Taigi yra nuotraukos.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Autobusai pasaulio miestuose
Collapse
X
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTie Breda Menarini ne elektriniai?
Comment
-
Tęsiu apie Ženevos VT. Autobusai.
Ženeva – antrasis pagal gyventojų skaičių Šveicarijos miestas, kantono centras. Pats kantonas yra mažesnis už Vilnių, nemažą jo dalį sudaro pats Ženevos miestas su kitomis miesto tipo komunomis, tampriai ir neatskiriamai (vizualiai nežinant ar nematant ženklo nenustatysi, kur čia Ženeva, kur gretima miesto tipo komuna) suaugusiomis su Ženeva. Kantonas beveik iš visų pusių apsuptas Prancūzijos, šiaurės rytuose įsiremia į Ženevos ežerą ir su likusia Šveicarija turi gan siaurą jungtį šiaurėje. Pačioje Ženevoje gyvena 200 tūkst., o kantone – 0,5 milijono gyventojų. Kantono plotas 282 kv. km. Palyginimui, Vilniaus miesto plotas 401 kv. km. Yra ir kaimiškų teritorijų. Pietryčiuose ir pietuose ties Ženeva yra gan tankiai apgyvendinta Prancūzijos teritorija.
Keleivių skaičius, pervežamas Ženevos VT kasmet auga. 2018 metais buvo pervežta 220 milijonų keleivių, o 2008, 167 mln. Taigi, augimas per dešimtmetį trečdaliu. Labiausiai augo pervežimai tramvajumi ir autobusais, troleibusais taip pat augo, bet paskutinius kelis metus sustojo. O kuo gali pasigirti Vilnius?
Chansy kelias, Lansi, Ženevos kantonas.
Ženevos viešasis transportas (Transports publics genevois (TPG)) – kantonui priklausanti viešojo transporto kompanija, kuri užsiima keleivių vežimu tramvajais, troleibusais ir autobusais, vežimo organizavimu, investicijomis į VT kantone ir už jo ribų. TPG taip pat priklauso 49 proc. greta esančio Prancūzijos Anmaso miesto VT įmonės akcijų. Ženevos miesto viešasis transportas atlieka viso kantono viešojo transporto funkcijas. Ženevos kantone neveikia visoje likusioje Šveicarijoje veikiantis „Postbusas“. Taip pat kai kurie maršrutai driekiasi į Prancūziją ar yra joje pilnai. Visgi regioninio (tarptautinio) transporto iš gretimų Prancūzijos miestų į Ženevą funkcijas atlieka kita kompanija. Apie ją bus atskirai. Taip pat Ženevos VT aptarnauja kelias gretimo Vo kantono teritorijas.
1928 m. tramvajus pradėtas keisti autobusais ir tai yra autobusu Ženevos mieste atsiradimo metai. Autobusus vietoj tramvajų pradėjo naudoti pati Ženevos tramvajų įmonė. Po dešimtmečio, t,y. 1938 m. buvo tik 6 autobusų linijos. Karo metais kai kurios autobusų linijos vėl buvo pakeistos tramvajais, matyti bėgiai nebuvo išardyti, o kontaktinį tinklą pakabinti nesunku. Po Antrojo pasaulinio karo pabaigos toliau vyko autobusų tinklo plėtra jau į naujas teritorijas, o ne tik keičiant tramvajus autobusais. Šiuo metu Ženevoje yra apie 80 dieninių autobusų maršrutų (jų kiekis, aišku, kaip ir visur pastoviai kažkiek keičiasi, vieni maršrutai atidaromi, kiti uždaromi). Taip pat veikia mokykliniai maršrutai į kai kurias atokiau esančias mokyklas, kurie prieinami tik moksleiviams ir mokytojams. Pernai paleisti 6 ankstyvo ryto autobusų maršrutai į oro uostą. Tai kasdien maždaug tarp 3.50 ir 5.30 po kelis reisus kiekvienu maršrutu iš skirtingų miesto vietų į oro kursuojantys autobusai. Taip pat yra naktinių autobusų tinklas „Noctambus“, tiek miesto, tiek ir regioninių. Mieste yra 12 naktinių maršrutų.
