Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus tramvajus

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Premier Rodyti pranešimą
    didžiausiais kausimas, kai priversti gyventojus susodinti į tarmvajų (apskritai viešuoją transportą).
    dabar juk dauguma vazineja nuosavu automobiliu, net esant didelems degalų kainoms ir parkavimo kainoms.
    ir nieko, autobusai pustuščiai, išskyrus maršrutus piko metu. galvojate jie sėstų į tramvajų ar metro?
    Traukinys patogesnis, tik pasiekiamumą reikia užtikrinti.

    Ką autobusas ir troleibusas gali pasiūlyti prieš tramvajų apart pasiekiamumą?

    Comment


      aš suprantu jei greituosius autobusus pilnai pakeisti tramvajumi, jis užsipildytų...
      bet ar ne pigiau nupirkti daugiau naujų autobusų, ir nutiesti atskiras A juostas???? nei statyti bėgius...

      Comment


        Parašė Premier Rodyti pranešimą
        aš suprantu jei greituosius autobusus pilnai pakeisti tramvajumi, jis užsipildytų...
        bet ar ne pigiau nupirkti daugiau naujų autobusų, ir nutiesti atskiras A juostas???? nei statyti bėgius...
        Įvertinus brangstančius vairuotojus - nepigiau. Ypač jei norėsis palaikyti autobusų ir gatvių būklę komfortiškam važiavimui.

        Comment


          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

          Įvertinus brangstančius vairuotojus - nepigiau. Ypač jei norėsis palaikyti autobusų ir gatvių būklę komfortiškam važiavimui.
          Nu žinokit užtikrinti bėgių būklę komfortiškam važiavimui irgi nėra lengva ar pigu.

          Comment


            Parašė Premier Rodyti pranešimą
            aš suprantu jei greituosius autobusus pilnai pakeisti tramvajumi, jis užsipildytų...
            bet ar ne pigiau nupirkti daugiau naujų autobusų, ir nutiesti atskiras A juostas???? nei statyti bėgius...
            Šnekant išskirtinai apie apkraučiausius maršrutus - populiariausius greitųjų autobusų maršrutus atsakymas būtų:
            Nepigiau, nes anksčiau ar vėliau turėsi statyti tramvajaus liniją. Autobusų talpa yra baigtinė, todėl tiesiog pasieksi lubas ir reiks keisti transporto rūšį iš autobuso į traukinį.
            Jau daug miestų iš to pasimokė, kad neinvestuoti laiku į tramvajų yra netgi brangiau. Išleidi krūvą pinigų autobusams ir A juostoms, tada viską griauni ir statai bėgius.

            Juk kuo patogesnį darai keliavimą autobusu, tuo patrauklesnis jis pasidaro ir pritrauki dar daugiau žmonių. Kol galiausiai važinėja sausakimši ilgi metrobusai kas kelias minutes, o tankinti tvarkaščio tu tiesiog nebegali, nes autobusai nebetelpa į stoteles. Aišku dabar Vilniuje daroma atvirkščiai, bloginamas patogumas VT vartotojams, jų mažėja, tada dar labiau retinami tvarkaraščiai ir taip sukasi ratu, o automobilių kamščiai tik didėja.

            Comment


              Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

              Nu žinokit užtikrinti bėgių būklę komfortiškam važiavimui irgi nėra lengva ar pigu.
              Nėra pigu, bet įtariu pigiau.

              Comment


                Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                Traukinys patogesnis, tik pasiekiamumą reikia užtikrinti.

