Nuo birželio 3 d. Ecolines atnaujina Vilnius-Varšuva maršrutą (kur iš Vilniaus išvyksta 6.45 val.).
Tiesa, dėl to naikinamas vienas reisas Vilnius-Ryga maršrutu (14:45 iš Vilniaus ir 7:30 iš Rygos).
Taip pat, nuo birželio 9 d. atnaujinamas tiesioginis maršrutas Kaunas-Vilnius-Maskva (žiemos sezonu jis buvo trumpinamas iki Rezeknės, kur keleiviams reikia persėsti į Ryga-Maskva autobusą).
Su sudaužytu priekiniu stiklu, be dešinės pusės veidrodėlio ir lempos. Tokiu avarinės būklės autobusu keleivius iš Varšuvos į Rygą per Vilnių ir Kauną nusprendė gabenti tarptautinių pervežimų bendrovė „Ecolines“. Tačiau tai pastebėjusi lenkų policija autobusui važiuoti neleido.
Mano nuotraukas naudoti be mano leidimo DRAUDŽIAMA!!!
Panašu kad A. Bielskio įmonė visiškai užsilenkė. Prieš metus atsisakę maršruto Vilnius-Vištytis, dabar jau nebeveža ir Vilnius-Girios maršrutu. Į Girias dabar veža Šalčininkų AP, ypač rytiniame reise keleivių netrūksta.
TOKS apklijavo vieną iš savo dviaukščių Setrų Eurolines atributika, panašu kad pastoviai važinės Ukrainos ar Baltarusijos kryptimis.
Didėjant keleivių srautams Ukrainos kryptimi, nuo birželio 3 dienos Ecolines paleidžia naują tiesioginį maršrutą Vilnius-Kijevas (ekspresas, be tarpinių sustojimų). Išvykimai kasdien, iš Vilniaus 19:30 val., iš Kijevo 17:40 val. Priminsime, jog analogišką maršrutą Vilnius-Kijevas turi ir TOKS (iki šiol jie šį maršrutą aptarnavo keisdamiesi su Ukrainos linijomis, dabar kiekvieną dieną važiuos TOKS Business klasės autobusai). Ecolines į abi puses išvyks kelios valandos prieš TOKS.
Kiek stebina tokie dideli keleivių srautai autobusais į Ukrainą, kai pakankamai nebrangiai į Kijevą skraidina Ukrainos avialinijos ir Wizzair. Be to, važiuojant autobusu reikalinga Baltarusijos tranzitinė viza.
Taip pat Lux Express pradėjo teikti naują paslaugą važiuojantiems iš Talino ir Rygos į Vilnių - galimybę kartu su autobusų bilietu įsigyti ir pavežimą taksi į Vilniaus oro uostą. Įsigijus jungtinį autobuso ir taksi bilietą (perkant bilietą, kaip kelionės tikslą reikia įrašyti "Vilnius Airport"), atvykus į Vilnių šalia autobuso stoties jau lauks "Smart Taxi" automobilis, kuris ir nuveš į oro uostą. Tokios paslaugos kaina - 5,8 eur.
Panašu kad A. Bielskio įmonė visiškai užsilenkė. Prieš metus atsisakę maršruto Vilnius-Vištytis, dabar jau nebeveža ir Vilnius-Girios maršrutu. Į Girias dabar veža Šalčininkų AP, ypač rytiniame reise keleivių netrūksta. Atvaizdas
Šalčininkų AP į Girias važinėja 4 dienas per savaitę (penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais). Bielskio įmonė, berods, bent visai neseniai kasdien važinėjo.
Beje, o Šalčininkų AP maršrutas į Gardiną, berods, jau panaikintas? (autobusubilietai.lt jo nebėra).