Prie Kornaveno (centrinės) Ženevos geležinkelio stoties.
Paskutinis taisė Al1; 2020.03.09, 18:26.
- 1 patinka
Comment
-
Transports publics genevois (TPG) yra pagrindinis vežėjas autobusais ir įmonė, kuri užsiima viso VT organizavimu. Taip pat pats TPG samdo subkontrakto pagrindu kitus vežėjus kai kurių maršrutų aptarnavimui. Šiuo metu yra 6 kiti (privatūs ir ne privatūs) vežėjai, pagrinde dirbantys maršrutuose į Prancūziją. Tačiau kai kurie maršrutai, atiduoti kitiems vežėjams, nekerta sienos su Prancūzija. Iš viso Ženevoje dirba apie 450 autobusų ir mikroautobusų, iš kurių tik apie 51 procentas priklauso TPG, o kiti – kitiems vežėjams. Tačiau pagal aptarnaujamų maršrutų ir keleivių skaičių visgi pagrindinę pervežimų dalį užima TPG autobusai.
TPG parke tik MB Citaro autobusai. TPG turi kelis mikroautobusus ir be vairuotojo važiuojančią, net neaišku kaip tai pavadinti, tai net ne mikrobas, transporto priemonę Arna Navyy, kuri yra bandoma viename atokiame maršrute.
Autonominė VT priemonė Arna Navyy. Ji bandoma X maršrute, kuris specialiai pavadintas XA (A nuo autonominis). Važiuoja trumpu maršrutu nuo Meirano gel. stoties iki Meirano kaimo (taip vadinasi) tramvajaus stotelės. Maršrutas dirba tik rytinio ir popietinio-vakarinio piko metu, atliekami keli reisai abiejų pikų metu.
Teko išbandyti. Važiuoja autonomiškai, bet tragiškai. Greitis apribotas iki 25 km/h, stabdo ties kiekviena menkesne kliūtimi net jei ir jos nėra, ties prasilenkiančiu automobiliu... Todėl joje važiuojantis "vairuotojas" rankiniu būdu atblokuoja stabdymą kai tik pradeda stabdyti be reikalo.
Iš viso telpa 8 sėdimi keleiviai, stovimų vietų nenumatyta, bet gal kokie 6 tilptų stati, tam aukščio užtenka.
"Vairuotojas" paklausė, kaip patiko kelionė, kai atvažiavome iki galinės stotelės. Tai pasakiau, kad buvo įdomu...
Kai šis agregatas neveikia, tai jį pavaduoja mikroautobusas.
Virginio-Malnati g., Meiranas, Ženevos kantonas.
Čia prie Meirano gel. stoties.
Paskutinis taisė Al1; 2020.03.09, 18:25.
- 5 patinka
Comment
-
Taip pat TPG eksploatuoja greitojo pakrovimo elektrobusus Hess BGT-N2D. Tam yra įrengta greitojo pakrovimo infrastruktūra viename maršrute. Yra keli tokie autobusai. Pilnai visam maršrutui jų nepakanka, todėl dalimi reisų važiuoja paprasti autobusai.
Autobusai sukurti panaudojant Hess troleibuso kėbulą. Kadangi akumuliatoriai neužima daug vietos, tai viduje nėra didelių dėžių jiems. Važiuoja greitai ir manevringai. Pagreitis geras. Pakrovimas vyksta kas kelias stoteles. Pats pakrovimas trunka 20 sekundžių, nekaitant net nežinau kaip pavadinti, "pantografo" pakėlimą ir nuleidimą. Bet jis nuleidžiamas ir pakeliamas greitai. Iš viso pakrovimas su prisijungimu ir atsijungimu užtrunkama 30 sek. Maršrutas ilgas, yra nuolydžių ir įkalnių, palyginti staigių posūkių.
Vernier kelias, Vernjė, Ženevos kantonas.
Pont Butin g., Lansi, Ženevos kantonas. Pasikrovimas sustojus stotelėje.
Communes-Réunies pr., Lansi, Ženevos kantonas.
Prie oro uosto.
