Parašė John
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus tramvajus
Collapse
X
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Toks, kokiam gamina kokybiškus modernius tramvajus. Pvz kokią statė Liuksemburgas?
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Šiaip gana daug kur yra 900-1000mm plotis (Krokuva, Helsinkis) ir matyt kokybiškų tramvajų netrūksta ir tokiam pločiui.
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Toks, kokiam gamina kokybiškus modernius tramvajus. Pvz kokią statė Liuksemburgas?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...lectrification
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą[LIST][*]labai trūksta vakarai-rytai jungties šiaurėje, t.y. 2G ''tramvajizavimo'' per visą maršruto ilgį, ypač turint omenyje, kad planelyje visi maršrutai labiau eina į centrą (Žaliąjį tiltą), o ne Stotį;[*]kai kurie maršrutai labai keistai eina, pvz. vietoj tiesaus 4G piešiate 7 tramvajų su vingiais per Centrą - tai užtruks daug ilgiau ir tiesiog nebus patrauklu. Lygiai kaip ir 8 maršrutas - vietoj tikrai svarbaus traukos centro Saulėtekio, kreipiate maršrutą į Žirmūnus.
Man kaip tik atrodo, kad mano schema - labiau tikrieji keleivių srautai nei žemėlapis Visi maršrutai specialiai ir padaryti kryžiavimosi principu. Dabartiniu 4G maršrutu absoliuti dauguma keleivių nekeliauja viso maršruto, o išlipa Europos a. ar pan., kad galėtų persėsti. Mažuma važiuoja iš Pilaitės į Saulėtekį ar iš Viršuliškių tiesiai į Žirmūnus. Manau, kad principas turėtų būti atvirkštinis: maršrute turėtų mažuma keleivių būti priversti išlipti persėdimui, o daugumą turėtų, kiek įmanoma, privežti prie populiariausių taškų.
Dėl to visi maršrutai ir praeina pro centrą, kryžiuojasi. Vakarų-rytų kryptį išlaikyti gali Šiaurinės g. autobusai arba keleiviai tiesiog gali persėsti, nes tokių bus mažuma.
[*]6 ir 5 daug geriau padalinti į du, iš kurių vienas važiuotų tik Justiniškių gatve, kitas - tik Laisvės prospektu. Centre pagal jus tramvajus atsirastų vos ne kiekvienoje gatvėje, bet miegamuosiuose, kur gyventojų tankis yra daug didesnis, tramvajų linijų mažiau
[*]9 maršrutą būtų daug geriau nukreipti į Žemuosius Panerius. Toks pateiktas tramvajų maršrutų tinklas visiškai nužudytų esamą troleibusų sistemą ir neleistų pdaryti daugiau-mažiau efektyvesnių autobusų maršrutų, o Paneriai tiek ir dabar yra svarbus gamyklų rajonas, tiek ir ateityje jį revitalizuojant į gyvenąmąjį ir turės daug didesnį keleivių srautą, todėl užtikrinti tiesioginį (be persėdimų) susisiekimą tikrai labai svarbu
[*]Be jokio susisiekimo paliekama J. Basanavičiaus gatvė - svarbi jungtis tarp Vilkpedės/Panerių/Lazdynų ir vakarinio senamiesčio. Įkalnė tramvajams neturėtų būti kliūtimi, o posūkiui apačioje yra įvairių techninių sprendimų, todėl neleisti ten tramvajaus būtų ypač blogas sprendimas. Neblogai būtų vietoj čia esančio 9 tramvajaus ''tramvajizuoti'' 6 troleibusą.
kodėl taip ignoruojate esamus maršrutus?
Comment
-
Nedidelis pasiūlymas: 9 geriau užbaigti ne ties Karoliniškių, bet ties Sietyno stotele, kad būtų galima persėsti iš kitų maršrutų (tik kaip ten normaliai įkišti tramvajų ties ta estakada, tai nežinau). Maršrutus į stotį gal geriau vesti Pylimo gatve iki Geležinkelio g. ir būtent ten daryti posūkį? Perspektyvoje šitaip gal būtų paprasčiau prijungti bėgius prie esamo geležinkelio.
