Vasario mėnesį kelis kartus papuolė iki vėlumos užsibūti Vilniuje, grįžti į Kauną pasirinkau 23:00h išvykstantį TOKS naktinį autobusą Vilnius-Palanga. Žinojau, kad 20 minučių anksčiau važiuoja autobusas Vilnius-Kaliningradas, bet juo važiuoti nesusiviliojau kaip tarptautiniu. Žinojau, kad kiti tarptautiniai keleivių į Kauną neveža, o apie kaliningradinį nežinomybės pilna. Pvz., www.toks.lt radau, kad į Kauną jis veža už 5,80 eur (kai tuo Palangos naktiniu - 4,92 eur)...
Į paskutinį autobusą pavėluoti baisoka, todėl autobusų stotin atvykau kažkiek anksčiau. Netrukus į aikštelę įvažiavo autobusas Vilnius-Kaliningradas. Kokio vežėjo jis, liko nelabai aišku. Ant šonio buvo užrašas KENING AVTO, po vairuotojo langu - šios įmonės rekvizitai, o valstybinis numeris - lietuviškas. Belaukdamas prisiminiau mamos pasakojimą, kaip 1944 metų vasarą į jų sodybą užklydo neaiškus žvalgas ir žemėlapį rodydamas piktoku tonu prašinėjo parodyti, "kur čia rusai, kur vokiečiai". Nieko nuostabaus karui baigiantis buvo visokių kariškių užklydimai, bet tas stebino štai kuo: kelnės rušiškos, švarkas vokiškas, kepurė išvis nežinia kokia, kalbėjo vokiškai )... Dar prisiminiau mokyklos laikais TSRS istorijos vadovėlyje temoje apie pilietinį karą skaitytą eilėraštuką: anglų mundierius, antpečiai rusų, japonų tabakas, Omsko valdovas.
Kokios tautybės ekipažas aptarnavo maršrutą, liko neišku. Viena drąsesnė moteris vairuotojo pasiteirauti išdrįso. Bet tasai į klausdimą "ar galima į Kauną?" neatsakė nieko (kokia kalba moteris klausė, nežinau, bet vairuotojas "Kauną" turėtų suprasti bet kokia)...
Ankstesniame savo važiavime vakare iš Vilniaus į Kauną mačiau, kaip daug grįžtančių kauniečių paėmė į Kaliningradą važiuojantis TOKS autobusas.
Tai taip ir liko nerastas atsakymas į klausimą, ar autobusu Vilnius-Kaliningradas galima iš Vilniaus važiuoti ne tiek į Kauną, bet labaiu į tolesnes maršruto stotele, kur nakninis autobusas Vilnius-Palanga jau neveža - į Vilkiją, Jurbarką, Mikytus ir kt.?
P.S.: lygiai taip neaišku, ar autobusas Kaliningradas-Palanga veža iš Nidos į Smiltynę, Klaipėdą, Palangą?
P.S.: lygiai taip neaišku, ar autobusas Kaliningradas-Palanga veža iš Nidos į Smiltynę, Klaipėdą, Palangą?
Dėl šito - nežinau, bet žinau, kad reisas Kaliningradas - Smiltynė tikrai veža keleivius reisu 10:10 iš Nidos AS iki Smiltynės. Tai yra parašyta oficialiame Neringos autobuso tvarkaraštyje. Tiesa, atgalinis reisas nėra paminėtas.
Tai jis turi priimti eurus, nes jei rublius, tai niekas juo nevažiuos.
Tas 22.40 į Kaliningradą iš Vilniaus į Kauną veža. iticket.lt bilietus į jį parduoda. Stoja jis ir Vievyje, Žiežmariuose ir kt. stotelėse, bilietai irgi parduodami iticket.lt.
Nuo seno situacija tokia, kad iš Nidos vakare važiuojantys į Kaliningradą, autobuso laukia plente, šalia paskutinio įvažiavimo. Autobusas į miestelį neužsuka.
Vasario mėnesį kelis kartus papuolė iki vėlumos užsibūti Vilniuje, grįžti į Kauną pasirinkau 23:00h išvykstantį TOKS naktinį autobusą Vilnius-Palanga. Žinojau, kad 20 minučių anksčiau važiuoja autobusas Vilnius-Kaliningradas, bet juo žažiuoti nesusiviliojau kaip tarptautiniu. Žinojau, kad kiti tarptautiniai keleivių į Kauną neveža, o apie kaliningradinį nežinomybės pilna. Pvz., www.toks.lt radau, kad į Kauną jis veža už 5,80 Lt (kai tuo Palangos naktiniu - 4,92 Lt)...
Turbūt eurais, o ne litais, nes labai jau mažos tos kainos būtų
Tas 22.40 į Kaliningradą iš Vilniaus į Kauną veža. iticket.lt bilietus į jį parduoda. Stoja jis ir Vievyje, Žiežmariuose ir kt. stotelėse, bilietai irgi parduodami iticket.lt.
