Štai.. kaip supratau, kartinio e.bilieto Vilniuje įdiegimo data iš gruodžio 24 d. perkeliama net iki kitų metų gegužės??
Kai sulauksime gegužės, bus paskelbta, kad naujoji tvarka įsigalios iškart po Žolinių... Tiesa, rugpjūčio pradžioje tai bus pakoreguota — iki 2011m. Kalėdų...
Ir išvis velniam tas e-bilietas reikalingas. Pas vokiečius viskas ant popieriaus eina, tai ko čia mums atsiprašant išsidirbinėt. Jau ne tik kad nebejuokinga, bet jau net nebegraudu.
Ir išvis velniam tas e-bilietas reikalingas. Pas vokiečius viskas ant popieriaus eina, tai ko čia mums atsiprašant išsidirbinėt. Jau ne tik kad nebejuokinga, bet jau net nebegraudu.
Ne popieriaus, bet kartono. Ir šiaip nenoriu tikėti, kad Vokietijoje nėra plastikinių e. bilietų, mat tokie yra Londone, Dubline, rodos, Rygoje. Tie kartoniniai skirti svečiams, o plastikiniai - daugkartiniam naudojimui - gyventojams.
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Ne popieriaus, bet kartono. Ir šiaip nenoriu tikėti, kad Vokietijoje nėra plastikinių e. bilietų, mat tokie yra Londone, Dubline, rodos, Rygoje. Tie kartoniniai skirti svečiams, o plastikiniai - daugkartiniam naudojimui - gyventojams.
Šitiek pinigų išleista, o apčiuopiamos naudos bent jau keleiviui vis dar nesimato. Ar yra paskaičiuota, kada planuojamas e-bilieto atsipirkimas?
Ne popieriaus, bet kartono. Ir šiaip nenoriu tikėti, kad Vokietijoje nėra plastikinių e. bilietų, mat tokie yra Londone, Dubline, rodos, Rygoje. Tie kartoniniai skirti svečiams, o plastikiniai - daugkartiniam naudojimui - gyventojams.
Bent jau Miunchene tai toks dalykas kaip el.bilietas tikrai neegzistuoja. Abejoju ar pačiam Berlyne jis yra.
Ir ta sistema pas juos gerai atidirbta, tad el.bilietas praktiškai neturi prasmės.
Vienintelis el.bilieto privalumas prieš vokišką sistemą tai tas, jog galima pirkti internetu ir kitais elektroniniais būdais.
Ne popieriaus, bet kartono. Ir šiaip nenoriu tikėti, kad Vokietijoje nėra plastikinių e. bilietų, mat tokie yra Londone, Dubline, rodos, Rygoje. Tie kartoniniai skirti svečiams, o plastikiniai - daugkartiniam naudojimui - gyventojams.
Na, bent jau aš Vokietijoje (visų pirma Berlyne) mačiau tik popierinius nuolatinius (vardinius). Bet gal nepakankamai žvalgiausi...
Bendrai imant, Vilniaus savivaldybė šioje situacijoje visiškai save diskreditavo. Ko vertas elektroninis bilietas, jeigu net neįmanoma pačiam pasižiūrėti, kas yra jo viduje, ir nuolatos tenka su savimi nešiotis popierinį kvitelį, kad įrodytum, kad viduje apskritai kas nors turėtų būti... Keleiviui iš elektroninio bilieto - mažiausiai naudos - kol kas gerai nebent tuo, kad dabar galima nieko nesumokėjus mojuoti vairuotojui prieš nosį tuščia kortele... kol kontrolė nepagaus vieną kitą kartą.
Kai sulauksime gegužės, bus paskelbta, kad naujoji tvarka įsigalios iškart po Žolinių... Tiesa, rugpjūčio pradžioje tai bus pakoreguota — iki 2011m. Kalėdų...
Aš tiesa sakant, abejoju, ar e.bilietas apskritai bus įvestas, kol dabartinė valdžia sėdi savo šiltose vietose. Šie valdininkai sugeba tik dievagotis, kad įvedė vis prieštaringiau vertinamą priekinių durų tvarką, kažko daugiau jie kol kas nenuveikė. Tačiau galutinai įteisinti naujos sistemos neskuba- greičiausiai nenori elgtis neatsargiai prieš rinkimus
Na, bent jau aš Vokietijoje (visų pirma Berlyne) mačiau tik popierinius nuolatinius (vardinius). Bet gal nepakankamai žvalgiausi...
