O kodėl Vilniuje taip brangiai? Gal Olštyne ne per centrą tiesiama? Gal archeologinių tyrimų nebus? Nemanau. Beje, Olštynas 1,5 karto tankesnis miestas už Vilnių. Už Klaipėda plotu mažesnis, o gyventojų tankis didesnis.
Gal todėl, kad Olštynę stato paprastą, o Vilniuje planuoja modernųjį ?
Matyt SYSTRA brežiniai ir sprendimai kainuoja 100 milijonų. Ten irgi modernus. Kuo skiriasi modernus nuo paprasto?.. Geriau Vilniuje statytų greitajį, kaip norėjo.
Negi taip sunku suprasti ar paskaityti tarp eilučių, Olštynę paprsatas, vietinių projektuotojų, o Vilniuje- modernus, SYSTRA projektuotojų.
Ką reiškia paprastas ir ką reiškia modernus??? Tai tik makaronai - modernus, europietiškas... Vilniuje pagal tai, kas siūloma studijoje yra eilinis gatvinis tramvajus, kuris važiuoja bendrame sraute ir kai kur atskiromis juostomis ar gatvėmis. Olštyne irgi toks pats bus. O riedmenys dabar nauji visur modernūs - t.y. žemagrindžiai, šiuolaikinio dizaino, sudaryti iš kelių vagonų, kurių salonas sudaro bendrą erdvę... Greitasis tramvajus gi turi važiuoti atskirai nuo bendro transporto srauto, nors kai kur neilgas atkarpas jis gali važiuoti ir jame. Dažniausiai atskiros juostos viduryje gatvės, fiziškai atskirtos nuo automobilių ir netgi pėsčiųjų tvoromis. Taip pat naudojamos estakados ir tuneliai. Pylimo gatvė, jei ja būtų uždraustas automobilių eismas, nebūtų greitojo tramvajaus atskira juosta, nes dėl to, kad gatvė palyginti siaura, vaikšto daug pėsčiųjų ir atskirti tramvajaus juostą tvora niekas neleis dėl estetinių sumetimų, tramvajų greitis būtų vis tiek nedidelis, iki 40 km/h.
Modernus tą ir reiškia, kad Zuokas stato, už tai ir kaina nereali. Negi taip sunku buvo suprast mano pasakymą-ironiją? O dėl greitojo tai kiek pamenu pradžioje ir buvo greitasis, tačiau vėliau transformuotas į modernųjį, beje rodos kainą paliekant tą pačią
Lietau, nejuokinkite. Kuom jis modernus? O Olštine, pagal jus, statys turbūt nemodernų, su 100 metų senumo vagonais ir dirbtinai pasendintais bėgiais? LOOOL
Na dabar aišku, ką norėjo lietus pasakyti - modernus, nes stato abonentas.
Negi nieks neatkreipėte dėmesio, kad kai buvo prabiltą dar praeitoje Zuoko meravimo kadencijoje apie tramvajų iš pradžių jis buvo vadinamas greituoju ir primesta sąmata, kuri nekito, bet kai parodė visuomenei, kad jis važiuos su visais viename lygyje ir nejoks ne greitasis, buvo perkrikštytas į modernųjį ?
Aš jums dar kartą kartoju, kad dar caro laikais buvo atmestas variantas tiesti tramvajų per senamiestį. Pagrindine arterija pasirinkta Pylimo g.
Projektą rengė Siemens & Halske Rusijos padalinys.
Dalis projekto dokumentų su brėžiniais ir kt. yra M. Mažvydo bibliotekoje.
Viskas, kas išlikę geros kokybės, braižyta ant lapų spalvotai, lapai suklijuoti ir sulankstyti. Kai kurie planai suklijuoti ant audinio.
Vienas iš plano viršelių.
Tramvajaus maršrtutų schema. Maršrutai pavaizduoti spalvotai, deja, spalvos kopijuojant neišliko
Punktyru pažymėtos maršrutų trasos, kurių buvo atsisakyta. Kaip matyti, pagrindinė arterija yra Pylimio g., tik iš stoties tramvajus turėjo važiuoti dabartinėmis Geležinkelio, Aušros Vartų ir Bazilijonų g. Beje, linija į Užupį yra, tik buvo pažymėta geltonu ar šviesiai žaliu tušu, todėl prastai matosi (žr. schemą aukščiau).