Šiaip žemėlapis labai puikus, gaila, kad čia tik fantazijos labai tolimai ateičiai.Lietuva visiems.
Comment
-
Įdomu pažiūrėti į vizijas, bet aš nelabai suprantu, kokią užduotį atliktų tramvajus, ar pakeistų dabartinius pagrindinius maršrutus, ar bandytų pagreitinti susisiekimą tarp taškų A ir B. Ir ar toliau būtų greitieji autobusai?
Pvz. 5g yra kertinis maršrutas miesto šiaurėje. Aš matyčiau šioje vietoje dvi tramvaujaus linijas, trasa nuo Saulėtekio, Karievių, Ozo gatve, ties Sportima išsišakojančias į dvi Y linijas - viena link Justiniškių ir Pašilaičių, kita link Viršuliškių ir Karoliniškių ar Pilaitės.
Dabar, bent jau tie padvigubinti maršrutai šiek tiek keistai vinguriuoja. Maršrutas 3 galėtų išnaudoti trasą Saltoniškės-Žalgirio-Tuskulėnų-Olandų-Markučiai, nes dabar išilgai ta trasa niekas nevažiuoja. Maršrutas 5 tikrai galėtų bent ties Naujininkais baigtis.
Comment
-
Parašė abruo Rodyti pranešimą1435 reiktų vien dėl to, kad būtų galima integruoti su Europine vėže, eisiančia iš Kauno per Lentvarį iki stoties ir link oro uosto.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Tram-train idėją aš irgi palaikyčiau. Aišku reiktų tramvajų su dual voltage 750V DC+25kV AC, bet su šiek tiek papildomų investicijų būtų doable.Paskutinis taisė TrippleA; 2023.03.09, 17:05.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
Geriausias variantas Vilniui butu 2-3 linijos metro-tramo, kaip Porto, Briusely ir pan., su dar kazkokia overrailo linija nuo N. Vilniaus iki Lentvario ir Grigiskiu. Metro-tramas centre eitu tuneliu nuo Zaliojo Tilto iki stoties, o visur kitur atskira dedikuota juosta nuo automobiliu, bei kur imanoma viadukais ir tuneliukais, kad isvengt sankryzu ir kitu susikirtimo su eismu tasku. Vieninteles vietos kur jis kirstusi su eismu tai butu ten, kur neapsimoketu projektuot inzineriniu statiniu, kad jis ta eisma apvaziuotu arba ten kur ta to padaryt neimanoma del gamtiniu salygu ar esamos infrastrukturos, arba aisku metro tramui butu naudojama tik jam iskirta gatve ir joks kitas transportas apart VT ir tarnybu negaletu juo keliaut.- Tuneliai išaugina kainą labai smarkiai. Dar brangesnis ne pats traukinio tunelis, o požeminės stotys
- Be poros posūkių, važiuoti tramvajui pvz Pylimo gatve yra beveik tiesiai.
- Apskritai centre paleidus tramvajų Pylimo gatve, ji yra pati nekomplikuočiausia tramvajui. Uždraudus automobilių eismą tenais, jis tiesiog lekia tiesiai. Trasoje liktų tik pėsčiųjų šviesoforai, kurie lengvai būtų pritaikyti prie tramvajaus, nes pėstieji - ne mašinos, nereikia daug ciklų su kairiais posūkiais ar pan., daug lengviau pritaikyti prie VT. Tad pėsčiųjų šviesoforai niekaip nestabdys tramvajaus eismo.
- Antžeminė trasa - prieinamesnė, patogesnė, greičiau pasiekiama visiems keleiviams. Be to, ji draugiškesnė žmonėms su negalia, dviračiais, tėvams su vaikų vežimėliais ir t.t.