Bendrai imant, Vilniaus savivaldybė šioje situacijoje visiškai save diskreditavo. Ko vertas elektroninis bilietas, jeigu net neįmanoma pačiam pasižiūrėti, kas yra jo viduje, ir nuolatos tenka su savimi nešiotis popierinį kvitelį, kad įrodytum, kad viduje apskritai kas nors turėtų būti... Keleiviui iš elektroninio bilieto - mažiausiai naudos - kol kas gerai nebent tuo, kad dabar galima nieko nesumokėjus mojuoti vairuotojui prieš nosį tuščia kortele... kol kontrolė nepagaus vieną kitą kartą.
Na, nesakykit- elektroninis bilietas išties reikalingas, vieną kartą investavus į jo įdiegimo, ateityje kasmet padės sutaupyti didžiulius pinigus, išleidžiamus popierinių talonėlių spausdinimui, o papildomos santaupos leis gerinti paslaugos kokybę (jei, žinoma, klerkai nepanorės sutaupytus pinigus pasisavinti, kaip visada). Be to, kartinio e-bilieto žymėjimas yra greitesnis nei talonėlio- jį tereikia priglausti prie komposterio, ir visos kitos apmokėjimo procedūros bus atliktos automatiškai.
Kam su savim čekį nešiotis? Juk e-bilieto galiojimą tikrina kontrolieriai, taią galima tikrintis ir internete. Taip pat didžiulis e-bilieto pranašumas yra tas, kad jį galima pildytis neiškeliant kojos iš namų (tiesa, Vilniuje šios galimybės laikinai nėra).
Kartinio e-bilieto žymėjimas yra greitesnis nei talonėlio- jį tereikia priglausti prie komposterio, ir visos kitos apmokėjimo procedūros bus atliktos automatiškai.
E-bilieto galiojimą galima tikrintis internete. Taip pat didžiulis e-bilieto pranašumas yra tas, kad jį galima pildytis neiškeliant kojos iš namų (tiesa, Vilniuje šios galimybės laikinai nėra).
Jeigu e-bilieto diegimas priklausytų nuo manęs, daryčiau šiek tiek kitaip. E-bilieto kortelė tuo pačiu būtų ir banko kortelė. Žmogus ta pačia kortele galėtų ir VT važiuoti, ir susimokėti už parkavimą, ir parduotuvėje duonos ar alaus nusipirkti, taip pat pirkti bet kokius daiktus internetinėse parduotuvėse. Jeigu žmogus nori terminuoto bilieto, jis internetu jį nusiperka, sumokėdamas ta pačia kortele, ir įlipęs į tp nieko nežymi. Kontrolė tik patikrina, kad terminas nepasibaigęs, ir važiuok toliau. Jeigu nepirkai terminuoto bilieto, tai įlipdamas į tp priglaudi kortelę prie komposterio, ir nuo tavo sąskaitos nuskaito 2Lt (o ne 2,5Lt, kuriuos mokėtum pirkdamas iš vairuotojo popierinį vienkartinį bilietą). Tuo pačiu SĮ SP ant šių kortelių lipdytų reklamą, kuri neštų papildomus centus pelno. Dar ir bankai už galimybę susieti kortelę su sąskaita pas juos primokėtų vežėjams po centą už kiekvieną operaciją. Ir vežėjams patogu — mėnesio gale bankas perveda surinktą sumą į nurodytą vežėjų sąskaitą. Nereikia su monetomis vairuotojams ir kioskininkėms žaisti, nebereikia ir papildomai platinti bilietų. Ir keleiviui patogu, nes jis gali paprašyti darbdavį mokėti algą jam į su e-bilietu susietos kortelės sąskaitą (taip pat pensininkas pensiją, studentas stipendiją), todėl nesukga galvos, baigėsi jo terminuoto bilieto galiojimas ar dar ne. Jeigu baigėsi (turi būti galimybė tai patikrinti tp), keleivis ta pačia kortele susimoka kaip už vienkartinį bilietą. Galima net taikyti lojalumo programas, pvz jeigu 10 mėnesių iš eilės be pertraukos važinėjai pildydamas terminuotus bilietus, gauni dovanų 2 mėnesius nemokamo važinėjimo miesto VT.