Pré-Bois kelia, Meiranas, Ženevos kantonas.
Pasikrovimas.
Vibert prospektas, Karužas, Ženevos kantonas.
Taip iš apačios atrodo pakrovimo prisijungimo kontaktai.
Ir visa pakrovimo įranga stotelėje su kronšteinu bei elektros įrangos spintomis
Ant skirtingų spintų pateikiami vis kiti parametrai ir privalumai. Ant šios štai tokie:
Pont Butin g., Lansi, Ženevos kantonas. Atsijungimo nuo pakrovimo kontaktų momentas. "Pantografas" sulenkiamas ir guldomas šonu, o ne išilgai autobuso.
Pont Butin g., Lansi, Ženevos kantonas, kiek kitoje vietoje.
Tęsinys bus.Paskutinis taisė Al1; 2020.03.09, 21:09.
- 13 patinka
Comment
-
Geras reportažas... Man tik įdomu, kokios nuomonės šveicarai apie šituos greito įkrovimo elektrobusus - ar planuoja plėsti, ar tik pasibandys ir bus gana.
Gaila, kad jau nesu Vankuveryje, kur vienu iš maršrutų paleido pilotinį projektą šitiems greito įkrovimo elektrobusams, pasidalinčiau įspūdžiais. Bet kažkaip atradau jų vietinį forumą, kuriame žmonės nekrykštauja džiaugsmu naujiems elektrobusams: vėluoja išvykti į trasą, nes turi būti pilnai įkrauti, o to nesuspėja; daug gedimų, todėl retai į trasą išvažiuoja, taigi reikalingas didesnis transporto priemonių rezervas ir daugybė kitų "daugiau". Bet dar ir per mažai info, kad būtų aišku ar apsimoka tokio tipo elektrobusai. Žodžiu žmonės atsargūs - pirma pažiūrės kaip veikia, o tada svarstys, ar reikia daugiau tokių.
Beje ir juokingiausia, kad ten prisiskaičiau tokių pačių diskusijų apie troleibusus/elektrobusus kaip kad ir pas mus forume, argumentai plius minus tie patys nieko naujo čia neišrasime
- 1 patinka
Comment
-
Nežinau, kaip sekasi Ženevai, bet keleiviai jokių nepatogumų nepatiria. Nes maršrutas aptarnaujamas elektrobusais ir autobusais. Elektrobusų važinėja daugiau nei autobusų, bet keleiviai nežino, kokiu reisu važiuos elektrobusas, kokiu autobusas. Bendrai VT Šveicarijoje gerai organizuotas ir galbūt tai leidžia išvengti problemų keleiviams net ir bandant naujo tipo VT. Šiaip šitie pakraunami elektrobusai, kaip minėjau, važiuoja greitai, manevringai ir ramiai (garsas viduje maždaug kaip troleibuse, tik nesigirdi garsų nuo stogo, kuriuos kelia štangos ir jų šliaužimas KT). Kas dėl ekonominės naudos ir technologijos gyvybingumo, tai sunku pasakyti, jau eksploatuojama ir bandoma ar ne 4 metus... Pradžioje, kiek skaičiau, bandymai vėlavo kurį laiką. Ar tokia elektrobusų sistema konkurencinga, lyginant su troleibusu ir paprastu elektrobusu, parodys laikas.
Comment
-
Tęsiu toliau.
Dar vieno tipo du elektromikrobusus eksploatuoja privatininkas, bet patys elektrobusai priklauso Ženevos miestui. Tai Breda Menarini Zeuss elektrobusai. Jie važinėja centre žiediniu maršrutu. Teko išbandyti. Tai senos kartos aparatas. Sukurtas, įtariu, kokio tai pramoninio krovininio elektrokaro pagrindu. Nes važiuoklė kieta, o garsai važiuojant būtent kaip tų senų elektrokarų. Iš naujesnių technologijų tai tik akumuliatoriai (ličio vietoj rūgštinių) ir valdymo elektronika.
Théodore De-Bèze g. Kai elektrobusai sugenda, tai vietoj jų važiuoja MB Sprinter mikroautobusai.
Charles-Galland g.
