Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kauno viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
    Elektriniai autobusai tiesiog žiauriai žiauriai brangu, o faktai išsakyti viršuje
    Ką reiškia žiauriai brangu, gal gali pateikti palyginimus? Ten ne faktai, o tiesiog subjektyvi nuomonė.
    Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

    Comment


      Naujas Kauno MAN autobusas hybridas(tikrai ne pigiausiais) kainavo apie 240000eur
      Naujas Kauno Solaris troleibusas apie 345000eur
      Naujas elektrinis autobusas kainuoja apie 750000eur

      Aišku galima sakyti, kad yra visokie Dancer ir t.t. bet ten viskas tik rimtų žaidimų lygyje. Šiap būtų faina ir manau visi palaikysim, gal turi kokios gilesnės analizės ir pan., man būtų įdomu paskaityt.

      Comment


        Na, lyginti tik transporto priemonės kainas manau nėra objektyvu. Nesu daręs kažkokių analizių, tiesiog savo pranešimuose kėliau tam tikrus klausimus į kuriuos tikėjaus konstruktyvių atsakymų.

        Keletas greitų paieškų:

        Tyrimas apie skirtingų kuro tipų viešojo transporto kaštus: https://www.sciencedirect.com/scienc...76X?via%3Dihub
        Čia lentelė iš jo:

        Click image for larger version

Name:	1-s2.0-S136192091630476X-fx1_lrg.jpg
Views:	491
Size:	193,4 kB
ID:	1827204

        Čia straipsnis pasiskaitymui, gal kiek orientuotas labiau į JAV, bet tikrai jame yra daug įdomių dalykų: https://www.vox.com/energy-and-envir...electric-buses

        Čia kitas straipsnis analizuojantis poveikį aplinkai: https://blog.ucsusa.org/jimmy-odea/electric-vs-diesel-vs-natural-gas-which-bus-is-best-for-the-climate

        Click image for larger version

Name:	bus_emissions.png
Views:	465
Size:	30,0 kB
ID:	1827205




        Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

        Comment


          Vien įsigijimo kaina neobjektyvu sutinku, bet ją realu pagrįst atsižvelgiant į kaštų-naudos analize (KNA). Lentelės ok, bet reikia praktinės, kokios inside info, labiau apčiuopiamo atsižvelgiant į niuansus. Vien kaina triskart ar keturiskart didesnė signalizuoja, kad reikėtų iš kažkur nuimt pinigus ir skirt šitam žiauriai brangiam reikalui.

          Kaip ir Mettal minėjo, reikėtų žymiai daugiau skirt pačių transporto priemonių, žymiai daugiau vairuotojų ir kito aptarnaujančio personalo, žymiai daugiau laiko skirt autobusų atstovai/pakrovimui galinėse stotelėse, žymiai daugiau lėšų skirt pakrovimo stotelėm ir kitai infrastrūktūrai bei pačių autobusų priežiūrai.

          Visa ta elektra yra fainas "vaibas" bet pasižiūriu kiek žmonės turi reikalų, kad ir su elektriniais paspirtukais, tad naivu tikėtis, kad vienintelė bėda rast kur tuos autobusus kraut.

          Ir šiap neveltui minėjau KNA, dabartinėje situacijoj, LT, o ypač Kaune, reikia pertvarkyt VT kursavimo/grafikų sudarinėjimo/keitimo principą. Kas būtų žymiai efektyviau ir pigiau, nei toliau laikyt pavyzdį kaip nereikia organizuoti VT. Kad elektra ateitis turbūt niekas neabejoja, bet kažką skriaust dėl šito "faino vaibo", gal man ačiū nereikia.
          Paskutinis taisė Garbanius; 2020.09.23, 19:17.

          Comment


            Parašė 99 Rodyti pranešimą

            Ką reiškia žiauriai brangu, gal gali pateikti palyginimus? Ten ne faktai, o tiesiog subjektyvi nuomonė.
            Gal nereikia nieko lyginti, o tiesiog pasižiūrėti, kiek gi elektrobusų pasaulyje normaliai dirba. Visokių piarinių, kiniečių ir Maskvos elnių ganytojo pavyzdžių gal nereikia. Žiūrėkime, kaip yra V. Europoje. Ogi nieko rimto. Visur tik bandoma. Tai gal nereikia čia vaizduoti superpažangių pl;ikbajorių, kai normaliai veikiančio VT 30 metų taip ir nepavyko sukurti ir išplėtoti, buvo tik VT degradacija ir pagalvinė automobilizacija...

            Comment


              Parašė RobertasS Rodyti pranešimą

              Hm, visgi bus 3 durys o ne 2 Click image for larger version Name:	Screenshot_18.png Views:	0 Size:	250,3 kB ID:	1826785 Click image for larger version Name:	Screenshot_17.png Views:	0 Size:	263,8 kB ID:	1826786
              ​​ kaip buvo skelbta ankščiau nuotraukose

              Dar nuotraukų įkėle: https://www.facebook.com/adampolis.lt.
              Atsiprašau kažką praleidau. Kaunas užsipirko 100 tokių autobusų, o žiniasklaidoj net negirdėti? Ir nesipiarina naujausiu autobusų parku Europoje? (nes tokiu atveju tai būtų daug toliau nuo melo, nei Vilniaus atveju).

