PAZai irgi normali, jei lyginame su mikrobais, kurie perpildyti važinėja tiek Belcuose, tiek Kišiniove... Poreikis didesniam transportui yra, nėra pinigų. O už tuos pinigus, kurie yra, geriau jau PAZ'as nei Sprinteris. Turbūt apie 95 proc. mikrobų Moldovoje yra Sprinteriai, dar šiek šiek VW yra, o visokių Iveco, Ford Transit net nemačiau. Gal ir yra, bet visai mažai
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Autobusai pasaulio miestuose
Collapse
X
-
Kišiniovas. Moldovos sostinė su maždaug 730 tūkst. gyventojų. Miesto VT - troleibusai, autobusai ir maršrutiniai taksi. Troleibusai veža didžiąją dalį keleivių, mikroautobusai - antri, o autobusai, deja, veža tik nedidelę dalį keleivių.
Vienintelis vežėjas miesto autobusais - municipalinis autobusų parkas. Yra 28 maršrutai, bet grynai miesto maršrutai yra maždaug 5-7, likę - miesto-priemiesčio su dviejų zonų tarifu. Bilietus parduoda konduktoriai, važiuojant miesto-priemiesčio maršrutu reikia pasakyti, kad važiuoji mieste ir bilieto kaina būna miesto. Dėl priemiesčio tarifų nežinau, mieste autobusu važiuoti kainuoja 3 lėjas, troleibusu - 2 lėjas.
Autobusų eismas organizuotas taip, kad yra keli pagrindiniai taškai, kuriuose prasideda daugumos autobusų maršrutai. Tai susiję su tuo, kad dauguma maršrutų yra miesto-priemiesčio, ir iš tų galinių taškų jie važiuoja per miestą į priemiesčius. Ir tik keliais maršrutais autobusai važiuoja ne iš tokių galinių taškų. Bet nebūtina tai turi būti grynai miesto maršrutas.
Autobusų parke yra tik apie 60-70 autobusų. Pusę parko sudaro Ikarus 260 ir 280 autobusai, keli likę dar nuo tarybinių laikų, vienas dviduris 260 (antrosios durys vidurinės, o ne galinės durys; mačiau, bet nenufotografavau), o gal keli - iš buvusios Rytų Vokietijos. Likusieji pagaminti 1997 ar metais kitais anksčiau, pirkti nauji. MAN A74 Lion's Classic, 14 vnt., kurie buvo pirkti nauji maždaug prieš 8-9 metus. LIAZ 5256.25, 11 vnt. ar kiek daugiau vienetų, pirkti nauji 2004 m. Ir pernai mano apsilankymo metu buvo pastebėti neseniai nupirkti keli skandinavai. Visi skirtingų modelių, berods 4 ar 5 vnt., kuriuos mačiau.
Pagrindiniai autobusų modeliai. Skandinavas tik dėl vaizdo, nes skirtingi.
Ikarus 280. Šis iš paskutinės partijos. Mačiau du (ir vienu važiavau) iš tarybinių laikų su keturių varčių durimis.
Ikarusai nėra baltai mėlyni. Kai kurie šiek tiek kreminiai.
Ikarus 260 iš paskutinės partijos. Yra keli iš tarybinių laikų su keturių varčių durimis ir, kaip minėjau, iš R. Vokietijos, dviejų durų (priekinės ir vidurinės).
LIAZ 5256
MAN A74 Lion's Classic
Skandinavas. Volvo ar ant Volvo važiuoklės.
Toliau be didelių komentarų autobusų nuotraukos.
Paskutinis taisė Al1; 2016.05.31, 20:35.
Comment
-
Poreikis normaliems autobusams mieste yra labai didelis. Maršrutiniai taksi važinėja perpildyti, autobusai nėra labai apkrauti dėl to, kad jie labiau orientuoti į priemiestį, kursuoja kaip miestui per retai. Troleibusų tinklas apima nemažą miesto dalį, bet to nepakanka.
Paskutinis taisė Al1; 2016.05.31, 20:41.
Comment
-
Maršrutiniai taksi - mikroautobusai. Bet yra vienas maršrutas, kurį aptarnauja autobusai. Formaliai tai maršrutinis taksi, kaina tokia pati kaip ir miesto autobusuose, bilietus parduoda konduktorės.
Šį maršrutą aptarnauja Hyundai Super AeroCity autobusai.
Prieš kelis metus buvo daugiau maršrutinių taksi maršrutų, kuriuos aptarnavo autobusai. Bet savivaldybė atliko maršrutinių taksi pertvarką ir liko tik vienas maršrutas, kurį aptarnauja autobusai.