Tik klausimas tuomet, kiek tai legalu. Juk, kaip žinia, pagal ES direktyvas, tarptautiniais maršrutais vežti keleivius tos pačios šalies ribose griežtai draudžiama. Bet gal tas draudimas negalioja, pavyzdžiui, vežant tarp Lietuvos miestų, jei maršrutą aptarnauja lietuviško kapitalo įmonė? Dėl Ecolines ar Lux/Simple Express tai jokių klausimų nekyla- jie keleivių Lietuvos teritorijoje neveža. Bet dėl TOKS`o tai įdomi situacija- lyg ir neveža keleivių tarptautiniais maršrutais tarp Lietuvos miestų, bet Kaliningrado maršrutas kaip išimtis- juo galima važiuoti iš Vilniaus į Kauną, be to, jis juk pakeliui stoja beveik visuose miesteliuose (Elektrėnai, Seredžius, Jurbarkas), tai leidžia daryti prielaidą, kad ir tarp jų/į juos galima važiuoti. Įtariu, kad šis maršrutas nėra įformintas vien tik kaip tarptautinis, gali būti, kad kartu įformintas ir kaip tarpmiestinis maršrutas. Sunkiai sveiku protu tai suvokiama, bet kas žino, kokios ten gali būti machinacijos padarytos. Galbūt ir Kionig Avto dėl to ir įregistravo veiklą Lietuvoje, kad galėtų kartu su TOKS`u aptarnauti šį maršrutą.
ES reikalavimai negalioja į ne ES šalis važiuojantiems autobusams. Kiti autobusai neveža, nes jiems pakanka keleivių. Šitam maršrutui matyt nepakanka keleivių. Tačiau man irgi visiškai nesuprantama, kam reikia stoti naktį visokiuose miesteliuose. Pakaktų, kad stotų Jurbarke, Pagėgiuose, Panemunėje (Kaunas, savaime suprantama). Iš šių miestų bent galima tikėtis keleivių į Kaliningrado sritį ar iš jo.
ES reikalavimai negalioja į ne ES šalis važiuojantiems autobusams. Kiti autobusai neveža, nes jiems pakanka keleivių. Šitam maršrutui matyt nepakanka keleivių. Tačiau man irgi visiškai nesuprantama, kam reikia stoti naktį visokiuose miesteliuose. Pakaktų, kad stotų Jurbarke, Pagėgiuose, Panemunėje (Kaunas, savaime suprantama). Iš šių miestų bent galima tikėtis keleivių į Kaliningrado sritį ar iš jo.
Dėl taikomos išimties važiuojant į ES šalis tai nežinojau. Bet, visgi, abejotina, ar netgi iš Jurbarko, Pagėgių naktį atsiras daug važiuojančių į Kaliningradą. Anksčiau, kai maršrutas buvo dieninis, keleivių ten tikrai galėjo būti, bet dabar, kai padarė naktiniu, turėtų būti visai mažai.
Panašus atvejis yra su Ecolines maršrutu Ryga-Minskas, kuris pravažiuoja naktį per Nemenčinę. Įdomu, ar ten išvis kas nors lipa dažniau nei kartą per mėnesį?
Pamenu, kuomet 'Vilnius - Kaliningradas' važiuodavo senuoju grafiku ir į Jurbarką atvykdavo vakarop (išvykimas - 16.40 val.)... Na, per ilgą stebėjimo laiką, galbūt, tik keletą kartų mačiau įlipančius keleivius: ir tie patys - ne jurbarkiečiai. Autobusas net į aikštelę neužsukdavo - sustodavo ties tualetu stoties pakraštyje.
pagal ES direktyvas, tarptautiniais maršrutais vežti keleivius tos pačios šalies ribose griežtai draudžiama.
Gal gali pateikti nuorodą į šią direktyvą?
Tokios nėra. Atvirkščiai - anksčiau pačios šalys galėdavo numatyti tokius ribojimus, o ES kaip tik skatina jų atsisakyti. Todėl pvz., Ecolines ne per seniausiai pradėjo vežti keleivius tarp Lenkijos miestų.
Tokios nėra. Atvirkščiai - anksčiau pačios šalys galėdavo numatyti tokius ribojimus, o ES kaip tik skatina jų atsisakyti. Todėl pvz., Ecolines ne per seniausiai pradėjo vežti keleivius tarp Lenkijos miestų.
Tas apribojimas galioja jau nuo to laiko, kai Lietuva įstojo į ES. Apribojimai gali būti netaikomi, jai vežėjas registruotas toje šalyje, tarp kurios miestų veža.
Beje, neteko nieko girdėti apie tai, kad Ecolines vežtų keleivius Lenkijos ribose. Sistema neleidžia pirkti bilietų iš vieno Lenkijos miesto į kitą.
Tas apribojimas galioja jau nuo to laiko, kai Lietuva įstojo į ES. Apribojimai gali būti netaikomi, jai vežėjas registruotas toje šalyje, tarp kurios miestų veža.
Beje, neteko nieko girdėti apie tai, kad Ecolines vežtų keleivius Lenkijos ribose. Sistema neleidžia pirkti bilietų iš vieno Lenkijos miesto į kitą.
Tarptautiniai ES vežėjai gali vežti keleivius kitos ES šalies viduje, jei tai nėra pagrindinis jų tikslas ir jei ta šalis neatsisako suteikti leidimą motyvuodama tuo, kad tai iš esmės pakenks vietos vežėjui:
Keisčiausia, kai tokių dalykų nežino tarptautinį maršrutą aptarnaujantys vairuotojai.
Kad ir mano minėtą vakarą - iš Vilniaus 23:00h į Palangą autobusas išvažiavo pilnas, bet nemažai keleivių išlipo Vievyje ir Elektrėnuose, dalis iš jų gal būt mieliau būtų išvažiavę anksčiau ir galėjo papildyti kaliningradinio autobuso pajamas...
Comment