Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kauno viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Prieš porą dienų baigėsi konkursas dėl naudotų autobusų įsigijimo. Gal yra žinių, ką pasirinko?

    Comment


      2 Kauno viešojo transporto žemėlapiai, galioja nuo 2014-10-06:
      Autobusai (JPG, 3.27 mb) >>
      Troleibusai (JPG, 2.03 mb) >>
      Viešojo transporto temų rodyklė >>

      Comment


        Parašė Mettal Rodyti pranešimą
        2 Kauno viešojo transporto žemėlapiai, galioja nuo 2014-10-06:
        Autobusai (JPG, 3.27 mb) >>
        Troleibusai (JPG, 2.03 mb) >>
        Puikiai padirbėta! Gražu žiūrėti.
        www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

        Comment


          Nuo 2014 m. spalio 21 d. atnaujinamas eismas A. Baranausko gatve, keičiami 3-iojo, 27-ojo, 10-ojo, 37-ojo ir 37-ojo N autobusų maršrutai ir šių maršrutų eismo tvarkaraščiai.
          Taip pat keičiamas 44-ojo autobusų maršruto darbo dienų tvarkaraštis.
          Daugiau informacijos www.kvt.lt maršrutų ir tvarkaraščių skiltyje.

          Transporto ir eismo organizavimo skyrius

          http://www.kvt.lt/index.php?id=732

          Comment


            Parašė Gintaras663 Rodyti pranešimą
            Gali buti taip, kad 7 su 11 paskutinius metus kursuoja į Kaniukus. Kadangi kitamet turbut bus rekonstruojamas Raudondvario pl, o projekte nenumatyta KT tiesimo darbams. Dar įrodymas nutiestas tinklas tik į Kauno pilies pusę, o troleibusai suksis Kėdainiu g.
            Keista. Prieš kurį laiką ėjo kalba apie sudvejintų troleibusų pirkimą, tai vienas iš maršrutų, kuriais kursuos sudvejinti troleibusai, ir buvo minimas 7-asis, kaip vienas iš populiariausių ir daugiausiai apkrautų. O dabar - trumpins arba iš viso naikins...

            Comment


              Viskas pasikeitė, valdžia nusprendė pirks tik trumpus, kad nurašyti prasčiausios buklės troleibusus.
              Asmeniškai mane labiausiai nervina tai , kad dauguma pasaulio šalių kurios turi troleibusus miestuose neplanuoja jų naikint o net gi plečia nes tai remiamasi kaip pilnai ekologiška transporto priemonė , o Lietuvos miestai daro atvirksčiai.
              Paskutinis taisė Gintaras663; 2014.10.18, 10:33.

              Comment


                Parašė Gintaras663 Rodyti pranešimą
                Viskas pasikeitė, valdžia nusprendė pirks tik trumpus, kad nurašyti prasčiausios buklės troleibusus.
                Asmeniškai mane labiausiai nervina tai , kad dauguma pasaulio šalių kurios turi troleibusus miestuose neplanuoja jų naikint o net gi plečia nes tai remiamasi kaip pilnai ekologiška transporto priemonė , o Lietuvos miestai daro atvirksčiai.
                Būtų įdomu pamatyti kokį tyrimą, kiek troleibusai yra ekologiškesni už kokius CNG autobusus.

                Comment


                  Pasikeitus merui, situacija pagerės. O jis tikrai bus kitas. Verta palaukti rinkimų, konservatoriai praras taip globojamus kauno autobusus.

                  Comment


                    Parašė Komandoras Rodyti pranešimą
                    Būtų įdomu pamatyti kokį tyrimą, kiek troleibusai yra ekologiškesni už kokius CNG autobusus.
                    Man atrodo, ir be tyrimų akivaizdu, kad troleibuso CO, CO2 ir kt. emisija yra 0 (nulis). Autobusas, koks jis bebūtų Euro-6 ar CNG, vistiek išmeta į aplinką kažkiek kenksmingų medžiagų.

