Geras video. Įdomu, kad Krokuvos variantas šiame video yra rodomas kaip pavyzdys, kaip galima padaryti neblogai ir pigiai tiesiog nuolatos darant mažus pagerinimus. Iš tiesų toks variantas, kur krapštomasi su tramvajais po truputį jiems skiriant vis daugiau prioriteto ir juos pakeliant vis arčiau Light Rail (Krokuvoje - 'Fast Tram') standarto yra programa minimum tokio dydžio miestui. Vis tik reiktų ir paminėti, kad dabar, kai Lenkija tapo turtingesnė ir nebegyvena komunistų priespaudoje, Krokuva planuoja ir rimtą 'premetro' liniją, t.y. pilnai atskirtą Light Rail liniją su daug tunelių. Projektas yra patvirtintas - šiuo metu vyksta poveikio aplinkai tyrimai.
Vilnius šalia Krokuvos atrodo visiškai apgailėtinai. Nesugebėta net autobusų linijų centre (kur daugiausia autobusų) subraižyti, nėra jokio centrinio mazgo su persėdimais, 'centrinės' stotys yra kažkur pietuose. Svarbiausia - nėra nieko rimto daroma tam pakeisti, nėra jokių rimtesnių planų, tik visiškas automarozinis realybės ignoravimas. Tai yra tikra katastrofa miesto konkurencingumui. Ir koks pasiteisinimas bus naudojamas šį kartą? Nepriklausomybės pradžioje visai 'prilipdavo' tos istorijos apie prarastą devynioliktą amžių ar sovietmečio vargus. Tačiau ką Vilnius veikė paskutinius dvidešimt metų būdamas ES ir NATO miestas, kai BVP ne taip jau smarkiai skyrėsi nuo pietų Europos, kur transporto sistemos yra tikrai geros?
Sakyčiau, blogiau- net nebandoma mastyt ką nors daryt, o tai yra toli netgi nuo "nieko nedaroma"
Mano siūlymas, kaip būtų galima patobulinti Vilniaus viešojo transporto greitojo tramvajaus sistemą. Pagrindą sudarytų greitasis tramvajus (light rail), turintis 4 linijas: R (Pilaitė-Geležinkelio stotis-Oro uostas), Z (Fabijoniškės-Šeškinė-Geležinkelio stotis), M (Santariškės-NMC-Naujamiestis), G (Jeruzalė-Viršuliškės-Lazdynai-Geležinkelio stotis). Kadangi LRT labiau fokusuotųsi į greitį, o ne prieinamumą keleiviams, todėl stotelės vidutiniškai būtų nutolusios 750 m., taip ieškant vidurio tarp metro (stotelės nutolusios 1 km atstumu) ir tipinių autobusų stotelių (300-500 m atstumas). Tokiu būdu LRT sistema jungtų nutolusius ir daug populiacijos turinčius sovietinių daugiabučių rajonus su darbo vietų ir pramogų centru – Naujamieščiu, Senamieščiu, bei NMC. Plėtra prasidėtų nuo pirmų trijų linijų - R, Z, M. Centre esantis tramvajų tinklas būtų požeminis: Vingis-Gel. stotis; Vingis-Lvivo mazgas; Lvivo mazgas-Gel. stotis, todėl Z linija būtų greičiausiai pastatyta, kadangi važiuojant Olandų g. nereiktų kastis po žeme, bei taip pat iškart pajungiami prie tramvajaus sistemos keli mikrorajonai, nepasižymintys geru viešuoju transportu: Žirmūnai, Antakalnis, Užupis, Markučiai. Tokiu būdu keleiviai greičiau galėtų pradėti naudotis tramvajumi, o vėliau įgyvendinus brangius infrastruktūrinius projektus: tuneliai Pilimo, Savanorių, Žemaičių, Kauno gatvėmis, keleiviai turėtų aukščiausio lygio susisiekimą tarp Vingio, NMC ir Gel. stoties. Tuneliai centre leistų dalinai išspręsti ir priedangų problemą. Kalbant apie stoteles centre, R linija, einanti per Pilimo gatvę, turėtų tik tris stoteles - Kudirkos aikštė, Mo muziejus ir Gel. stotis. M linija turėtų 5 stoteles: Kudirkos, Lukiškių, Čiurlionio, Vingio ir Savanorių. G linija, kuri būtų statoma vėliau, nei kitos turėtų keturias stoteles - Savanorių, Naujamiesčio, Vienaragių ir Gel. stotis. G linijos pasirinkta trasa dėl to, kad turi daugiau traukos objektų (Vingio parkas, būsimas Akropolis, centrinė Naujamiesčio dalis), nei sovietinis siūlymas vesti tramvajų per Panerių gatvę ir Vilkpėdės žiedą, tačiau dėl to G linijai reikės daugiau naujos infrastruktūros: tiltas per Nerį, sujungiant Litexpo ir Vingį. Ateityje galima tramvajaus sistemos plėtra būtų Saulėtekio, Šiaurinės g., Žemųjų Panerių kryptimis, tokiu būdu pajungiant likusius didžiuosius Vilniaus mikrorajonus (Paneriai, Žirmūnai, Antakalnis) Laukiu jūsų pasiūlymų, pastebėjimų, kritikos ????