              Comment


                Parašė Evier Rodyti pranešimą

                Atsiprašau kažką praleidau. Kaunas užsipirko 100 tokių autobusų, o žiniasklaidoj net negirdėti? Ir nesipiarina naujausiu autobusų parku Europoje? (nes tokiu atveju tai būtų daug toliau nuo melo, nei Vilniaus atveju).
                Kiek teko girdėti iš gandu, kad buvo planuose 9 metrų ilgio pirkti autobusus mazum todėl apie 2 duris gandai atsiradę

                Comment


                  Parašė egiscrypth Rodyti pranešimą

                  Kiek teko girdėti iš gandu, kad buvo planuose 9 metrų ilgio pirkti autobusus mazum todėl apie 2 duris gandai atsiradę
                  Nežinau kaip Kaune, bet Vilniuj čia ir skaitytųs kaip 2 durų, nes pro priekines dažniausiai neįleidinėja (ir ne tik per pandemiją).

                  Comment


                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    ...Maskvos elnių ganytojo pavyzdžių gal nereikia. Žiūrėkime, kaip yra V. Europoje...
                    Atsiprašau, kad ne į temą, bet man rodos, kad kažkas pavogė A|1 forumo paskyrą.

                    Comment


                      Niekas nepavogė. Jums viskas juoda arba balta, o man ne. Aš niekada už VT pavyzdį nerodžiau buvusios TSRS šalių (išskyrus LV ir EE) VT bendrai, nors kai kurių pozityvių momentų ir ten galima surasti. Bet jų nedaug.
                      Paskutinis taisė Al1; 2020.09.23, 21:35.

                      Comment


                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                        Niekas nepavogė. Jums viskas juoda arba balta, o man ne. Aš niekada už VT pavyzdį nerodžiau buvusios TSRS šalių (išskyrus LV ir EE) VT bendrai, nors kai kurių pozityvių momentų ir ten galima surasti. Bet jų nedaug.
                        Ten buv. TSRS ne šiaip maršrutkos karaliauja, bet ir labai netvarkingos maršrutkos Vakar kaip tik klausiau kaip baigęs studentas apie savo Čeliabinską pasakoja ir kaip jo važiavimas į studijas priminė atsilikusias šalis. Kaune nors maršrutkos standartizuotos ir priklauso valstybiniam parkui, nors sutinku, kad reikia normalios reformos, nes tokios nesąmonės kaip 54 yra nesąmonės ir nesąmonės (nesąmonės kvadratu)...

                        Comment


                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                          Gal nereikia nieko lyginti, o tiesiog pasižiūrėti, kiek gi elektrobusų pasaulyje normaliai dirba. Visokių piarinių, kiniečių ir Maskvos elnių ganytojo pavyzdžių gal nereikia. Žiūrėkime, kaip yra V. Europoje. Ogi nieko rimto. Visur tik bandoma. Tai gal nereikia čia vaizduoti superpažangių pl;ikbajorių, kai normaliai veikiančio VT 30 metų taip ir nepavyko sukurti ir išplėtoti, buvo tik VT degradacija ir pagalvinė automobilizacija...
                          Greičiau nei tau atrodo. Bandoma, nes nuo pilotinių projektų viskas ir prasideda. Ir didžiausias postūmis bus ne tiek technologinė pažanga, kiek aplinkosauga, ypač didžiuosiuose Europos miestuose.

                          Forecast urban electric buses in operation in Europe, by country 2018-2025:
                          Click image for larger version

Name:	Graph-2.jpg
Views:	383
Size:	146,8 kB
ID:	1827332
                          Šaltinis: https://www.accuracy.com/perspective...blic-transport
                          Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

                          Comment


                            Parašė 99 Rodyti pranešimą

                            Greičiau nei tau atrodo. Bandoma, nes nuo pilotinių projektų viskas ir prasideda. Ir didžiausias postūmis bus ne tiek technologinė pažanga, kiek aplinkosauga, ypač didžiuosiuose Europos miestuose.

                            Forecast urban electric buses in operation in Europe, by country 2018-2025:
                            Click image for larger version

Name:	Graph-2.jpg
Views:	383
Size:	146,8 kB
ID:	1827332
                            Šaltinis: https://www.accuracy.com/perspective...blic-transport
                            Elektrobusai nuteikia pozityviai, bet gal pirmiau jais reikėtų pakeisti taršius dyzelinius, o po to SGD autobusus, o ne pačius ekologiškiausius troleibusus, taip ilgiau išlaikant taršą?

                            Comment


                              Būtent, kad bandoma. Lietuva elektrobusus gamina? Na, tik nereikia apie Dancerį. Tai tegul kiti ir bando, daveda iki tokio pat patikimumo kaip autobusai. O kol kas Kaune yra troleibusai. Ekologiškesnė transporto priemonė nei elektrobusai, nes elektrą naudoja iš karto, o ne kaupia su dideliais nuostoliais į akumuliatorių, kuris pats yra ekologinė bomba.
                              Paskutinis taisė Al1; 2020.09.24, 07:09.

