Turint galvoje, kad si transporto priemone greiciausiai anksciau ar veliau pasirodys ir Lietuvoje(bent jau as esu girdejes apie Vilniaus ir siek tiek Klaipedos planus/vizijas), manau, mums butu idomu pasizvalgyti kokie tramvajai ar i juos panasus dalykeliai rieda Lietuvos draugu ir partneriu visoje Europoje keliais. Europoje, nes Europietiskas transportas Lietuviams/Lietuvai priimtiniasias, bet jei turite kazkokiu idomiu pavyzdziu ir is uz juru mariu, be baimes pasidalinkit jais.
Galiausiai cia galime diskutuoti ne tik apie tramvajus, bet ir apie Tramvajams alternatyvu transporta, kaip troleibusus, autobusus, priemiestinius traukinius, etc., galiausiai nusprendziant kas galbut yra geriau, kas labiau tiktu Lietuvos miestams ar panasiai.
Taigi, as pradesiu mane labai suzavejusiu Tramvajumi zymiajame Bordeaux(Bordo) mieste vynuoginguose Prancuzijos pietvakariuose. Miestas galvojo apie galimybe statyti metro tinkla, kuri turi nemazai netgi gerokai mazesniu uz Bordeaux miestu, taciau buvo pasirinktas tramvajus. Bet Bordeaux tramvajus yra absoliuciai unikalus:
Kazkas galvojate ne taip? Ogi taip, sis tramvajus virs saves neturi laidu!!!
Mano nuomone, tokia slenkanti gyvate be jokiu laidu seno miesto gatvese atrodo tikrai fantastiskai:
Bordo miesto centras tramvajams taip pat nebuvo pritaikytas, bet viskas imanoma, kai darbu griebiasi geri transporto specialistai:
Si unikalu tramvaju maitina, kaip turbut pastebejote, trecias begelis miesto gatviu grindiniuose. Si visiskai saugi sistema ALSTOM et INNORAIL kompaniju buvo sukurta visiskai neseniai. Sistema vadinasi APS(Alimentation Par le Sol), kurios saknys randasi XIXa-XXa pradzios Paryziuje, tik skirtumas tas, kad tada sistema buvo labai nesaugi ir nuo jos zudavo nemazai zmoniu. Siuolaikineje APS sistemoje elektros itampa veikia blokais(atkarpomis), t.y. elektros itampa teka tik tame begiu bloke, kuriuo vaziuoja tramvajus. Tam tikra bloka pravaziavus, itampa jame automatiskai atsijungia ir isijungia sekanciame bloke. Kitaip tariant, elektros itampa teka tik po vaziuojanciu tramvajumi:
Tramvajui isvaziavus i uzmiescius, kur laidai gatvese galbut visai nemaiso ir kur gatves tramvajams pritaikytos daug geriau, sis tramvajus gali puikiai naudotis ir tradiciniais pakabintais laidais tekancia itampa - t.y. tampa tarsi eiliniu tramvajumi.
Virs tramvajaus staiga iskyla tradicinis elektros "ciuptuvas"(ar kaip jis ten...):
Na o stai dar ir be laidu - ant triju begiu:
Vaziuojant tiltu - tiltas be laidu atrodo fantastiskai!
Beje, sis belaidis tramvajus pradetas eksploatuoti visai neseniai - vos pries metus kitus...
Manau siauroms Vilniaus centro gatvems toks tramvajus butu kur kas parankesnis nei tradicinis tramvajus su tais tragiskai atrodanciais laidais.
Galiausiai cia galime diskutuoti ne tik apie tramvajus, bet ir apie Tramvajams alternatyvu transporta, kaip troleibusus, autobusus, priemiestinius traukinius, etc., galiausiai nusprendziant kas galbut yra geriau, kas labiau tiktu Lietuvos miestams ar panasiai.
Taigi, as pradesiu mane labai suzavejusiu Tramvajumi zymiajame Bordeaux(Bordo) mieste vynuoginguose Prancuzijos pietvakariuose. Miestas galvojo apie galimybe statyti metro tinkla, kuri turi nemazai netgi gerokai mazesniu uz Bordeaux miestu, taciau buvo pasirinktas tramvajus. Bet Bordeaux tramvajus yra absoliuciai unikalus:
Kazkas galvojate ne taip? Ogi taip, sis tramvajus virs saves neturi laidu!!!
Mano nuomone, tokia slenkanti gyvate be jokiu laidu seno miesto gatvese atrodo tikrai fantastiskai:
Bordo miesto centras tramvajams taip pat nebuvo pritaikytas, bet viskas imanoma, kai darbu griebiasi geri transporto specialistai:
Si unikalu tramvaju maitina, kaip turbut pastebejote, trecias begelis miesto gatviu grindiniuose. Si visiskai saugi sistema ALSTOM et INNORAIL kompaniju buvo sukurta visiskai neseniai. Sistema vadinasi APS(Alimentation Par le Sol), kurios saknys randasi XIXa-XXa pradzios Paryziuje, tik skirtumas tas, kad tada sistema buvo labai nesaugi ir nuo jos zudavo nemazai zmoniu. Siuolaikineje APS sistemoje elektros itampa veikia blokais(atkarpomis), t.y. elektros itampa teka tik tame begiu bloke, kuriuo vaziuoja tramvajus. Tam tikra bloka pravaziavus, itampa jame automatiskai atsijungia ir isijungia sekanciame bloke. Kitaip tariant, elektros itampa teka tik po vaziuojanciu tramvajumi:
Tramvajui isvaziavus i uzmiescius, kur laidai gatvese galbut visai nemaiso ir kur gatves tramvajams pritaikytos daug geriau, sis tramvajus gali puikiai naudotis ir tradiciniais pakabintais laidais tekancia itampa - t.y. tampa tarsi eiliniu tramvajumi.
Virs tramvajaus staiga iskyla tradicinis elektros "ciuptuvas"(ar kaip jis ten...):
Na o stai dar ir be laidu - ant triju begiu:
Vaziuojant tiltu - tiltas be laidu atrodo fantastiskai!
Beje, sis belaidis tramvajus pradetas eksploatuoti visai neseniai - vos pries metus kitus...
Manau siauroms Vilniaus centro gatvems toks tramvajus butu kur kas parankesnis nei tradicinis tramvajus su tais tragiskai atrodanciais laidais.
Comment