                Ką autobusas ir troleibusas gali pasiūlyti prieš tramvajų apart pasiekiamumą?
                Dažnumą ir avarinį maršruto pakeitimą laikinai pravažiuojant kita gatve.
                ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                Comment


                  Parašė Sula Rodyti pranešimą

                  OK, pavyko atremti lengviausią VMS kontrargumentą
                  O kaip dėl - "Esamas VT pilnai susidoroja su savo užduotimi"?
                  šitą argumentą atremti užtenka bent vieną kartą pasinaudoti esamu VT. Aišku VMS dauguma turbūt gyvenime nėra ten kojos kėlę.
                  Parašė Premier Rodyti pranešimą
                  didžiausiais kausimas, kai priversti gyventojus susodinti į tarmvajų (apskritai viešuoją transportą).
                  dabar juk dauguma vazineja nuosavu automobiliu, net esant didelems degalų kainoms ir parkavimo kainoms.
                  ir nieko, autobusai pustuščiai, išskyrus maršrutus piko metu. galvojate jie sėstų į tramvajų ar metro?
                  Tai kad nesugeba sąlygų padaryti tinkamų. Kaip tik neseniai teko pažystamą vežti iki akropolio. Autobusu būtų buvę 50 minučiu su persėdimu. Automobiliu užtrukome 15 minučių. Čia 5-6 valandos piko metu. Pas mus net rekonstruojant gatvę (pvz Narbutą) nesugeba A linijos įrengti, kai jos jau turėjo būti seniai įrengtos visur kur važiuoja VT.
                  Parašė Premier Rodyti pranešimą
                  aš suprantu jei greituosius autobusus pilnai pakeisti tramvajumi, jis užsipildytų...
                  bet ar ne pigiau nupirkti daugiau naujų autobusų, ir nutiesti atskiras A juostas???? nei statyti bėgius...
                  Jūs gal juokaujate?
                  Parašė dondc Rodyti pranešimą

                  Dažnumą ir avarinį maršruto pakeitimą laikinai pravažiuojant kita gatve.
                  Kai autobusas važiuoja kartą į pusvalandį tai jokio dažnumo persvaros jis neturi.

                  Comment


                    Parašė liootas Rodyti pranešimą
                    Kol tema karšta, į vagoną šoku ir aš. Jau kurį laiką ruošiau šį mini puslapį, tai manau atėjo laikas pasidalinti savo vizija tramvajui, kokios linijos man atrodo optimaliausios:

                    Svetainė, skirta papromote'int idėją ir apskritai, išjudinti diskusiją dėl Vilniaus VT apskritai (tramvajaus ar ne jo naudai)

                    Click image for larger version  Name:	Zemelapis-grafik3.png Views:	593 Size:	273,4 kB ID:	1977220
                    Šiek tiek vėlokai, bet vis tiek norėčiau pakomentuoti.
                    Atskira nedidelė interneto svetainė yra visai neblogas formatas paprastam žmogui trumpai drūtai pristatyti idėją. Prisidedu prie kitų forumiečių pagyrimų – puikus darbas

                    Dėl detalių galima ir padiskutuoti. Kaip jau kiti minėjo, maršrutų tinklas nesudaro gerų sąlygų persėdimams. Ypač turint omenyje, kad troleibusai pagal tokį scenarijų kaip ir būtų panaikinti, atsiranda daug atkarpų, kur vietoj troleibusų turėtų pradėti kursuoti dažni autobusų maršrutai, besidubliuojantys su tramvajumi, arba tie maršrutai būtų labai trumpi, tačiau persėdimų skaičius susidarytų didelis.
                    Pavyzdžiui, norėdamas nuvažiuooti iš Stoties į Lazdynus, turėčiau rinktis autobusą.
                    Nuo Baltojo tilto iki Naujininkų turėčiau arba du kartus persėsti (auto+tram+auto), arba važiuoti autobusu, dubliuojančiu tramvajų, ir po to persėsti į tramvajų. Tarp „Vienaragių“ ir Naujininkų padaryta maršrutų planavimo didelė nuodėmė – „neuždarytas“ ratas. Iš esmės, maršrutų tinklas turėtų būti toks, kad linijos kuo daugiau tarpusavyje kirstųsi ir sudarytų uždarus daugiakampius. Tokiu būdu minimizuojamas persėdimų skaičius. Be to, tinklas tampa atsparesnis. Jeigu viena styga nutrūksta (pvz. užblokuojama avarijos), tramvajai gali pasinaudoti kita styga ir tinklas toliau funkcionuoja.

