Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus tramvajus

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė DeSadas Rodyti pranešimą

    ekonominio efektyvumo pasaulyje.
    Ekonominio efektyvumo pasaulyje normalų VT reikėtų pradėti plėtoti jau dabar, o ne laukti dar 10-20 metų ir statyti viską už n kartų brangiau.

    Comment


      Kur yra "ekonominio efektyvumo pasaulis"? JAV, kur VT silpnai išvystytas net milijoniniuose miestuose, ar KLDR, kur iš esmės yra tik VT ir dviračiai?

      Comment


        Parašė neoplan Rodyti pranešimą

        Ekonominio efektyvumo pasaulyje normalų VT reikėtų pradėti plėtoti jau dabar, o ne laukti dar 10-20 metų ir statyti viską už n kartų brangiau.
        as nesakau kad nereik, bet kad patvarkyt suluzusius trulus reik? bei A juostas pradzioj padaryt.
        "I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace." —Washington, D.C. June 18, 2002


        - George W. Bush President of the USA

        Comment


          Parašė DeSadas Rodyti pranešimą

          ekonominio efektyvumo pasaulyje.
          Tai tie miestai, kurie pastatė tramvajus linijose, kuriose nebuvo pilno A juostų tinklo, elgėsi ne pagal ekonominę logiką? Tai yra, praktiškai, visos mano žinomos tramvajaus sistemos. Kai manai, kad esi vienintelis protingas, o visi kiti - durni, visada pravartu gerai pamąstyti, ar nėra atvirkščiai.

          O kalbant apie ekonominę logiką, tai ji sako, kad miestas ir jo priemiesčiai turi veikti kaip viena, didelė, efektyvi mašina, kur negalvodamas ir nežiūrėdamas į tvarkaraščius gali greitai nuvažiuoti iš bet kurio kampo į bet kurį kampą. Kitu atveju ekonominis efektyvumas krenta, nes miestiečiai (ir priemiestiečiai) prasčiau integruojasi į darbo rinką ir praranda daug laiko kelionėms (Vilniuje prarastas laikas yra skaičiuojamas šimtais milijonų Eurų kiekvienais metais), apsiriboja vietos, kuriose gali gyventi (pvz. užsidaro gyvenimas privačiam/sublokuotam name, jei nenori sėdėti valandas automobilyje, kai daug kur vakaruose toks variantas yra standartas), verslams sunkiau atsivežti klientų ir tt. Prasto VT kaina miesto konkurencingumui yra milžiniška, reikia būti aklam, kad to nematytum.

          Comment


            Parašė PoDV Rodyti pranešimą
            Šeškinės įkalne berods tramvajaus neplanavo. Pagrindinės kryptys lieka Stotis-Santariškės, Konstitucijos pr.-Narbuto g. ir Laisvės pr.

            Tik metro sajūdis po Šeškinės kalnu norėjo iškasti metro. Būtų buvęs brangokas malonumas. Tačiau tramvajui reiktų peržiūrėti G.V. g.-Ukmergės g. sankryžą. Nu noris geriausio rezultato už mažesnę kainą, bet ir ne š.
            Planavo, bet po pačia Šeškine, po Ukmergės gatve, planuotas tunelis. Gal siekiant sušvelnint įkalnę, tramvajus turėjo įlisti į tunelį ties Ozo gatve.

            Rijikas
            extra pinigų prašosi bet koks lipimas į kalvą (pvz. Ukmergės g. kalnelis ar Narbuto g. - jau yra užstatymas, kurį reikia apeiti), ir extra pinigų prašys bet koks upės kirtimas.
            Nu čia juokingas argumentas. Beveik kiekviename mieste yra upė. Daugelyje miestų yra ir visokios įkalnės. Jeigu tai būtų tokios didelės kliūtys, tada tramvajų turėtų daug mažiau miestų.
            Vilniaus atveju upę VIS TIEK reikia kirsti – klausimas tik kaip. Sovietmečiu planavo du tunelius, mes XXI amžiuje galėtume apsieiti su vienu tuneliu, ir galbūt papildomai vienu normaliu tiltu.

            dangoraižistas
            Turiu TAIP PAT kažkokią sovietinę knygą apie VT, galėsiu kada nors pažiūrėt (ne namie ji). Bet iš principo, tunelis ar metro, ar tramvajui, VISTIEK kainuoja nemažai.