[FONT=Calibri]... Centre esantis tramvajų tinklas būtų požeminis: Vingis-Gel. stotis; Vingis-Lvivo mazgas; Lvivo mazgas-Gel. stotis, todėl Z linija būtų greičiausiai pastatyta, kadangi važiuojant Olandų g. nereiktų kastis po žeme, bei taip pat iškart pajungiami prie tramvajaus sistemos keli mikrorajonai, nepasižymintys geru viešuoju transportu: Žirmūnai, Antakalnis, Užupis, Markučiai. Tokiu būdu keleiviai greičiau galėtų pradėti naudotis tramvajumi, o vėliau įgyvendinus brangius infrastruktūrinius projektus: tuneliai Pilimo, Savanorių, Žemaičių, Kauno gatvėmis, keleiviai turėtų aukščiausio lygio susisiekimą tarp Vingio, NMC ir Gel. stoties. Tuneliai centre leistų dalinai išspręsti ir priedangų problemą.
Nevisai aišku iš planelio, kur tie tuneliai numatomi. Gerai būtų matyti ir stočių pozicijas.
Tiesiant uždaruoju būdu tokiu atveju nebūtina linija po gatve, kaip parodyta, pvz. po Gedimino pr. Tuo pat vengiant staigių posūklių.
Jei apie per mažą fantazijos tankį(kam priklausytų realizuot(nuobodų jau juos ir beminėt darkart), turiu galvoje, o ne apie pateiktą schemą), tai tada reik sutikt su tuo
Kažkaip prašosi iš schemos Pilaitė-Olandų g.-Stotis, nors aš tada sakyčiau Pilaitė-Žirmūnų g.-Saulėtekis, nes ar tikrai reikia to talpaus transpirto į Rasas? Toliau Oro uostas - Santariškės R+M, Perkūnkiemis-Fabijoniškės-Šeškinė-Naujamiestis (pratesiant iki G.Vilties/Savanorių žiedo) Ž+M . Nežinau ar reikia geltoną varyti į Santariškes, geriau manau būtų Justiniškės-Pašilaičiai. Kitoje pusije pratesiant pagla Ž liniją į Rasas-Olandų g.
Kažkaip prašosi iš schemos Pilaitė-Olandų g.-Stotis, nors aš tada sakyčiau Pilaitė-Žirmūnų g.-Saulėtekis, nes ar tikrai reikia to talpaus transpirto į Rasas? Toliau Oro uostas - Santariškės R+M, Perkūnkiemis-Fabijoniškės-Šeškinė-Naujamiestis (pratesiant iki G.Vilties/Savanorių žiedo) Ž+M . Nežinau ar reikia geltoną varyti į Santariškes, geriau manau būtų Justiniškės-Pašilaičiai. Kitoje pusije pratesiant pagla Ž liniją į Rasas-Olandų g.
Man kažkodėl šioje schemoje matosi žiedinis maršrutas Stotis - Vilkpėdė - Lazdynai - Viršuliškės - Antakalnis - Paupys - Stotis. Užtikrinus jo intervalus, likę maršrutai gali ir nebesijungti.
Matau, diskusija dėl Vilniaus tramvajaus tęsiasi, man pačiam irgi įdomu argumentai, kodėl Vilniuje nėra tramvajaus ar metro.
Teko sudalyvauti Mindaugo Pakalnio paskaitoje, kuris buvo ir mano dėstytojas VGTU. Čia jis pasidalino sudedamosiomis metro ir tramvajaus klausimo dalimis. Prisijungiau būdamas labai skeptiškai ir net priešiškai nusiteikęs šiai asmenybei, tačiau, kaip ir pranešimo autorius sakė, jo kadencijos pradžioje tokių buvo apie 90%, pabaigoje teliko apie 60%.
Tad kažką jo išaiškinimas ir sudėliojimas pasiekė, pasiekė ir mane.
