Parašė Zorro
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Autobusai pasaulio miestuose
Collapse
X
-
Puikus vaizdelis su dviem prasilenkiančiais 25 m. ilgio autobusais, kursuojančiais Švedijos Geteborgo mieste:
Ulo MaasingPaskutinis taisė Silber418; 2013.10.27, 07:48.
Comment
-
Fotoreportažas iš Ukrainos.
Krymas, Simferopolis. Miestas yra Krymo autonominės respublikos sostinė. Gyvena 335 tūkstančiai gyventojų (vasarą žmonių dar padaugėja, nes Simferopolis yra tranzitinis miestas į pietinį Krymo pajūrį), užimamas plotas 107 kv. km. Taigi, turi apie 2,5 karto didesnį gyventojų tankį nei Vilnius. Miesto reljefas mažiau kalvotas nei Vilniaus. Keleivinis miesto transportas - troleibusai, autobusai ir maršrutiniai taksi. Apie troleibusus kitoje temoje. O šioje apie autobusus ir maršrutinius taksi.
Laukinis kapitalizmas ir liberalus ekonominis politinis kursas dar praeito amžiaus pabaigoje daugelyje Ukrainos miestų sunaikino daugelį valstybinių (municipalinių) autobusų parkų. Simferopolio mieste AP su 12 miesto autobusų maršrutų buvo panaikintas 2002 m. ir nuo to laiko 8 metus mieste karaliavo maršrutiniai taksi. Po AP bankroto laikinai mieste transporto problema buvo sprendžiama leidžiant giliai į miestą pagrindinėmis kryptimis priemiestinių autobusų eismą. Po maždaug metų privati kompanija "Sim Siti Trans" su miesto valdžios palaikymu atkuria buvusį autobusų maršrutinį tinklą, bet keleiviai vežami maršrutinių taksi principu, atsiranda vis daugiau kitų vežėju. Artimo priemiesčio rinką taip pat perima privatininkai.
Dėl žemo automibilizacijos lygio esant pakankamai keleivių nemažai maršrutų buvo aptarnaujami iš uždaryto parko nupirktais autobusais, įvairiais net ir ne miestui pritaikytais autobusais ir mikroautobusais. Palaipsniui didelių autobusų mažėjo. 2010 m. didžiausias vežėjas "Sim Siti Trans" pabandė vežti keleivius dideliais autobusais, bet tai nepasiteisino.
Chaosas viešajame transporte buvo iki 2010 m., kai miesto valdžia nutarė imtis reformų. Buvo įsteigta įmonė "Krymavtobus" ir nupirki 25 midibusai Bogdan А20111. Siekiant juos išskirti iš kitų maršrutinių taksi, kurie dažniausiai yra geltoni, autobusams buvo parinkta troleibusų dažymo schema. Deja, prieš tris metus pradėtas autobusų sugrąžinimas į miestą taip ir užstrigo ties šiais Bogdanais ir dviem jų aptarnaujamais maršrutais.
Štai jis, vienas iš "tikrųjų" autobusų mieste - Bogdan А20111.
Jie veža keleivius pigiau nei maršrutiniai taksi - tik už 1,75 grivnos. Jokių mėnesinių ar dienos bilietų kaip troleibusuose, autobusuose nėra. Lengvatos galioja.
Nors municipalinio parko plėtra kol kas sustojusi, VT reformos buvo tęsiamos. Dar 2010 buvo pertvarkytas maršrutinių taksi tinklas, labiau atlaisvinant kai kurias centrines miesto gatves troleibusams. Šiemet vėl buvo atlikta kai kuri maršrutų pertvarka. Planuojama kitais metais paleisti didelius "Krymavtobus" autobusus kai kuriais maršrutais. Kaip bus neaišku. O kol kas keleivius veža maršrutiniai taksi beveik 80-ia maršrutų. Kai kurie iš jų driekiasi į artimą priemiestį.