            Beje, pirmieji tunelį įrengt norėjo dar CARAI, kada planavo Vilniuje tramvajų 1910-1914 m. Nuo stoties iki Rotušės a. ir galbūt po Pilies gatve.
            Kainuoja nemažai, bet net sovietai suprato, kad tai vienintelis būdas sukurti greitą transportą išvengiant butelio kaklelio – Pylimo gatvės.
            O dėl caro laikų tunelio tai labai abejoju. Forume jau buvo įkeltas tas projektas iš archyvo su linijų planu ir ten jokių tunelių nebuvo numatyta, kiek pamenu.

            dangoraižistas
            Metro turi Vilniaus dydžio NIURNBERGAS. Ne bet kokį, bet 3 linijos, virš 40 stočių. VT keleivių VISAME MIESTE panašiai kaip Vilniuje (500-800 tūkst., priklauso kuriais metais) iš jų metro perveža apie 2/3. Aišku, čia labiau IŠIMTIS, dauguma panašaus dydžio miestų tenkinasi TIK tramvajumi, geriausiu atveju su požeminėm atkarpom, bet Vilnius YRA ne tik miestas, o SOSTINĖ.
            Sutinku, kad į Niurnbergą reikia orientuotis. Transportas labai gerai išvystytas, pats tenai gyvenau. Tik reikia į šitą konkretų pavyzdį žiūrėti atsargiai. Metro buvo tiesiamas ekonominio stebuklo laikotarpyje, kai visoje VFR labai daug metropolitenų buvo planuojama ir tiesiama. Ten po senamiesčio gatvėmis buvo rausiamasi, metro tunelis praeina vieno metro atstumu nuo katedros. Vilniuje iškart kiltų isterija... Ir Vokietijoje, tačiau 7-8 dešimtmečių sandūroje nebuvo didelio pilietinio pasipriešinimo dideliems projektams
            Tokio transporto (metropoliteno) išlaikymas kainuoja labai nemažai, todėl dabar VT bilietai Niurnberge kainuoja labai brangiai lyginant su kitais Vokietijos miestais, berods vieni brangiausių. Bet transportas, aišku, pavydėtinas.
            2000-2020 m. aplinkkeliams, gatvių estakadoms, viadukams, gatvių platinimui ištaškyta kažkur MILIJARDAS eurų.

            Manau, kad Vilnius, prisidedant ES, GALĖTŲ įsirengt tramvajus, metro (geriausia abu, priklausomai nuo miesto rajono).

            Pažiūrėjau Niurnbergo (500 tūkst. mieste + 3 priemiesčiai su iš viso 250 tūkst.; trečdalio Lietuvos plote aplink miestą - 3 mln.) VT skaičius.

            Metro (3 linijos, 49 stotys; stato toliau) daily ridership ~400 000, autobusai ir tramvajai (6 linijos) po ~100 000. Dar turi S-bahno geležinkelį į priemiesčius su mažai keleivių. Palyginimui, Vilniuje prieš pandemiją buvo ~600k, prieš 15 m. – 850k.

            KAŽKĄ TOKIO, pačiu IDEALIU variantu, galėtų kada nros turėti ir Vilnius. Tik to trūksta iki tobulumo tai irgi kokių 3 metro linijų ir 6 tramvajaus linijų; vietoj busų galim palikti laidinius ir autonominius trolikus ir GO fully electrified). ​ Įmanoma iki 2050 m.? Su dirbančia valdžia, turinčia planą – būtų įmanoma.
            Sutinku, kad reikia esamą transportą kuo labiau elektrifikuoti ir tam galima išnaudoti esamą troleibusų kontaktinį tinklą, tik jį reikia tinkamai plėtoti ir modifikuoti. Bet greitojo bėginio tansporto irgi reikia.