Labiausiai fascinating atrodo Toronto (!!!) pavyzdžio naudojimas, bet kažkodėl nenorėjo panaudoti bet kurio iš ~20 Europos miestų, įskaitant artimiausių kaimyninių šalių miestų pavyzdžių, kurie arba nuo nulio statėsi/statosi naujas tramvajaus sistemas arba vykdo rimtus upgreidus. Iš esmės Pakalnis varo demagogiją ir muddying the water visokiais iš šiknos ištrauktais teiginiais apie neva reikalingus tankius ir srautus. Klausimas tik, kokia motyvacija skleisti tokius pezalus ir klaidinti visuomenę? Ar elementarus kvailumas ir kažkokie principai, ar kažkokia racionalesnė motyvacija?
Ponas Pakalnis pats įmeta skaidres, kur parodo, jog miegamuosiusoe rajonuose ir centrinėje miesto dalyje takis yra pakankamas, bet peza, kad nepakankamas, nes periferijoje labai mažas tankis. No way... Ir žinant, jog jo "kadencijos" metu ta periferija buvo ypač plečiama.
Tolia peza... nėra keleivių... Nėra, nes jie netelpa į tuos 12 m trulikus. Elemantari logika...
Ponas Pakalnis pats įmeta skaidres, kur parodo, jog miegamuosiusoe rajonuose ir centrinėje miesto dalyje takis yra pakankamas, bet peza, kad nepakankamas, nes periferijoje labai mažas tankis. No way... Ir žinant, jog jo "kadencijos" metu ta periferija buvo ypač plečiama.
Tolia peza... nėra keleivių... Nėra, nes jie netelpa į tuos 12 m trulikus. Elemantari logika...
Taip, čia dar vienas teisingas pointas. Absurdas naudoti esamų srautų duomenis, kai yra akiavzdžiai visiškai neadekvatus VT, kuriuo tų srautų iš principo neįmanoma sugeneruoti, nes žmonės nesinaudoja ir nesinaudos tokiu baisiu VT, kuris yra klaikus ir elementariai žeminantis orumą. Vilnius turi vieną žemiausių (galimai žemiausią) VT modal share iš ES miestų, ir tam yra visa eilė objektyvių priežasčių: nepakankamas capacity, klaikus komfortas, supuvusios ir tinkamai neprižiūrimos VT priemonės, jokio prioriteto sraute, neskaitant Zuokmečio laikais supaišytų kreivų šleivų A juostų, ilgi kelionės laikai, prasta maršrutų aprėptis toliau nuo centro esančiose vietose (bet ir kai kuriose arčiau centro esančiose vietose), autobusams per ilgi maršrutai ir t.t. ir pan. Ignoruoti visa tai ir pezėti apie neva nepakankamus srautus yra fakin imbeciliška.
Labiausiai stebina, jog nei ponas Pakalnis, nei dabartinė savivaldybė (na ir praėjusi lygiai taip pat) visiškai atsisako galvoti apie ateitį. Net ir neturint tų reikalingų mistinių keleivių srautų, miestas jau eilę metų auga, gyventojų skaičius kyla, ir jis toliau didės. Statosi nauji projektai visur ištisai, plius tas pats naujas Akropolis, stadionas etc. Nesant normalaus VT besinaudojančių srautai nepadidės, bet miestas tiesiog uždus kamščiuose, tai galbūt vistik verta surizikuoti ir pagalvoti apie bėginį transportą, net jei ir šiai dienai jis neatitiktų lūkesčių keleivių skaičiaus atžvilgiu.
Ponas Pakalnis pats įmeta skaidres, kur parodo, jog miegamuosiusoe rajonuose ir centrinėje miesto dalyje takis yra pakankamas, bet peza, kad nepakankamas, nes periferijoje labai mažas tankis. No way... Ir žinant, jog jo "kadencijos" metu ta periferija buvo ypač plečiama.
Tolia peza... nėra keleivių... Nėra, nes jie netelpa į tuos 12 m trulikus. Elemantari logika...
Tankumas yra ne tik apie gyventojų skaičių, bet ir apie įvairovę, paskaitoje tai paminėta.
Perkūnkiemis ir kiti miegamieji yra labai monogamiški, ten mažai darbo vietų, kurias gali pasiekti per 15 min pėsčiomis, todėl turi sėsti ir važiuoti iš savo rajono, kad nuvažiuotum į darbą. Tramvajaus klausimas irgi nėra monogamiškas - "kiti tokio dydžio miestai turi, todėl reikia ir mums". Yra, kas skaičiuoja, vertina biudžetą ir mato, kada tai taps našta mokesčių mokėtojams. Yra miestų, kurie tai daro "na ura", paskui kažkada baigiasi arba pinigai arba gyventojų kantrybė arba vairuotojų atlyginimai, arba surenka pakankamai tam mokesčių ir gyventojams tinka už tai primokėti papildomai iš savo kišenės. Kritikus kviečiu ateiti su skaičiais tų miestų, kuriuose yra tramvajai.
Comment