                    Taigi, tinklas, kurį sudaro labai ilgi tarpusavyje beveik nesikertantys palaidi siūlai (nors keliose vietose vienas prie kito labai priartėdami!) nėra labai optimalus.
                    Kaip minėta, Šilo tiltas šitame maršrutų tinkle taip pat yra trūkstama jungtis. 4 maršrutas galėtų eiti pro Karaliaus Mindaugo st., Šilo tiltą į Žirmūnus. 2 maršrutas galėtų būti nukreiptas per Šeimyniškių st. ir Šilo tiltą į Saulėtekį. Tokiu būdu tarp 2 ir 4 maršrutų atsirastų du persėdimo taškai (maršrutai persikryžiuoja ===x==x===).

                    Vis dėlto aš manyčiau, kad įmanoma sukurti tokį tramvajaus maršrutų tinklą, kuris neišardytų esamo elektrinio transporto sistemos – troleibusų. Bet sutinku, kad tramvajus turėtų būti magistraliniuose svarbiausiuose maršrutuose, kur didelis greitis ir komfortas labai aktualūs. Antras dalykas: manau, kad tramvajus galėtų keliose vietose „susiliesti“ su traukiniais. Pvz. ties Tūkstantmečio gatve, + galbūt ir kitur. Tik aišku, kad turi būti vystomi priemiestiniai traukiniai. Apie tai kaip tik parašiau straipsnį su pasiūlymais (kitas pranešimas).
                    Paskutinis taisė taccido; 2022.07.06, 01:43.
                    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                    Comment


                      Vilniaus regiono traukiniai (priemiestiniai Vilniaus traukiniai)

                      Pagaliau į tinklaraštį surašiau visus savo pasiūlymus, kaip galima vystyti traukinių susisiekimą Vilniaus mieste. Kai kurios idėjos jau skambėjo forume, kai kurių nebuvau niekur matęs.

                      Traukiniai Vilniuje: kam jų reikia?

                      Išėjo nemažas pluoštas, todėl čia nesiplėtoju, galite peržiūrėti viską straipsnyje. Įkeliu tik keletą vaizdų.

                      Centrinė dalis (būtina įgyvendinti bet kokiu atveju):

                      Click image for larger version  Name:	vrt stoties atkarpa.jpg Views:	0 Size:	520,4 kB ID:	1978151

                      Salininkų ir Vokės palyginimas

                      Click image for larger version  Name:	Vokės ir salininkų palyginimas-01.jpg Views:	0 Size:	500,9 kB ID:	1978154



                      Dar vienas svarbus komponentas – Žarijų gatvės mazgas

                      Click image for larger version  Name:	VRT Žarijų g. 2-01.jpg Views:	0 Size:	388,9 kB ID:	1978152

                      Bendra schema.


                      Click image for larger version  Name:	VRT maršrutų schema.png Views:	0 Size:	1,24 MB ID:	1978153
                      Keli VT pagreitėjimo pavyzdžiai:
                      GRIGIŠKĖS. Dabar autobusais su vienu persėdimu kelionė užtrunka 35-50 min., o tiesioginis važiavimas traukiniu užtruktų 20-22 min. Be to, per 8 min. galima nuvykti į Žarijų g. stotį, kur galima persėsti į tarpmiestinius traukinius.
                      ŽEMIEJI PANERIAI. Dabar kelionė nuo Vilniaus stoties iki Žemųjų Panerių 15-tu troleibusu užtrunka apie 25-30 min., o įgyvendinus straipsnyje parodytą kilpą, kelionė traukiniu užtruktų viso labo 8-12 min.! Persėdimai į tarpmiestinius traukinius gali įvykti Vilkpėdės arba Žarijų g. stotyje (priklausomai nuo tvarkaraščio, kur palankiau).