- Galiausiai, tiesiant tunelį būtų susiduriama su daugybe kliūčių dėl kultūros paveldo, archeologinių tyrinėjimų poreikio ir jautrumo tokiai teritorijai.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė liootas Rodyti pranešimą
Tai labai laukčiau argumentų tam metro-tramvajui centre po žeme pagrįsti Mano argumentai, kodėl neverta tramvajaus kišti po žeme "nuo Žaliojo tilto iki stoties":- Tuneliai išaugina kainą labai smarkiai. Dar brangesnis ne pats traukinio tunelis, o požeminės stotys
- Be poros posūkių, važiuoti tramvajui pvz Pylimo gatve yra beveik tiesiai.
- Apskritai centre paleidus tramvajų Pylimo gatve, ji yra pati nekomplikuočiausia tramvajui. Uždraudus automobilių eismą tenais, jis tiesiog lekia tiesiai. Trasoje liktų tik pėsčiųjų šviesoforai, kurie lengvai būtų pritaikyti prie tramvajaus, nes pėstieji - ne mašinos, nereikia daug ciklų su kairiais posūkiais ar pan., daug lengviau pritaikyti prie VT. Tad pėsčiųjų šviesoforai niekaip nestabdys tramvajaus eismo.
- Antžeminė trasa - prieinamesnė, patogesnė, greičiau pasiekiama visiems keleiviams. Be to, ji draugiškesnė žmonėms su negalia, dviračiais, tėvams su vaikų vežimėliais ir t.t.
- Galiausiai, tiesiant tunelį būtų susiduriama su daugybe kliūčių dėl kultūros paveldo, archeologinių tyrinėjimų poreikio ir jautrumo tokiai teritorijai.
1) Butelio kakliukas Gedimino pr.- Vilniaus/Jogailos g. sankryzoj. ta sankryza juda daug eismo, tiek automobiliu, tiek pesciuju, tiek VT, o kur dar muges, sventes, paradai ir pan. Net esamam VT jau yra problema ta vieta judet. Pajungus tramvaju susidarytu dar didensnis butelio kakliukas, nes panaikinti teik troleibusu, tiek autobusu ten neimanoma, nes marsrutai is ten sakotusi ne vien tik i Pylimo g, bet ir i Pamenkalnio g.
2) Laidu kabinimas Pylimo g. Jau dabar norima nukabinti troleibusu laidus Pylimo g., kurie yra prikabinti prie pastatu. Tokie laidai gadina pastatus, o Pylimo g., ypac arp Kiausinio ir sinagogos yra per siaura stulpams.
3) Palikus Pylimo g. Vien tramvajams reiktu perkelt toleibusus ir autobusus i Svitrigailos g., kas pablogintu susiekima paciam centre (senamiesty ir taip truksta vt).
4) Stotys, gali veikti, kaip sleptuves karo atveju, todel nauda- dviguba.
5) Eismas tuneliu tampa nepriklausomas, nuo bet kokiu isores salygu.
6) Tiesiant antzeminius begius irgi butu susidurta su ivairioms paveldo ir archeologinem problemom.
7)Tunelis leistu sukurti geresni susiekimo mazga ties stotim (troleibusai ir autobusai ant zemes, traukiniai- ant zemes, tramvajus- po zeme)
8) Tuneliavimas siais laikasi nera tokia brangi procedura.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė liootas Rodyti pranešimąPer rinkimus temai dar labiau atgijus, įkeliu dar vieną galimą Vilniaus tramvajų maršrutų schemą. Iš esmės, tai yra tos pačios 5
-
Comment
-
Barselona visiskai uzdare didele atkarpa vienos is pagrindiniu miesto gatviu (Diagonal) per Covida. Uztruko gal metus statant dideli lietaus nuoteku surinkimo tuneli (vos ne tinkanti metro), dabar per pastaruosius 5-6 menesius jau beveik nutiesta nauja tramvajaus linija. Teko gyventi Saragosoje kai jie idieginejo savo nauja tramvaju sistema, dabar cia, is tiesu ispudinga kaip greitai imanoma juos pastatyti. Ir as asmeniskai manau kad apie jokius bebegius ar vienbegius tramvajus tiesiog net neverta kalbeti, o begiu standartas, 1435 be abejones.Paskutinis taisė kasparas.v; 2023.03.09, 23:16.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
Ok, argumentai tokie.
