Parašė DeSadas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus tramvajus
Collapse
X
-
Parašė neoplan Rodyti pranešimą
Ekonominio efektyvumo pasaulyje normalų VT reikėtų pradėti plėtoti jau dabar, o ne laukti dar 10-20 metų ir statyti viską už n kartų brangiau."I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace." —Washington, D.C. June 18, 2002
- George W. Bush President of the USA
Comment
-
Parašė DeSadas Rodyti pranešimą
ekonominio efektyvumo pasaulyje.
O kalbant apie ekonominę logiką, tai ji sako, kad miestas ir jo priemiesčiai turi veikti kaip viena, didelė, efektyvi mašina, kur negalvodamas ir nežiūrėdamas į tvarkaraščius gali greitai nuvažiuoti iš bet kurio kampo į bet kurį kampą. Kitu atveju ekonominis efektyvumas krenta, nes miestiečiai (ir priemiestiečiai) prasčiau integruojasi į darbo rinką ir praranda daug laiko kelionėms (Vilniuje prarastas laikas yra skaičiuojamas šimtais milijonų Eurų kiekvienais metais), apsiriboja vietos, kuriose gali gyventi (pvz. užsidaro gyvenimas privačiam/sublokuotam name, jei nenori sėdėti valandas automobilyje, kai daug kur vakaruose toks variantas yra standartas), verslams sunkiau atsivežti klientų ir tt. Prasto VT kaina miesto konkurencingumui yra milžiniška, reikia būti aklam, kad to nematytum.
- 7 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąŠeškinės įkalne berods tramvajaus neplanavo. Pagrindinės kryptys lieka Stotis-Santariškės, Konstitucijos pr.-Narbuto g. ir Laisvės pr.
Tik metro sajūdis po Šeškinės kalnu norėjo iškasti metro. Būtų buvęs brangokas malonumas. Tačiau tramvajui reiktų peržiūrėti G.V. g.-Ukmergės g. sankryžą. Nu noris geriausio rezultato už mažesnę kainą, bet ir ne š.
Rijikas
extra pinigų prašosi bet koks lipimas į kalvą (pvz. Ukmergės g. kalnelis ar Narbuto g. - jau yra užstatymas, kurį reikia apeiti), ir extra pinigų prašys bet koks upės kirtimas.
Vilniaus atveju upę VIS TIEK reikia kirsti – klausimas tik kaip. Sovietmečiu planavo du tunelius, mes XXI amžiuje galėtume apsieiti su vienu tuneliu, ir galbūt papildomai vienu normaliu tiltu.
dangoraižistas
Turiu TAIP PAT kažkokią sovietinę knygą apie VT, galėsiu kada nors pažiūrėt (ne namie ji). Bet iš principo, tunelis ar metro, ar tramvajui, VISTIEK kainuoja nemažai.
Beje, pirmieji tunelį įrengt norėjo dar CARAI, kada planavo Vilniuje tramvajų 1910-1914 m. Nuo stoties iki Rotušės a. ir galbūt po Pilies gatve.
O dėl caro laikų tunelio tai labai abejoju. Forume jau buvo įkeltas tas projektas iš archyvo su linijų planu ir ten jokių tunelių nebuvo numatyta, kiek pamenu.
dangoraižistas
Metro turi Vilniaus dydžio NIURNBERGAS. Ne bet kokį, bet 3 linijos, virš 40 stočių. VT keleivių VISAME MIESTE panašiai kaip Vilniuje (500-800 tūkst., priklauso kuriais metais) iš jų metro perveža apie 2/3. Aišku, čia labiau IŠIMTIS, dauguma panašaus dydžio miestų tenkinasi TIK tramvajumi, geriausiu atveju su požeminėm atkarpom, bet Vilnius YRA ne tik miestas, o SOSTINĖ.
Tokio transporto (metropoliteno) išlaikymas kainuoja labai nemažai, todėl dabar VT bilietai Niurnberge kainuoja labai brangiai lyginant su kitais Vokietijos miestais, berods vieni brangiausių. Bet transportas, aišku, pavydėtinas.
2000-2020 m. aplinkkeliams, gatvių estakadoms, viadukams, gatvių platinimui ištaškyta kažkur MILIJARDAS eurų.
Manau, kad Vilnius, prisidedant ES, GALĖTŲ įsirengt tramvajus, metro (geriausia abu, priklausomai nuo miesto rajono).
Pažiūrėjau Niurnbergo (500 tūkst. mieste + 3 priemiesčiai su iš viso 250 tūkst.; trečdalio Lietuvos plote aplink miestą - 3 mln.) VT skaičius.
Metro (3 linijos, 49 stotys; stato toliau) daily ridership ~400 000, autobusai ir tramvajai (6 linijos) po ~100 000. Dar turi S-bahno geležinkelį į priemiesčius su mažai keleivių. Palyginimui, Vilniuje prieš pandemiją buvo ~600k, prieš 15 m. – 850k.