Ne, į Girias Bielskio įmonė važinėjo tomis pačiomis savaitės dienomis kaip ir Šalčininkų AP. Taigi Ukrainskije liniji ir yra Ecolines Ukrainos padalinys. Vadinasi, tikriausiai TOKS vienas aptarnaus savo maršrutą, o Ecolines atidaro savo naują.
Ecolines kaina perkant eurais - 40 Eur. Perkant grivnom 42 Eurai (1200 gr.), jei paverčiame į eurus. Bet grivnom siūloma 50 proc. nuolaida.
Taip, nuo birželio TOKS savo maršrutą kasdien aptarnaus patys (22.00 iš Vilniaus), o Ecolines atidaro savo maršrutą (19.30 iš Vilniaus). Taigi, buvę partneriai tampa konkurentais.
Beje, nuo birželio mėnesio visi TOKS reisai į Baltarusiją ir Ukrainą (išskyrus Lydą) tvarkaraštyje pažymėti "Business Class ženklu). Tai reiškia, kad ten kaip ir neturėtų važiuoti trečiosios ar tuo labiau antrosios Setros (tik 4-os).
Kyla klausimas, ar užteks jiems autobusų? Papildomai po autobusą reikės Kijevo ir Gdansko reisams (pastaruoju maršrutu taip pat vasarą važinės kasdien).
Na VIP klasės vietų tais reisais nenumatyta (jos yra tik į Rygą, Taliną ir Varšuvą, 10 sėdynių priekinėje dalyje triašėse 5-ose Setrose). Business Class reiškia, kad bus visos bazinės paslaugos, siūlomos šiai klasei - WC, buteliukas vandens, media centras, elektros lizdai, Wi-Fi. Aišku, visa tai galima įrengti ir apysenėje antroje Setroje, bet kažkaip nekaip atrodo senas autobusas Business Class maršrutu.
Kyla klausimas, ar užteks jiems autobusų? Papildomai po autobusą reikės Kijevo ir Gdansko reisams (pastaruoju maršrutu taip pat vasarą važinės kasdien).
Gali būti, kad paims iš Kautros kelis autobusus.
Nežinau, kam ta biznio klasė į Ukrainą ar Baltarusiją. Ne tas kontingentas.
Autobusų netrūksta.
Pirmiau reikia pasidomėti, koks kontingentas važiuoja, o tada kalbėti apie mąstymą. Ukrainoje iš viso neįprasta naudotis WC autobuse, todėl kiek man teko važinėti iš Lenkijos ir Lietuvos, jokiame autobuse tualetas neveikė, būtų tai Ecolines (Ukrainos), ar lenkų Polonus, ar TOKS, ar tuo labiau vietinis ukrainos vežėjas. Įprasta yra sustoti kas kelias valandas. Kontingentas toks: 80-90 proc. keleivių su Ukrainos pasais, darbo migrantai, studentai. Kai kurie pas gimines važiuoja. Į Lydą irgi ne tas kontingentas važiuoja. Kontingentas iš tiesų visai kitoks nei į Lenkiją, Vakarus ar Rygą, Taliną.
Tai pagal tave, jeigu važiuoja koks verslininkas, reikia leisti komfortišką 4 žvaigždučių autobusą, na o jeigu studentas, tai galima ir kokį nors šūdą paleisti, svarbu kad važiuotų. Jeigu Ukrainos autobusuose neveikia tualetas, tai nereiškia, kad kituose autobusuose jis turi neveikti. Kažkoks jaučiasi žmonių skirstymas į klases. Su Ukrainos pasais gaunasi žmonės nenusipelnė naiudotis komfortišku autobusu.
Ir čia aišku yra TOKS'o didėlis pliusas - jie nori siūlyti komfortiškas paslaugas, kuomet Ecolines dabar irgi turės pasitempti, jeigu nori tinkamai konkuruoti.
