Parašė vytauc
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus tramvajus
Collapse
X
-
Parašė sanomizTramvajus dažniausiai tik žioplinėjančius kerta. Paprastai jų greičiai nėra tokie, kad nespėtų prieš kliūtį sustabdyti. O specialius atitvarus nuo tramvajų, bent aš niekur nemačiau, kad statytų.
Comment
-
Lietuvos žinios
Būti ar nebūti tramvajui sostinėje
Vaidotas CUCĖNAS
Rugsėjo 14 dieną savivaldybės įmonė "Susisiekimo paslaugos" įsteigė filialą "Vilniaus tramvajus". Jis turės atlikti išsamią analizę ir rasti investuotojų. Pradėti tiesti pirmąją tramvajaus liniją planuojama jau kitais metais, tačiau transporto specialistai baiminasi dėl tokio sprendimo. Jų teigimu, esama ir pigesnių alternatyvų.
"Vilniaus tramvajui" vadovaus Jurijus Čekuršvilis, buvęs Vilniaus savivaldybės Ekonomikos departamento darbuotojas. Ši įmonė turės atlikti visus darbus, susijusius su projektu. Jį įgyvendinant planuojama pasinaudoti 2007-2013 metų laikotarpio Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama. Ekspertai pirmiausia rekomenduoja tiesti tramvajaus liniją Santariškės-stotis. Šis darbas gali būti pradėtas jau 2007 metais.
Maršrutai A, B ir C
Pagal parengtą ir jau savivaldybės tarybos patvirtintą specialųjį susisiekimo infrastruktūros planą yra numatyti du tramvajaus maršrutai: A - Santariškės-stotis, B - Lazdynai-Naujamiestis-Justiniškės. Svarstoma ir apie trečiąjį, C maršrutą, kuris driektųsi per Karoliniškes, Žvėryną, Gedimino prospektą Saulėtekio link. Iš pradžių planuojama nutiesti A liniją.
Brangus sumanymas
Vilniaus savivaldybės Ekonomikos departamento direktoriaus pavaduotojas Edmundas Kačkus sako, kad pirmoji linija turėtų kainuoti apie 0,5 mlrd. litų. Anot jo, rudenį žadama baigti rengti studiją, kurioje bus ištirta, ar įmanoma tiesti tramvajų privačių investuotojų lėšomis. Europos investicijų bankas darbui atlikti skyrė apie 996 tūkst. litų, taigi Vilniaus savivaldybei jis nieko nekainuoja - tai sąlyginė dotacija.
Anksčiau galimybių studiją rengė prancūzų kompanija "Systra". Buvo apskaičiuota, kad nutiesti sostinėje dvi tramvajaus linijas kainuotų apie 0,5 mlrd. litų. Visas projektas galėtų atsieiti nuo 1,5 iki 2,5 mlrd. litų. Pasak Kačkaus, kol kas sunku pasakyti, ar tokio transporto linijų tiesimas sudomintų lietuviškąjį kapitalą. Tai aiškinsis naujai įsteigta įmonė "Vilniaus tramvajus".
Abejonės
Žinomas transporto ekspertas, VĮ "Regitra" vyriausiasis specialistas Liucijus Suslavičius mano, kad tramvajaus linija apsunkintų kitų transporto priemonių eismą. Anot jo, neaišku, kodėl pasirinktas maršrutas Santariškės-stotis, o ne Laisvės prospektas, palei kurį yra daugiau miegamųjų rajonų.
Tačiau Kačkus teigia, jog atsiradus tramvajui sumažėtų autobusų, maršrutinių taksi. Be to, atlikti tyrimai parodė, kad intensyviausias eismas vyksta kaip tik šiuo maršrutu. "Tramvajus turėtų atsipirkti. Tai - komercinė transporto priemonė, juk niekas nefinansuos tų maršrutų, kuriais vykstančių keleivių srautas nėra didelis", - kalbėjo Kačkus.
Olandų naujovė
Lietuvos karo akademijos Inžinerinės vadybos katedros profesorius Algimantas Ambrazevičius sako, kad alternatyvų tramvajui yra. "Jei po kelerių metų keleivių srautai persiskirstys, tramvajaus ar metro linijoms dar nespėjus atsipirkti, senieji bėginio transporto maršrutai praras prasmę ir taps nuostolingi. Europoje jau seniai mąstoma, kuo pakeisti tramvajus. Olandai yra sukūrę naują transporto priemonę "Philea", kurioje telpa 300 keleivių", - pasakojo profesorius.
Olandų konsorciumas APTS, kurio veikloje dalyvauja žinomos autobusų gamybos firmos "Berkhof-Jonckhere" ir "Bova", įgyvendino kol kas eksperimentinį projektą "Phileas". Tai keliu važiuojanti keleivinė transporto priemonė, valdoma magnetiniu-elektroniniu būdu. Pasak profesoriaus, toks įrenginys kainuoja gerokai pigiau negu numatomas bėginis tramvajus Vilniuje. Detalaus sistemos projekto parengimas, vienuolikos 2 sekcijų ir dviejų po 3 sekcijas autotramvajų pagaminimas Olandijai kainavo 138 mln. litų (40 mln. eurų). Dar 225 mln. litų (65 mln. eurų) reikia investuoti į sistemos infrastruktūrą. Projektas įgyvendinamas iš Olandijos transporto ministerijos ir ES lėšų.
