Miestas turi savo ATP, kuris dalį transporto priemonių nuomojasi iš privačių vežėjų. Kelionės bilietas kainuoja 4 grivinas, nėra jokių nuolaidų, taip nėra nuolatinių bilietų. Į autobusus įlaipinama pro priekines duris, visi keleiviai perka bilietus iš vairuotojo - tiesa, tai tik sąlyginis bilieto pirkimas, nes bilieto niekas negauna, tiesiog sumoka pinigus. Kaip vykdoma tokios veiklos apskaita sunku ir įsivaizduoti... Autobusais keliauti nepatogu nes jie važiuoja ne pakankamai dažnai, todėl yra "pergrūsti". Yra ir naktiniai autobusų maršrutai.
Vietinės gamybos Електрон A18501, pagaminti šiemet, tik Lvove važinėja pirmoji dešimtis šių autobusų.
Ir tai yra gerai. Nes kai kuriuose kituose milijoniniuose ar arti to miestuose, pavyzdžiui, Odesoje, Zaporožėje, Dniepropetrovske dominuoja mikrobai. Lvove mikrobų beveik nėra. Yra tik ukrainietiški midibusai, kurie, aišku, nepakankami esamiems srautams pervežti.
Pagrindinė Lvovo autobusų stotis. Stoties pastatas milžiniškas, didžioji dalis jo nėra naudojama.
Lucko ir Truskavecų kryptys vienos populiariausių, jose kursuoja daugiausiai autobusų. Artimesniais tarpmiestiniais maršrutais daugiausiai važinėja tie patays Bogdan, Etalon midibusai, tik su kitokiu salono išplanavimu nei mieste ir minkštomis sėdynėmis.
Laukia išvykimo į Lucką.
Odesos autobusai
Senienos iš Italijos, Ispanijos yra gana populiarūs Ukrainoje.
Truskavecai-Kijevas
Šalia geležinkelio stoties esanti stotis. Iš čia išvyksta ne ką mažiau tarpmiestinių maršrutų nei iš centrinės stoties, daugiausiai į Truskavecus. Tarpmiestį autobusą nėra sunku susistabdyti tiesiog gatvėje pakėlus ranką, reguliariai stojama ir daugumoje miesto stotelių.
Stoties pastate yra viešbutis, todėl ir didelė. Pati stotis užima du aukštus. Dar stotis vadinama Stryjska.
Autobusų stotis prie geležinkelio stoties tai košmaras. Ji vadinasi Lvovas-8. Stoties pastatas buvo pastatytas tik pernai rudenį. Iki tol ten, kurs stovi autobusai buvo barakėlis, kuriame veikė kasa, dispečerinė ir tualetas barakėlio rūsyje. Vietos stotyje nėra, o dar tas tragiškas grindinys... Tuo tarpu štai tokia stotis tikriausiai aptarnauja daugiau keleivių nei Kauno ar Vilniaus stotys.
Dar yra priemiestinė stotis Lvovas-2, kurioje stoja ir tarpmiestiniai autobusai šiaurės kryptimi.
Prie priemiestinės geležinkelio stoties yra priemiestinė autobusų stotis.
Vinica turi savo municipalinį miesto autobusų parką. Tokia prabanga pasižymi tik Kijevas ir dar keli Ukrainos miestai. Vinica ypatinga tuo, kad autobusai yra pirkti nauji, ir miesto autobusų parkas aptarnauja visus, išskyrus du autobusų maršrutus. Visi kiti maršrutai, priklausantys privatininkams, nors ir aptarnaujami mažais autobusais, bet yra maršrutiniai taksi. Taip pat į atskirą kategoriją galima išskirti kelis artimojo priemiesčio autobusų maršrutus, vežančius ne iš autobusų stočių bei vežančius keleivius ir mieste.
Deja, dėl prastos ekonominės padėties šiemet daug autobusų maršrutų atiduota privatininkams maršrutinio taksi pavidale. Todėl aukščiau aprašyta padėtis galiojo iki šių metų pavasario ar vasaros.
Autobusų parke yra 60 miesto autobusų. Parko pagrindą sudaro trijų modifikacijų normalūs 12 metrų miesto autobusai Bogdan. Realiai tai niekuo iš išvaizdos nesiskiriantys А70132, А70130, А70110. Paskutinieji yra balti, o visi likę geltonai žali. Taip pat yra dviejų modelų kiek senesni LAZ'ai: A183D1 ir A183F0. Skirtumas tas, kad pirmųjų varikliai yra gale kampe, o antrųjų varikliai užima visą galą ir virš jų yra sėdimos vietos. Taip pat LAZ'ų spalvos įvairesnės. Ant visų miesto municipalinių aurobusų priekyje yra užrašas "Municipalinis autobusas". Senesni autobusai turi garažinius numerius, paskutinės partijos Bogdanai, kurie sudaro apie pusę viso parko, garažinių neturi.