                              Comment


                                Parašė 99 Rodyti pranešimą

                                Gal gali pateikti faktus šiems teiginiams?
                                Kokių faktų norite?
                                Troliebusų privalumai kaip miėnjau - ilgaamžiškumas (troleibusai važiuoja 30+ metų, elektrobusus dėl sudrožtų baterijų reikės keisti kas 10 metų ar net dažniau (kinijoje keičiami kas 5 metus).
                                Kaina - baterijos sudaro didžiają dalį kainos. Jeigu jų vežiotis nereikia galima nupirkti tris kartus daugiau transporto priemonių už tą pačią suma. Tinklo priežiūra daug pigesnė nei baterijos.
                                Geresnis veikimas mūsų salygomis pasimato žiemą, kuomet dėl baterijų cheminių savybių jos tiesiog negali atitarnauti visos pamainos ir yra siunčiami pakaitiniai dyzeliniai autobusai, tuo tarpu troleibusai propblemų žiemos sąlygomis neturi (nors tiesa naujieji soliariai nesugeba prabažiuoti jei ant laidų susidaro varvekliai).

                                Įvairių argumentų ir skaičių buvo pateikta vilniaus viešojo transporto temoje kur kasmet vis kyla panašios diskusijos.

                                P.S. jūsų teikiamuose grafikuose net nėra palyginimų su troleibusais, tramvajais tai nelabai ką jos ir parodo.

                                Comment


                                  Aš kėliau klausimą kodėl investuojama į hibridinius dyzelius, o ne elektrinius autobusus. Toks buvo originalus klausimas. Kažkodėl visi užstrigote ties troleibusų pakeitimo aspektu. Tą turėjau omeny ilgalaikėje perspektyvoje, ne dabar. Dabar klausiau kodėl dyzelis (nors ir hibridinis), o ne elektra, todėl ir lentelėse yra elektriniai autobusai vs. kiti autobusai.

                                  Atsiprašau, nesekiau tos diskusijos Vilniaus viešojo transporto temoje, jei būtumėt įdėję nuorodą - tikrai būčiau pasiskaitęs. O faktų? Manau būtų užtekę ir kažko tokio: https://www.sustainable-bus.com/news...tion-a-sum-up/ kartu su vidutiniu nuvažiuojamu (Kauno VT) autobuso kilometražu per dieną.
                                  Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

                                  Comment


                                    Parašė 99 Rodyti pranešimą
                                    Aš kėliau klausimą kodėl investuojama į hibridinius dyzelius, o ne elektrinius autobusus. Toks buvo originalus klausimas. Kažkodėl visi užstrigote ties troleibusų pakeitimo aspektu. Tą turėjau omeny ilgalaikėje perspektyvoje, ne dabar. Dabar klausiau kodėl dyzelis (nors ir hibridinis), o ne elektra, todėl ir lentelėse yra elektriniai autobusai vs. kiti autobusai.

                                    Atsiprašau, nesekiau tos diskusijos Vilniaus viešojo transporto temoje, jei būtumėt įdėję nuorodą - tikrai būčiau pasiskaitęs. O faktų? Manau būtų užtekę ir kažko tokio: https://www.sustainable-bus.com/news...tion-a-sum-up/ kartu su vidutiniu nuvažiuojamu (Kauno VT) autobuso kilometražu per dieną.
                                    Todėl kad reikia keisti ne į elektronius autobusus, o į troleibusus, nes troleibusai yra geriau už elektrinius autobusus.

                                    Comment


                                      Hibridai pigesni. Nors aš pirkčiau dujinius. Su elektrobusais tegul žaidžia turtingieji ar tos šalys, kurios juos gamina (atsuktuvinis surinkimas Lietuvoje (Dancer) nesiskaito). Kai elektrobusai bus konkurencingi ir eksploatacinėmis savybėmis, ir kaina, tada bus galima kalbėti.
                                      Visa kita niekuo nepatvirtintos ir moksliškai neįrodytos šnekos apie klimato kaitą... Nereikia painioti su gamtos (visų pirma oro konkrečiai, jei tai transportas) tarša, kuri realiai egzistuoja. Bet jos sprendimas ne dyzelinių autobusų kuo greitesnis pakeitimas, o lengvųjų automobilių skaičiaus ženklus sumažinimas miestuose. 1000 dyzelinių autobusų mažiau teršia nei 100000 lengvųjų automobilių.

                                      Comment


                                        Kažin senieji soliariai kokios būklės? Manau bent dalis jų dar galėtų sėkmingai tarnauti kur nors LT provincijoj.
                                        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                        Comment


                                          Provincijoj praktiškai nebeliko VT. Vežioja mokinius ir pavienius keleivius. Tam tikslui pigiau ir geriau tinka naudota technika iš vakarų arba bent jau nauji turkiški midbusai. Vargu ar šie Solaris būtų kam įdomus, ir šiap būtų prastas pasirinkimas

                                          Comment

                                          Working...
                                          X