                      >>> Visas straipsnis

                      P.S.
                      priemiestiniai traukiniai ne visai atitinka „Vilniaus tramvajaus“ temos pavadinimą, tačiau čia jau kelis puslapius tęsiasi įdomi diskusija apie bėginio transporto plėtojimą, įskaitant Žemųjų Panerių geležinkelius, Salininkų stotelę, Vilniaus tramvajų. Manau, kad verta tęsti diskusiją toje pačioje vietoje, kur jau buvo keli įdomūs pasiūlymai iš eilės. Tokiems tolimesnės perspektyvos pasiūlymams ši tema visai tinka, nes Vilniaus VT temoje tokie pasiūlymai greitai nuskęstų pastoviame naujienų sraute, o „hobio“ temoje mažiau lankytojų prašalaičių.
                      Paskutinis taisė taccido; 2022.07.06, 02:37.
                      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                      Comment


                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                        Kai autobusas važiuoja kartą į pusvalandį tai jokio dažnumo persvaros jis neturi.
                        Tai apsispręskim, ar norim dažnesnių maršrutų ar daugiau pervežti vienu sąstatu. Nes tramvajus irgi nevažinės kas 2 minutes.

                        Comment


                          Parašė taccido Rodyti pranešimą
                          GRIGIŠKĖS. Dabar autobusais su vienu persėdimu kelionė užtrunka 35-50 min., o tiesioginis važiavimas traukiniu užtruktų 20-22 min.
                          Tik bėda tame, kad geležinkelis eina ne per pačias Grigiškes, o į gamyklą. Nuo Grigiškių Maximos iki geležinkelio ~500 m, kertant automagistralę nelabai patogiu pėsčiųjų viaduku

                          Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                          Tai apsispręskim, ar norim dažnesnių maršrutų ar daugiau pervežti vienu sąstatu. Nes tramvajus irgi nevažinės kas 2 minutes.
                          Taip dabar yra su G autobusais. Turi būti nustatytas "aukso vidurys", kurį pasiekti tramvajumi lengviau (pvz. Budapešte važiuoja labai ilgi sąstatai).
                          Iš savo patirties, intervalo dažninimas trumpiau nei 8-10 min. nesudaro didelės reikšmės. Bet ilginimas daugiau kaip 25-30 min. stipriai kerta VT patrauklumui. Retesniais važiuoti "priverstas" tik tada, kai nėra kitų alternatyvų, arba "pramoginėms" kelionėms.
                          Paskutinis taisė Sula; 2022.07.06, 09:01.

                          Comment


                            Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                            Tai apsispręskim, ar norim dažnesnių maršrutų ar daugiau pervežti vienu sąstatu. Nes tramvajus irgi nevažinės kas 2 minutes.
                            Norim abiejų, nes nebesam sovietiniai ir matėm kaip vakaruose net metro kas 3 minutes sugeba važiuoti.

                            O šiaip tai taip, tramvajus turės laikytis bent minimalios normalio VT praktikos - t.y. ne rečiau kaip kas 10 minučių.
                            Be to pamiršti kad visi tie autobusai turės ne prapulti pastačius tramvajų o tapti privežamaisiais maršrutais. t.y. jokiu budu tramvajus nepakeis autobusų, kaip tik juos tikslingiau įdarbins.

                            Comment


                              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                              Norim abiejų, nes nebesam sovietiniai ir matėm kaip vakaruose net metro kas 3 minutes sugeba važiuoti.

                              O šiaip tai taip, tramvajus turės laikytis bent minimalios normalio VT praktikos - t.y. ne rečiau kaip kas 10 minučių.
                              Be to pamiršti kad visi tie autobusai turės ne prapulti pastačius tramvajų o tapti privežamaisiais maršrutais. t.y. jokiu budu tramvajus nepakeis autobusų, kaip tik juos tikslingiau įdarbins.
                              Visa Ginthus logika susiveda į maždaug "tramvajus labai blogai, troleibusai geriausias transportas pasaulyje", tai argumentuok neargumentavęs, visvien kaip žirniai į sieną gaunasi. Man tik keista iš kur tokia fanatiška meilė troleibusams ir pasirengimas aukoti literaliai viską tik tam, kad, neduok dieve, kas nors nesukeltų pavojaus jų egzistavimui? Nu nes juk tramvajus gali sukelti grėsmę kai kuriems troleibusų maršrutams, ko nieku gyvu negalima daleisti, reiškia reikia bet kokia kaina priešintis tramvajaus idėjai