Gal ir Vilnius, pasirinkęs tokią naujovę, galėtų daug sutaupyti? Kačkaus nuomone, olandų projektas kol kas eksperimentinis. Dar nėra žinoma, kiek kainuotų tokių transporto priemonių eksploatavimas, be to, reikėtų tiesti atskiras eismo juostas.
Britų autobusai
Suslavičiaus požiūriu, olandų projektas gal ir nelabai tinka Vilniui, nes kas 3 metrai į kelio dangą reikėtų įmontuoti nedidelius magnetus, kurie fiksuotų judėjimą kompiuteriniame trasos žemėlapyje (važiuojant kompiuteris turi nuolat "tikrinti", kur tuo metu yra transporto priemonė). Anot jo, esama ir kitokių Vilniaus miestui priimtinų alternatyvų.
"Kur kas pigiau ir praktiškiau būtų į miesto gatves išleisti itin didelius autobusus su priekabomis, kaip padarė estai", - aiškino Suslavičius. Jis priminė, kad neseniai ir į Didžiosios Britanijos miesto Jorko gatves buvo paleisti naujos kartos maršrutiniai autobusai "Streetcar". Juose telpa apie 300 keleivių. Jei autobusai, kurie yra įtraukti į miesto eismo valdymo sistemą, ima atsilikti nuo grafiko, jiems per palydovinį ryšį nedelsiant duodama "žalia gatvė". Kitaip tariant, autobusui artėjant prie reguliuojamos sankryžos šviesoforai pagal kompiuterio komandą persijungia, kad pirmiausia praleistų "Streetcar".
Be to, už kelionę "Streetcar" galima susimokėti iš anksto mobiliuoju telefonu. Užtenka surinkti reikiamo maršruto numerį ir pirkimo numerį, kai šiam važiavimui suteiktas unikalus brūkšninis kodas parodomas telefono ekrane. Lipant į saloną tereikia trumpam priglausti telefono ekraną prie komposterio ir taip atsiskaityti už kelionę.
Belieka suskaičiuoti, kas Vilniaus miestui būtų pigiau ir praktiškiau: tramvajus už 1,5 mlrd. litų ar modernūs ir talpūs autobusai.
Comment
-
Tas numatomas B maršrutas tai galima sakyti klasikinis absurdo ir korupcijos etalonas. Kokia prasme daryti maršrutą, jei nuo vieno galo iki kito galo tikrai niekas nevažiuos? Koks glušius iš Lazdynų į Justiniškes ar atvirkščiai važiuos per centrą? Net su dviračiu ar troleibusu važiuojant Laisvės prospektu mažiausiai 2 kartus bus greičiau. O ir į Justiniškių užkampį, Rygos g., kur numatytas tramvajų žiedas, tikrai nesuprantu, kad reikėtų daug kam važiuoti. Nebent galėčiau pateisinti, kad kokių Vilniaus m. architektų ar infrastruktūros strategų artimieji - uošviai, seni tėvai ar kokie kiti giminaičiai gyvena Justiniškėse ar Erfurto gatvės gale. O gal čia numatoma tiesti su perspektyva, kad galėtų pratęsti į “Valstybinės reikšmės”, kaip masto LR Vyriausybė, objektą – Gariūnus?
Čia praktiškai gaunasi du trumpi maršrutai, kuriems tikrai nereikia tramvajaus. Vienas maršrutas bus centras - Lazdynai (anksčiau vieno 22 autobuso pilnai užtekdavo), o kitas maršrutas bus centras - Justiniškės, praktiškai tik labai mažai kabinant Šeškinės kamputį. Tačiau ši maršruto dalis eis pro Vilniaus savivaldybės langus, gražu bus valdininkams per langą pažiūrėti, kaip tramvajus prašvilpia pro šalį. Ir bus nesvarbu, kad jame sėdi tik kokie trys ar keturi žmonės, o tuo tarpu kituose maršrutuose žmonės laužis autobusų ir troleibusų duris ir nr tik...
Nieko nėra geriau norint sužlugdyti gerą idėją, kaip blogai ją įgyvendinus. Aš nesu transporto specialistas, bet B maršrutas tikrai nesuvokiamas, iš kur čia gali būti pakankami keleivių srautai?
Gal kas manot kitaip ar turit kokių keleivių srautų tyrimo duomenų ir?
Autobusai? Jie manęs nežavi, kad ir nauji. Kokie jų privalumai, jei jiems vis vien kaip ir tramvajui reikės atskiruos juostos, važiuos daug lėčiau ir terš orą.Parašas :)
Comment
-
Parašė Svecias Rodyti pranešimąAutobusai? Jie manęs nežavi, kad ir nauji. Kokie jų privalumai, jei jiems vis vien kaip ir tramvajui reikės atskiruos juostos, važiuos daug lėčiau ir terš orą.