Prie Katedros, aikštėje formuojamas didelis žiedas ir pagrindinis persėdimo mazgas.
Galutinai patvirtinti maršrutai:
1 Stotis - Kalvarijų g. Linija dvikelė, išskyrus Pylimo g. siauras vietas, kur keliai sudvejinti, ir su vienkeliais intarpais prie Aušros vartų.
1A Stotis - Žaliasis Tiltas.
2 Katedra - Žvėrynas. Pradžia prie Botanikos sodo. Visa linija dvikelė.
3 Pohulianka - Užupis. Linija dvikelė nuo Pohuliankos iki Botanikos sodo. Po to vienkelė su pralankomis 4 stotelėse.
4. Skerdykla (dabart. Panerių g. gale) - Katedra - Antakalnis. Linija vienkelė nuo skerdyklos iki Naugarduko g. apačios. Tame ruože dvi pralankos. Antakalnio link nuo Zelionajos g. (dab. K. Jauniaus g.) vienkelė.
4A Katedra - Antakalnis
Plane išvardintos visos stotelės ir atstumai tarp jų metrais. Yra kontaktinio galios tinklo išdėstymo schemos (t.y. el. energijos perdavimo nuo elektrinės ir iki linijų, įtampos kritimo apskaičiavimai ir kt.), KT atramų išdėstymo schemų, iešmų ir kt. Skersiniai pjūviai kai kurioms vietoms. Tame tarpe ir nauja gatvių kanalizacija vandens surinkimui nuo bėgių pavaizduota. Atramos turėjo būti iš sukniedytų profilių, kai kur tvirtinamas KT prie pastatų.
Buvo numatyta įdiegti elektrinę šviesos signalizaciją, t.y. šviesoforus.
Siūlomas vagonas su dviašiu vežimėliu, kurio bazė 2,2 m. Vagono ilgis 8,38 m, plotis 2 m, aukštis nuo bėgio 3,295 m be pantografo. Vėžė - 1000 mm. Salono ilgis 4,68 m, abiejuose galuose įlaipinimo aikštelės su mašinisto postais. T.y. buvo siūlomi dvipusiai tramvajai. Aikštelės atviros, bet su durelėmis. Taigi, mašinistas būtų dirbęs lauko sąlygomis, tik kad po stogu ir su priekiniu stiklu... Stabdis orinis, sėdimų vietų 18, stovimų 20. Mediniai suolia palei šonines sienas, t.y. sėdima šonu.
Yra tramvajaus schema pateikta. Gamintojas neaiškus, bet tikriausiai Siemenso firmos ar jo padalinio būtų buvęs.
Kaip suprantu brėžiniuose paminėta linija ir į Antakalnio pusę?
Taip. Ir, kadangi dabar gatvių tinklas visai kitoks, primetus iš akies, atrodo, kad tramvajus turėjo važiuoti minimum iki Antakalnio poliklinikos, o gal ir dar kiek toliau. Bet kokiu atveju kiek toliau, nei karinis dalinys, vėliau tapęs Šiaurės miesteliu kitoje Neries pusėje. T.y. netgi toliau, nei arklinis tramvajus, kuris važiavo maždaug iki tos vietos, kur kitoje Neries pusėje buvo karinis dalinys. Ten veikė keltas ir buvo keliami kariškiai į kitą pusę. Jei neklystu.
Bet pagal Neries vingius atrodo, kad kiek toliau. Tuo labiau, kad Zelionaja ulica ar tik nebus dabartinė Žolyno. O visų kitų pavadinimai pakeisti.
Gali būti ir Žolyno/Antakalnio gatvių sankryža, juk ir dabar ten gatvė atsišakoja, o troleibusai nusuka į parką. Matyt, tas atsišakojimas dar cariniais laikais paruoštas.
Ne, K. Jauniaus gatvė, nes kita smailu kampu nueina Gospitalskaja g., t.y. dabartinė L. Sapiegos. Visgi atrodo, kad galinė stotelė turėjo būti ties Antakalnio ir dabartine Žolyno gatvėmis. Taip, tikrai, pagal metražą ten turėjo būti. Nes nuo Katedros stotelės iki Antakalnio tramvajaus žiedo yra nurodyta 4170 metrų.
Comment