            MedinisStrazdas

            Neplanavo, bet Ukmergės gatvės būtų puiki vieta linijai nes aplinkui yra didelis gyventojų tankis kuris šiuo metu ukmergės gatve vyksta į centrą automobiliais ir autobusais. Ties pedagoginio žiedu galėtu susijungti su Pilaitės linija ir abi eiti į konstitucijos prospektą.
            Tai kad planavo.
            100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

            Comment


              Parašė Rijikas Rodyti pranešimą
              2. Miesto užstatymas ir traukos centrai
              Šaunuolis liootas, pasistengė sudėlioti kokį tais maršrutų tinklą, nes labai trūksta bendro vaizdo, kaip galėtų atrodyti išbaigtas tinklas.
              Mano požiūriu greitieji 1G, 2G, 3G, 4G, 5G + T2, T7, A53, ir dar T12 (kabina Panerius ir Žirmūnus) + kažkas Šiaurinėje g. iš esmės sudarytų puikias tramvajaus arterines linijas. Turbūt ateičiai reikėtų galvoti ką daryti su Pavilnio ir Naujosios Vilnios kryptimi, nes kas kad suburbija, bet jai reikia kažkokio padoresnio susisiekimo [kažkaip panaudoti geležinkelį?].
              Manau, kad iš principo dabartinės miesto greitųjų autobusų 1G-4G trasos yra daugiau ar mažiau tos, kurių pagrindu reiktų formuoti tramvajaus tinklą. Tik galbūt su keletu pakeitimų, pvz.: 3G turėtų važiuoti tiesiai Ukmergės gatve iki pat sankirtos su VA, 4G galbūt nereikia sukinėtis pro Vydūno gatvę, o tiesiai Pilaitės prospektu pro Įsruties stotelę (nežinau, nenusimanau Pilaitės keleivių srautuose šiaip). 2G ko gero reiktų naujo tilto ties Litexpo, ir pro "naują Akropolį", kur gretimais bus ir naujas gyvenamųjų namų kvartalas. Taip pat esu skeptiškas ir dėl tramvajaus reikalingumo V.Kudirkos/Švitrigailos gatvėse, man atrodo tose gatvėse nėra tiek keleivių srautų, kad reikėtų tramvajaus. Liniją į Oro uostą, su laiku, būtų galima pratęsti iš Stoties, nukreipiant požemine linija iki IKEA, tuomet tiesiai Vikingų gatve.

              Mano nuomone, tramvajų iš pradžių reiktų keisti vietoj autobusų, ne vietoj troleibusų (dėl ekologinių aspektų). Todėl į tramvajaus linijas vietoj T2, T7 žiūriu labai skeptiškai, na gal tolimesnėje ateityje. Manau, iš pradžių tramvajaus linija turėtų būti vietoj 1G maršruto, kuri panaikintų tik T6 ir T10 (ką daryti su likusia troleibusų infrastruktūra Kareivių gatvėje ? Paleisti autonominius troleibusus 5G ?), vėliau prie jos būtų galima montuoti atšaką Konstitucijos prospektu į Perkūnkiemį a la 3G (naikintinų troleibusų maršrutų nebūtų išvis), tuomet jau eitų 2G linija (naikinamas T16, ant klaustuko T18), 4G (naikinami T9 ir T19), taip pat 1G pratęsimas iki Oro uosto.

              3. Tikslas ko siekiama - didesnio prieinamumo ar didesnio greičio
              Vienodai bet kokiai rūšiai principas tas pats: daugiau stotelių - mažiau greičio. Daugiau stotelių reiškia, kad platesnis keleivių ratas pasinaudos, visgi dažnas stabčiojimas atima daug trasos įveikimo laiko (mažėja eksploatacinis greitis).
              Plius jei mažai stotelių turės "greitasis" tramvajus arba metro, tai greičiausiai reiks maršrutų, kurie kompensuotų praleistas stoteles. Taigi kokybiniu atžvilgiu praloštų daugiausiai miesto vidurinės zonos gyventojai, laimėtų greičio tie, kurie yra periferijoje. Tik ar periferijos mylėtojai to nori? Ir kai gerai pagalvoju, tai noras statyti didžiulius P+R kažkur maršruto gale eilinį kartą primena, kad subsidijuojama suburbija ir miesto plėtra toliaus vyks nekontroliuojamai už miesto ribų.
              Stotelių tinklą reiktų palikti daugiau ar mažiau tapatų dabartinių greitųjų autobusų stotelių tinklui. Jis yra optimalus - išlaikoma didelės keleivių dalies aprėptis, tačiau tuo pat metu nėra pernelyg dažnas, kad neužknistų stoviniavimas ant kiekvieno metro
              Paskutinis taisė 10.000; 2022.07.08, 15:03.

              Comment


                Parašė Sula Rodyti pranešimą
                Kur yra "ekonominio efektyvumo pasaulis"? JAV, kur VT silpnai išvystytas net milijoniniuose miestuose, ar KLDR, kur iš esmės yra tik VT ir dviračiai?
                O gal Danija arba Austrija?

