Parašė Garbanius
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Kauno viešasis transportas
Collapse
X
-
Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net
-
Naujas Kauno MAN autobusas hybridas(tikrai ne pigiausiais) kainavo apie 240000eur
Naujas Kauno Solaris troleibusas apie 345000eur
Naujas elektrinis autobusas kainuoja apie 750000eur
Aišku galima sakyti, kad yra visokie Dancer ir t.t. bet ten viskas tik rimtų žaidimų lygyje. Šiap būtų faina ir manau visi palaikysim, gal turi kokios gilesnės analizės ir pan., man būtų įdomu paskaityt.
Comment
-
Na, lyginti tik transporto priemonės kainas manau nėra objektyvu. Nesu daręs kažkokių analizių, tiesiog savo pranešimuose kėliau tam tikrus klausimus į kuriuos tikėjaus konstruktyvių atsakymų.
Keletas greitų paieškų:
Tyrimas apie skirtingų kuro tipų viešojo transporto kaštus: https://www.sciencedirect.com/scienc...76X?via%3Dihub
Čia lentelė iš jo:
Čia straipsnis pasiskaitymui, gal kiek orientuotas labiau į JAV, bet tikrai jame yra daug įdomių dalykų: https://www.vox.com/energy-and-envir...electric-buses
Čia kitas straipsnis analizuojantis poveikį aplinkai: https://blog.ucsusa.org/jimmy-odea/electric-vs-diesel-vs-natural-gas-which-bus-is-best-for-the-climate
Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net
Comment
-
Vien įsigijimo kaina neobjektyvu sutinku, bet ją realu pagrįst atsižvelgiant į kaštų-naudos analize (KNA). Lentelės ok, bet reikia praktinės, kokios inside info, labiau apčiuopiamo atsižvelgiant į niuansus. Vien kaina triskart ar keturiskart didesnė signalizuoja, kad reikėtų iš kažkur nuimt pinigus ir skirt šitam žiauriai brangiam reikalui.
Kaip ir Mettal minėjo, reikėtų žymiai daugiau skirt pačių transporto priemonių, žymiai daugiau vairuotojų ir kito aptarnaujančio personalo, žymiai daugiau laiko skirt autobusų atstovai/pakrovimui galinėse stotelėse, žymiai daugiau lėšų skirt pakrovimo stotelėm ir kitai infrastrūktūrai bei pačių autobusų priežiūrai.
Visa ta elektra yra fainas "vaibas" bet pasižiūriu kiek žmonės turi reikalų, kad ir su elektriniais paspirtukais, tad naivu tikėtis, kad vienintelė bėda rast kur tuos autobusus kraut.
Ir šiap neveltui minėjau KNA, dabartinėje situacijoj, LT, o ypač Kaune, reikia pertvarkyt VT kursavimo/grafikų sudarinėjimo/keitimo principą. Kas būtų žymiai efektyviau ir pigiau, nei toliau laikyt pavyzdį kaip nereikia organizuoti VT. Kad elektra ateitis turbūt niekas neabejoja, bet kažką skriaust dėl šito "faino vaibo", gal man ačiū nereikia.Paskutinis taisė Garbanius; 2020.09.23, 19:17.
Comment
-
Parašė 99 Rodyti pranešimą
Ką reiškia žiauriai brangu, gal gali pateikti palyginimus? Ten ne faktai, o tiesiog subjektyvi nuomonė.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė RobertasS Rodyti pranešimą
Hm, visgi bus 3 durys o ne 2
kaip buvo skelbta ankščiau nuotraukose
Dar nuotraukų įkėle: https://www.facebook.com/adampolis.lt.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Evier Rodyti pranešimą
Atsiprašau kažką praleidau. Kaunas užsipirko 100 tokių autobusų, o žiniasklaidoj net negirdėti? Ir nesipiarina naujausiu autobusų parku Europoje? (nes tokiu atveju tai būtų daug toliau nuo melo, nei Vilniaus atveju).
Comment
-
Parašė egiscrypth Rodyti pranešimą
Kiek teko girdėti iš gandu, kad buvo planuose 9 metrų ilgio pirkti autobusus mazum todėl apie 2 duris gandai atsiradę
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimą...Maskvos elnių ganytojo pavyzdžių gal nereikia. Žiūrėkime, kaip yra V. Europoje...
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąNiekas nepavogė. Jums viskas juoda arba balta, o man ne. Aš niekada už VT pavyzdį nerodžiau buvusios TSRS šalių (išskyrus LV ir EE) VT bendrai, nors kai kurių pozityvių momentų ir ten galima surasti. Bet jų nedaug.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimą
Gal nereikia nieko lyginti, o tiesiog pasižiūrėti, kiek gi elektrobusų pasaulyje normaliai dirba. Visokių piarinių, kiniečių ir Maskvos elnių ganytojo pavyzdžių gal nereikia. Žiūrėkime, kaip yra V. Europoje. Ogi nieko rimto. Visur tik bandoma. Tai gal nereikia čia vaizduoti superpažangių pl;ikbajorių, kai normaliai veikiančio VT 30 metų taip ir nepavyko sukurti ir išplėtoti, buvo tik VT degradacija ir pagalvinė automobilizacija...
