Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Kauno VT eismo stebėjimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Ačiū, aišku.
    Tai reiškia hibridinis autobusas (dyzelis + dujos) yra teoriškai neįmanomas? O atrodo kažkur skaičiau apie tokį. Dėl to ir uždaviau čia klausimą apie dujinio autobuso variklio veikimo principą.

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Pirmos kartos dujiniai autobusai buvo su dyzeliniais varikliais, pritaikytais darbui su gamtinėmis dujomis. Taip pat buvo perdaromi dyzeliniai varikliai senų autobusų. Pavyzdžiui, Lenkijoje, Rusijoje, Baltarusijoje buvo perdaryta dalis Ikarusų maždaug apie 2000-uosius.
    Tarybų sąjungoje gamtinės dujos buvo naudojamos benzininiams varikliams ir buvo gaminami LAZ 695 serijos autobusai su dujų įranga. Buvo jų ir Lietuvoje - Vilniuje ir Kaune. Šiuo metu, pavyzdžiui, Ukrainoje gamtinėmis dujomis (metanu) yra varomi seni ir nauji benzininiai PAZ'ai, LAZ'ai, LIAZ'ai ir įvairūs mikroautobusai, pagaminti GAZelių pagrindu.

    Comment


      Žinoma, kad įmanomas. Kadangi gamtinių dujų oktaninis skaičius yra labai didelis (nustatytas varikliniu būdu siekia 120), jas galima cilindre suslėgti sumaišytas su oru, o uždegti į cilindrą įpurškus dyzelino. Dyzelino sąnaudas taip galima sumažinti 70-80 procentų.

      Comment


        Tęsiant temą techniniais klausimais: ar gali būti autobusas, kuris naudoja tris kuro rūšis (dyzelis + dujos + elektra)?
        Daugiau mano nuotraukų >>
        Mano rajonas ir apylinkės >>

        Comment


          Be jokios abejonės, gali. Elektros variklį ir akumuliatorių baterijas galima jungti prie bet kokiais degalais varomo variklio. Tačiau tai būtų labai brangus bei neracionalus sprendimas.

          Comment


            Atsimenu mokykloje, fizikos pamokose, aiškino, kad dyzelinis variklis yra pranašesnis ir pažangesnis negu benzininis: jo didesnis NVK, jis naudoja pigesnius (ir tuo metu dar buvo aktualu - mažiau deficitinius) degalus, nereikalinga priverstinė uždegimo sistema, degalai užsidega patys nuo įkaitusio suspausto oro, ir kiti privalumai. Tiesa, yra vienas trūkumas - reikalinga sudėtinga ir preciziška aukšto slėgio kuro aparatūra, kuri pati ir jos aptarnavimas yra sudėtingi (= brangūs).
            O įdomu, kurioje vietoje šioje skalėje yra dujinis variklis (turiu omenyje CNG)?
            Dar klausimas, įdomu kodėl pastaruoju metu tampa tokie populiarūs dujiniai (CNG) autobusai, vos ne standartas tai gaunasi. Pirmoje vietoje ko gero ekologija. O kaip įdomu ekonominiai rodikliai? Ar geresni negu šiuolaikiškų ekonomiškų dyzelinių variklių?

            Klausdamas apie hibridą dyzelis + dujos, turėjau omenyje, kad dujos yra vietoje dyzelino, jos paduodamos į cilindrą su suspaustu oru ir užsidega nuo aukštos temperatūros. Panašu kad toks hibridas neįmanomas. Reiškia, skaičiau apie kažką kitką.

            Comment


              Parašė Virtęs pelenais Rodyti pranešimą
              Elektros variklį ir akumuliatorių baterijas galima jungti prie bet kokiais degalais varomo variklio.
              Leiskite paklausti, o kam elektros variklį jungti prie kurio nors kito variklio? Ar turite omenyje kad tas elektros variklis veiks generatoriaus režimu ir kraus akumuliatorių baterijas?

              Comment


                Jei naudojama tradicinė transmisija (vidaus degimo variklis varančiuosius ratus varo per pavarų dėžę), patogiausia elektros variklį jungti per smagračio vainiką. Tokiu atveju starteris tampa nereikalingas.
                Apie ekonominius dalykus šnekėti neketinu. Tai nėra mano sritis, į tai nesigilinu ir nieko vertingo pasakyti negaliu.

                Comment


                  Parašė zn76 Rodyti pranešimą
                  Atsimenu mokykloje, fizikos pamokose, aiškino, kad dyzelinis variklis yra pranašesnis ir pažangesnis negu benzininis: jo didesnis NVK, jis naudoja pigesnius (ir tuo metu dar buvo aktualu - mažiau deficitinius) degalus, nereikalinga priverstinė uždegimo sistema, degalai užsidega patys nuo įkaitusio suspausto oro, ir kiti privalumai. Tiesa, yra vienas trūkumas - reikalinga sudėtinga ir preciziška aukšto slėgio kuro aparatūra, kuri pati ir jos aptarnavimas yra sudėtingi (= brangūs).
                  O įdomu, kurioje vietoje šioje skalėje yra dujinis variklis (turiu omenyje CNG)?
                  Dar klausimas, įdomu kodėl pastaruoju metu tampa tokie populiarūs dujiniai (CNG) autobusai, vos ne standartas tai gaunasi. Pirmoje vietoje ko gero ekologija. O kaip įdomu ekonominiai rodikliai? Ar geresni negu šiuolaikiškų ekonomiškų dyzelinių variklių?