                    Comment


                      Parašė OneMillion Rodyti pranešimą
                      konservatoriai praras taip globojamus kauno autobusus.
                      O tai yra gerai ar blogai? Ar tai reiškia, kad svarbiausia miesto transporto bendrovė vėl bus palikta likimo valiai? Ar tiesiog pereis naujos valdžios globon ir bus toliau globojama ir vystoma (kaip ir turėtų būti)?

                      Comment


                        Prieš kurį laiką į forumą buvo įmesta informacija, kad ruošiamasi pirkti trumpus MAN markės troleibusus (naudotus), žmonės pradėjo diskutuoti apie tai (kažkas net pavadino tai spekuliacijomis ).
                        Būtų įdomu sužinoti, kokioje stadijoje dabar yra šių troleibusų pirkimo procesas?

                        Comment


                          Parašė zn76 Rodyti pranešimą
                          Man atrodo, ir be tyrimų akivaizdu, kad troleibuso CO, CO2 ir kt. emisija yra 0 (nulis). Autobusas, koks jis bebūtų Euro-6 ar CNG, vistiek išmeta į aplinką kažkiek kenksmingų medžiagų.
                          Čia reiktų žiūrėti plačiąja prasme. Troleibusai naudoja elektrą gaminamą irgi kažkokiose elektrinės. Lietuvos atveju, tai daugiausia dujomis kūrenamos elektrinės. Tad štai čia ir atsiranda ką vertinti. Žinoma, troleibusai teršalų neišmeta mieste, kur jie važinėja, bet ten kur stovi elektrinės. Kadangi nežinau kiek vidutiniškai Kaune elektros sunaudoja troleibusai, sunku pasakyti kokie konkrečiai dėl jų yra išmetimai. Bet vidutiniškai norint pagaminti 1kwh el. energijos dujinėse elektrinėse yra išmetama apie 550g CO2. Žinoma, sutinku, kad elektra varomų tr. priemonių variklio efektyvumas gerokai didesnis - 80 ir daugiau procentų, kai tuo tarpu dyzelinio motoro geriausiu atveju 40 %, bet reikia turėti omenyje, kad tų pačių šiluminių elektrinių efektyvumas irgi siekia vos 60%, taip pat dalis iššvaistoma dėl perdavimo linijų varžų. Taigi bendras efektyvumas nėra toks jau aukštas.

                          Taip kad, nesutinku, kad troleibusai turi nulines emisijas, galbūt jos mažesnės ir tie išmetimai vyksta dažniausiai užmiestyje. Žinoma, reikia atsižvelgti ir į tai, kad troleibusai brangesni, tad išties būtų įdomu pasidomėti tokia studija, jei kokia nors yra atlikta.

                          Comment


                            /\
                            Puikiai išdėstyta. Troleibusų atžvilgiu svarbu iš kur gaunama elektros energija, nes pati transporto priemonė yra vienareikšmiškai daug efektyvesnė dėl ją varančių elektrinių variklių. Bet lyginti reikia visą sistemą, t.y. elektrines ir energijos perdavimo linijas. Jei elektros energija miesto troleibusams būtų tiekiama iš atsinaujinančius energijos šaltinius naudojančių elektrinių (vanduo, vėjas, saulė ir t.t.) arba tarkime atominių elektrinių - žinoma, vienareiškmiškai daug ekologiškesnis toks transportas būtų. Jei pagaminti elektrai deginamos dujos/anglis tai viską keičia gerokai. Privalumas, kad mieste išmetama mažiau teršalų, bet bendrai skirtumas bus gerokai mažesnis, nors vistiek turėtų būti troleibusų naudai, nes energijos perdavimo nuostoliai neturėtų būti didesni už paprasto vidaus degimo variklio ir šiluminės elektrinės efektyvumų skirtumą .

                            Comment


                              Tai čia įvertinot ekologinį aspektą, na ir puiku.

                              Tačiau, yra vienas svarbus ekonominis aspektas - ilgesnis troleibusų eksploatacijos laikas, kuris ilgame laikotarpyje padeda miestui sutaupyti labai daug. Energijos sąnaudos vėlgi yra mažesnės, nei autobusų, ir miestui neturėtų itin rūpėti iš kokios elektrinės ta energija atsiranda - čia nacionalinio ir europinio lygio klausimas. Kaunui kaip tik turi rūpėti, kad būtent jų miestiečiai kvėpuotų kuo švaresniu oru.

