Parašė Garbanius
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Tramvajai Europoje
Collapse
X
-
- 7 patinka
-
Kiek teko skaityti - VISI kandidatai į Vilniaus metus pasisako už gatvių platinimą, ar bent jau diplomatiškai aiškina, kad ne viskas taip vienareikšmiška (suprask - pirma platins gatves, paskui kalbės apie VT).It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąSunku su pokyčiais. Tą puikiai parodė gatvių siaurinimas. Netgi atrodo protingi ir adekvatūs, pasaulio daug matę žmonės, laiko visišku politikų nupušimu ir nesąmone, tai kas vyksta Vilniuj dėl jų mylimų plačių gatvių
Paimkim kokį Benkunską. Baigė universitetą 2009 m. ir turbūt nuo to laiko važinėja vien tik automobiliu, jeigu ne nuo anksčiau. Praėjo 13 metų. Tai reiškia, tas žmogus 13 metų diena iš dienos miestą matė pro automobilio stiklą, 13 metų diena iš dienos ieškojo parkingo vietos kažkur daugiabučio kieme ar centre, 13 metų bandė suspėti pravažiuoti per sankryžą, kol neužsidegė raudona, 13 metų sėdėjo spūstyje ir galvojo, kaip būtų faina, jeigu dar viena juosta būtų – tada tai greičiau nuvažiuočiau.
Tai ką galima kalbėti apie vyresnius politikus, kurie automobiliu važinėja 20-30 metų.
Ar įmanoma tikėtis didesnių akcizų cigaretėms iš rūkančio sveikatos ministro?Paskutinis taisė taccido; 2022.12.14, 22:44.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 7 patinka
Comment
-
Žmonės šiaip inertiški padarai. Mane patį nustebino, kad dar visai viskas buvo apleista 1985 m. lygyje ilgus dešimtmečius (tik palopomos duobės), o dabar staigiai ir tvarkyt pradėjo ir net gatves pradėjo siaurinti, nors daugelis nesuprato logikos. Suprantu tiek, kad labai jautėsi politika, jautėsi siaurinimas dėl pasirodymo, o ne galvojimas kaip paskirstyt tranzitą ir vietinį srautą. Kur padorus žingsnių planas ir pan. dalykai. Dabar nežinau kaip bus su naujom valdžiom, nemanau, kad 100% grįšim į 2005 m., nes visa Lietuva daugiau mažiau bando siaurinti, kažkoks supratimas yra. Gal labiau šiaip bus ateinantis supratimas, kaip sukurt aplinką (ne prismaigiot ženklų ir salelių) kad automobilis pats nenorėtų ant pėsčiojo važiuot. Vis tiek lieka du variantai, arba debilnos negražios salelės, arba nors padoriai aptvarkyta aplinka, arba savižudybė dedant visišką skersą ant pėsčiojo.
Dėl VT galima tą patį pasakyti, ir kad čia niekas padoriai nepajudėjo, vėlgi nebenustebino.
Nors vieną gerą dalyką galiu paminėti, atsirado VT šviesoforai. Čia yra šansas pajudėti nors truputį iš vietos. Aišku kalbėčiau apie 5-10 metų į priekį.
Bendrai mūsų regionas sakyčiau dar kokį pora dešimtmečių kovos tarp užkietėjusių automobilistų ir darnaus judumo entuziastų. Nuo tos pačios Prahos iki Vilniaus.
Kas gelbėja daugelį Centrinės ir Rytų Europos miestų tai geresnė VT bazė dar prieš WWII. Jei ne miestai, tai šalys su ta geresne baze.
Lietuva sakyčiau pati paveldėjo prastą VT bazę. Čia labiausiai reiktų dėkoti ne Šimašiui, Zuokui ar Šleževičiui, net ne Stalinui su Brežnevu, o gal net Jakterinai II ir ATR sėkmingam padalinimui, vėliau sekusiam Lietuvos krašto skurdinimui, kai kiti kraštai ėmė kilti dėl pramonės revolicuijos.
Situacija galbūt nėra beviltiška per se, tik spėju to užtikrintesnio atgimimo reiks palaukt (t.y. kai galimai rinkėjų galvose laimės VT/dviračiai prieš automobilizaciją), bet duočiau 10-20 metų, ir kalbu apie visą regioną, kai jis baigs išgyventi Šv. automobilio stadiją, atsiradusią po 1990 m. Rytų bloko žlugimo.
Tik tam reikės nuolatinio aiškinimo ir rodymo, kodėl 2+2=4, ne tik politikui, bet ir rinkėjui, ir tam prireiks ne vienų metų.Paskutinis taisė PoDV; 2022.12.15, 04:04.
- 4 patinka
Comment
-
Aciu uz idomu reportaza John
Lenkijos VT (apie Vokietija ar Olandija net nekalbu) tikrai atrodo kaip kitas pasaulis, palyginus su Vilniumi, gal ir galima suprasti kodel viesaji transporta Simasius su Benkunsku lygina su kosmodronu - cia kaip pirma karta pamatyti spalvota televizoriu (" kam to reikia, ka reikia kaip nors gali iziuret ir per Sileli - atitikmuo ir pergrustais trulais 3x leciau nei su auto gali nuvaziuot), gali tikrai nesuprast kaip tas imanoma jei savo kaime to niekada nesi mates.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Dėl VT galima tą patį pasakyti, ir kad čia niekas padoriai nepajudėjo, vėlgi nebenustebino.
Nors vieną gerą dalyką galiu paminėti, atsirado VT šviesoforai. Čia yra šansas pajudėti nors truputį iš vietos. Aišku kalbėčiau apie 5-10 metų į priekį.