                              Comment


                                Parašė John Rodyti pranešimą

                                Visa Ginthus logika susiveda į maždaug "tramvajus labai blogai, troleibusai geriausias transportas pasaulyje", tai argumentuok neargumentavęs, visvien kaip žirniai į sieną gaunasi. Man tik keista iš kur tokia fanatiška meilė troleibusams ir pasirengimas aukoti literaliai viską tik tam, kad, neduok dieve, kas nors nesukeltų pavojaus jų egzistavimui? Nu nes juk tramvajus gali sukelti grėsmę kai kuriems troleibusų maršrutams, ko nieku gyvu negalima daleisti, reiškia reikia bet kokia kaina priešintis tramvajaus idėjai
                                Na nereikia absoliutinti. Apie tramvajų ir troleibusų panašumus ir skirtumus šiek tiek domėjausi, todėl žiūriu racionalumo, o ne wow efekto. Išsitaškyti pinigais ir likti prie suskilusios geldos yra lengva. Gal kas norit paskaičiuoti kiek nacionalinis stadionas jau atpirko įdėtų pinigų? Baseine jau sakė buvo vandens įleidę? Siemenso žalieji koridoriai buvo graži pradžia, o kur tesinys? Ilgasis troleibusas kartą pastrigo pasenusioj kryžmėj ir iškart buvo nurašytas, kaip netinkamas miestui. Ta prasme tramvajai niekur nestringa, ant bėgių nepasitaiko kliūčių? Neužtenka valios patvarkyti esamos infros įrengiant realią pirmenybę, bet jau metalo bėgiai viską pakeis? Sąstatus prižiūrėsim jau kitaip ar irgi bus kiaurais stogais ir dardėsim susibangavusiais bėgiais? Nuo šių klausimų pradėkim, o ne nuo svajonių, kaip galėtų viskas atrodyti po 50 metų

                                Comment


                                  Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                  Na nereikia absoliutinti. Apie tramvajų ir troleibusų panašumus ir skirtumus šiek tiek domėjausi, todėl žiūriu racionalumo, o ne wow efekto. Išsitaškyti pinigais ir likti prie suskilusios geldos yra lengva. Gal kas norit paskaičiuoti kiek nacionalinis stadionas jau atpirko įdėtų pinigų? Baseine jau sakė buvo vandens įleidę? Siemenso žalieji koridoriai buvo graži pradžia, o kur tesinys? Ilgasis troleibusas kartą pastrigo pasenusioj kryžmėj ir iškart buvo nurašytas, kaip netinkamas miestui. Ta prasme tramvajai niekur nestringa, ant bėgių nepasitaiko kliūčių? Neužtenka valios patvarkyti esamos infros įrengiant realią pirmenybę, bet jau metalo bėgiai viską pakeis? Sąstatus prižiūrėsim jau kitaip ar irgi bus kiaurais stogais ir dardėsim susibangavusiais bėgiais? Nuo šių klausimų pradėkim, o ne nuo svajonių, kaip galėtų viskas atrodyti po 50 metų
                                  Koks tikslas priešinti autobusus/troleibusus su tramvajumi? Žinoma, kad ir autobusai/troleibusai turi veikti gerai ir sistema turi būti tobulinama ir gerinama. Tai niekaip nesusiję su tramvajumi, nes jo reikia be kokiu atveju, net jeigu esama sistema bus ženkliai pagerinta.

                                  Comment


                                    Parašė John Rodyti pranešimą

                                    Koks tikslas priešinti autobusus/troleibusus su tramvajumi? Žinoma, kad ir autobusai/troleibusai turi veikti gerai ir sistema turi būti tobulinama ir gerinama. Tai niekaip nesusiję su tramvajumi, nes jo reikia be kokiu atveju, net jeigu esama sistema bus ženkliai pagerinta.
                                    Tramvajaus ar metro? Kam Vilniui tramvajaus?

                                    Comment


                                      Ar yra dar ES šalių sostinių, kurios neturėtų nei tramvajaus, nei metro?

                                      Comment


                                        Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimą

                                        Tramvajaus ar metro? Kam Vilniui tramvajaus?
                                        Kas tiksliai, tavo supratimu yra metro?