Ir pabaigai - autobusų parko Ikarus 260 techninė pagalba.
Paskutinis taisė Al1; 2016.05.31, 20:39.
Comment
-
Nebus mikrobų. Vyraujantis modelis MB Sprinter 1 kartos. Nemaža dalis tiuninguotų. 2 kartos Sprinterių labai mažai, tik tarpmiestyje pasitaiko. VW LT 3 kartos dar šiek tiek yra. Kai kurie būna perdaryti iš krovininių, bet šiaip dažniausiai keleiviniai su minkštomis sėdynėmis. Kiti mikrobų modeliai reti, pasitaiko dažniau tarpmiestyje. Absoliučios daugumos mikrobų spalva balta.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTeko. Iš išorės atrodo geriau nei viduje. Ikarusai irgi. Neprižiūri. MAN'u irgi teko važiuoti, gan aukšti laipteliai. Ir Hyundai išbandžiau. Įdomu buvo pasižiūrėti stumdomas antras duris. O šiaip tai baisiai kriokiantis pasitaikė.
Comment
-
Visgi skirtingos epochos. Pasakyčiau kad maždaug vienodi, nes tuo metu, kai jie buvo pagaminti, Rusijos autobusų pramonė tik tik atsigavinėjo, o Ikarusai tuo metu jau technologiškai atsilikę. Ne, dūmų dvoko ar vibracijų viduje nebuvo. Salonas, jei būtų nenutrintas, būtų pusė velnio. Labiausiai nudėvėta buvo grindų danga, bet ją reikia keisti periodiškai ir tai normalu. Sienelių ir lubų apdailai naudojamas kartonas, kuris nuo drėgmės išsikraipo, atsilupa dažų (imitacinis) sluoksnis, lūžta. Irgi reikia periodiškai keisti. Turėklai apsitrynę.
Comment
-
Dar kelios užmiesčio autobusų nuotraukos. Kaip minėjau, Moldovoje su autobusais užmiestyje prasta situacija. Tačiau jų yra. Tik kelios nuotraukos, nes specialiai jų negaudžiau, o ir gaudyti geriausia prie stočių. Visgi kai išvažinėjau iš Kišiniovo, autobusų stotyje (o jų Kišiniove yra trys - Pietinė, Šiaurinė ir Centrinė (tik priemiestinė)), tai iš normalių autobusų mačiau tik kelis tarptautinius. Visa kita - vien tik mikrobai.
Priemiestinis Centrinėje stotyje, buvęs DB autobusas.
Autobusas į Kišiniovą Tiraspolyje. Vežėjas Moldovos, ne Padniestrės.
Iš trijų MB autobusų nereikia susidaryti nuomonės, kad jų daug Moldovoje. Yra ir Neoplanų, ir Setrų, o tarptautiniuose maršrutuose į Vakarus net ir apynaujų autobusų pasitaiko. Nors, pavzydžiui, mačiau autobusą į Bukareštą - senas 198x Neoplanas su nerudyjančio plieno šonais... Dar pasitaiko MB T2 arba Vario ar ant jų važiuoklės pagamintų ar perdirbtų iš krovininių. Dažniausiai priemiestyje tokie važinėja.
Paskutinis taisė Al1; 2016.06.04, 12:06.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąVisgi skirtingos epochos. Pasakyčiau kad maždaug vienodi, nes tuo metu, kai jie buvo pagaminti, Rusijos autobusų pramonė tik tik atsigavinėjo, o Ikarusai tuo metu jau technologiškai atsilikę. Ne, dūmų dvoko ar vibracijų viduje nebuvo. Salonas, jei būtų nenutrintas, būtų pusė velnio. Labiausiai nudėvėta buvo grindų danga, bet ją reikia keisti periodiškai ir tai normalu. Sienelių ir lubų apdailai naudojamas kartonas, kuris nuo drėgmės išsikraipo, atsilupa dažų (imitacinis) sluoksnis, lūžta. Irgi reikia periodiškai keisti. Turėklai apsitrynę.
Comment
-
Aišku, kad atsigavo. T.y. tai, kad Gazelių ir mikrobų era po truputį nueina į praeitį. Ir didėja poreikis normaliems autobusams. Koks dabartinių lygis, neaišku, nes pas mus jų nėra. Lietuviams iš viso reikia patylėti, nes nieko negamina. Pažiūrėtume, ką jie tokio patys pagamintų, jei išdirbinėtų patys, o ne užsiimtų vakarietiškų perdarymu.
Comment
Comment