1) Butelio kakliukas Gedimino pr.- Vilniaus/Jogailos g. sankryzoj. ta sankryza juda daug eismo, tiek automobiliu, tiek pesciuju, tiek VT, o kur dar muges, sventes, paradai ir pan. Net esamam VT jau yra problema ta vieta judet. Pajungus tramvaju susidarytu dar didensnis butelio kakliukas, nes panaikinti teik troleibusu, tiek autobusu ten neimanoma, nes marsrutai is ten sakotusi ne vien tik i Pylimo g, bet ir i Pamenkalnio g.
2) Laidu kabinimas Pylimo g. Jau dabar norima nukabinti troleibusu laidus Pylimo g., kurie yra prikabinti prie pastatu. Tokie laidai gadina pastatus, o Pylimo g., ypac arp Kiausinio ir sinagogos yra per siaura stulpams.
3) Palikus Pylimo g. Vien tramvajams reiktu perkelt toleibusus ir autobusus i Svitrigailos g., kas pablogintu susiekima paciam centre (senamiesty ir taip truksta vt).
4) Stotys, gali veikti, kaip sleptuves karo atveju, todel nauda- dviguba.
5) Eismas tuneliu tampa nepriklausomas, nuo bet kokiu isores salygu.
6) Tiesiant antzeminius begius irgi butu susidurta su ivairioms paveldo ir archeologinem problemom.
7)Tunelis leistu sukurti geresni susiekimo mazga ties stotim (troleibusai ir autobusai ant zemes, traukiniai- ant zemes, tramvajus- po zeme)
8) Tuneliavimas siais laikasi nera tokia brangi procedura.
2) Kad laidai gadina pastatus – technologijos klausimas. Kai KT yra naudojamos tarpukario technologijos, tai taip ir būna. Na, dabar jau kai kurie iešmai nebe tarpukario lygio, bet tiesiog reikia visą troleibusų KT atnaujinti ir viskas. Stulpams vietos nėra labai trumpoje atkarpoje.
3) Nelabai suprantu, kodėl būtinai reikia iškelti juos iš Pylimo g.? Gi jie gali važiuoti ten pat, kur važiuoja tramvajus. Svarbu, kad būtų panaikintas automobilių eismas.
4) Tas tiesa, neturiu ko prikišti.
5) Taip, irgi tiesa.
6) Na, ant žemės tiesiant tų problemų bus daug mažiau, be to, nebus nieko vertingo sunaikinta (o tai neabejotinai atsitiktų tiesiant tunelį, gal dar aptiktų kokį super-vertingą XII a. statinį, liudijantį Sarmatų civilizaciją, tuomet viskas sustotų visai).
7) Geriausi VT mazgai yra tie, kur viskas viename lygyje. Nematau, kad autobusai, troleibusai ir tramvajai labai vieni kitiems maišytų, priešais stotį vietos užtektinai.
8) Kai VMS taip nesugeba niekam rasti pinigų, tai vis tiek papildoma kliūtis.Lietuva visiems.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė kasparas.v Rodyti pranešimąis tiesu ispudinga kaip greitai imanoma juos pastatyti. Ir as asmeniskai manau kad apie jokius bebegius ar vienbegius tramvajus tiesiog net neverta kalbeti, o begiu standartas, 1435 be abejones.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė abruo Rodyti pranešimą
1) Gedimino pr. - Vilniaus/Jogailos g. sankryžoj riekia šviesoforų, reaguojančių į VT judėjimą (kokie jau seniai turėjo būti visam Vilniuje). Ir dabar ten jų reikia, nesuprantu, kodėl buvo paliktas toks keistas eismo organizavimas ten.
