Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Kauno viešasis transportas
Collapse
X
-
Noriu dar sugrįžti prie Karosų. Jau uždavinėjau klausimą, kodėl jos taip trumpai dirbo, mažiau nei 15 metų, ir jau turbūt visos nurašytos (turbūt nurašyta ir vienintelė Kauno ilgoji Karosa, nes neseniai mačiau jos vairuotoją ant kito autobuso). Nors šiaip neblogi autobusai, erdvūs, patogūs. O štai kitiems autobusams 15 metų - tai "antroji jaunystė", juos tokio amžiaus mielai užpirkinėja besivystančių šalių autobusų parkai...
Taigi, iš gautų atsakymų ir kitos informacijos supratau, kad Karosų bėda - dėl rėmų, kažkas jiems atsitinka, kad reikia juos taisyti, virinti, o kadangi rėmas tai pagrindinis nešantysis elementas, tai akivaizdu, kad su netvarkingu rėmu negalima užtikrinti autobuso saugumo.
Tai kame yra problema? Čia tik pas Karosas rėmas yra silpnoji vieta, turi kažkokius konstruktyvinius trūkumus, ar kaip?
Comment
-
Parašė Gintaras663 Rodyti pranešimąBet 2192 sugedęs, o 2211 ne kiekviena dieną dirba nes jo vairuotojas kartais dirba pamainom su kitu autobusu. Virtes.pelenais apie juos gal daugiau papasakos
Comment
-
Parašė Gintaras663 Rodyti pranešimąJei atkreipėte dėmesi žiemą visi Solariai troleibusai šalti nes šildymas buvo montuotas šiltoms vietovėms, jokių pečiukų nėra o šilto tik iš tų vietų kur prie grindų yra grotelės. Tuo pačiu dėl sėdynių kietumo.
Comment
-
2192 kuro padavimas valdomas pneumatika, dviems cilindrais. Jai sugedęs cilindras prie gazo pedalo. Volvo, scania, daf rėmai tai dvi išilginės dvitėjinės sijos, tarpusavyje sujungtos keliomis skersinėmis sijomis. Karosoje tai ervinė konstrukcija iš stačiakampio profilio vamzdžių. Kadangi skerspjūvio plotas daug mažesnės, veikia didesnės įražos, mažesnė stiprumo atsarga. Korozija (voratinkliai visiškai neapsaugoti), ciklinių apkrovų sukeltas nuovargis priveda iki lūžimo. Kitiems autobusams rėmai neatlaiko tose vietose, kuriose rėmas apkraunamas kėbulo svoriu, tai yra prie oro pagalvių. O dyzeliniuose solariuose tradiciškai rėmai lūžta prie variklio. Tada reikia išimti variklį. Ir 2192 dažė mokiniai kažkokio renginio metu, ne parke. Tai, kad nupurškė, visiškai nereiškia, kad dėl to ją bus norima išsaugoti.Paskutinis taisė Virtęs pelenais; 2014.06.20, 19:05.
Comment
-
Man įdomu, kas, kaip ir pagal kokius kriterijus sudarinėja transporto eismo tvarkaraščius?
Jau nuo seno Aleksote savaitgaliais ir švenčių dienomis itin blogas susisiekimas. Liko tik 2 autobusai, 6A ir 16, ir kursuoja jie retai, maždaug kas valandą. Tai bent būtų galima sudaryti tvarkaraštį tai, kad tarp autobusų būtų bent pusvalandžio intervalas. Tai ne, būna kad pravažiuoja 2 iš karto, o po to vėl visą valandą nėra autobusų. Tai irgi visuomeninio transporto patrauklumo didinimas?
Pateiksiu konkretų pavyzdį. Iš sustojimo "Aleksoto poliklinika" centro link 6A išvyksta 13:24, 16 išvyksta 13:25 (!). Po to ilgai nėra jokio autobuso. Ar tai normalu? Ar galima padaryti bent 30 minučių tarpą tarp autobusų?
Comment
-
Parašė zn76 Rodyti pranešimąMan įdomu, kas, kaip ir pagal kokius kriterijus sudarinėja transporto eismo tvarkaraščius?
Jau nuo seno Aleksote savaitgaliais ir švenčių dienomis itin blogas susisiekimas. Liko tik 2 autobusai, 6A ir 16, ir kursuoja jie retai, maždaug kas valandą. Tai bent būtų galima sudaryti tvarkaraštį tai, kad tarp autobusų būtų bent pusvalandžio intervalas. Tai ne, būna kad pravažiuoja 2 iš karto, o po to vėl visą valandą nėra autobusų. Tai irgi visuomeninio transporto patrauklumo didinimas?
Pateiksiu konkretų pavyzdį. Iš sustojimo "Aleksoto poliklinika" centro link 6A išvyksta 13:24, 16 išvyksta 13:25 (!). Po to ilgai nėra jokio autobuso. Ar tai normalu? Ar galima padaryti bent 30 minučių tarpą tarp autobusų?