Tačiau keleivių vežimui naudojami ne mikrobai. Jų yra, bet labai nedaug ir vos vienas kitas vakarietiškas MB Sprinter ar VW LT. Ukrainoje per pastarąjį dešimtmetį buvo įsisavinta midibusų ir tarpinio dydžio tarp midibusų bei mikroautobusų autobusėlių gamyba. Todėl daugumą transporto priemonių sudaro Ukrainoje pagaminta ar surinkta technika. Taip pat yra Uzbekistane surinktų autobusų ir nedaug rusiškų bei kinietiškų autobusų.
Bogdan А09202.
Ant Gazelės važiuoklės Ukrainoje surinkta Ruta 19. Varoma dujomis. Kiti autobusėliai dyzeliniai, išskyrus berods PAZ'us ir (tikrai) kelis LAZ-695.
Sim Siti Trans'o uzbekas - UzOtoyol M24.9. Beje, įlipama ir išlipama tiek pro priekines, tiek pro galines visų maršrutinių taksi duris. Keleiviai patys eina prie vairuotojo ar perduoda pinigus per kitus keleivius. Važiavimo kaina 2,75 grivnos. Maršrutiniuose taksi galioja nemokamas kai kurių lengvatininkų grupių vežimas, bet ne daugiau 2 lengvatinių keleivių vienu metu. Autobusuose ir troleibusuose lengvatininkų grupių daugiau ir vežami visi be apribojimų.
Vienas iš kelių, jei neklystu dėl kiekio, kiniečių - YouYi ZGT6710D.
Maršrutiniai taksi kursuoja maždaug nuo 6 iki 23 val. Maršrutiniai taksi stoja tik stotelėse ir labai retai išleidžia ten, kur paprašo keleivis. Stabdyti ranka nereikia, taip pat stabdančių ne stotelėje matyti neteko.
Ruta 20.
Paskutinis taisė Al1; 2013.11.27, 22:53.
Comment
-
Ivanas, bet ne rusas. I-VAN A07A.
Vienas iš kelių PAZų.
Ir vienas iš kelių LAZ'ų. Tas debilas sugadino gerą kadrą. Kol degė žalia pėstiesiems, jis laukė ant šaligatvio kiek toliau nuo perėjos, arčiau stotelės. Kai užsidegė žalia mašinoms ir visos pradėjo važiuoti (kadre jų nesimato, nes jos greitai pravažiavo, o autobusas judėjo lėtai), jis šoko prieš pat autobusą. Dar po kelių sekundės dalių jį vienas praeivis už kuprinės tempė atgal ant šaligatvio...
Pabaiga. Bet tęsinys iš Krymo bus.Paskutinis taisė Al1; 2013.11.27, 22:38.
Comment
-
Tarpmiestinis autobusas iš Sudako į Simferopolį (lentelė rodo ne tą kryptį).
БАЗ-А079.23 "Мальва"
Jaltoje normalių miesto autobusų irgi nėra. Nors kai kur rašo, kad yra keli, tikriausiai jie aptarnaujami įprastiniais maršrutinių taksi autobusėlių modeliais. Bendrai paėmus, Jaltoje daugiau mikroautobusų (MB Sprinter, VW, Iveco) miesto maršrutinių taksi maršrutuose.
Netoli Jaltos troleibusų stoties.
Paskutinis taisė Al1; 2013.11.30, 18:07.
Comment
-
Eupatorija. Mieste gyvena 123 tūkst. gyventojų, tačiau vasarą žmonių skaičius mieste padvigubėja, jei ne daugiau. Be tramvajaus, miesto VT yra maršrutiniai taksi. Naudojami mikroautobusai ir vietinės gamybos mažos talpos autobusai. 20-23 maršrutai kaip ir priskiriami prie miesto, tačiau jie prasideda autobusų stotyje, bilietai parduodami autobusų stoties kasose ir tvarkaraščiuose jie nurodyti kaip priemiestiniai. Ttarpinėse stotelėse mieste autobusai beveik nestoja. Šiuos maršrutus aptarnauja didelės talpos autobusai. Daugiausiai LAZ-695 ir LiAZ-677M, kartais LAZ-699R bei miesto tipo Neoplan'ai. Taip pat LAZ'ai ir LiAZ'ai aptarnauja ir kai kuriuos kitus tikrus priemiestinius maršrutus.