Comment
-
Parašė Llinass Rodyti pranešimąKaina bei daugiau maršrutų pasirinkimo galimybė, bei galimybė juos keisti pasikeitus sąlygoms.
O paskutinė pastraipa:
"Belieka suskaičiuoti, kas Vilniaus miestui būtų pigiau ir praktiškiau: tramvajus už 1,5 mlrd. litų ar modernūs ir talpūs autobusai."
tramvajus už 1,5 mlrd., o modernūs autobusai ? ... Suprask kaip nori - jei kaina net apytikslė nenurodyta - galima manyti, kad nelabai pigiau bus arba gal už DIDELĮ AČIŪ
Dėl maršruto keitimo:
Na autobusui maršrutą paprastai pakeisti neišeis, jei kas kelis metrus po kelio dandga reiks įrengti specialius daviklius, kaip ir tramvajui įrengti specialią atskirą eismo juostą, gal net dangą reiks specialiai sutvirtinti, kad pastoviai ta pačia važiuojamosios dalies vieta riedėdami ratai neišspaustų vėžių, reljefas Vilniuje ne toks kaip Olandijoje, daug įkalnių ir nuokalnių, žiema kipa žinome ir sniego ir ledo būna, o tokiam ilgam autobusui paslydus nežinia kas būtų...Paskutinis taisė Svecias; 2006.09.19, 11:57.Parašas :)
Comment
-
Parašė liutass Rodyti pranešimąRinkimai artejaParašas :)
Comment
-
Parašė Llinass Rodyti pranešimąKas yra matęs tuos Talino autobusus??? Gal nuotraukų iš kur nors galima???
Radau tik toki paveiksliuka.
"Never argue with an idiots. They will bring you down to their level and beat you with experience"
Comment
-
Parašė topstarcanada Rodyti pranešimąJuos vadina "Bussirong".
Radau tik toki paveiksliuka.
Vaizdelis toks, lyg vienas autikas temptu kita, sugedusi
o ir spalvos ziaurios...
Comment
-
Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimąJuokingi tie pasiūlymai išleisti dagiau autobusų
Kitaip sakant: "išleiskite į springstančio miesto kamščius dar daugiau autikų"
Comment
-
Vilniaus tramvajus – prioritetinis sostinės transporto infrastruktūros plėtros projektas
Vakar posėdžiavusi sostinės Savivaldybės taryba nusprendė Vilniaus tramvajaus projektą pripažinti prioritetiniu Vilniaus miesto transporto infrastruktūros plėtros projektu.
Taryba taip pat įpareigojo Vilniaus miesto savivaldybės administraciją kreiptis į Vyriausybę ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą administruojančias ministerijas dėl Vilniaus tramvajaus projekto įrašymo į Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijai įgyvendinti skirtą veiksmų programą.
Sprendimą tramvajaus projektą pripažinti prioritetiniu Taryba priėmė vadovaudamasi Vilniaus miesto 2002–2011 metų strateginiu planu, sostinės Bendruoju planu. Tiek modernumo, tiek ekologijos pažiūriu – tai vienas patraukliausių projektų, kuriuos jau yra įgyvendinę Lionas, Strasbūras, Bordo, Dublinas, Barselona ir kiti Europos miestai.
Comment
-
Būtų smagu jei ir Vilnius prisijungtų prie tų išvardintų garsių Europos miestų sąrašo aš balsuoju už
Gaila, kad Kaunas neturi galimybės įgyvendint tokių projektų.. (nors gal ir turėtų, juk Vilniui tai kažkada irgi tebuvo iliuzija, o dabar kalbama pakankamai rimtai, tik kad suši...a valdžia nori turėt jaukų pireškarinį kaimą b*)
Comment
-
Parašė Ash Rodyti pranešimąGaila, kad Kaunas neturi galimybės įgyvendint tokių projektų.. (nors gal ir turėtų, juk Vilniui tai kažkada irgi tebuvo iliuzija, o dabar kalbama pakankamai rimtai, tik kad suši...a valdžia nori turėt jaukų pireškarinį kaimą b*)
Visų pirma Kauno prieškario architektūra nelabai primena kaima. Kai kurie architektūros elementai sovietmečiu dar ilgai nebuvo pasiekti. O Vilnius prieškariu buvo tik Lenkijos provincijos miestelis, kas tuo metu jo vystymuisi nepagelbėjo. Tad Kaune tikrai turime ką saugoti.
Bet galutinai užkniso, kad Kauno valdžia išparceliavo ir nesugebėjo išsaugoti Kauko "restorano". Jei Kaunas taip elgiasi su unikalia prieškario architektūra, tai tuoj ten tikrai nebebus ko pasižiūrėt. Ir nemanau, kad Kauno valdžia rūpinasi šiuo Lietuvos turtu, kuris galėtų tapti turistų trauka.
Comment
Comment