Comment
-
Parašė disident Rodyti pranešimąNe taip blogai, bet panašios nesąmonės ir su T7 ir T11 Raudondvario plente.
Kaip tik šiandien važiavau į "Ermitažą", tai troleibuso laukiau ne daugiau kaip 5 minutes (neįsidemėjau, koks buvo, 7 ar 11).
Comment
-
Parašė Nike123 Rodyti pranešimą46 autobuso maršrute dar baisiau, autobusai važiuoja sekmadienį kas 2 valandas!!
Comment
-
Parašė zn76 Rodyti pranešimąMan įdomu, kas, kaip ir pagal kokius kriterijus sudarinėja transporto eismo tvarkaraščius?
Jau nuo seno Aleksote savaitgaliais ir švenčių dienomis itin blogas susisiekimas. Liko tik 2 autobusai, 6A ir 16, ir kursuoja jie retai, maždaug kas valandą. Tai bent būtų galima sudaryti tvarkaraštį tai, kad tarp autobusų būtų bent pusvalandžio intervalas. Tai ne, būna kad pravažiuoja 2 iš karto, o po to vėl visą valandą nėra autobusų. Tai irgi visuomeninio transporto patrauklumo didinimas?
Pateiksiu konkretų pavyzdį. Iš sustojimo "Aleksoto poliklinika" centro link 6A išvyksta 13:24, 16 išvyksta 13:25 (!). Po to ilgai nėra jokio autobuso. Ar tai normalu? Ar galima padaryti bent 30 minučių tarpą tarp autobusų?
Aleksotas, jei kalbėtume apie visą dalį su Julijanava, Kazliškėmis, Yliškėmis, Birutėmis, tai ši Kauno dalis išsiskiria mažu gyventojų tankiu. Palyginti dideli atstumai tarp stotelių tai irgi įrodo, kad gyventojų tankis čia mažas.
Toliau, ką reikėtų žinoti, norint suprasti, dėl ko tokia situacija susiklosčiusi ir kaskart keičiant tvarkaraščius išlieka: dėl ribotų finansų, yra ribotos galimybės išleisti autobusus į maršrutus. T.y., yra galimybės išleisti į maršrutus tik tokį kiekį, kad būtų maksimaliai patenkinti minimalūs keleivių poreikiai ir tai apsimokėtų - nebūtų nuostolio. Vadinasi, nėra galimybės leisti begalės autobusų. Tai tiesiog neapsimokėtų. Jų skaičius maršrute nustatomas pagal tai, kiek būtų potencialiai keleivių, apskaičiuojant pagal koeficientus, kurių reikšmės yra reguliarių ir nereguliarių keleivių.
Kadangi Lietuvos miestuose viešasis transportas darbą d.d. turi pradėti 5 val., o baigti apie 22-23 val. (su tam tikromis išimtimis, vadovaujantis pagal tai, kokiomis miesto dalimis važiuoja ir kokie yra keleivių srautai), dėl to beveik visų maršrutų transporto priemonės iš maršrutų pradinių/galinių punktų išvyksta 10 min. paklaida apie 5 val. ryte. Kadangi Kaune daugelio maršrutų reiso (pusračio) įveikimo trukmė yra 35-45 min. (su tam tikromis išimtimis), o reisų gale suteikiamas panašus poilsio laikas (su tam tikromis išimtimis), o teisės aktai po tam tikro laiko reikalauja skirti vairuotojams ilgąsias pertraukas (ne mažiau 30 min.), dėl to maršrutų tvarkaraščiai maždaug visai dienai pasiskirsto vienodai ir reisai važiuoja vienas po kito.
Pratęsiant mintį, kad būtų aiškiau, nes dar ne viską paminėjau: rytais reisų laikai labai pritaikomi pagal daugumos keleivių poreikius ir siekiama keleivius nuvežti laiku į darbus, mokyklas ir t.t. Dėl to išlieka tam tikra tvarkaraščių moduliacija visuose maršrutuose (ypač ryte, nes srautus reikia vežti 7-ai, 8-ai, 9-ai, 10-ai valandoms, o kiek mažesni srautai būna 6:30, 7:30, 8:30, 9:30 valandoms). Kadangi maršrutai ne visi yra iš tos pačios vietos, bet atstumai nuo galinių punktų iki tarpinių maršrutų susikirtimo gali būti panašūs, dėl to maršrutų tvarkaraščiai tarpinėse stotelėse sutampa. Taip yra todėl, kad tvarkaraščiai derinami prioritetu pagal galinių punktų ar arti jų esančių gyvenviečių gyventojų poreikius - t.y., pagal poreikį juos išvežti ir atvežti. Tarpinių maršrutų susikirtimo stotelių gyventojų poreikiai mažesni, nes pro tas stoteles važiuoja daugiau maršrutų transporto priemonių ir natūraliai intervalai tampa mažesni. Deja, bet nesuderinti. Kad būtų suderinti intervalai, reikėtų: 1. derinti esamų maršrutų intervalus, bet tuomet galinių punktų gyvenviečių gyventojams padidėtų intervalai (nes būtų derinama ilginant prastovas galiniuose punktuose - tai vienintelis pigiausias derinimo būdas, nes nėra finansinių galimybių skirti maršrutui daugiau transporto priemonių). 2. Sukurti sutrumpintus maršrutų variantus, kurie dengtų tarpines stoteles ir gerintų intervalus. Tačiau tai būtų irgi brangu - reikalautų transporto priemonių. T.y., būtų daugiau išlaidų, o pajamų proporcingai būtų ne tiek daug, kad padengtų atsirandančias išplaukas.