Kelionės autobusu kaina 1 grivna didesnė nei elektrotransporto, pernai buvo 3 gr., šiemet 4 gr. Autobusuose galiojo lengvatos, maršrutiniuose taksi - ne. Maršrutinių taksi kaina tokia pati kaip ir autobusų. Bilietus parduoda konduktorės.
Su autobusų grafikais yra prasčiau nei su elektrotransporto. Tik kai kuriose stotelėse jie yra.
Bogdanai yra iš tiesų aukštos kokybės. Tai ne tie maršrutiniai taksi, kur viskas kuo pigiau. Dizainas, surinkimas ir medžiagų kokybė, bent iš pažiūros, aukštesnė nei baltarusiškų autobusų. Autobusai nesiskiria labai daug nuo troleibusų. LAZų kokybė nuo Bogdanų atsilieka. Bet iš kitos pusės juos skiria apie 5-7 metai, o LAZas, deja, vegetavo paskutinį dešimtmetį. Tie CityLAZai tai buvo LAZo pikas.
Maršrutiniai taksi Vinicoje. Dalis maršrutų aptarnaujami mikroautobusais, daugiausiai MB Sprinter pirmos kartos, VW LT35. Kita dalis maršrutų aptarnaujami Bogdanais, BAZ'ais. I-VAN ir pan. vietinės gamybos midibusais. Taip pat viename maršrute dirba du Neoplanai 8-9 metrų ilgio.
Bogdan A093 (bendrai modelis, modifikaciją dar reikėtų papildomai aiškintis), antros kartos. Juos gamino (surinkinėja) kelios įmonės, kurių pagrindinės yra patu Bogdan korporacija, LuAZ, Lucke. Taip pat Čerkasuose, vadinasi ČA ir emblema kitokia, iš raidžių ЧА. Yra dar modifikacijų su plačiomis durimis gale, klijuotais skiklais ir pan. Bet visa tai dažniausiai menkos partijos, labiausiai paplitę tokie, kokie žemiau esančiose nuotraukose.
Bogdanai gaminami ant Isuzu važiuoklės ir su Isuzu varikliu.
Kociubinskio pr.
Prie J. Gagarino parko.
Pailginta bazė. Dėl ko antras langas platesnis. Ir stogas kitoks, langai aukštesni.
Kociubinskio pr.
Pirmos kartos Bogdan А091 serija.
Kociubinskio pr.
Iš tiesų ne vien tik Bogdanai važinėja. Kaip minėjau, yra ir kitokių, tik Bogdanų man daugiausiai pasitaikė. Prie autobusų stoties Vinica-3.
Kociubinskio pr. ir Zamostianska g. sankryža.
Soborna g.
Prie geležinkelio stoties.
Prie geležinkelio stoties. I-VAN A07A-22. Ant Tata važiuoklės ir su Tata varikliu. Taip pat Tata "snukis", t.y visa priekinė kėbulo dalis su stiklu.
Vienas iš dviejų minėtų Neoplanų. Antrasis yra kiek trumpesnis ir galinis tiltas kaip pas Vilniaus Neoplanus midibusus, bet Vinicos Neoplanas kiek ilgesnis už Vilniaus.
Pirogovo g.
Priemiestiniame susisiekime naudojami įvairūs autobusai, nuo mikrobų iki didelių vakarietiškų naudotų autobusų. Daugiausiai, aišku, mažos ir vidutinės talpos vietinio Ukrainos autopromo produkcija, taip pat PAZ'ai, visokie naudoti vakarietiški ant MAN, MB, Iveco ir pan. važiuoklių midibusai, vietinių auksarankių perdaryta technika (vienetinė) ir pan.
Vinicoje daug LAZ-695 priemiestyje. Yra vienas įdomus priemiestinis, nors greičiau tai miesto maršrutas pagal esmę, o ne formalų skirstymą į Vinicos Chutorus. Tai kolektyvinių sodų masyvas iš karto už miesto ribos. Ten iš Kociubinskio ir Zamostianskos sankryžos stotelės važinėja 10-20 min. intervalu nuo pat ryto iki vakaro priemiestiniai autobusai, kurių daugumą sudaro LAZ-695, taip pat yra keli mažesni - PAZ, MB Vario. Pastarieji dirba ne piko metu. Važiavimo kaina kaip mieste, veža ir mieste, tik ne visose stotelėse stoja, tik pagrindinėse.