Jeigu e-bilieto diegimas priklausytų nuo manęs, daryčiau šiek tiek kitaip. E-bilieto kortelė tuo pačiu būtų ir banko kortelė. Žmogus ta pačia kortele galėtų ir VT važiuoti, ir susimokėti už parkavimą, ir parduotuvėje duonos ar alaus nusipirkti, taip pat pirkti bet kokius daiktus internetinėse parduotuvėse. Jeigu žmogus nori terminuoto bilieto, jis internetu jį nusiperka, sumokėdamas ta pačia kortele, ir įlipęs į tp nieko nežymi. Kontrolė tik patikrina, kad terminas nepasibaigęs, ir važiuok toliau. Jeigu nepirkai terminuoto bilieto, tai įlipdamas į tp priglaudi kortelę prie komposterio, ir nuo tavo sąskaitos nuskaito 2Lt (o ne 2,5Lt, kuriuos mokėtum pirkdamas iš vairuotojo popierinį vienkartinį bilietą). Tuo pačiu SĮ SP ant šių kortelių lipdytų reklamą, kuri neštų papildomus centus pelno. Dar ir bankai už galimybę susieti kortelę su sąskaita pas juos primokėtų vežėjams po centą už kiekvieną operaciją. Ir vežėjams patogu — mėnesio gale bankas perveda surinktą sumą į nurodytą vežėjų sąskaitą. Nereikia su monetomis vairuotojams ir kioskininkėms žaisti, nebereikia ir papildomai platinti bilietų. Ir keleiviui patogu, nes jis gali paprašyti darbdavį mokėti algą jam į su e-bilietu susietos kortelės sąskaitą (taip pat pensininkas pensiją, studentas stipendiją), todėl nesukga galvos, baigėsi jo terminuoto bilieto galiojimas ar dar ne. Jeigu baigėsi (turi būti galimybė tai patikrinti tp), keleivis ta pačia kortele susimoka kaip už vienkartinį bilietą. Galima net taikyti lojalumo programas, pvz jeigu 10 mėnesių iš eilės be pertraukos važinėjai pildydamas terminuotus bilietus, gauni dovanų 2 mėnesius nemokamo važinėjimo miesto VT.
Kauno e. bilietą norėjo tokį padaryti. Nepamenu, kokių tuomet kilo kliūčių. Jei neklystu, bankai užsiprašė išskirtinių sąlygų, kažką kalbėjo ir dėl tokios kortelės saugumo (mat būtų tekę diegti papildomus saugumo sprendimus).
Kol kas e. bilieto tikslas būti e. miesto kortele - e. bilietas, lengvatinę nuolaidą įrodančio pažymėjimo duomenys, galimybė atsiskaityti už automobilių stovėjimą, leidimas įeiti į mokyklą, nuolaidų kortelė muziejuose, kt. turizmo vietose.
O toliau prisisvajojai tiek, kad Lietuvoj tai neįmanoma su tokia valdžia
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Kauno e. bilietą norėjo tokį padaryti. Nepamenu, kokių tuomet kilo kliūčių. Jei neklystu, bankai užsiprašė išskirtinių sąlygų, kažką kalbėjo ir dėl tokios kortelės saugumo (mat būtų tekę diegti papildomus saugumo sprendimus).
O toliau prisisvajojai tiek, kad Lietuvoj tai neįmanoma su tokia valdžia
O kas dabar yra saugu? Kuo eilinė debetinė banko kortelė yra saugesnė už mano aprašytąjį e-bilieto variantą? Kartoju — bankams tai būtų naudinga. naudinga ir VT įmonėms, ir keleiviams. E-bilietas, kaip ir kiekviena banko kortelė, būtų apsaugotas PIN kodu. Pametus ar pavogus kortelę, klientui pakaktų paskambinti į banką ir ją užblokuoti, sąskaitoje likę pinigai ar bilietai būtų 'užšaldyti', ir klientui pageidavus perkelti/susieti su kita kortele.