                JAV niekada nesiekė ekonominio efektyvumo, pas juos visa kultūra yra paremta "aš galiu išleisti daugiau pinigų nei kaimynas"
                Parašė taccido Rodyti pranešimą
                MedinisStrazdas


                Tai kad planavo.
                Tuomet klydau, atsiprašau.
                Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
                Taip pat esu skeptiškas ir dėl tramvajaus reikalingumo V.Kudirkos/Švitrigailos gatvėse, man atrodo tose gatvėse nėra tiek keleivių srautų, kad reikėtų tramvajaus.
                Va čia yra atvirkštinio mastymo pavyzdys. Geras VT pats sukuria srautus juo naudotis. Jeigu nėra srautų gyvenamojoje zonoje tai tiesiog reiškia kad VT nėra pakankamai patrauklus.

                Comment


                  Oho, taccido straipsnį apie traukinius net ir madeinvilnius įkelė



                  Traukiniai Vilniuje: kam jų reikia?

                  https://madeinvilnius.lt/transportas...kam-ju-reikia/

                  Comment


                    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                    Oho, taccido straipsnį apie traukinius net ir madeinvilnius įkelė



                    Traukiniai Vilniuje: kam jų reikia?

                    https://madeinvilnius.lt/transportas...kam-ju-reikia/
                    Taip, dėkui už pasidalinimą Kitą savaitę ir apie Lvivo stotelės VT persėdimo tašką įkels Gal plačioji publika bent jau sužinos, kad tokie dalykai Vilniuje gali egzistuoti
                    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                    Comment


                      Įkėliau straipsnį apie sovietmečiu planuotą greitąjį tramvajų su schemomis. Manau, kad visai verta pamatyti, kaip turėjo atrodyti visas tinklas Labiausiai žinoma yra pirmoji tramvajaus linija Oro uostas - Sudervėlė, tačiau kitos dvi mažiau girdėtos/matytos (kaip parodė šita tema)

                      >>> Koks turėjo būti Vilniaus greitasis tramvajus?
                      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                      Comment


                        Oho, žiauriai įdomu. Ir labai laiku vėl kylant diskusijoms dėl tramvajaus poreikio Vilniuje.

                        Comment


                          Neskaičiau straipsnio, bet pastačius tik pėsčiųjų-dviračių tiltą tarp „Litexpo“ ir Vingio parko, ar būtų bent teorinė galimybė tramvajų tiesti per esamą transportinį tiltą? Nieks nenagrinėjo straipsniuose ar čia forume kiek racionalu tai galėtų būti, t. y. ar atėmus kokias 2 esamas juostas iš mašinų ten joms logiškai galėtų likti pakankamai patogios jungtys, nusukimai, norminis pralaidumas?
                          ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                          Comment


                            Parašė taccido Rodyti pranešimą
                            Įkėliau straipsnį apie sovietmečiu planuotą greitąjį tramvajų su schemomis. Manau, kad visai verta pamatyti, kaip turėjo atrodyti visas tinklas Labiausiai žinoma yra pirmoji tramvajaus linija Oro uostas - Sudervėlė, tačiau kitos dvi mažiau girdėtos/matytos (kaip parodė šita tema)

                            >>> Koks turėjo būti Vilniaus greitasis tramvajus?
                            Tas jausmas, kai prieš trečdalį amžiaus atsilikusio okupantų režimo daryti VT planai ekonomiškai nustekentam miestui buvo žymiai aukštesniame lygyje nei bet kas, kas jam planuojama dabar, kai Vilnius yra klestintis ES miestas. Mes sėdime tokiame mėšle, kad tai yra suknistai neįtikėtina.

                            O dėl paties straipsnio tai super (kaip visada), ačiū, labai smagiai susiskaitė.

                            Comment


                              Neradau krovininio geležinklelių tinklo schemos, kuriuo naudojasi įmonės, po vieną-du vagonus į savo teritorijas atsistumti, nes matau tokius judėjimiu ties Melga Savanorių pr. ir Ž.Paneriuose. Gali būti,kad šiuos tinklus "krovininius" gelžkelius įvertinus, modifikavus, pvz. galima gana tiesiai gal iš stoties vos ne į tą pačią Melgą atvažiuot.