Vernier kelias, Vernjė, Ženevos kantonas. Čia važiuoja į garažą ar iš jo.
Paskutinis taisė Al1; 2020.03.19, 19:08.
- 1 patinka
Comment
-
Didelę dalį autobusų (imant per visus vežėjus) sudaro dvigubi autobusai, taip pat per visus vežėjus imant yra virš 10 vienetų midibusų. Dujinių autobusų nėra nei pas vieną vežėją, du privatininkai turi po kelis hibridinius autobusus.
Kiti vežėjai:
Globe Limousins. Jų parką taip pat sudaro MB Citaro autobusai, iš kurių keli hibridiniai, ir MB mikroautobusai (maždaug apie pusę viso parko) bei keli MAN NL 283, vienas MAN Lion‘s City autobusas.
Genève-Tours. Įvairūs MB Citaro autobusai, jų tarpe keli MB Citaro C2 hibridai ir MB Citaro G C2 hibridai (paleisti 2019 gruodį).
RATP Dev., Paryžiaus miesto VT įmonė, kuriai priklauso ir Paryžiaus metro, tramvajai bei autobusai; bet autobusų numeriai šveicariški. Parką taip pat sudaro MB Citaro įvairių modelių autobusai ir MAN Lion's City bei MAN.
GEM´bus, priklauso RATP Dev. Visi autobusai registruoti Prancūzijoje. Autobusai – MB Citaro įvairių modelių ir MAN Lions City.
RDTA – gretimo Eno (Prancūzija) regiono valdiška VT įmonė. Parką, dirbantį Ženevoje, sudaro tik MB Citaro autobusai.
Odier – privatininkas, priklauso ispanų ALSA. Parką sudaro tik MB Citaro hibridai.
Iki 2019 m. gruodžio 14 d. bendroje sistemoje taip pat dirbo gretimo Prancūzijos Anmaso miesto maršrutas Nr. 61, kurį aptarnavo Anmaso VT kompanija TAC (49 proc. jos akcijų priklauso TPG). Nuo gruodžio 15 d., paleidus tramvajų į Anmasą ir Ženevos RER‘ą, šis maršrutas panaikintas. Tačiau iki tramvajaus paleidimo tai buvo pagrindinis maršrutas, jungęs Anmaso ir Ženevos geležinkelio stotis. TAC šiame maršrute dirbo MAN Lion's City ir MAN Lion's City BHNS autobusai. Kiti Anmaso ir Ženevos miestų VT maršrutai buvo tik iki sienos. Anmaso miesto VT yra integruotas į Ženevos miesto VT tik per bendrą bilietų sistemą, o maršrutai, išskyrus buvusį 61-ą - nėra bendroje sistemoje. Dabar bendroje maršrutų sistemoje yra į Anmasą važiuojantis 17 maršruto tramvajus.
Taigi, kaip minėjau, pagrindinis autobusų modelis MB Citaro. Yra naudojami trijų modifikacijų 12 m autobusai MB Citaro C1, MB Citaro C2 ir MB Citaro C2 Hybrid.
C2 modifikacijos autobusus turi tik kiti vežėjai (ne TPG).
Visų vežėjų autobusai dažomi vienodai, salonas visgi savo komponuote ir apdaila šiek tiek skiriasi. Taip pat kai kuriuose kai kurių vežėjų autobusuose yra mažiau orlaidžių.
Šita dažymo schema sena, dabar nauja yra balta ir oranžinė, bet tokia schema nudažytų autobusų tik dalis hibridų ir greito pakrovimo elektrobusai bei VanHool troleibusai.
MB Citaro C1. Chansy kelias, Lansi, Ženevos kantonas.
Croisette kelias, Vernjė, Ženevos kantonas.
Communes-Réunies pr., Lansi, Ženevos kantonas.
MB Citaro C2. Pré-Bois kelias, Meiranas, Ženevos kantonas.
Prie oro uosto.
Prie oro uosto.
Aéroport kelias.
Croisette kelias, Vernjė, Ženevos kantonas.
Paskutinis taisė Al1; 2020.03.19, 19:23.
- 2 patinka
Comment
Comment