Ne visi matyti, o tik kai kurie, papuolę į kadrą.
Be abejo, pasivažinėjau tądien ir LAZ-695, ir LAZ-699R, ir LiAZ-677M, ir PAZ-3205.
Paskutinis taisė Al1; 2013.12.02, 21:18.
Comment
-
Specialūs autobusai vežė keleivius nuo geležinkelio stoties į neseniai atidarytą akvaparką. Du iš tą maršrutą aptarnavusių Ikarusų. Dar buvo LAZ-699R ir reto modelio, dabar jau nebepamenu kokio, užsienietis.
Tolimojo susisiekimo Ikarusai Eupatorijos stotyje.
Priemiestinis LAZ-695 Saki autobusų stotyje.
Šiuo LAZu aš važiavau. Saki AS prieigos.
Paskutinis taisė Al1; 2013.12.02, 21:23.
Comment
-
Nostalgija seniems geriems laikams. Beje, tas 699R spaudė kaip reikiant 70-90 km/h. LiAZas irgi spaudė už miesto iki maždaug 60-70 km/h.
Beje, apie bilietavimo ypatumus Ukrainoje. Tiek į tarpmiestinius, tiek į priemiestinius visų vežėjų autobusus bilietai parduodami kasoje, taip pat ir į pravažiuojančius autobusus, nes bilietų pardavimas kompiuterizuotas šalies mastu. Likus kelioms minutėms iki autobuso išvykimo stoties darbuotojas atsispausdina parduotų bilietų išklotinę ir su nešiojamu kasos aparatu eina į autobusą tikrinti keleivių bilietų. Keleiviai, atvykus į aikštelę autobusui, lipa į jį, bet vairuotojai bilietų netikrina, nors kai kurie keleiviai rodo. Stoties darbuotojas autobuse parduoda bilietus tiems, kurie jų neturi. Aišku, stotyje parduodami bilietai tik laisvoms vietoms, todėl autobuse perka bilietus tie, kurie negavo bilieto kasoje ar nenorėjo, nespėjo nusipirkti kasoje. Atrodytų viskas puiku. Kontrolė yra, be bilietų niekas nevažiuoja. Deja... Autobusų vairuotojai neturi nei kasos aparatų, nei atplėšiamų bilietų (gal tokius ir turi, bet nemačiau niekur nei ritinių, nei bilietų blankų). Net autobusų stotyje galima sumokėti už kelionę vairuotojui, kuris jokio bilieto neišduoda. O stoties kontrolieriui pakanka pasakyti, kad sumokėjai vairuotojui. Bilieto gi nėra, niekaip to neįrodysi. Tačiau pirkti bilieto neverčia, su vairuotoju ir kontrolieriumi aiškintis, ar tikrai susimokėjo, nereikia. Žodžiu, klesti vairuotoju ir kontrolierių "mafija". Tarpinėse stotelės taip pat įlaipinami keleiviai, o pinigai keliauja vairuotojui tiesiai į kišenę. Štai tokia tvarka leidžia nemažiems pinigams eiti pro šalį, o autobusų parkai bankrutuoja...
Comment
-
Neseniai Švedijos Malmės mieste buvo pristatytas pirmasis naujas autobusas VanHool. Pirma superautobusų (šv. superbuss) partija pasieks Švedijos miestą kiek vėliau. Užsakyti 16 ir 24 m. ilgio autubusai, kurie bus eksploatuojami labiausiai apkrautose miesto linijose. Tai jungitinio transporto bendrovių projekto dalis, siekiant iki 2020 m. tarp Malmės ir kelių artimų miestų įrengti lengvojo geležinkelio sistemą.
MalmöExpressen vänstersida par Bussmagasinet.se, sur Flickr
MalmöExpressen högersida par Bussmagasinet.se, sur Flickr
MalmöExpressen framparti par Bussmagasinet.se, sur Flickr
Comment
Comment