Forecast urban electric buses in operation in Europe, by country 2018-2025:
Šaltinis: https://www.accuracy.com/perspective...blic-transport
Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net
Comment
-
Parašė 99 Rodyti pranešimą
Greičiau nei tau atrodo. Bandoma, nes nuo pilotinių projektų viskas ir prasideda. Ir didžiausias postūmis bus ne tiek technologinė pažanga, kiek aplinkosauga, ypač didžiuosiuose Europos miestuose.
Forecast urban electric buses in operation in Europe, by country 2018-2025:
Šaltinis: https://www.accuracy.com/perspective...blic-transport
- 1 patinka
Comment
-
Būtent, kad bandoma. Lietuva elektrobusus gamina? Na, tik nereikia apie Dancerį. Tai tegul kiti ir bando, daveda iki tokio pat patikimumo kaip autobusai. O kol kas Kaune yra troleibusai. Ekologiškesnė transporto priemonė nei elektrobusai, nes elektrą naudoja iš karto, o ne kaupia su dideliais nuostoliais į akumuliatorių, kuris pats yra ekologinė bomba.Paskutinis taisė Al1; 2020.09.24, 07:09.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė 99 Rodyti pranešimą
Gal gali pateikti faktus šiems teiginiams?
Troliebusų privalumai kaip miėnjau - ilgaamžiškumas (troleibusai važiuoja 30+ metų, elektrobusus dėl sudrožtų baterijų reikės keisti kas 10 metų ar net dažniau (kinijoje keičiami kas 5 metus).
Kaina - baterijos sudaro didžiają dalį kainos. Jeigu jų vežiotis nereikia galima nupirkti tris kartus daugiau transporto priemonių už tą pačią suma. Tinklo priežiūra daug pigesnė nei baterijos.
Geresnis veikimas mūsų salygomis pasimato žiemą, kuomet dėl baterijų cheminių savybių jos tiesiog negali atitarnauti visos pamainos ir yra siunčiami pakaitiniai dyzeliniai autobusai, tuo tarpu troleibusai propblemų žiemos sąlygomis neturi (nors tiesa naujieji soliariai nesugeba prabažiuoti jei ant laidų susidaro varvekliai).
Įvairių argumentų ir skaičių buvo pateikta vilniaus viešojo transporto temoje kur kasmet vis kyla panašios diskusijos.
P.S. jūsų teikiamuose grafikuose net nėra palyginimų su troleibusais, tramvajais tai nelabai ką jos ir parodo.
- 3 patinka
Comment
-
Aš kėliau klausimą kodėl investuojama į hibridinius dyzelius, o ne elektrinius autobusus. Toks buvo originalus klausimas. Kažkodėl visi užstrigote ties troleibusų pakeitimo aspektu. Tą turėjau omeny ilgalaikėje perspektyvoje, ne dabar. Dabar klausiau kodėl dyzelis (nors ir hibridinis), o ne elektra, todėl ir lentelėse yra elektriniai autobusai vs. kiti autobusai.
Atsiprašau, nesekiau tos diskusijos Vilniaus viešojo transporto temoje, jei būtumėt įdėję nuorodą - tikrai būčiau pasiskaitęs. O faktų? Manau būtų užtekę ir kažko tokio: https://www.sustainable-bus.com/news...tion-a-sum-up/ kartu su vidutiniu nuvažiuojamu (Kauno VT) autobuso kilometražu per dieną.Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net
Comment
-
Parašė 99 Rodyti pranešimąAš kėliau klausimą kodėl investuojama į hibridinius dyzelius, o ne elektrinius autobusus. Toks buvo originalus klausimas. Kažkodėl visi užstrigote ties troleibusų pakeitimo aspektu. Tą turėjau omeny ilgalaikėje perspektyvoje, ne dabar. Dabar klausiau kodėl dyzelis (nors ir hibridinis), o ne elektra, todėl ir lentelėse yra elektriniai autobusai vs. kiti autobusai.
Atsiprašau, nesekiau tos diskusijos Vilniaus viešojo transporto temoje, jei būtumėt įdėję nuorodą - tikrai būčiau pasiskaitęs. O faktų? Manau būtų užtekę ir kažko tokio: https://www.sustainable-bus.com/news...tion-a-sum-up/ kartu su vidutiniu nuvažiuojamu (Kauno VT) autobuso kilometražu per dieną.
- 4 patinka
Comment
-
Hibridai pigesni. Nors aš pirkčiau dujinius. Su elektrobusais tegul žaidžia turtingieji ar tos šalys, kurios juos gamina (atsuktuvinis surinkimas Lietuvoje (Dancer) nesiskaito). Kai elektrobusai bus konkurencingi ir eksploatacinėmis savybėmis, ir kaina, tada bus galima kalbėti.
Visa kita niekuo nepatvirtintos ir moksliškai neįrodytos šnekos apie klimato kaitą... Nereikia painioti su gamtos (visų pirma oro konkrečiai, jei tai transportas) tarša, kuri realiai egzistuoja. Bet jos sprendimas ne dyzelinių autobusų kuo greitesnis pakeitimas, o lengvųjų automobilių skaičiaus ženklus sumažinimas miestuose. 1000 dyzelinių autobusų mažiau teršia nei 100000 lengvųjų automobilių.
Comment
Comment