Kita vertus, yra galimybė minimaliai paderinti kai kurių ne piko metu vykdomų (nes piko metu svarbu išlaikyti kuo geresnius intervalus ir geriau dirbtinai jų nedidinti, siekiant suderinti tvarkaraštyje maršrutų reisų laikus tarpinėms stotelėms) reisų laikus, dirbtinai skiriant bent po keletą minučių vienam ar kitam reisui, kad populiariausiose tarpinėse stotelėse, iš kurių važiuoja daugiausia keleivių, pagerėtų intervalų veiksmingumas (t.y., veiksmingas intervalas yra tuomet, kai kelių susikertančių maršrutų toje stotelėje reisų laikai yra nesutampantys ir išskaidyti). Tokiu būdu dirbtinai mažinami intervalai tarp reisų, nes juokingai maži intervalai tarp susikertančių maršrutų tarpinėje stotelėje (1-4 min.) yra neveiksmingi - į pirmiau atvykstantį ta pačia kryptimi važiuojantį autobusą įlipa visi keleiviai, o antrojo reiso keleivių užpildymas būna žymiai mažesnis, taigi ir finansinis rodiklis prastesnis. Ne piko metu reisų užpildymas yra nedidelis, todėl nežymiai dirbtinai padidinus intervalus iš galinių punktų, siekiant suderinti pasirinktų populiariausių stotelių, kuriose susikerta maršrutai, tvarkaraščius, būtų patenkinti pastarųjų keleivių poreikiai ir dirbtinai pagerintas viešojo transporto kursavimas. Jis taptų reguliaresnis, tolygesnis, geriau pasiskirstytų keleivių srautai transporto priemonėse.
Kauno Aleksoto kryptyje tokios stotelės, kuriose būtų ne piko metu ir piko metu (bet nepririšti, kaip reikalingi stabilūs dėl reguliarių pervežamų keleivių), derinami tvarkaraščiai, turėtų būti Lazdijų g., Aleksoto poliklinika.
Parašė zn76 Rodyti pranešimąNa nežinau, man atrodo kad troleibusų eismas organizuotas kaip tik gerai, ir dažnumo, ir kursavimo trukmės prasme. Gaila kad Aleksote nėra troleibusų, bent susisiekimas būtų geresnis.
Kaip tik šiandien važiavau į "Ermitažą", tai troleibuso laukiau ne daugiau kaip 5 minutes (neįsidemėjau, koks buvo, 7 ar 11).
Visų pirma, troleibusų linijos tiesiamos tik tose vietovėse, kur yra reguliarūs ir dideli keleivių srautai, kad linijos išlaikymas apsimokėtų. Lietuvoje yra tik viena kita išimtis, kuri linija naudojama retai, bet priežasčių dabar neaiškinsiu ir nesiplėsiu.
Taigi Aleksote tiesiog neapsimokėtų išlaikyti troleibusų linijos. O jei ji ir būtų, troleibusai kursuotų nedažniau arba labai nežymiai dažniau (nes troleibusų kuras šiek tiek pigesnis, bet reikia atsižvelgti, kad infrastruktūros išlaikymas daug brangesnis nei autobusų), nes VT reguliarumas skirstomas ne pagal troleibusai - autobusai principą, bet pagal keleivių srautus.
Lyginti keleivių srautus Aleksote ir Raudondvario pl. teigiant, kad ten reikėjo VT laukti trumpiau - kvaila. Kodėl - jau paaiškinau.
Šioje temoje norėtųsi matyti protingesnių komentarų, vis tik VT entuziastai čia renkasi. Na, nebent į tokius nesitaikote būti - tuomet suprantama.Parašė Nike123 Rodyti pranešimą46 autobuso maršrute dar baisiau, autobusai važiuoja sekmadienį kas 2 valandas!!
Parašė Gintaras663 Rodyti pranešimąTai kad žmoniu sekamdienį nėra itin daug 46ame. + jis aptarnauja Kauno miesto rajona , tad jei ji norėtu dažnint iš pradžiu turėtu derinti su rajono savivaldybe.www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Parašė zn76 Rodyti pranešimąLiko tik 2 autobusai, 6A ir 16
Comment
Comment