                              Comment


                                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                Neplanavo, bet Ukmergės gatvės būtų puiki vieta linijai nes aplinkui yra didelis gyventojų tankis kuris šiuo metu ukmergės gatve vyksta į centrą automobiliais ir autobusais. Ties pedagoginio žiedu galėtu susijungti su Pilaitės linija ir abi eiti į konstitucijos prospektą.
                                Teko MATYTI sovietinį straipsnį, kad TUNELIAI planuoti ne tik greitojo tramvajaus linijoje Pilaitė-oro uostas nuo stotelės Oro uosto kasos iki Naujininkų , bet TAIP PAT Ukmergės gatvėje pradedant nuo Šeškinės ir vadinamojoje KRASNŪCHOJE po prospektu.

                                Atrodo ANTRAS maršrutas ir buvo sugalvotas Fabijoniškės–Šeškinė-Paneriai-Lentvaris?

                                Beje, Savanorių pr. dėl požeminių komunikacijų PER BRANGAUS perkėlimo sovietai neįrengė požeminių perėjų, bet planavo požeminį tramvajų PERSPEKTYVOJE (kai bus pastatytas Lentvario miegamasis rajonas ir komunizmas ) ir požeminį tunelį po Nerimi.

                                Comment


                                  Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą

                                  Teko MATYTI sovietinį straipsnį
                                  KAS tamstai su tais teksto atributais? Jie paprastai naudojami pabrėžti ar išskirti svarbius dalykus, bet kai randominiai keli žodžiai kiekvienam sakiny paryškinti, jie tampa tiesiog triukšmu.

                                  Comment


                                    Radau ĮRODYMĄ – tai planuotų linijų schema

                                    Click image for larger version

Name:	DSC_6448~2.JPG
Views:	546
Size:	738,1 kB
ID:	1979242

                                    Matome KIEK degradavo planavimas, nes to, kas buvo rimtai planuota su tikrais ketinimais įgyvendinti dabar NET NĖRA planavimo dokumentuose iki 2040-2050 m.

                                    Comment


                                      Parašė alga Rodyti pranešimą

                                      KAS tamstai su tais teksto atributais? Jie paprastai naudojami pabrėžti ar išskirti svarbius dalykus, bet kai randominiai keli žodžiai kiekvienam sakiny paryškinti, jie tampa tiesiog triukšmu.
                                      ADHD gal žmogui?

                                      Comment


                                        Tramvajus greičiau įsigyvendintų, ir galbūt būtų padaryta mažiau klaidų.
                                        Metro tai žinant normalios linijos įrengimo sumas, manau pinigų davimas kitur netgi infrastruktūroje atneštų daugiau naudos negu laukimas kada ten paleis liniją, o jei dar kokie skandalai, krizės dar kažkas, ir linija ir lieka apleista. Nebent kažkada tam ateis palankesni laikai, tunelių kasimas atpigs, politika stabili, know how geras, bet kol kas perspektyvoje to nesimato.

                                        Smart minimalizmas, manau yra labiausiai sustaibable/patvarus dalykas.
                                        Paskutinis taisė PoDV; 2022.07.12, 16:48.

                                        Comment


                                          Parašė VLR Rodyti pranešimą

                                          Tas jausmas, kai prieš trečdalį amžiaus atsilikusio okupantų režimo daryti VT planai ekonomiškai nustekentam miestui buvo žymiai aukštesniame lygyje nei bet kas, kas jam planuojama dabar, kai Vilnius yra klestintis ES miestas. Mes sėdime tokiame mėšle, kad tai yra suknistai neįtikėtina.

                                          O dėl paties straipsnio tai super (kaip visada), ačiū, labai smagiai susiskaitė.
                                          Sovietų sajungos lygiu tiek Vilnius, tiek ir Lietuva nebuvo nustekenti, nebent skaičiuoti pagal prekybos centrų ploto kiekį gyventojui ar mobilių telefonų paplitimą pūvančio kapitalizmo pasaulyje

                                          SSRS planai vs realybė buvo apdainuota Anties, AtA "Kuro Aparatūra" ir AtA "Sigma" darbo pamainas pradėdavo 30-45min skirtumu, nes VT >4k proletarų flashmobo nebūtų ištvėręs.

                                          Ir kai tik atsirado "įkandamų" automobilių - didžioji dalis persėdo į juos.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X