KAŽKĄ TOKIO, pačiu IDEALIU variantu, galėtų kada nros turėti ir Vilnius. Tik to trūksta iki tobulumo tai irgi kokių 3 metro linijų ir 6 tramvajaus linijų; vietoj busų galim palikti laidinius ir autonominius trolikus ir GO fully electrified). Įmanoma iki 2050 m.? Su dirbančia valdžia, turinčia planą – būtų įmanoma.
MedinisStrazdas
Neplanavo, bet Ukmergės gatvės būtų puiki vieta linijai nes aplinkui yra didelis gyventojų tankis kuris šiuo metu ukmergės gatve vyksta į centrą automobiliais ir autobusais. Ties pedagoginio žiedu galėtu susijungti su Pilaitės linija ir abi eiti į konstitucijos prospektą.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Rijikas Rodyti pranešimą2. Miesto užstatymas ir traukos centrai
Šaunuolis liootas, pasistengė sudėlioti kokį tais maršrutų tinklą, nes labai trūksta bendro vaizdo, kaip galėtų atrodyti išbaigtas tinklas.
Mano požiūriu greitieji 1G, 2G, 3G, 4G, 5G + T2, T7, A53, ir dar T12 (kabina Panerius ir Žirmūnus) + kažkas Šiaurinėje g. iš esmės sudarytų puikias tramvajaus arterines linijas. Turbūt ateičiai reikėtų galvoti ką daryti su Pavilnio ir Naujosios Vilnios kryptimi, nes kas kad suburbija, bet jai reikia kažkokio padoresnio susisiekimo [kažkaip panaudoti geležinkelį?].
Mano nuomone, tramvajų iš pradžių reiktų keisti vietoj autobusų, ne vietoj troleibusų (dėl ekologinių aspektų). Todėl į tramvajaus linijas vietoj T2, T7 žiūriu labai skeptiškai, na gal tolimesnėje ateityje. Manau, iš pradžių tramvajaus linija turėtų būti vietoj 1G maršruto, kuri panaikintų tik T6 ir T10 (ką daryti su likusia troleibusų infrastruktūra Kareivių gatvėje ? Paleisti autonominius troleibusus 5G ?), vėliau prie jos būtų galima montuoti atšaką Konstitucijos prospektu į Perkūnkiemį a la 3G (naikintinų troleibusų maršrutų nebūtų išvis), tuomet jau eitų 2G linija (naikinamas T16, ant klaustuko T18), 4G (naikinami T9 ir T19), taip pat 1G pratęsimas iki Oro uosto.
3. Tikslas ko siekiama - didesnio prieinamumo ar didesnio greičio
Vienodai bet kokiai rūšiai principas tas pats: daugiau stotelių - mažiau greičio. Daugiau stotelių reiškia, kad platesnis keleivių ratas pasinaudos, visgi dažnas stabčiojimas atima daug trasos įveikimo laiko (mažėja eksploatacinis greitis).
Plius jei mažai stotelių turės "greitasis" tramvajus arba metro, tai greičiausiai reiks maršrutų, kurie kompensuotų praleistas stoteles. Taigi kokybiniu atžvilgiu praloštų daugiausiai miesto vidurinės zonos gyventojai, laimėtų greičio tie, kurie yra periferijoje. Tik ar periferijos mylėtojai to nori? Ir kai gerai pagalvoju, tai noras statyti didžiulius P+R kažkur maršruto gale eilinį kartą primena, kad subsidijuojama suburbija ir miesto plėtra toliaus vyks nekontroliuojamai už miesto ribų.Paskutinis taisė 10.000; 2022.07.08, 15:03.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąKur yra "ekonominio efektyvumo pasaulis"? JAV, kur VT silpnai išvystytas net milijoniniuose miestuose, ar KLDR, kur iš esmės yra tik VT ir dviračiai?
JAV niekada nesiekė ekonominio efektyvumo, pas juos visa kultūra yra paremta "aš galiu išleisti daugiau pinigų nei kaimynas"
Parašė taccido Rodyti pranešimą
Parašė 10.000 Rodyti pranešimąTaip pat esu skeptiškas ir dėl tramvajaus reikalingumo V.Kudirkos/Švitrigailos gatvėse, man atrodo tose gatvėse nėra tiek keleivių srautų, kad reikėtų tramvajaus.