Skaityk dar kartą - Ukrainon važiuojančiuose autobusuose neveikė visų vežėjų tualetai, kuriais tik teko važiuoti, nepriklausomai nuo autobuso savininko šalies. Gal Ukrainos keleiviai labai mokūs? Iš viso esi važiavęs Ukrainos vietiniais autobusais? Ne. Taigi, net ir lenkiškas ar lietuviškas laužas jiems yra kaip mums 4 žvaigždučių autobusas. Ecolines net nesiruošia konkuruoti, jie dempinguos TOKS - Ukrainoje internetu jie pardavinės bilietus su 50 proc. nuolaida, t.y. už 20 eurų (nes daugiau Ukrainiečiai mokėti negali ir neturi iš ko; kurie turi, tie nevažinėja autobusais), gal tik likus kelioms dienoms iki išvykimo ir esant paklausai pakels kainas iki 40 eur. Ecolines taip daro, pavyzdžiui, maršrutui Kijevas - Varšuva. Nes ne tie atstumai ir ukrainiečiai nenori mokėti daugiau. TOKS ima 40 eurų be jokių nuolaidų. Ir kas laimės? Kol buvo tik vienas tiesioginis autobusas, tol dar galėjo kažkaip suktis su 40 eurų tiems, kas nori važiuoti be persėdimų. Nes su persėdimais galima nuvažiuoti už 30 eurų, iš kurių apie 15-17 eurų sudaro ruožas Minskas - Vilnius. O dabar Ecolines siūlys 20 eurų.
Dabar TOKS jau kuri laiką Minsko, Lvovo ir Kijevo kryptimis leidžia 4-ąsias Setras. Nuo birželio visi šie reisai bus pažymėti Business Class ženklu, kas reiškia, kad keleiviams garantuojamos visos bazinės Eurolines paslaugos, o pastoviai veikiantis tualetas - viena pagrindinių iš jų. Apskritai, aptarnaujant Eurolines tinklui priklausantį maršrutą, tualetas privalo būti atrakintas visada, kitaip po keleivių skundų vežėjas gali ir sankcijų sulaukti. Ecolines irgi dažniausiai nerakina tualetų, gal tik Ukrainos ir Baltarusijos filialai taip savivaliauja. Bet dabar, kai maršrutą Vilnius-Kijevas jie aptarnaus ne kaip TOKS partneris, o pilnavertiškai, po Ecolines vėliava, tai turbūt jau nebegalės taip savivaliauti ir privalės atrakinti tualetus.
Beje, iš Vilniaus į Kijevą kasdien (o kai kuriomis savaitės dienomis ir kelis kartus per dieną) ir labai nebrangiai skraido Ukrainos avialinijos, pasistengus ir perkant prieš kelis mėnesius galima rasti bilietų už 70-80 eur į abi puses. Be to, porą kartų per savaitę yra Wizzair, kurių bilietų kainos prasideda nuo 20 eurų į vieną pusę. Dėl to ir keista, kodėl tiek daug žmonių važiuoja autobusais, kai dar ir Baltarusijos vizos reikia. Nebent visi vežasi daug bagažo.
Į Lenkiją, aišku, važinėja dirbti. Lietuvon irgi, manau, yra nemažas kontingentas tokių. Kiek pernai važiavau Vilnius - Lvovas (3 kartus), tai apie 80 proc. keleivių buvo su Ukrainos pasais, keli su lietuviškais ir su lenkiškais. Nemanau, kad labai skirsis proporcijos ir maršrute į Kijevą, bet čia jau ES šalių piliečiams reikia Baltarusijos vizų, o Ukrainos piliečiams nereikia. Dar manau, kad dalis keleivių iš Ukrainos kažkaip bando prasmukti į Vakarus, o konkrečiai į Lenkiją per Lietuvą, jei apsifeilina Lenkijoje su leidimais dirbti. Tai bando per Lietuvą patekti į Šengeną kaip turistai ar pan., bet po to važiuoja toliau dirbti į Lenkiją, nes ant Lenkijos sienos juos pasiųs atgal.
Comment