sintezė. Miestų aikštės, turgūs, amatininkų cechai, vėliau kavinės, barai ir pan ir t.t. Dabar šita funkcija sėkmingai nukeliavo į internetus. Ir turi +/- tą patį priėjimą ar esi didmiesčio centriuke, ar kalabybiškyje sėdi prie prie pečiaus. Ir tai turbūt daro daug didesnę įtaką didmiesčiui, kuris, tam tikra prasme, kaimietiškėja mažėjant gyvenimo viešose erdvėse. Kita vertus tas pats kaimas pasidarė globalus.

    Kita vertus tuo pačiu kaimas svetimėja ir artėja prie miesto kai visi sėdi prie ekranų savose triobose. Tai panašėjimas vyksta iš abiejų pusių.

    Comment


      Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

      Problema ta, kad siūlomos tramvajaus trasos kartoja esamą gatvių tinklą ir tik jo dalyje galima visiškai atskirti transporto srautus. Galbūt Klaipėda. Taigi nepavyks padaryti visiškai autonominę sistemą ir tuomet klausimas ar tramvajus bus greitasis. Manau tai išdalies ir lemia frustacją, nes įkasami gan dideli pinigai, o rezultato prognozuoti niekas negali.

      Ką galima būtų daryti esamoje situacijoje: planuojamose tramvajus linijose įrengti fiziškai atskirtas VT juostas, šviesoforų prioritetą ir analizuoti poveikį eismui. Tik tokiu būdu galima surinkti pakankamai objektyvius eismo ir eismo pokyčių duomenis. Bet tam reikia tiek mero, tieke Tarybos politinės valios.

      O šiuo metu, jau JUDU dangsto savo ir VVT impotenciją, nematau jokios galimybės teigiamiems pokyčiams.
      Nežinau ar yra miestas kur galėtų būti geresnės sąlygos tramvajaus tiesimui jau esamose gatvėse, turbūt du trečdaliai procentai numatomos trasos jau galėtų eiti skiriamaja juosta visose radialinėse gatvėse. Telieka išspręsti kaip pravesti tas linijas per centrą - po žeme ar ant žemes. Tik aš bijau kad šitoje vienaragių žemėje bus pilna pilstymo iš tuščio į kiaurą, kaip tramvajus su vairuotoju yra atsilikęs sprendimas, kaip lietuvis vairuotojas išsigąs tramvajaus gatvėje, kad reikia eiti grand su visokiais hyperloopais ir t.t.

      Comment


        Parašė geriantis Rodyti pranešimą

        Nu matai, tau prioritetas yra greitis, o man tai nėra kriterijus. Laiko aš turiu sočiai. Automobilio vairavimas kamščiuose, tai kaip minimum valanda streso per dieną, minus dar degalai ir eksploatacinės išlaidos. Autobuse atsisėdi, užsidedi ausines ir medituoji pusvalanduką. Tai ką man rinktis? Faktas, kad autobusą. Automobilis laimi, kai reikia su šeima nuvykti kažkur, tada ir važiuojam, o ne kasdieną maltis po miestą.
        Čia jau tolstame nuo objektyvių dalykų link asmeninių preferencijų. Tikrai neneigiu, kad yra žmonių (entuziastų), kurie jaučia malonumą važiuodami VT. Visgi objektyviai žiūrint, eilinis žmogus turbūt verčiau pusvalanduką su muzika arba podcastu medituos vienas savo automobilyje, o ne prigrūstame autobuse, kuriame piko metu rasti sėdimą vietą prilygsta loterijos laimėjimui.
        Dėl pinigų tai taip, kažkiek susitaupo važiuojant VT, bet nežinau ar verta diskutuoti apie tokias sumas kaip pvz. 20 eurų per mėnesį.

        Comment

        Working...
        X