Šiaip tokius dalykus kiek įmanoma reikėtų atsieti nuo visuotinės/politinės valdžios. Suprantama, VT įmonės yra ne privačios, todėl tai kaip ir neįmanoma. Kita vertus, e-bilietą būtų galima pritaikyti ir privatiems vežėjams, ir ne tik miesto, bet ir priemiesčio ir net tarpmiesčio, tik jeigu jie patys to norėtų. Pakaktų tp sumontuoti komposterius (ta prasme kortelių skaitytuvus), o mokėjimas už kelionę niekuo nesiskirtų nuo apmokėjimo banko kortele. Ir kam visa tai galėtų būti nenaudinga? Nebent spaustuvėms ir vienkartinių bilietų platintojams.
Nelabai turiu laiko leistis į išsamesnius samprotavimus, bet iškart kyla pora reakcijų:
1) Nuo kada visų kiaušinių laikymas vienoje pintinėje yra gera mintis?
2) Man užtenka to, kad viską matanti Google akis seka, kur aš lankausi internete, analogiško sekimo, ką ir kur aš veikiu, realiame gyvenime man tikrai nereikia.
Nesaugu, nes biliete galėtų būti didelės pinigų sumos, tarkim atlyginimai. Bilietą vis tiek tenka vos ne nuolat nešiotis, rodyti, žymėti, o banko kortelę gali ir palikti namie. Be to banko kortelė yra susieta su asmeniu, o bilietas anoniminis.
1) Nuo kada visų kiaušinių laikymas vienoje pintinėje yra gera mintis?
2) Man užtenka to, kad viską matanti Google akis seka, kur aš lankausi internete, analogiško sekimo, ką ir kur aš veikiu, realiame gyvenime man tikrai nereikia.
Nesaugu, nes biliete galėtų būti didelės pinigų sumos, tarkim atlyginimai. Bilietą vis tiek tenka vos ne nuolat nešiotis, rodyti, žymėti, o banko kortelę gali ir palikti namie. Be to banko kortelė yra susieta su asmeniu, o bilietas anoniminis.
Dėl sekimo gera mintis, bet jeigu žmogus sutinka viską turėti vienoje vietoje, kodėl jam to neleisti? Kaip minėjau, nauda akivaizdžiai viršija žalą.
Pagaliau sekti galima ir pagal mobilųjį telefoną, kurį visada nešiojiesi su savimi.
Nauda neviršija galimos žalos. Kodėl tuomet nepadarius vienos kortelės viskam - pasas, studento pažymėjimas, banko kortelė, bilietas ir t.t.? Bet tai nesaugu. Taip pat kaip buvo nesaugu skristi vienu lėktuvu visiems svarbiausiems valstybės asmenims į Katynės minėjimą.
Nauda neviršija galimos žalos. Kodėl tuomet nepadarius vienos kortelės viskam - pasas, studento pažymėjimas, banko kortelė, bilietas ir t.t.? Bet tai nesaugu. Taip pat kaip buvo nesaugu skristi vienu lėktuvu visiems svarbiausiems valstybės asmenims į Katynės minėjimą.
Čia jau šiek tiek persūdai. Pasas ir ID formaliai yra valstybės, o ne piliečio nuosavybė. Banko kortelė — piliečio nuosavybė. Nežinau, kaip dėl studento pažymėjimo, bet baigus studijas jį reikia grąžinti, todėl tikriausiai jis formaliai yra universiteto arba studentų atstovybės nuosavybė.
Kas dėl lėktuvo, juo neskrendama todėl, kad tai padidėjęs pavojus gyvybei, ir tai gali atsiliepti valstybės politiniam stabilumui. Kas dėl Katynės, padaryta pakankamai neatsakingai, bet juk Lenkijos prezidentas, premjeras ir Seimo pirmininkas nesėdėjo vienu metu tame pačiame lėktuve. Susekus kortelės turėtojo buvimo vietą ar atliktas operacijas, kortelės savininkas nemiršta.
Comment