Šis žargonas išlikęs, juk nesakau, kad visai išnykęs jį dabar vartoja jau daugiausia mažų miestelių ir kaimų gyventojai arba tie, kurių gimtoji kalba nėra lietuvių, arba tie, kurie daug bendrauja su nelietuviakalbiais. Šis žargonas beveik nevartojamas centrinėje Lietuvos dalyje, kur yra didžiausia lietuviakalbių koncentracija ir kur daugiausia taisyklinga bendrine lietuvių kalba bendraujančių žmonių.
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Druskininkų gatvėse – nauji autobusai, pritaikyti neįgaliesiems
Vasario 1 d. keleivių vežimo bendrovė „Kautra“ pradėjo skaičiuoti ketvirtus darbo Druskininkų mieste metus. Pernai rugpjūčio mėnesį laimėjusi savivaldybės skelbtą konkursą dėl dviejų maršrutų aptarnavimo, bendrovė įsipareigojo nupirkti du M2 klasės 23 vietų autobusus, pagamintus ne anksčiau kaip 2010 metais ir pritaikytus vežti žmones su negalia. Taigi vasario 1 d., du nauji, 2013 metais pagaminti autobusai, išvažiavo į reisus.
Buvo laikai, kai Druskininkų AP vežė keleivius miesto, priemiesčio ir tarpmiesčio maršrutais, taip pat ir tarptautiniais maršrutais. Dabar Druskininkų AP veža keleivius tik į Alytų (penktadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais du kartus per dieną), Vilnių, Kauną ir į Gardiną (1 kartą per dieną). Druskininkų AP privatizuotas maždaug prieš dešimtmetį.
Tarpmiestiniai autobusai.
Mikroautobusai. Šis, jei neklystų, įsigytas iš "Transrevio".
Šis iš partijos mikroautobusų, nupirktų 2002 m.
Naujausias parko pirkinys (pirktas šių metų sausį).
Iš Gardino grįžęs Druskininkų AP autobusas važiuoja į parką.
Varėnos AP. Vienintelis priemiestinis maršrutas iš Druskininkų autobusų stoties. Kiti priemiestiniai maršrutai aptarnaujami "Kautros" ir važiuoja iš Laisvės a. Šis Varėnos AP maršrutas veikia tik penktadieniais. Štai kaip švaistomi pinigai. Iš Varėnos jis išvyksta 6 val. ryto, o iš Druskininkų išvyksta 15.00. Visą dieną stovi stotyje.
Su Gardinu gan neblogas susisiekimas. Kasdien važiuoja Druskininkų AP, "Kautros" autobusai. Taip pat Grodnooblavtotrans autobusai, išskyrus penktadienį. Kai kurie iš tų maršrutų yra tolimesni. Taip, pro Druskininkus važiuoja Gardino AP autobusas maršrutu Kaliningradas - Gardinas (kasdien), Minsktranso autobusų parko Nr. 2 autobusas maršrutu Druskininkai - Gardinas - Minskas ( ne kasdien), Bresto AP-1 autobusas Vilnius - Druskininkai - Gardinas - Brestas (ne kasdien).
Pernai atidarytas maršrutas Gardinas - Druskininkai - Vilnius, kurį aptarnauja Gardino firma "Transagenstvo Favorit" ir Šalčininkų AP. Baltarusiai važiuoja pirmadieniais, penktadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais (ryte iš Gardino, vakare į Vilnių), o Šalčininkų AP pirmadieniais, trečiadieniais ir penktadieniais (ryte iš Vilniaus, vakare atgal). Deja, tądien baltarusių autobusas stotyje nepasirodė nei pagal grafiką, nei vėliau. Žiemą teko prasilenkti su šiuo maršrutu važiavusiu baltarusių Iveco Daily kelyje tarp Vilniaus ir Valkininkų. Šalčininkų AP autobusas į Vilnių pro Druskininkus pravažiuoja vėlai vakare, jo aš nepagavau.
Baltarusių MAZai.
Druskininkų autobusų stotis. Pusė pastato išnuomota autodetalių parduotuvei. Taip pat dar vienai mažai parduotuvei. Stoties salė nedidelė. Veikia mokamas tualetas, kasa, siuntų skyrius.
Ir raritetinė tarybinė saugojimo kamera. Kaina 3 Lt už parą. Žetonus parduoda kasoje.
Šis Varėnos AP maršrutas veikia tik penktadieniais. Štai kaip švaistomi pinigai. Iš Varėnos jis iš vyksta 6 val. ryto, o iš Druskininkų išvyksta 15.00. Visą dieną stovi stotyje.
Na, bent vieną dieną per savaitę varėniškiams yra sudaromos geros sąlygos nuvykti į Druskininkus, nes kitomis dienomis pirmas autobusas į Druskininkus 11:25 - per vėlai.
Nesuprantu, AP turi neblogu autobusu, o i Kaune vazineja Karosa..
Maršrutams aptarnauti Druskininkų AP reikalingi maždaug 13-15 autobusų, o "gerųjų" ten yra labai nedaug, beje jie visi nufotografuoti fotoreportaže. Karosos mėgstamos dėl ekonomiškumo, be to joje pakeistos sėdynės.
O čia atvirkščiai - dalis šios partijos mikroautobusų pradžioje važinėjo Alytaus AP - jie buvo išvardinti Vakario pateiktame Druskininkų AP sąraše. O kodėl jie perkeliavo iš Alytaus į Druskininkus, kolega, esate kadaise išaiškinęs
Kažkaip neatsimenu, jog "Transrevyje", kad ir trumpai, būtų tokios spalvos mikroautobusų. Manau, kad jis iškart pradėjo savo "karjerą" Druskininkuose.
O čia atvirkščiai - dalis šios partijos mikroautobusų pradžioje važinėjo Alytaus AP - jie buvo išvardinti Vakario pateiktame Druskininkų AP sąraše. O kodėl jie perkeliavo iš Alytaus į Druskininkus, kolega, esate kadaise išaiškinęs
Aš ir neteigiu, kad šis mikroautobusas iš "Transrevio". Sakau - galbūt.
"Transrevis" turėjo pailgintus mikroautobusus. O spalvą pakeisti ne problema.
Kas dėl likusių mikroautobusų, tai pirmiausiai jie atsirado Druskininkuose ir netrukus keli atsirado Alytuje. Vėliau, kai "Daisotra" atsisakė Alytaus AP, visus juos pasiėmė į Druskininkus.
Tęsinys iš Druskininkų. Priemiestinius maršrutus Druskininkų savivaldybėje aptarnauja "Kautra". Priemiestiniais maršrutais autobusai išvyksta iš Laisvės a. stotelės. Yra 4 priemiestiniai maršrutai. Į Stračiūnus ir Gerdašius važiuoja du kartus per dieną, tačiau į Stračiūnus kasdien, o į Gerdašius tik darbo d. Į Į Cimaniūnus per Leipalingį važiuoja tik pirmadieniais ir ketvirtadieniais ryte ir per pietus. Pagrindinis priemiestinis maršrutas yra į Leipalingį. Darbo dienomis važiuoja 9 kartus, šeštadieniais - 5, o sekmadieniais - 6 kartus. Priemiestinių maršrutų numeracija nuo 30 iki 33.
Taip pat yra, galima sakyti, artimojo priemiesčio maršrutai. Tai miesto maršrutai, kurie tęsiasi už miesto. Numeracija yra miesto, tik prie maršruto skaičiaus pridedamos raidės - A, B, C ir netgi D:
Comment