2) Kad laidai gadina pastatus – technologijos klausimas. Kai KT yra naudojamos tarpukario technologijos, tai taip ir būna. Na, dabar jau kai kurie iešmai nebe tarpukario lygio, bet tiesiog reikia visą troleibusų KT atnaujinti ir viskas. Stulpams vietos nėra labai trumpoje atkarpoje.
3) Nelabai suprantu, kodėl būtinai reikia iškelti juos iš Pylimo g.? Gi jie gali važiuoti ten pat, kur važiuoja tramvajus. Svarbu, kad būtų panaikintas automobilių eismas.
4) Tas tiesa, neturiu ko prikišti.
5) Taip, irgi tiesa.
6) Na, ant žemės tiesiant tų problemų bus daug mažiau, be to, nebus nieko vertingo sunaikinta (o tai neabejotinai atsitiktų tiesiant tunelį, gal dar aptiktų kokį super-vertingą XII a. statinį, liudijantį Sarmatų civilizaciją, tuomet viskas sustotų visai).
7) Geriausi VT mazgai yra tie, kur viskas viename lygyje. Nematau, kad autobusai, troleibusai ir tramvajai labai vieni kitiems maišytų, priešais stotį vietos užtektinai.
8) Kai VMS taip nesugeba niekam rasti pinigų, tai vis tiek papildoma kliūtis.
Kitas momentas, tai pačios miesto transporto infrastruktūros atnaujimas. Ar tiestume trmavajų po žeme ar ant žemės, Pylimo, Sodų, Gėlių, Jogailos ir Vilniaus g. turėtų tapti VT gatvėmis, o Žaliasis Tiltas įgautų prioritetą VT transportui, kas reikštų, kad Senamiesty ir daly Naujamiesčio su Stotim automobilių turėtų praktiškai nelikti ir tas būtų labai gerai. Dar geriau būtų jei juos pakeistų VT ir atsirasti normalus VT, o ypač Senamiesty, kur jo beveik nėra ir todėl žmonės renkasi važiuoti su automobiliais į jį. Norint išlaipint žmones iš automobilių turėtų atsirasti automobilių stovėjimo aikštelės prie diediesnių transporto mazgų, arba tolimųjų stotelių ir stočių, kurios būtų orientuotos į užmiesčio gyventojus. Dar reiktų nepamiršt ir Šiaurinės g., Mykolo Lietuvio g., Pietinio Aplinkelio, Balsių tilto ir kitų kelių statybų, kuries padėtų nukreiti automobilių tranzitą nuo centrinių miesto rajonų ir pagerintų susiekimo galimybes VT.
Tai kaip dar kart sakau, tramvajaus tiesimas turėtų būt ne vien tik pakeitimas vienos VT priemonės kita, o sistemiška miesto transporto infrastruktūros ir judrumo pertvarka. Taip, tai kainuotų daug pinigų, bet atsipirktų labai greitai, nes leistų ir taip augančiam miestui dar labiau augti, o valstybei- surinkt dar daugiau pinigų į biudžetą.