                              Atsimenu, kažkada buvo daryta kažkokia studija, kurioje labai aiškiai buvo pagrįstas tolimesnis troleibusų sistemos vystymas Kaune. Kodėl tai yra pamiršta?

                              Ir paskutinis klausimas, ko gero, vertas atskiros temos. Tai už ką reiktų balsuoti Kauno mero rinkimuose?

                              Comment


                                Parašė pauliaK Rodyti pranešimą
                                /\
                                Puikiai išdėstyta. Troleibusų atžvilgiu svarbu iš kur gaunama elektros energija, nes pati transporto priemonė yra vienareikšmiškai daug efektyvesnė dėl ją varančių elektrinių variklių. Bet lyginti reikia visą sistemą, t.y. elektrines ir energijos perdavimo linijas. Jei elektros energija miesto troleibusams būtų tiekiama iš atsinaujinančius energijos šaltinius naudojančių elektrinių (vanduo, vėjas, saulė ir t.t.) arba tarkime atominių elektrinių - žinoma, vienareiškmiškai daug ekologiškesnis toks transportas būtų. Jei pagaminti elektrai deginamos dujos/anglis tai viską keičia gerokai. Privalumas, kad mieste išmetama mažiau teršalų, bet bendrai skirtumas bus gerokai mažesnis, nors vistiek turėtų būti troleibusų naudai, nes energijos perdavimo nuostoliai neturėtų būti didesni už paprasto vidaus degimo variklio ir šiluminės elektrinės efektyvumų skirtumą .
                                Parašė pauliaK Rodyti pranešimą
                                /\
                                Puikiai išdėstyta. Troleibusų atžvilgiu svarbu iš kur gaunama elektros energija, nes pati transporto priemonė yra vienareikšmiškai daug efektyvesnė dėl ją varančių elektrinių variklių. Bet lyginti reikia visą sistemą, t.y. elektrines ir energijos perdavimo linijas. Jei elektros energija miesto troleibusams būtų tiekiama iš atsinaujinančius energijos šaltinius naudojančių elektrinių (vanduo, vėjas, saulė ir t.t.) arba tarkime atominių elektrinių - žinoma, vienareiškmiškai daug ekologiškesnis toks transportas būtų. Jei pagaminti elektrai deginamos dujos/anglis tai viską keičia gerokai. Privalumas, kad mieste išmetama mažiau teršalų, bet bendrai skirtumas bus gerokai mažesnis, nors vistiek turėtų būti troleibusų naudai, nes energijos perdavimo nuostoliai neturėtų būti didesni už paprasto vidaus degimo variklio ir šiluminės elektrinės efektyvumų skirtumą .
                                Žinoma, ekologiškumo klausimu tikrai troleibusai yra geriau už autobusus ar elektrobusus. Ir neabejoju, kad tai puiki transporto rūšis. Bet kadangi man nepatinka kraštutiniškumas, kai sakoma, kad va troleibusas ant elektros eina ir visai neteršia nieko, tai ir visai įdomu man pasamprotauti kaip yra realiai. O jei kas tokius oficialius tyrimus padarytų, visai įdomu būtų.

                                O dėl atominių, saulės, vėjo, vandens elektrinių, tai, jei skaičiuojant taip vadinamą elektrinių "Life-cycle", tai jos irgi išmeta šiek tiek teršalų, tačiau jų nepalyginamai mažiau:

                                Vėjo 20 g/kWh
                                Hidroelektrinių - 33 g/kWh
                                Branduolinių - 35 g/kWh
                                Vidutiniškai perdavimo ir paskirstymo linijose prarandama dar apie 6%.

                                Tačiau vis vien troleibusų tarša neprilygs vidaus degimo motorus turinčių priemonių.

                                Beto, kaip disident minėjo, troleibusai daug ilgiau tarnauja, vien dėl savo veikimo principo. Man asmeniškai, vienintelis jų trūkumas yra greitis. Ypač nemalonu vilktis už troleibuso automobiliu. Žinoma, tą išspręsti galima dedant geresnį tinklą, bet tas kainuoja.