- 3 patinka
Comment
-
Oho, taccido straipsnį apie traukinius net ir madeinvilnius įkelė
Traukiniai Vilniuje: kam jų reikia?
https://madeinvilnius.lt/transportas...kam-ju-reikia/
- 15 patinka
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąOho, taccido straipsnį apie traukinius net ir madeinvilnius įkelė
Traukiniai Vilniuje: kam jų reikia?
https://madeinvilnius.lt/transportas...kam-ju-reikia/100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 8 patinka
Comment
-
Įkėliau straipsnį apie sovietmečiu planuotą greitąjį tramvajų su schemomis. Manau, kad visai verta pamatyti, kaip turėjo atrodyti visas tinklas Labiausiai žinoma yra pirmoji tramvajaus linija Oro uostas - Sudervėlė, tačiau kitos dvi mažiau girdėtos/matytos (kaip parodė šita tema)
>>> Koks turėjo būti Vilniaus greitasis tramvajus?100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 17 patinka
Comment
-
Neskaičiau straipsnio, bet pastačius tik pėsčiųjų-dviračių tiltą tarp „Litexpo“ ir Vingio parko, ar būtų bent teorinė galimybė tramvajų tiesti per esamą transportinį tiltą? Nieks nenagrinėjo straipsniuose ar čia forume kiek racionalu tai galėtų būti, t. y. ar atėmus kokias 2 esamas juostas iš mašinų ten joms logiškai galėtų likti pakankamai patogios jungtys, nusukimai, norminis pralaidumas?♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
Comment
-
Parašė taccido Rodyti pranešimąĮkėliau straipsnį apie sovietmečiu planuotą greitąjį tramvajų su schemomis. Manau, kad visai verta pamatyti, kaip turėjo atrodyti visas tinklas Labiausiai žinoma yra pirmoji tramvajaus linija Oro uostas - Sudervėlė, tačiau kitos dvi mažiau girdėtos/matytos (kaip parodė šita tema)
>>> Koks turėjo būti Vilniaus greitasis tramvajus?
O dėl paties straipsnio tai super (kaip visada), ačiū, labai smagiai susiskaitė.
- 12 patinka
Comment
-
Neradau krovininio geležinklelių tinklo schemos, kuriuo naudojasi įmonės, po vieną-du vagonus į savo teritorijas atsistumti, nes matau tokius judėjimiu ties Melga Savanorių pr. ir Ž.Paneriuose. Gali būti,kad šiuos tinklus "krovininius" gelžkelius įvertinus, modifikavus, pvz. galima gana tiesiai gal iš stoties vos ne į tą pačią Melgą atvažiuot.
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Neplanavo, bet Ukmergės gatvės būtų puiki vieta linijai nes aplinkui yra didelis gyventojų tankis kuris šiuo metu ukmergės gatve vyksta į centrą automobiliais ir autobusais. Ties pedagoginio žiedu galėtu susijungti su Pilaitės linija ir abi eiti į konstitucijos prospektą.
Atrodo ANTRAS maršrutas ir buvo sugalvotas Fabijoniškės–Šeškinė-Paneriai-Lentvaris?
Beje, Savanorių pr. dėl požeminių komunikacijų PER BRANGAUS perkėlimo sovietai neįrengė požeminių perėjų, bet planavo požeminį tramvajų PERSPEKTYVOJE (kai bus pastatytas Lentvario miegamasis rajonas ir komunizmas ) ir požeminį tunelį po Nerimi.
Comment
-
Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą
Teko MATYTI sovietinį straipsnį
- 8 patinka
Comment
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
KAS tamstai su tais teksto atributais? Jie paprastai naudojami pabrėžti ar išskirti svarbius dalykus, bet kai randominiai keli žodžiai kiekvienam sakiny paryškinti, jie tampa tiesiog triukšmu.
- 2 patinka
Comment
-
Tramvajus greičiau įsigyvendintų, ir galbūt būtų padaryta mažiau klaidų.
Metro tai žinant normalios linijos įrengimo sumas, manau pinigų davimas kitur netgi infrastruktūroje atneštų daugiau naudos negu laukimas kada ten paleis liniją, o jei dar kokie skandalai, krizės dar kažkas, ir linija ir lieka apleista. Nebent kažkada tam ateis palankesni laikai, tunelių kasimas atpigs, politika stabili, know how geras, bet kol kas perspektyvoje to nesimato.
Smart minimalizmas, manau yra labiausiai sustaibable/patvarus dalykas.Paskutinis taisė PoDV; 2022.07.12, 16:48.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Tas jausmas, kai prieš trečdalį amžiaus atsilikusio okupantų režimo daryti VT planai ekonomiškai nustekentam miestui buvo žymiai aukštesniame lygyje nei bet kas, kas jam planuojama dabar, kai Vilnius yra klestintis ES miestas. Mes sėdime tokiame mėšle, kad tai yra suknistai neįtikėtina.
O dėl paties straipsnio tai super (kaip visada), ačiū, labai smagiai susiskaitė.
SSRS planai vs realybė buvo apdainuota Anties, AtA "Kuro Aparatūra" ir AtA "Sigma" darbo pamainas pradėdavo 30-45min skirtumu, nes VT >4k proletarų flashmobo nebūtų ištvėręs.
Ir kai tik atsirado "įkandamų" automobilių - didžioji dalis persėdo į juos.
- 1 patinka
Comment
Comment