- 3 patinka
Comment
-
Dėl tramvajaus bėgių buvimo po žeme ar virš žemės - tuneliai yra sudėtingas ir brangus sprendimas, bet jie suteikia pilną pirmumo teisę ir tiesius bėgius, tad ir greitį, ir komfortą. Be to, dažnas ir greitas viršžeminis transportas dalina miestą, kelią triukšmą, pėstiesiems tampa sunkiau vaikščioti, tad pačiame centre ir, tuo labiau, senamiestyje, tokios sistemos gali kelti problemų. Deja, tokio ilgalaikio sprendimo kaip ilgas VT tunelis šiame mieste tikėtis būtų labai sunku: nesame Olandija, kur miestelis Delft pasistatė 2.3km geležinkelio tunelį vien dėl triukšmo (transporto prasme nebuvo išlošta nieko), ar Švedija, kur Malmo nusitiesė 12km. geležinkelio tunelį ir integravo į savo VT sistemą. Esame atsilikęs rytų Europos kaimas, kur bet kokios ambicijos yra atvirai vadinamos 'cirkais'. Dėl to, nors normalioje šalyje poros kilometrų tunelis sostinėje tarp centrinio verslo rajono ir centrinės stoties, einantis per patį istorinį centrą, atrodytų kaip savaime suprantamas dalykas, čia tokie projektai dar ilgai atrodys kaip neįmanoma utopija ir kvailystė, tikras 'cirkas'.
Kaip ten bebūtų - visai be tunelių centre neišsiversime ir reikiamo tramvajaus efekto tikrai nebus įmanoma pasiekti, jei jis važinės tokiose vietose kaip Jogailos/Vilniaus/Gedimino pr. sankryža kaip dabar ten važiuoja autobusai. Tunelių prasme į pietus nuo upės, principas yra tas, kad kuo jų daugiau - tuo geriau. Programa minimum maršrute nuo Žaliojo tilto iki stoties, mano nuomone, būtų tokia:
- nuo tilto tramvajus važiuotų viduriu Vilniaus gatvės (virš žemės)
- kažkur prieš sankryžą su Gedimino pr., jis lįstu po žeme
- iš po žemių išlįstų Pylimo gatvės vidury kur nors jau po Jogailos/Islandijos/Pamėnkalnio sankryžos
- važiuotų Pylimo gatve virš žemės, kur ne per toliausiai nuo stoties lįstų vėl po žeme, kad galėtų be didelių posūkių pilnu prioritetu patekti į numatytą stotelę prie naujosios geležinkelių/autobusų stoties
Manau, kad tokiame minimaliame variante, centre tuneliai sudarytų apie ketvirtadalį ar trečdalį viso maršruto, o pačio serviso greitis jau būtų iš bėdos pakenčiamas tokio dydžio miestui. Nors tai tikrai ir nebūtų kažkas labai gero tokio dydžio ES sostinei, tai jau būtų rimtas žingsnis lyginant su dabartine katastrofa.
- 3 patinka
Comment
-
Asmeniškai neanalizuoju užsienio pavyzdžių, bet esu jau seniai priėjęs išvados, kad kas buvo suplanuota prieš kelis dešimtmečius visokiuose senuose generaliniuose planuose (dab. BP), tas ir labiausiai tinka miestui. Aišku pakitus darnaus judumo kursui ir pan. koreguotini visokie dobilai ir pan., bet esmė, jog kas buvo numatyta, panašiai to ir reikia. Pvz. dabartyje įgyvendino Vilniaus vakarinį aplinkkelį, bet nepastatė anksčiau planuoto viaduko iš Šešuolių link VSD – dabar ten vidury dienos stovi kamšty Viršuliškių skg, kur visur viskas D kat. gatvelės. Nepabaigtas sujungimas Ozo g. su Šešuolių g., irgi važiavimas iš visų pusių į Akropolį kažkokiais kvadratais, kampais. Nei šis nei tas. Tuos pačius dviračių takus visose / beveik visose gatvėse buvo numatę Pilaitės (Sudervės rajone). Taip ir tramvajų planavo kišti po Senamiesčiu. Jei planavo, vadinasi įmanoma, jau ten turbūt 1 000 kartų viską buvo išanalizavę kas ir taip, belieka tiesiog įgyvendint. Kai dabartiniai specialistai perplanuoja, tai geriau nesigauna, kad ir to viaduko link Pilaitės nebuvimas ar Šiaurinė g. nei šis nei tas planuojama, kažkoks prisvilęs blynas bus.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 6 patinka
Comment
Comment