Milanas. Antras pagal dydį Italijos miestas, 1,39 mln .gyventojų. Milanas turi didžiausią klasikinio tramvajaus sistemą Vakarų Europoje.
Trumpa istorija. 1881 m. arklių traukiamas miesto tramvajus. Iki to laiko jau buvo kelios priemiestinio tramvajaus linijos tiek arklių traukos, tiek ir garvežių traukos. 1893 m. pradėta elektrifikacija ir 1901 nebeliko arklinio tramvajaus. 1917 m. nacionalizacija ir ATM (šiuo metu užsiima visų rūšių miesto VT pervežimais) įmonės įkūrimas. 1926 m. pirma didelė tinklo modernizacija ir dalinis tramvajaus linijų iškėlimas iš senamiesčio, maršrutų pertvarka.
193x atsirado pirmieji iki šiol važinėjantys Peter Witt serijos tramvajai. Šie tramvajai ir dabar sudaro ženklią dalį riedmenų. Įvyko kai kurių priemiesčio linijų integracija į tinką.Troleibusai nekeičia tramvajų linijų, o jas papildo. Autobusai taip pat.
Tramvajaus tinklas savo piką pasiekią prieš Antrąjį pasaulinį karą. Karo metu tinklas nukenčia, bet pokaryje atkuriamas. Tramvajaus tinklo pertvarka ir linijų uždarymas prasideda sulig pirmąja metro linijos statyba šeštajame dešimtmetyje. Tinklas retinamas centrinėje miesto dalyje. Tada tramvajai keičiami autobusais ir metro. Taip pat 50-60 metais vyksta priemiesčio linijų likvidacija, keičiant autobusais. Nepaisant to, likusios linijos modernizuojamos, perkami nauji riedmenys, modernizuojami seni, reorganizuojamas maršrutų tinklas, nutiesiama nors ir nedaug, bet naujų linijų į naujus gyvenamuosius rajonus. 70-80 metais tramvajų tinklas dar šiek tiek sumažėja, o paskutinis didžiausias tinklo likvidavimas įvyko dėl trečiosios metro linijos nutiesimo jau XX a. dešimtojo dešimtmečio pradžioje. XXI a. pradžioje buvo nutiestos kelios naujos linijos į naujus rajonus.
Šiuo metu veikia 17 miesto linijų ir viena priemiestinė. Tramvajaus vėžės plotis nestandartinis - 1445 mm.
Deja, laiko nebuvo didesniam fotoreportažui padaryti, o planas atvykit į Milaną kitais metais (t.y. 2020 m.), deja, taip ir liko neįgyvendintas ir kažin ar artimiausiu metu bus. Todėl turiu tik kelias Peter Witt serijos tramvajų nuotraukas. Kaip minėjau, jie 193X-4x metų laidos, modernizuoti. Juos galima sutikti keliuose maršrutuose, kur tik jie vieni ir važinėja. Tramvajaus kėbulas iš metalo ir medžio. Durys medinės. Yra atverčiami laiptai. Viduje mediniai suolai sėdėjimui šonu, medinės grindys. Durys atidaromos mygtuko pagalba. Nemaža dalis šių tramvajų važinėja su reklama, taip pat turi reklamai tvirtinti skirtus rėmelius ant stogo.
Čia klasikinės išvaizdos ir oficialios dažymo schemos tramvajų nuotraukos.
Šita nuotrauka ne mano, iš transphoto.org.
Trumpa istorija. 1881 m. arklių traukiamas miesto tramvajus. Iki to laiko jau buvo kelios priemiestinio tramvajaus linijos tiek arklių traukos, tiek ir garvežių traukos. 1893 m. pradėta elektrifikacija ir 1901 nebeliko arklinio tramvajaus. 1917 m. nacionalizacija ir ATM (šiuo metu užsiima visų rūšių miesto VT pervežimais) įmonės įkūrimas. 1926 m. pirma didelė tinklo modernizacija ir dalinis tramvajaus linijų iškėlimas iš senamiesčio, maršrutų pertvarka.
193x atsirado pirmieji iki šiol važinėjantys Peter Witt serijos tramvajai. Šie tramvajai ir dabar sudaro ženklią dalį riedmenų. Įvyko kai kurių priemiesčio linijų integracija į tinką.Troleibusai nekeičia tramvajų linijų, o jas papildo. Autobusai taip pat.
Tramvajaus tinklas savo piką pasiekią prieš Antrąjį pasaulinį karą. Karo metu tinklas nukenčia, bet pokaryje atkuriamas. Tramvajaus tinklo pertvarka ir linijų uždarymas prasideda sulig pirmąja metro linijos statyba šeštajame dešimtmetyje. Tinklas retinamas centrinėje miesto dalyje. Tada tramvajai keičiami autobusais ir metro. Taip pat 50-60 metais vyksta priemiesčio linijų likvidacija, keičiant autobusais. Nepaisant to, likusios linijos modernizuojamos, perkami nauji riedmenys, modernizuojami seni, reorganizuojamas maršrutų tinklas, nutiesiama nors ir nedaug, bet naujų linijų į naujus gyvenamuosius rajonus. 70-80 metais tramvajų tinklas dar šiek tiek sumažėja, o paskutinis didžiausias tinklo likvidavimas įvyko dėl trečiosios metro linijos nutiesimo jau XX a. dešimtojo dešimtmečio pradžioje. XXI a. pradžioje buvo nutiestos kelios naujos linijos į naujus rajonus.
Šiuo metu veikia 17 miesto linijų ir viena priemiestinė. Tramvajaus vėžės plotis nestandartinis - 1445 mm.
Deja, laiko nebuvo didesniam fotoreportažui padaryti, o planas atvykit į Milaną kitais metais (t.y. 2020 m.), deja, taip ir liko neįgyvendintas ir kažin ar artimiausiu metu bus. Todėl turiu tik kelias Peter Witt serijos tramvajų nuotraukas. Kaip minėjau, jie 193X-4x metų laidos, modernizuoti. Juos galima sutikti keliuose maršrutuose, kur tik jie vieni ir važinėja. Tramvajaus kėbulas iš metalo ir medžio. Durys medinės. Yra atverčiami laiptai. Viduje mediniai suolai sėdėjimui šonu, medinės grindys. Durys atidaromos mygtuko pagalba. Nemaža dalis šių tramvajų važinėja su reklama, taip pat turi reklamai tvirtinti skirtus rėmelius ant stogo.
Čia klasikinės išvaizdos ir oficialios dažymo schemos tramvajų nuotraukos.
Šita nuotrauka ne mano, iš transphoto.org.
Comment