                                        Comment


                                          Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                          Vilniaus regiono traukiniai (priemiestiniai Vilniaus traukiniai)

                                          Pagaliau į tinklaraštį surašiau visus savo pasiūlymus, kaip galima vystyti traukinių susisiekimą Vilniaus mieste. Kai kurios idėjos jau skambėjo forume, kai kurių nebuvau niekur matęs.

                                          Traukiniai Vilniuje: kam jų reikia?

                                          Išėjo nemažas pluoštas, todėl čia nesiplėtoju, galite peržiūrėti viską straipsnyje. Įkeliu tik keletą vaizdų.

                                          Centrinė dalis (būtina įgyvendinti bet kokiu atveju):


                                          Salininkų ir Vokės palyginimas


                                          Dar vienas svarbus komponentas – Žarijų gatvės mazgas
                                          Bendra schema.
                                          Keli VT pagreitėjimo pavyzdžiai:
                                          GRIGIŠKĖS. Dabar autobusais su vienu persėdimu kelionė užtrunka 35-50 min., o tiesioginis važiavimas traukiniu užtruktų 20-22 min. Be to, per 8 min. galima nuvykti į Žarijų g. stotį, kur galima persėsti į tarpmiestinius traukinius.
                                          ŽEMIEJI PANERIAI. Dabar kelionė nuo Vilniaus stoties iki Žemųjų Panerių 15-tu troleibusu užtrunka apie 25-30 min., o įgyvendinus straipsnyje parodytą kilpą, kelionė traukiniu užtruktų viso labo 8-12 min.! Persėdimai į tarpmiestinius traukinius gali įvykti Vilkpėdės arba Žarijų g. stotyje (priklausomai nuo tvarkaraščio, kur palankiau).


                                          >>> Visas straipsnis

                                          P.S.
                                          priemiestiniai traukiniai ne visai atitinka „Vilniaus tramvajaus“ temos pavadinimą, tačiau čia jau kelis puslapius tęsiasi įdomi diskusija apie bėginio transporto plėtojimą, įskaitant Žemųjų Panerių geležinkelius, Salininkų stotelę, Vilniaus tramvajų. Manau, kad verta tęsti diskusiją toje pačioje vietoje, kur jau buvo keli įdomūs pasiūlymai iš eilės. Tokiems tolimesnės perspektyvos pasiūlymams ši tema visai tinka, nes Vilniaus VT temoje tokie pasiūlymai greitai nuskęstų pastoviame naujienų sraute, o „hobio“ temoje mažiau lankytojų prašalaičių.
                                          Geras straipsnis, skaniai susiskaitė, ačiū.

                                          Traukinių integravimo į Vilniaus VT pagrindinis stabdis yra tas faktas, kad ‘centrinė’ stotis yra urbanizuotos teritorijos pietuose, t.y. ji nėra patraukli nei kaip galutinė stotelė, nei kaip į visas puses žmones išskirstantis mazgas (dauguma žmonių važiuoja į šiaurę). Dabar esame užburtame rate, kur geležinkelių neapsimoka integruoti į miesto VT sistemą, nes mažai kas nori purtytis per perėjas ir vieno lygio sankryžas važiuojančiais autobusais į centrą, dažnai po jau ir taip ilgos kelionės, ar važiuoti smarkiai anksčiau norint nepraleisti traukinio atgal. Tuo pačiu metu, visišką apsileidimą nacionalinės svarbos VT maršrute stotis - Konstitucijos pr. galima teisinti srautų nebuvimu.

                                          Būtent dėl aukščiau išdėstytų priežasčių, geriausia pradžia geležinkelių integracijos Vilniuje prasidėtų ne nuo naujos geležinkelių infrastruktūros, o nuo pirmumo teise važiuojančio tramvajaus linijos (su lengvu pasikeitimu) tarp stoties ir Konstitucijos pr. (kur būtų formuojamas pagrindinis miesto VT hub’as). Toks maršrutas padidintų ekonominę straipsnyje išsakytų pasiūlymų logiką bent keliais kartais. Patys pasiūlymai yra labai geri.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X