                  Klausdamas apie hibridą dyzelis + dujos, turėjau omenyje, kad dujos yra vietoje dyzelino, jos paduodamos į cilindrą su suspaustu oru ir užsidega nuo aukštos temperatūros. Panašu kad toks hibridas neįmanomas. Reiškia, skaičiau apie kažką kitką.
                  Dujinis iš principo yra blogiau už dyzelinį būtent dėl to, kad dyzelyje spaudžiamas oras, o ne mišinys, bet kažkiek gali išlošti iš aukštenės degimo temperatūros. Kainos atžvilgiu, dujinis yra ženkliai brangiau vien dėl to, kad nebegalima panaudoti puikiai išdirbtos sistemos sunkvežimiams su visa elektronika, siurbliais ir pan, todėl dujinius variklius ir gamina mažiau įmonių. Kartu brangumas prisideda dar ir dėl to, kad dyzeliniame variklyje aukšto slėgio linija yra tik pačiam variklyje, o dujiniame - prisideda visa dujų įranga, kurios kainos, slėgiai visai kitokie nei įprastų LPG (LPG max ~20bar, CNG - iki 200 bar), + visa saugumo įranga.
                  O populiarėja dėl to, kad kaip kuras tai yra daug pigesnė kuro rūšis už dyzelį (tam pačiam ebus.lt buvo nurodyta, kad pagal sanaudas 1m3 cng ~ 1l dyzelio, tai 1km sanaudos kurui yra ~30% mažesnės). Vakarų Europoje, pridėjus didesnius akcizus dyzeliui ir palikus neapmokestintas dujas miesto transportui (ekologija sužaidžia būtent šitoje vietoje), skirtumas tampa dar didesnis. Jei tai neapsimokėtu, vien dėl ekologijos taip "nežaistų"

                  O dėl įvairių hibridų - Vilnietiški FIAT mikriukai naudoja CNG kaip pagrindinį kurą, o kartu turi ir nedidelį benzino baką kaip rezervą. Taip pat lietuviai (ir ne vien jie manau), buvo padarę bandymą, kad traktoriaus variklyje, užvedus jį dyzeliu, dalis kuro pakeičiama į dujas (vietoje oro tiekiamas oro-dujų mišinys, o dyzelio kiekis sumažinamas išlaikant tą pačią apkrovą). Be išvadų kad tai apsimoka, nesudėtinga, ekologiška ir pan, dar viena išvada buvo, kad tai tinka varikliams, kurie dirba pastovia apkrova, nes reguliavimas (ypač keičiantis sūkiams ir apkrovai) gana sudėtingas.
                  Paskutinis taisė mskapss; 2014.09.25, 12:25.

                  Comment


                    Solaris, 032, remontuojamas Raudondvario plente.

                    Comment


                      O kodėl šiandien 46 maršrute dirbo 1634 vienam iš pagrindinių grafikų skirtu ilgam autobusui?

                      Comment


                        46ame jau visais grafikais darbo dieną dirbs tik ilgi autobusai. (Išimtis gali būti jei kas suges)

                        Comment


                          2389 perstatytas į remonto zoną. Matyt, paskutinis patepimas prieš paskutinę kelionę.

                          Comment


                            Parašė Virtęs pelenais Rodyti pranešimą
                            2389 perstatytas į remonto zoną. Matyt, paskutinis patepimas prieš paskutinę kelionę.
                            O koks ten patepimas, jei i lauza vilks?

                            Comment


                              Išleisti visus techninius skysčius.

                              Comment


                                Gaila, kad paskutinius supude juos.. Gal kada koks is Vengrijos nemates ziemu pasirodys parke kaip eksponatas reikia tiketis..

                                Comment


                                  O buvo planų renovuoti 389 Ikarusą ir padaryti kaip muziejinį arba užsakomąjį?
                                  Daugiau mano nuotraukų >>
                                  Mano rajonas ir apylinkės >>

                                  Comment


                                    Dar parke yra 2109 kuris stovi neardytas su sėdynėm ir gan tvarkingas, gal to 2389 dalys į jį ir eina.

                                    Comment


                                      Parašė Gintaras663 Rodyti pranešimą
                                      Dar parke yra 2109 kuris stovi neardytas su sėdynėm ir gan tvarkingas, gal to 2389 dalys į jį ir eina.
                                      Tas 2109 irgi jau iauges i asfalta buvo, kai maciau prie pora metu. Pigiau ir geriau nupirkt is Vengrijos gautusi geros bukles Ikarusa, nei cia puvekus atkelinet.

                                      Comment


                                        Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                                        Tas 2109 irgi jau iauges i asfalta buvo, kai maciau prie pora metu. Pigiau ir geriau nupirkt is Vengrijos gautusi geros bukles Ikarusa, nei cia puvekus atkelinet.
                                        Kas čia jau pirks dėl muziejaus kažką, kai yra kitų rimtų finansinių poreikių..

                                        Comment


                                          Žinokit prieš 2 metus visai kitaip atrodė tas 2109 , dabar jis sutvarkytas išoriškai ir iš vidaus tai manau jis ir yra tas muziejinis jei taip galima pasakyti ir jis pastatytas šalia 2003 .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X