Bendrai mūsų regionas sakyčiau dar kokį pora dešimtmečių kovos tarp užkietėjusių automobilistų ir darnaus judumo entuziastų. Nuo tos pačios Prahos iki Vilniaus.
Kas gelbėja daugelį Centrinės ir Rytų Europos miestų tai geresnė VT bazė dar prieš WWII. Jei ne miestai, tai šalys su ta geresne baze.
Lietuva sakyčiau pati paveldėjo prastą VT bazę. Čia labiausiai reiktų dėkoti ne Šimašiui, Zuokui ar Šleževičiui, net ne Stalinui su Brežnevu, o gal net Jakterinai II ir ATR sėkmingam padalinimui, vėliau sekusiam Lietuvos krašto skurdinimui, kai kiti kraštai ėmė kilti dėl pramonės revolicuijos.
Situacija galbūt nėra beviltiška per se, tik spėju to užtikrintesnio atgimimo reiks palaukt (t.y. kai galimai rinkėjų galvose laimės VT/dviračiai prieš automobilizaciją), bet duočiau 10-20 metų, ir kalbu apie visą regioną, kai jis baigs išgyventi Šv. automobilio stadiją, atsiradusią po 1990 m. Rytų bloko žlugimo.
Tik tam reikės nuolatinio aiškinimo ir rodymo, kodėl 2+2=4, ne tik politikui, bet ir rinkėjui, ir tam prireiks ne vienų metų.
Vilniuje tuo tarpu dauguma kandidatų į merus orientuojasi į kažkokį standartinį "sveiko proto" vilnietį kuris atseit vairuoja bet VT irgi svarbus, žodžiu viskas visiems ir nėra jokių rimtesnių poltiinių (vertybinių) debatų.
Gal čia dėl to kad Čekijoje savivalda yra tarybos prerogatyva paskirti merą ir valdybą, o Lietuvoje orientuojamasi į visagalį merą...
Dėl istorinių priežasčių, tai toks jausmas kad galimybė patiems pasigaminti tramvajus buvo svarbus kriterijus, na arba buvimas bent jau pažangioje imperijoje... Sovietinė okupacija per tą laiką, kol buvo sutvarkyti visi griuvėsiai turbūt jau buvo nusisukusi nuo tramvajų ir Vilniuje statė ant troleibusų. Tarpukario Lietuvoje turbūt tramvajai irgi nebuvo prioritetas.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Pakomentuočiau gal skirtumą tarp Prahos ir Vilniaus rinkimų kontekste. Prahoje buvo rinkimai praėjusį rudenį, buvo bent dvi rimtos partijos iš tuometinės miesto valdžios, kurios buvo už darnų judumą (plėsti tramvajus, dviračius, riboti automobilių eismą) ir bent dvi trys rimtos politinės jėgos kurios buvo už automobilistų teises (buvo net vienas rinkiminis komitetas kuris pasivadino Praha automobilistams). Buvo aiškus pasidalinimas kas už ką, galų gale laimėjo centro dešinės koalicija, bet dar iki dabar nesudaryta koalicija, nes jiems reikia arba progresyvių arba populistinių jėgų paramos...
Vilniuje tuo tarpu dauguma kandidatų į merus orientuojasi į kažkokį standartinį "sveiko proto" vilnietį kuris atseit vairuoja bet VT irgi svarbus, žodžiu viskas visiems ir nėra jokių rimtesnių poltiinių (vertybinių) debatų.
Gal čia dėl to kad Čekijoje savivalda yra tarybos prerogatyva paskirti merą ir valdybą, o Lietuvoje orientuojamasi į visagalį merą...
Dėl istorinių priežasčių, tai toks jausmas kad galimybė patiems pasigaminti tramvajus buvo svarbus kriterijus, na arba buvimas bent jau pažangioje imperijoje... Sovietinė okupacija per tą laiką, kol buvo sutvarkyti visi griuvėsiai turbūt jau buvo nusisukusi nuo tramvajų ir Vilniuje statė ant troleibusų. Tarpukario Lietuvoje turbūt tramvajai irgi nebuvo prioritetas.
Dar yra tokia Žaliųjų partija, bet ten transporto tema kaip suprantu nepasisakyta iš vis.
Aišku pats tramvajus ar aplamai VT iš vis nefigūruoja, visas žalumas, kad bandoma ant dvir. takų rišt, nes mūsų miestas "mažas".Paskutinis taisė PoDV; 2023.01.27, 00:38.
Comment
-
-
If someone is interested in trams in Warsaw - last 30 years there were hardly any new investments in terms of building new tram routes, nevertheless last few years it changed and current plans are a bit more ambitious :
current tram network with the extension plan (most of the red sections are currently under construction, brown sections - planned) :
when it comes to fleet the situation is much better - with current contract with Hyundai, most of the tram fleet will be new :
and here's an interesting data from a few years ago (2019 - now the stats regarding fleet should be slightly better) :
Interesting to know - Warsaw is also sending some of the old trams to Ukraine (same situation with metro cars) :
https://www.railwaygazette.com/light.../63529.article
- 12 patinka
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
<...> Beje, dar naudoja sistemą kur norint išlipti paskambini už virvutės varpeliu?
- 2 patinka
Comment
-
Velso (JK neturtingiausios dalies, didžiausias miestas - Cardiff, 480k žmonių) geležinkeliai investuoja virš 900 milijonų eurų (800m svarų) į ‘Wales Metro’. Dalis ‘tram train’ riedmenų (Stadler class 398) - jau pristatomi:
https://www.railway-technology.com/n...h-wales-metro/
- 4 patinka
Comment
Comment