Ekstensyvi plėtra vyksta ne tik miesto ribose, bet ir į rajono teritoriją. Savivaldybėms palikta per daug didelė laisvė ir per mažas reglamentavimas iš aukščiau. Aplamai šalyje nėra darnios urbanizacijos politikos. Tik pažiūrėkime, kiek "išsitempė" per pastaruosius 20 metų ne tik Vilnius, bet ir kiti miestai. Nauji individualių namų kvartalai ir gyvenvietės išdygo anksčiau dirbamuose laukuose aplink didžiuosius miestus iki 5-10 km nuo 1990 m. buvusių miesto ribų. Ir visa tai įvyko iš dalies dėl žemės reformos - juk visi, kas tik galėjo kėlėsi žemes prie miestų, tam kad po to rėželiais išparduoti arba viską parduoti NT vystytojams... Galioja principas - mano žemė, statau ką noriu ir kur noriu. To neturi būti iš principo. Ką ir kur statyti turi nuspręsti tik savivaldybė ir pasiūlyti NT vystytojams. T.y. visa iniciatyva turi eiti iš viršaus. Bet Lietuvos sąlygomis tai nepadėtų. Todėl būtinas griežtas teisinis reglamentavimas iš šalies valdžios. Už infrastruktūrą gyventojai praktiškai tiesiogiai nemoka, nes tai jiems ne pagal kišenę. Jei ir moka, tai simboliškai.
Dabartinis VT pertvarkymas apsiriboja tik kai kurių maršrutų korekcija, vieno kito naujo maršruto įvedimu, tvarkaraščių pakeitimu. Gal kiek didesnis žingsnis į priekį yra mikroautobusų išgujimas. Bet, ir tai daroma ne taip, kaip turėtų būti. Kad ir mikroautobusų maršrutas Stotis - Fabijoniškės panaikintas, bet visiškai nepatankintas 53 autobuso kursavimas. O juk jis net ir esant mikroautobusams kursavo neadekvačiai esamam keleivių srautui. Kada paskutinį kartą plėstas troleibusų tinklas? Prieš 14 metų į Saulėtekį. Šiaurės miestelio apendikso galima neskaityti. Bet per tą laiką troleibusai išguiti toliau nuo centro - Gedimino pr. Ar tai pagerino VT? Tuo tarpu imituojama troleibusų maršrutų plėtra atidarant 20 ir 21 maršrutus esamame tinkle...
Bilietą diegia jau trečius metus, jei ne daugiau...
Gerai, kad brangsta parkavimas. Tačiau jis, kardinaliai pertvarkius VT, turėtų bent dvigubai brangesnis nei dabar būti. Be to Senamiestyje ir jo prieigose turėtų būti mažinamas antžeminių parkavimo vietų skaičius - šaligatviai pėstiesiems, o ne automobiliams.
Nuo nepriklausomybės pradžios VT nebuvos skiriamas deramas dėmesys, todėl dabar turime vieną iš didžiausių automobilizacijos lygių ES ir vieni mažiausiai besdinaudojančiųjų viešuoju transportu*. Ir tam visiškai nereikėjo jokių utopinių metro... Tereikėjo deramai rūpintis esamu VT ir neleisti propaguoti gyvenimo būdo su automobiliu.
*Čia pagal Eurostato duomenis. Kai tuo tarpu kai kuriose Šiaurės Europos šalyse automobilizacijos lygis netgi ima mažėti, nepaisant to, kad gyventojų nežymiai daugėja, bet pas mus tai gyventojų mažėja...
Dabartinis VT pertvarkymas apsiriboja tik kai kurių maršrutų korekcija, vieno kito naujo maršruto įvedimu, tvarkaraščių pakeitimu. Gal kiek didesnis žingsnis į priekį yra mikroautobusų išgujimas. Bet, ir tai daroma ne taip, kaip turėtų būti. Kad ir mikroautobusų maršrutas Stotis - Fabijoniškės panaikintas, bet visiškai nepatankintas 53 autobuso kursavimas. O juk jis net ir esant mikroautobusams kursavo neadekvačiai esamam keleivių srautui. Kada paskutinį kartą plėstas troleibusų tinklas? Prieš 14 metų į Saulėtekį. Šiaurės miestelio apendikso galima neskaityti. Bet per tą laiką troleibusai išguiti toliau nuo centro - Gedimino pr. Ar tai pagerino VT? Tuo tarpu imituojama troleibusų maršrutų plėtra atidarant 20 ir 21 maršrutus esamame tinkle...
Bilietą diegia jau trečius metus, jei ne daugiau...
Gerai, kad brangsta parkavimas. Tačiau jis, kardinaliai pertvarkius VT, turėtų bent dvigubai brangesnis nei dabar būti. Be to Senamiestyje ir jo prieigose turėtų būti mažinamas antžeminių parkavimo vietų skaičius - šaligatviai pėstiesiems, o ne automobiliams.
Nuo nepriklausomybės pradžios VT nebuvos skiriamas deramas dėmesys, todėl dabar turime vieną iš didžiausių automobilizacijos lygių ES ir vieni mažiausiai besdinaudojančiųjų viešuoju transportu*. Ir tam visiškai nereikėjo jokių utopinių metro... Tereikėjo deramai rūpintis esamu VT ir neleisti propaguoti gyvenimo būdo su automobiliu.
*Čia pagal Eurostato duomenis. Kai tuo tarpu kai kuriose Šiaurės Europos šalyse automobilizacijos lygis netgi ima mažėti, nepaisant to, kad gyventojų nežymiai daugėja, bet pas mus tai gyventojų mažėja...
Comment