Kiti priemiestiniai ir ne tik LAZ'ai.
Prie geležinkelio stoties.
LAZ-52523, miesto tipo, dirba priemiesčio maršrute nuo geležinkelio stoties, veža taip pat ir mieste.
Prie Vinica-2 autobusų stoties. Arba po kapitalinio atsatatomojo remonto, arba neseniai pagamintas.
Tarpmiestiniame maršrute į Pogrebiščč (gretimo rajono centras) dirba nemažai LAZ'ų, taip pat ir 697 bei 699R. Šis Pogrebicės ATĮ LAZ'as stovi Pirogovo g., nors į Pogrebiščę važiuoja iš Vinicos-3 AS, kuri yra kitame miesto gale.
Toliau primiesčio, tarpmiesčio ir kitokie autobusai.
Priemiestinis BAZ Podsnežnik А079 įsuka į Soborna g. prie Nepriklausomybės a.
Vienas iš naujausių (nes masiškai pradėtas gaminti prieš porą metų) Ataman А093, kuris išstūmė tarpmiestinė Bogdan modifikaciją. Gaminamas Čerkasuose, todėl ČA emblema. Pailginta bazė ir galinė dalis, man atrodo ir paplatintas šiek tiek, sėdimų vietų padaugėjo 4, o gal ir 8.
Iš galo.
Vinica-3 autobusų stotis. Autobusų stočių Vinicoje yra 4. Trys iš jų normalios, ketvirta yra tiesiog gatvėje autobusų stotelės kelios ir dispečerinė. Stoginė keleiviams ir jokios kitos infrastruktūros. Pogrebiščės LAZ-699R važiuos maršrutu Vinica - Kijevas. Aš šiuo maršrutu važiavau į Kijevą. Tai ilgas maršrutas per kaimus, šunkeliais be asfalto, su netašytų akmenų keliais, per buvusių kolūkių gyvenvietes ir pan. Žodžiu, per centrinės Ukrainos užkampius. Gaila, kad man teko BAZ Etalon, o ne LAZ-699R, kuris važiavo dieną prieš tai...
Lietuvoje nepasitaikęs LAZ-695 tarpmiestinis variantas, nes pradėtas gaminti jau po TSRS griuvimo. Anksčiau tokios pat talpos tik be galinių durų buvo LAZ-697.
LAZ'as or Etalonas, abu į Pogrebiščę.
Bogdan А09212, retas variantas (kol kas, nes neseniai įsisavintas) su klijuotais langais. Vinica-2 stotyje.
Vinicos filharmonijos LAZ-5207 "Lainer-12".
Vakarietiška (MAN) naudota technika priemiesčio maršrute prie geležinkelio stoties.
Priemiestiniai autobusai prie geležinkelio stoties.
Priemiestinis Ikarus 211 prie geležinkelio stoties.
Ikarus 256 Vinica-2 stotyje. Laukia savo maršruto eilės į Litiną, jei neklystu.
Vinica-2 stotis. Du BAZ Etalon, vieni iš pagrindinių tarpmiestinių maršrutų arklių. Naudojamas ir ilgiems kelių šimtų kilometrų ilgio maršrutams, ir naktiniams maršrutams... Yra ir trumpabazė versija, trumpesnė per siauro lango prieš antras duris plotį. Sėdimų vietų ilgabazėje versijoje 27, trumpabazėje 24. Dažnai veža ir 50 keleivių kaip silkių statinėje. Pasitaiko variantų su automatinėmis priekinėmis durimis ir kondicionieriais. Bet šiaip tai pigus ir kaip Ukrainai su jos keliais, tai patikimas autobusas. Sėdynės platesnės nei VW Crafter, kas gerai, bet nereguliuojamos. Blogiausia tai, kad labai greitai jos išsinešioja ir sėdėti ilgą kelią nėra patogu. Karšta, nors atsidaro langai ir stoglangiai, bet tipinis variantas, kad kažkam tai traukia, kažką tai pratrauks, ir langus uždaro, stoglangius atidaro prieš važiavimo kryptį...
Gaminamas ant TATA važiuoklės ir su TATa varikliu bei priekine kėbulo dalimi, įskaitant ir stiklą.
Bogdan A093 tarpmiestinis variantas.
Stryj Avto A075. Gaminami Lvove. Ankstyvas modelis, gamintas ant ZIL Byčok važiuoklės. Vėliau gamykla perėjo prie MB Vario važiuoklės.
Comment