                                Comment


                                  Parašė zn76 Rodyti pranešimą
                                  Būtų įdomu sužinoti, kokioje stadijoje dabar yra šių troleibusų pirkimo procesas?
                                  Manyčiau, kad kol kas dar net nulinės nepasiekė - juk nelabai kas iš politikų ar KA atstovų viešai neminėjo apie tokius planus. Nors aš daugiau nesidomėjau ir neieškojau, bet ko gero vienintelė informacija apie ilgus troleibusus yra pateikta šiame forume Gintaro663.
                                  Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                  Comment


                                    Troleibusų pirkimo nėra šiais metais planuojamų pirkimų sąraše. Nėra paskelbtas ir techninių specifikacijų projektas, kuris turėtų būt paskelbtas mažiausiai pora savaičių prieš pirkimą. Tad labai abejoju, ar šiemet be gana daug dėvėtų autobusų, ar sulauksim kažkokių troleibusų. Nebent išsinuomos.

                                    Comment


                                      Bet nuomai juk irgi reikalingas konkursas? Kaip pvz. Vilniuje VVT.
                                      Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                      Comment


                                        Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                                        Bet nuomai juk irgi reikalingas konkursas? Kaip pvz. Vilniuje VVT.
                                        Taip, bet jei neklystu, jį organizuoti būtų galima ir be tech. specifikacijų skelbimo. Jo ir vertė gaunas gerokai mažesnė, kad ištempt iki smulkios vertės pirkimo, kas jau mažiau pastebima būtų. Bet tiksliai nežinau.

                                        Bet greičiausiai, tai liksim šiemet be troleibusų

                                        Comment


                                          Parašė Komandoras Rodyti pranešimą
                                          Žinoma, ekologiškumo klausimu tikrai troleibusai yra geriau už autobusus ar elektrobusus. Ir neabejoju, kad tai puiki transporto rūšis. Bet kadangi man nepatinka kraštutiniškumas, kai sakoma, kad va troleibusas ant elektros eina ir visai neteršia nieko, tai ir visai įdomu man pasamprotauti kaip yra realiai. O jei kas tokius oficialius tyrimus padarytų, visai įdomu būtų.

                                          O dėl atominių, saulės, vėjo, vandens elektrinių, tai, jei skaičiuojant taip vadinamą elektrinių "Life-cycle", tai jos irgi išmeta šiek tiek teršalų, tačiau jų nepalyginamai mažiau:

                                          Vėjo 20 g/kWh
                                          Hidroelektrinių - 33 g/kWh
                                          Branduolinių - 35 g/kWh
                                          Vidutiniškai perdavimo ir paskirstymo linijose prarandama dar apie 6%.

                                          Tačiau vis vien troleibusų tarša neprilygs vidaus degimo motorus turinčių priemonių.

                                          Beto, kaip disident minėjo, troleibusai daug ilgiau tarnauja, vien dėl savo veikimo principo. Man asmeniškai, vienintelis jų trūkumas yra greitis. Ypač nemalonu vilktis už troleibuso automobiliu. Žinoma, tą išspręsti galima dedant geresnį tinklą, bet tas kainuoja.
                                          Man tai patinka, kaip viską čia išdėstėte. Būtent, šiuo metu elektrobusų, tinkamų mūsų klimatui ir sąlygomis (remontas, vairuotojų atžvilgis ir t.t.) NĖRA. Būtent, troleibusai tarnauja ilgiau, ir žymiai ilgiau, nei autobusai.
                                          Dėl elektrinių išmetimo. Šiuo metu daugiau nei pusė sunaudojomos elektros energijos Lietuvoje perkama iš užsienio, apie 5-10% elektros pagaminama vėjo jegainėse, apie 1% iš saulės baterijų, ir apie 15% iš hidroelektrinių. Dauguma šiluminių turės būti uždaryta iki 2018 metų. Taigi, tarša ir ne tokia didelė, kaip su autobusais.
                                          Dėl tinklo ir naujų troleibusų, tai kažkur iki 85% procentų finansuoja ES, apie 10% savivaldybė, privatūs investuotojai arba valstybė, ir apie 5% - pati transporto įmonė.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X